Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Jestem tu nowy i prosze o pomoc.

 

Niedawno kupilem sobie swoje upragnione Bmw i mam z nim sporo klopotów! Jest z sierpnia 93, 155 tyś przebiegu prawdopodobnie oryginalne wnioskujac po stanie ogolnym wnatrza itd. Ale pewności nie mam!

Zaczne od silnika: mianowice szarpie na niskich obrotach! Wskazowka obrotomierza nie rusza sie czuć tylko regularne delikatne szarpanie! Czy mogą to być przewody zapłonowe!? Tak mi się wydaje bo jak ostatnio mechanik grzebał mi coś pod maską to dostał prawdopodobnie od cewki i to galancie :shock: To ze obroty falują po uruchomieniu to juz standard! Ale przeważnie bujnie ze dwa trzy razy i sie uspokaja! Do tego wszyskiego ostatnio jakoś zaczelo cos terkotac w tle! Wie ktos jak terkocze alternator w cieniasie(oczywiście jak jest rozwalony) :wink: To tu dzwiek jest podobny tylko ze terkocze duzo ciszej! Slychać to dość wyrażnie jak auto wkręca się na obroty! Czym większe obroty tym bardziej słychać! Wtryskiwacze też klepia dość głośno! Wymienilem pasek razrządu i rolke. Pasek firmy Contitech! Powiedziałem w sklepie ze ma być porządny to dał mi taki! I po tej wymianie przy zapalaniu po nocy piszczy przez jakiś czasi i cichnie! I na koniec: podczas jazdy dostrzegłem dziwną rzecz: jak puszcze gaz i go delikatnie wcisne to zaczyna cos wyć i po paru sekundach cichnie jak puszcze i wcisne gaz głęboko to nie ma takiego efeku! A to wycie jest dość głośne??:/ Ten dzwike dochodzi z tylne cześci pojazu chyba z pompy paliwowej, ktora sama w sobie głośno pracuje! ?Jak wyłącze nawiew i radio to słychć ja dość wyrażnie oczywiście jak auto stoi! Nie wiem może ten typ tak ma! Najgorsze jest to ze jade do mechanika (kazdego po kolei w Skierniewicach) mowie ze to i tamto jest nie tak a ten posłucha popatrzy i mówi ze wszystko jest oki! "Lać i jeżdzić" Albo ze tak musi byc! Tragedia! Dlatego Panowie poradźcie coś!

 

Pozdrawiam wszystkich!

Opublikowano

Jeśli wyje Ci pompa paliwa to lepiej woź w schowku zapasową :) bo nie wiadomo kiedy stara padnie...

 

Acha, a to terkotanie to na zimnym silniku, czy jak się rozgrzeje też?

Zanim Ci się olej porządnie rozprowadzi po silniku to popychacze klepią niemiłosiernie.

Opublikowano
Z tą pompą to od wczoraj zaczeła mi tak robić a co do tego terkotania to czy silnik zimny czy rozgrzany to i tak słychać! I podobnie jak pompa tez od niedawna terkocze! Chyba mam pecha bo jak sie sypie to wszystko na raz :(
Opublikowano
równo 6000? Fabrycznie w M40 odcina ma być przy 6200, jeśli jest niżej to znaczy, że rozrząd jest do remontu. W takim przypadku przebieg 155tkm to bujda - obstawiam jakieś 250 - 300tkm.
Opublikowano

No równiutko 6000! Też mnie to zdziwiło ale myślalem ze ten model tak ma! Dla pewności juto to sprawdze jeszcze raz! Ostatnio zatankowalem v-power 99+ i jechalem na a1 to rozbujal sie praktycznie do 200 i na obrotomierzu bylo 6000 i wiecej nie chcial! Z tego co sie naczytalem teraz na forum to tez sie obawiam ze moge miec rozrzad do roboty! Auto nie wyglada na taki przebieg przy 250tys byloby wyłachane myśle solidnie ale to w sumie nie jest reguła moze ktos robil duże trasy tylko! Bo ani pedały nie sa wytarte ani siedzenia ani gałka skrzyni, kierownica tez wyglada na przebieg taki jaki jest! No ale wszystko sie może zdarzyc ludzie teraz kombinują ile mogą jak sprzedaja samochod niestety! P.S Jaki jest szacunkowy koszt remontu rozrzadu? Bo nie wiem czy sie opłaca go trzymać w takim wypadku :(

 

AHA nie dodałem jeszcze ze bierze olej! Jak go kupilem to mial olej na minimum! Dolalem 0,5 litra na połowe wskażnika! Przejechałem niecałe 2000km bo jeżdze gółwnie po mieście i dzisiaj patrze ze znowu zbliża się do minimum! Z tłumika nic nie dymi nie ma na nim zadnej mazi z silnika nic nie cieknie nie ma zadnych przebic jak odkrece korek czy wyjme bagnet! A olej znika!

Opublikowano

Ja zrobiłem swój rozrząd bardzo promocyjnie, za leciutko ponad 600pln. Ale jeśli nie masz dojść do dobrych i śmiesznie tanich części to koszta są mniej więcej takie:

 

Wałek 400pln (oryginał ponad 800).

Popychacze i hydroregulatory też pewnie ze 400 - 600pln

Uszczelka pod dekiel zaworów to gdzieś około 20-30pln

Koniecznie musisz wymienić pasek rozrządu - 350 - 400pln

Do tego robocizna.

 

To są części nowe, myślę, że na używkach (poza paskiem bo starego zakładać nie wolno) będziesz miał o połowę taniej.

 

 

Co do oleju to sprawdź:

 

1. Czy nie ma masełka pod korkiem wlewu oleju

2. Czy nie ma oleju w płynie chłodzącym

3. Kompresję na cylindrach.

Opublikowano
rozrzad w m40 moze siasc przy przebiegu 150 tys bez problemu,wystarczy lac kiepski olej i takie beda skutki...

 

Racja, ale silnik musi być zarzynany, kiepski olej, zapominanie o wymianach płynów itd.

Opublikowano
Kornelio zgadzam sie z Toba.Moj M40 mial jakies 140tys(jestem pewny przebiegu na 99%)kiedy zaczely sie klopoty z rozrzadem(slyszalny po rozgrzaniu silnika,nie wkrecanie sie na obroty).Poprzedni wlasciciel dopiero po transakcji wspomnial cos o nieodpowiednim oleju(mineral) i pewnie nie zdziwilbym sie gdyby jeszcze przeciagal terminy wymiany.
Opublikowano
"Co do oleju to sprawdź:

 

1. Czy nie ma masełka pod korkiem wlewu oleju

2. Czy nie ma oleju w płynie chłodzącym

3. Kompresję na cylindrach."

 

To tak: Korek jest suchutki i nic tam pod nim sie nie zbiera, w płynie chłodzącym nie ma oleju a z kompresją nie wiem, będe musiał pojechać do jakiegoś kolejnego magika!

 

Auto kupilem od młodego łepka i nie zdziwiłbym się jeżeli go katował! I wychodzi na to ze tak właśnie było :( Do tego grzebuła! Gdzie bym nie zajrzał to ten koleś już tam był! Ale co zrobic!

 

Dziekuje wszystkim za porady bordzo serdecznie i nie pozostaje mi nic innego jak zaczać zbierac kase! Albo poczekam do czerwca bo minie akurat pol roku i zamienie na 318i ! Bo jednak to co pisza ludzie na forum ze 316 to troszke mułek jest prawdą! Wczesniej miałem Golfa II 1,8 i myslalem ze 100 konny silnik bmw 1,6 mu dorówna ale niestety nie!

Opublikowano
Witam! Jestem tu nowy i prosze o pomoc.

 

Niedawno kupilem sobie swoje upragnione Bmw i mam z nim sporo klopotów! Jest z sierpnia 93, 155 tyś przebiegu prawdopodobnie oryginalne wnioskujac po stanie ogolnym wnatrza itd. Ale pewności nie mam!

Zaczne od silnika: mianowice szarpie na niskich obrotach! Wskazowka obrotomierza nie rusza sie czuć tylko regularne delikatne szarpanie! Czy mogą to być przewody zapłonowe!? Tak mi się wydaje bo jak ostatnio mechanik grzebał mi coś pod maską to dostał prawdopodobnie od cewki i to galancie :shock: To ze obroty falują po uruchomieniu to juz standard! Ale przeważnie bujnie ze dwa trzy razy i sie uspokaja! Do tego wszyskiego ostatnio jakoś zaczelo cos terkotac w tle! Wie ktos jak terkocze alternator w cieniasie(oczywiście jak jest rozwalony) :wink: To tu dzwiek jest podobny tylko ze terkocze duzo ciszej! Slychać to dość wyrażnie jak auto wkręca się na obroty! Czym większe obroty tym bardziej słychać! Wtryskiwacze też klepia dość głośno! Wymienilem pasek razrządu i rolke. Pasek firmy Contitech! Powiedziałem w sklepie ze ma być porządny to dał mi taki! I po tej wymianie przy zapalaniu po nocy piszczy przez jakiś czasi i cichnie! I na koniec: podczas jazdy dostrzegłem dziwną rzecz: jak puszcze gaz i go delikatnie wcisne to zaczyna cos wyć i po paru sekundach cichnie jak puszcze i wcisne gaz głęboko to nie ma takiego efeku! A to wycie jest dość głośne??:/ Ten dzwike dochodzi z tylne cześci pojazu chyba z pompy paliwowej, ktora sama w sobie głośno pracuje! ?Jak wyłącze nawiew i radio to słychć ja dość wyrażnie oczywiście jak auto stoi! Nie wiem może ten typ tak ma! Najgorsze jest to ze jade do mechanika (kazdego po kolei w Skierniewicach) mowie ze to i tamto jest nie tak a ten posłucha popatrzy i mówi ze wszystko jest oki! "Lać i jeżdzić" Albo ze tak musi byc! Tragedia! Dlatego Panowie poradźcie coś!

 

Pozdrawiam wszystkich!

 

 

 

 

Witam,

 

W związku z licznymi problemami z silnikiem M40...

Montowane w BMW E30, E34 i E36 do połowy 1993 roku.

Przed przeczytaniem sprawdź jaki masz silnik.

 

Jeżeli nie wkręca Ci się Twoje ukochane M40 na obroty, zarówno na gazie jak i na benzynie to jest wątek dla Ciebie.

1) Przy obciążonym silniku odczuwasz silne zmulenie

2) Powyżej pewnych obrotów auto Ci nie chce się wkręcić (np 3500, 4000, 5000)

3) Przy zasilaniu LPG, zaraz po złapaniu zmułki strzela Ci w kolektor ssący.

 

Masz tego dosyć?! Wcale się nie dziwię. Czytaj dalej

 

Przyczyny mogą być następujące.

1) Zużyte dźwignie zaworowe

2) Zuzyte popychacze hydrauliczne

3) Zużyte krzywki na wałku rozrządu

4) Pęknięta sprężyna zaworowa - rzadko się zdarza ale jest możliwe.

 

Skutkiem tych rzeczy jest zaniedbanie olejowe, słabe smarowanie powoduje uszkadzanie się popychaczy hydraulicznych (skutkiem czego jest zużywanie się dźwigni oraz wałka), zużywanie dźwigni zaworowych i wyszczerbianie się krzywek na wałku rozrządu.

 

Silnik M40 tak jak jest w instrukcji napisane wymaga oleju w pełni syntetycznego klasy 5W40.

Jeżeli samochód jeździł na oleju mineralnym lub półsyntetycznym w silniku na skutek mniejszej 'zmywalności' oleju powstaje nagar, który może zapchać wąskie kanaliki popychaczy hydraulicznych i wtedy następuje reakcja łańcuchowa...

 

Co zrobić żeby sprawdzić który popychacz lub dźwignia chodzi źle?

1) Włączyć samochód i rozgrzać silnik, przełączyć na zasilanie benzynowe

2) Stojąć w miejscu wcisnąć gaz do odcięcia i z 2-3 sekundy potrzymać.

3) Wyłączyć szybko silnik

4) Szybko wykręcić świece

5) Świece które będą czarne będą oznaczać że na danym cylindrze jest źle spalana mieszanka na skutek nieprawidłowych czasów otwarcia zaworów tego cylindra - > uszkodzony popchacz, dźwignia, krzywka lub te 3 rzeczy.

 

Ta metoda była w moim przypadku skuteczna.

 

Jak optycznie poznać czy jest wadliwy popychacz.

1) Rozlatuje się

2) Na popychaczu, zaraz od jego główką jest taki 'kapsel'. Jeżeli z którejś strony on minimalnie odchodzi jakby coś go 'rozsadziło' (zaniedbanie olejowe), wtedy popychacz jest do wymiany i jego działanie niszczy dźwignie i wałek.

3) Popychacz taki zazwyczaj jest nieco wyższy (1mm) niż inne popychacze.

 

Jak optycznie poznać czy dźwignia jest do wymiany.

1) Brzuszek w który uderza wałek rozrządu musi być wypukły

2) Łuk tego brzuszka musi być równomierny. Tworzy on 'wycięcie' okręgu. Nie może sprawiać wrażenia że jest to 'falka'.

3) Uszkodzona dźwignia jest zawsze inaczej zużyta niż inne dźwignie.

 

Jak optycznie poznać czy wałek rozrządu jest do wymiany.

1) Oglądamy krzywki na wałku

2) Krzywki (ten element, który uderza w dźwignię), jeżeli będą wklęsłe (jak przyłożymy do nich linijkę lub coś sztywnego, będzie przerwa), krzywka jest na takim wałku zużyta i trzeba go wymienić.

 

Niestety najczęściej problemy z 'wkręcaniem' się M40 pojawiają się w autkach z przebiegiem od 200 tyś. które jeździły na olejach innych niż syntetyczne.

 

W takiej sytuacji zazwyczaj wszystkie te rzeczy są zużyte i ich wymiana to nie mały koszt.

 

8 popychaczy -> około 50 PLN x 8

8 dźwigni -> około 50 PLN x 8

8 pastylek (mechanicy zalecają również ich wymianę) -> 80 PLN

1 wałek rozrządu -> około 400 PLN

1 pasek rozrządu (kupujemy, jeżeli nasz pasek ma więcej iż 5000 km przejechane) - około 80 PLN, tylko oryginalny.

Do tego można wymienić rolki w rozrządznie, ale nie znam ich kosztu.

Impreza nie mała ale jest spokój na dłuższy czas.

 

Przed taką wymianą, ja przepłukałem silnik auto flushem a następnie zalałem olej w pełni syntetyczny 5W40 o dobrych właściwościach zmywających. Na ten temat są zdania podzielone, gdyż auto może zacząć brać olej (w moim przypadku, paradoksalnie przestało)... Przepłukanie silnika w którym jest dużo nagaru ludzie mówią że jest 'kontrowersyjne'.

 

Tak wyglądają te wszystkie elementy:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA31&mospid=47436&btnr=11_0434&hg=11&fg=25

 

1 - wałek rozrządu

2 - dźwigienka zaworowa

3 - popychacz hydrauliczny

13 - pastylka

 

Aby wymienić tylko popychacze lub dźwigienki nie trzeba rozkładać rozrządu i wyjmować wałka.

Da się to zrobić odpowiednio obracając wałkiem i dociskać popychacze i dźwignie przez jakiś drewniany klocek.

 

Dodatkowe zalecane rzeczy które warto przeczytać i zrobić:

1) Po zdjęciu pokrywy klawiatury, dokładnie ją przeczyścić. Przeczyścić również wnętrze głowicy.

2) Po zdjęcku pokrywy klawiatury, przed rozpoczęciem prac, wyłożyć sobie czymś nie zostawiającym paprochów wnętrze głowicy, aby małe elementy takie jak pastylki nie wpadły w kanaliki olejowe.

 

Życzę miłej zabawy i aby Wasze M40 na nowo zamruczały

 

P.S Tekst zaczerpnięty z zaprzyjaźnionego forum.

 

Pozdrawiam

Elkar

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Tak zgadza się Golf jest lżejszy o 200kg ale był na jednopunktowym wtrysku i miał mniejszą moc, myślalem że bedzie sie jezdzilo ze zbliżoną dynamiką ale mniejsza z nim! Golf to tak zwana "toczka" i czuć każdy dołek na kręgosłupie ! W Bmw się płynie :wink: A tak poza tym to moje auto jeździ na benzynie tylko i wyłącznie! A olej jest polsyntetyk Mobil 1 10W40 i poprzedni właściciel też na takim jeździł! Mam wycięty katalizator do tego, też przez poprzedniego właściciela! Wyciął żeby auto bylo mocniejsze! I gucio to dało! Ryczy tylko niepotrzebnie! W instrukcji jest napisane ze 1,6 idze 193 i na zwykłej benzynie też tyle jechałem! Gdyby moc się zwiększyła to prawdopodobnie poleciałby więcej! Dlatego odradzam jak ktoś się nad takim manewrem zastanawia! Smierdzi tylko spalinami! Nie ma jak oryginalny niedłubany wydech! U mnie to jeszcze tak jest wszystko pospawane na sztywno ze wszystkie wibracje silnika przenoszą się na układ wydechowy!

 

Apropo katalizatora: Bo w 316 m40 jest dość spory i jeden tłumik końcowy! W miejscu kata mam tłumik przelotowy! Mimo to jest głośno! I moje pytanie czy jest sens kupna uniwersalnego katalizatora np. Bosala? Kotś może jezdzi z uniwersalnym? Dobre to? Pewnie bylo by ciszej!

 

P.S. Napisałem wcześniej ze wkręca sie tylko na 6000 obrotów! Przyznam się bez bicia ze nie docisnąłem go na maksa! Idzie te 6200! Poprostu nie mam sumienia go tak cisnąć! Silnik ładnie przyspiesza powyżej 3000 aż do dechy! A te terkotanie w tle jest obecne już tuż po starcie silnika nie ważne czy zimny czy nie! I nsila sie jak juz pisalem wraz ze wzrostem obrotów! Może to jednak nie rozrząd! Zamówiłem ceramizer do silniika i zobacze czy coś to da.

Opublikowano
Ja bym nie ryzykował z ceramizerem, jakoś nie potrafię im zaufać... No w każdym razie po to jest odcina przy 6200obr/min, żebyś nie przekręcił silnika, więc jeśli nie robisz tego często to nic się nie dzieje. Ale M40 najlepiej przyspiesza w zakresie 3500 - 5500obr/min.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hmm, wlasnie przeczytalem ten post w odpowiedzi na glosno pracujacy silnik w mojej e36 316 M40.

Glosno pracuje (praktycznie jak jakis diesel) jak jest zimny, przez jakas minute - dwie. Potem juz normalnie, przebieg lekko ponad 200 tysi, oleju nie bierze ani grama, wszystkie cztery swiece maja dobry kolor...ale lalem mineralny olej, jezdze tym autem odkad mialo przebieg 140 tysiecy, kazda zmiana oleju byl to olej 10w40.

Czy duze kuku moze sie stac jakbym to teraz wyplukal syntetykiem?

Jest wogule sens takiej operacji? Dodam ze mam wrazenie ze beema jest zmulona, jezdzilem troche mocniejszymi autami w miedzy czasie wiec moze stad takie wrazenie, katalizator nie byl nigdy wymieniany i paru kumpli mowilo mi ze to przez to sie zmulila. Cholera wie, planuje wspawac rurke zamiast kata wtedy zobacze co bedzie sie dzialo, mysle zeby w sobote wymienic olej i po tym co przeczytalem zastanawiam sie czy nie nalac jej syntetyku, albo moze chociaz pol syntetyk.. czy lepiej juz zostac na mineralnym?

Opublikowano
A cz powodem tego terkotania nie jest przypadkiem łożysko w alternatorze.kiedys miałem taką akcje w Fordzie, jadąc do warsztatu odgłos był taki jakbym jechał traktorem. Zdążylem w ostatniej chwili, w łożysku były już tylko dwie kulki
  • 2 lata później...
Opublikowano
Wątek, trochę się zestarzał, ale jedno mogę Wam powiedzieć. Po dolaniu ceramizera, do oleju i paliwa auto jeździło lepiej !!! Ciągnęło do samego odcięcia ponad 215 km/h. Byłem w szoku bo do 200 km/h bujało się szybko, tak jak wcześniej do 170-180 km/h. Nie mam już tego auto, bo zaczęło rdzewieć dookoła, teraz mam 325i i jeszcze więcej problemów niż w 316i, które teraz miło wspominam ;) P.S Z tego co się orientuję, to można przejść o jedną klasę oleju wyżej. Problem zaczyna się jak ktoś śmiga na mineralu i by chciał nalać syntetyka. Ale przy przebiegu ponad 200 tys to chyba nie ma sensu mimo wszystko. Pozdro
Opublikowano
Czołem.Przerabiałem temat z M40 jak i wielu tutaj z nas. Przyczyną są zużyte hydropopychacze jak i dźwienki zaworowe. Można jednak uzdrowić silnik poprzez dźwigienki z M43 i nowe popychacze a także dorobienie specjalnych pastylek. Posiadam nóweczki popychacze.Problem tylko taki że mieszkam w Glasgow w UK ale posłać ci moge bez problemu. Dźwigienki musisz dokupić i możesz założyć używki chyba że masz kase na nowe. Pastylki dorabia Pan Andrzej z Aleksandrowa Łódzkiego.Możesz do niego jechać i ci je założy i wyreguluje. Ja sam naprawiłem sobie rozrząd i chwaliłem bo wkręcała się jak nówka poza tym przy dźwigienkach z M43 lepiej działa silnik i ma lekko lepszego kopa...
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
co do falowanie obrotow polecam reset kompa a w czasie resetu umyc krokowca polecan nafte i zapryskac go np WD40 i to samo z przeplywka na forum jest temat w jaki sposob zrobic samemu reset to po 1. po 2 alternator nie wydaje odglosu tyrkotania tylko pompa wspomagania moge powiedziec co zrobic zeby jej nie bylo slychac( podaj mi swojego meila to ci wycle zdjecia i opis jak usunac te dzwieki). po 3 szarpanie jest wina nie wydajnej pompy paliwowej najprawdopodobniej jest jeszcze pierwsza i wymien filtr paliwa jest po stronie kierowcy za silnikiem patrz od sopdu po 4 klepanie popychaczy mozna zlikwidowac poprzez zastosowanie srodka myjacego dodawanego do oleju tuz przed zmiana oleju wlej go i uruchom silnik na jakies 30-40 min zalej porzedny olej ja mam castrola edge 10W60 jest naprawde ok inne o tych samych parametrach nie wchodza w gre - po 5 proponuje zmienic mechnikow a co do wycia chwilowego z tylu nie wiem nie mialem tego wiec nie wiem pozdrawiam
jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.