Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie silnika 2.0 D o mocy 163KM.

Ostatnio przeglądając allegro widziałem 320d o mocy 163km z lat od 2009 nawet do 2012.

Wydawało mi się że silniki z mocą 163KM w późniejszych latach zostały zastąpione nowszymi jednostkami 177KM i 184KM.

Czyżby wkładali stary silnik do młodszych roczników, a może to inny motor?, powiem szczerze że się pogubiłem;)

 

Będę wdzięczny za informację.

Edytowane przez vee
Opublikowano
To ten sam motor, lecz z obniżona mocą istnieje też wersja ED o obniżonym spalaniu, ale to bialy kruk. Od października 2007 są już tylko silniki nowej generacji N47

 

Mógłbyś rozwinąć.

 

Ten sam motor jak 177 czy 184 bo one też się różnią z tego co mi wiadomo chociażby turbiną ???, czy ten sam motor czyli stary 163?

Opublikowano
Ten sam motor co 177/184 zależnie od daty produkcji. Chyba ze jest to wersja ED wtedy motor jest nieco inny, ale też bazuje na tych 177/184, a nie jest to stary 163KM sprzed 10.2007

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Różnica między nimi to tylko soft czy są jakieś różnice mechaniczne???

Wiem że 177 a 184 to nie tylko różnice w oprogramowaniu.

Pytam dlatego że stary 163KM to klekot, obecnie sprzedałem 2008 E92 z 177KM i to już jak dla mnie inna kultura pracy, rozwijanie mocy itp...

Teraz chcę kupić coś z rocznika 2010-2011 ale wersji z 184Km ale niestety jest ich jak na lekarstwo natomiast z 163 bardzo dużo.

 

Reasumując czy jest sens pchać się w tą wersję czy wypatrywać 184KM???

Opublikowano

Coś takiego udało mi się znaleźć

 

320d EUR 2005–2007 2.0 L I4 M47TU2D20 163 PS (120 kW; 161 bhp) 350 N·m (258 lb·ft) 8.3 s

320d EUR 2007–2010 2.0 L I4 N47D20 177 PS (130 kW; 175 bhp) 350 N·m (258 lb·ft) 7.9 s

320d EUR 2010– 2.0 L I4 N47D20 184 PS (135 kW; 181 bhp) 380 N·m (280 lb·ft) 7.5 s - 7.9 s

320d EfficientDynamics EUR 2010– 2.0 L I4 N47D20 163 PS (120 kW; 161 bhp) 380 N·m (280 lb·ft) 8.0 s

Opublikowano
Wersje 163KM z okresu gdy były produkowane silniki 184KM to w 99 procentach przypadków tylko softowo ograniczone wersje flotowe. Można przywrócić fabryczne moc przez oprogramowanie i nie pisze tu chip tuningu. Rozkodu vin wybranego auta i znajdziesz tam zapis o ograniczonej mocy. Będziesz miał pewnośc.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Mógłbyś sprawdzić ten konkretny egzemplarz, byłbym zobowiązany.

WBAPP51030F066736

Opublikowano

Vehicle information

Type

Value

VIN WBAPP51030F066736

Type code PP51

Type 320D EFFDYN EDITION (EUR)

E series E90 (MUE)

Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine N47T

Displacement 2.00

Power 120

Drive HECK

Transmission MECH

Colour SPACEGRAU METALLIC (A52)

Upholstery STOFF VERTEX/ANTHRAZIT (EBAT)

Prod.date 2011-02-04

Close Options

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP-relevant vehicles

S1CBA CO2 UMFANG CO2 equipment

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-speciifc

S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Tyres with runflat properties

S2BWA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 268 BMW LA wheel, double spoke 268

S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Wheel bolt locks

S302A ALARMANLAGE Alarm system

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering

S3APA GRAUKEIL-FRONTSCHEIBE Windscreen with grey wedge

S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat

S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package

S4A3A EDELHOLZAUSFUEHRUNG NUSSBAUM HELL Fine-wood trim walnut light

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC), rear

S521A REGENSENSOR Rain sensor

S522A XENON-LICHT Xenon Light

S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control

S563A LICHTPAKET Light package

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional

S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet preparation

S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Extended BMW Online Information

S616A BMW ONLINE BMW Online

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Control, Teleservices

S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/audio interface

S6NFA MUSIC-SCHNITTSTELLE FUER SMARTPHONE Music interface for Smartphone

S6VCA STEUERUNG COMBOX Control, Combox

S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel

S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Acoustic fasten seat belt reminder

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe

S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Language version, Dutch

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Omission of non-combined operation

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR On-board literature, Dutch

S8S2A KODIERUNG ALARMSIGNAL Coding, alarm signal

S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatic locking during starting

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec.

S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S8TLA TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV Dummy-SALAPA

S8TNA TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST Dummy-SALAPA

Close Standard equipment

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Exterior parts in vehicle colour

S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights

S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo

Opublikowano
To jest akurat wersja ED. Czyli zmodyfikowany silnik w kierunku obniżenia spalania. Jeśli będzie wpis fleet edition to będzie to oznaczało wersje zmodyfikowaną programowo, gdzie da się przywrócić oryginalna moc poprzez Update softu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Wielkich doświadczeń nie mam z tym silnikiem. Moim zdaniem warto, sam bym taki kupił. Nie wiem jak z chipem w przypadku tego silnika wygląda. Wersje 184KM ida na ok 210-220KM. Nie spotkałem się z chipem wersji ED. Miej świadomość że tu masz bardzo długie przełożenia - dla mnie to zaleta, ale nie dla każdego. Dodatkowo zwróć uwagę że do ok 3000 obrotów w zasadzie nie powinno być różnicy w dynamice - dopiero powyżej wersja ED jest słabsza. Oczywiście pozostaje kwestia przełożeń. W wersji tej jest zastosowane trojmasowe koło zamachowe, co powinno w teorii umożliwić jazdę z obrotami od ok 1000. Wersja ED powinna palić ok 0,5-1 litra mniej od zwykłej wersji 184KM. Teoretycznie od marca 2011 są wersje z poprawionym ostatecznie rozrządem. Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Jest to na pewno nie lada gratka dla kogoś dla kogo spalanie to rzecz kluczowa.

Ja robię max 15 tys rocznie więc dla mnie nie ma to aż tak dużego znaczenia, oczywiście mówiąc o dieslach, bo tutaj z założenia spalanie raczej ma znaczenie.

Dla mnie już w 177KM brakowało mocy ale niestety na 2-3 letnie 330D czy 335D jeszcze mnie nie stać.

Wolę "igłę" 2011 320D w fajnym wyposażeniu niż zmęczone 330d 2007/2008 w tych pieniążkach.

Chyba będę musiał w takim razie nadal polować na 320-tkę 184KM i po wirusie myślę że będzie to dobry kompromis między ceną, osiągami i spalaniem.

Człowiek codziennie czegoś się uczy, jeszcze raz dzięki za info.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
(...)

 

Kolego nie ogladalem tego konkretnego egzemplarza samochodu ale auto z takim wyposazeniem kosztowalo nowe okolo 200tys PLN i watpie zeby ktos sprzedawal je po rowno 2 latach za 33% ceny bez waznego powodu :mrgreen:

Auto jest sprowadzane, w DE auto z takim przebiegiem, rocznikiem wyposazeniem kosztuje okolo 20kE, dodaj zarobek handlarza, ta sliczna fotosesje i wysun wnioski sam. :cool2:

.

Opublikowano
Dzięki za pomoc, dużo mi rozjaśniłeś.

Zastanawiam czy ED dużo słabiej jedzie niż 177 i 184 i czy softem dużo da się ugrać.

Nie ukrywam że ten konkretny egzemplarz chodzi mi po głowie

 

http://allegro.pl/bmw-320d-163ps-sport-pakiet-mega-full-i3762755613.html

 

Ktoś na pewno zmienił w nim wnętrze

Rok modelowy 2012 :duh: :duh: A auto z lutego 2011 :duh:

Opublikowano

Być może Panowie macie racje, ale jeżeli auto jest z 2011 roku i ktoś przez 11,12,13 latał nawet po 50,60,70 tys km rocznie to przebieg jaki może mieć to auto to max 200 tyś i będzie to przebieg stricte autostradowy.

Żeby zrobić 200 tyś km ktoś musiałby przez te 3 lata jeździć codziennie przez 365 dni w roku po 200 km dziennie.

Oczywiście jest do zrobienia bez większego problemu.

Z tego co wiem to są samochody poleasingowe, więc serwisowane, z pełną historią i jeżeli naprawiane to tylko w ASO.

Po drugie to tylko 320d więc ile miała by kosztować Waszym zdaniem???

Mój brat kupił 3 letnią A6 3.0 tdi w niemieckim salonie Audi w Bonn za 100 tyś, po pierwszym właścicielu wyjeżdzjącym z tego salonu nową A8, więc ile może kosztować 320-tka?

Myślę że nie wiele więcej niż to co chcą Ci handlarze, o ile nie miała po drodze jakiś przygód.

Koleś twierdzi że mogę przyjeżdzać z czujnikiem lakieru, blacharzem itp, więc może auto nie jest takie złe jak Wam się wydaje.

Może naiwny jestem, może się nie znam, człowiek codziennie czegoś się uczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Być może Panowie macie racje, ale jeżeli auto jest z 2011 roku i ktoś przez 11,12,13 latał nawet po 50,60,70 tys km rocznie to przebieg jaki może mieć to auto to max 200 tyś i będzie to przebieg stricte autostradowy.

Żeby zrobić 200 tyś km ktoś musiałby przez te 3 lata jeździć codziennie przez 365 dni w roku po 200 km dziennie.

Oczywiście jest do zrobienia bez większego problemu.

Z tego co wiem to są samochody poleasingowe, więc serwisowane, z pełną historią i jeżeli naprawiane to tylko w ASO.

Po drugie to tylko 320d więc ile miała by kosztować Waszym zdaniem???

Mój brat kupił 3 letnią A6 3.0 tdi w niemieckim salonie Audi w Bonn za 100 tyś, po pierwszym właścicielu wyjeżdzjącym z tego salonu nową A8, więc ile może kosztować 320-tka?

Myślę że nie wiele więcej niż to co chcą Ci handlarze, o ile nie miała po drodze jakiś przygód.

Koleś twierdzi że mogę przyjeżdzać z czujnikiem lakieru, blacharzem itp, więc może auto nie jest takie złe jak Wam się wydaje.

Może naiwny jestem, może się nie znam, człowiek codziennie czegoś się uczy.

 

1. przebieg autostradowy niczym nie rozni sie od miastowego czy jakiegokolwiek innego - przebieg to przebieg. Jezdzenie 180km/h po niemieckich autostradach nie jest wcale lepsze dla auta od jezdzenia po naszych dziurawych drogach 90km/h.

2. nawet jezeli to auto ma przejechane 200tys km to cena nadal jest mocno zanizona, tak jak ci pisze takie auto nowe kosztuje 200tys PLN, po roku kosztuje 150tys PLN a myslisz ze po 2 latach ktos odda Ci je za 65tys wliczajac swoj zarobek (pewnie kilka tys) ?

3. "tylko 320d" dobrze wyposazona potrafi w salonie kosztowac i 250 tys PLN :P

4. okazji na swiecie nie ma - wg mnie na 99% auto mialo spory dzwon, oddaj do gruntownego serwisu z pomiarem punktow bazowych karoserii i szybko wyjdzie jaka to okazja.

5. moje 320d LCI kupilem za niewiele mniejsze pieniadze pol roku temu a ma wiekszy przebieg o 40tys km, jest starsza o 3 lata (2008) ! i chyba ciut gorzej wyposazona (brak navi, sensatec zamiast dakoty ale automat) - i nie, nie przeplacilem :P jak zobaczylem ogloszenie pojechalem po nia tego samego dnia i kupilem. Ale auto ma czarno-biala pewna historie z PL salonu, nie mialo zadnych przygod a jego wartosc jest tozsama z np eurotaxem.

5. Nie jestes naiwny, po prostu za bardzo podniecony, kupowanie auta w PL to zmudny proces jezeli nie szukasz ulepa :)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jasne,że okazje się zdarzają.czy jest to jedna z okazji a nie wtopa - przez internet ciężko stwierdzić :) sprawdź historię po vinie w aso. jak się będzie pokrywać z tym co jest w ogłoszeniu to jedź i oglądaj.powodzenia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jasne,że okazje się zdarzają.czy jest to jedna z okazji a nie wtopa - przez internet ciężko stwierdzić :) sprawdź historię po vinie w aso. jak się będzie pokrywać z tym co jest w ogłoszeniu to jedź i oglądaj.powodzenia

 

Niech kolega tylko, ktory kupuje auto, nie zostal zaslepiony sama cena a reszta "jakos bedzie".

Zeby pozniej nie bylo historii typu: :duh:

 

http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/14755,BMW-rozpadlo-sie-na-dwie-czesci.html

http://www.tvp.pl/bydgoszcz/aktualnosci/kryminalne/dwie-ofiary-tragedii-w-bydgoszczy-auto-rozpadlo-sie/4722342

.

Opublikowano

Dużo jest w tym prawdy o czym piszecie, ja osobiście nie jestem z tych dla których cena ma największe znaczenie, oczywiste że chcę kupić jak najlepiej, ale na dzień dzisiejszy nie ma w czym wybierać.

Z tego co jest obecnie wystawione na allegro ta wydawała mi się najuczciwsza, tak czy siak musztarda po obiedzie po jest już zarezerwowana.

Mam budżet 80 tyś i nie bardzo jest za to co kupić:(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dużo jest w tym prawdy o czym piszecie, ja osobiście nie jestem z tych dla których cena ma największe znaczenie, oczywiste że chcę kupić jak najlepiej, ale na dzień dzisiejszy nie ma w czym wybierać.

Z tego co jest obecnie wystawione na allegro ta wydawała mi się najuczciwsza, tak czy siak musztarda po obiedzie po jest już zarezerwowana.

Mam budżet 80 tyś i nie bardzo jest za to co kupić:(

 

Zgadzam sie w 100%, podaz bezwypadkowych aut premium z dobrym wyposazeniem jest u nas rzeczywiscie znikoma.

Jak sie pojawi jakas ciekawa oferta to trzeba miec pieniadze i telefon w reku bo znika w ciagu kilku dni.

Pozostaje czekac cierpliwie badz jechac do zachodnich sasiadow.

.

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Kolego - z mojej strony doradzam Ci odpuscic 2 litrowego diesla w e93. Za mała moc na taką budę. Zero frajdy z jazdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.