Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od pewnego czasu zauważyłem szarpanie na 2 biegu (automat). Dzieje się to po rozgrzanym silniku jak posuwam się w korkach. Myślałem że jest to wina skrzyni biegów - albo usterka albo wymiana oleju (160 tys km). W aucie mam ogumienie mieszane 235/19 przód i 265/19 tył. Już się umówiłem do fachowców na diagnostykę skrzyni ale wczoraj jeszcze postanowiłem zmienić koła na zimowe. Ku mojemu zdziwieniu szarpanie zniknęło - koła zimowe mają opony równej szerokości. Więc chyba to nie skrzynia a xdrive jest odpowiedzialny za te szarpania. Czy ktoś z was mógłby to wyjaśnić? Jak zlikwidować tą usterkę jak znów na wiosnę założę koła letnie? Pozdrawiam.

Opublikowano

a jaki masz profil tych opon ? bo z tego co mi wiadomo w xdrive powinno być np tak

225/35/19 i 255/30/19

225/40/18 i 255/35/18

225/45/17 i 255/40/17

lub wszystkie równe

 

chodzi o to że mogą być różne szerokości ale średnica koła musi być taka sama, zdaje się że dopuszczalne jest 2mm, także jak masz 235 i 265 na tym samym profilu 30 lub 35 no to są różne średnice

Opublikowano

Taki mały off zrobię, ale kurde PO KIEGO ci 19nastki 235 przód i 265 TYŁ przy 2.0d ??, dodatkowo na polskie drogi takie laczki mocno nadwyrężają cały układ przeniesienia napędu, półośki ośki itp zwłaszcza w 2.0... Producent napewno nie zaleca do 320 kół 19 o takich profilach jak ty masz ... , ja bym ich nie założył w POLSCE nawet za darmo bo szkoda by mi było auta, przeniesienia napędu, i ciągłego stresu po jakieś dziurce czy nie trzeba bedzie koła prostować, albo czy opony nie rozpierdzieliłem... a i czasem na 17" z runflatem mam wrażenie jakbym "skoczył" z krawężnika. . Do E90 17" na odpowiednich profilach to w PL jeszcze an Runflacie wg mnie taki MAX miedzy wyglądem, komfortem a ryzykiem uszkodzeń .... 18 no MOŻE ale to MOŻE z wielkim bólem bym rozważył, ale 19 to ciut absurd w mojej ocenie.

 

ten dobór do Xdrive jest ciut nie właściwy i mogłeś ciut dowalić rozdzielacz napędu, a wymiana nawet na używany nie jest TANIA. Nie mniej jednak skoro na zimówkach jest ok to może nie jest źle

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Taki mały off zrobię, ale kurde PO KIEGO ci 19nastki 235 przód i 265 TYŁ przy 2.0d ??, dodatkowo na polskie drogi takie laczki mocno nadwyrężają cały układ przeniesienia napędu, półośki ośki itp zwłaszcza w 2.0... Producent napewno nie zaleca do 320 kół 19 o takich profilach jak ty masz ... , ja bym ich nie założył w POLSCE nawet za darmo bo szkoda by mi było auta, przeniesienia napędu, i ciągłego stresu po jakieś dziurce czy nie trzeba bedzie koła prostować, albo czy opony nie rozpierdzieliłem... a i czasem na 17" z runflatem mam wrażenie jakbym "skoczył" z krawężnika. . Do E90 17" na odpowiednich profilach to w PL jeszcze an Runflacie wg mnie taki MAX miedzy wyglądem, komfortem a ryzykiem uszkodzeń .... 18 no MOŻE ale to MOŻE z wielkim bólem bym rozważył, ale 19 to ciut absurd w mojej ocenie.

 

ten dobór do Xdrive jest ciut nie właściwy i mogłeś ciut dowalić rozdzielacz napędu, a wymiana nawet na używany nie jest TANIA. Nie mniej jednak skoro na zimówkach jest ok to może nie jest źle

 

pzdr. Łukasz

 

Bo auto na tych felgach wygląda niesamowicie. Fakt że opony są może ciut za szerokie ale kupiłem je w komplecie z felgami więc niech już takie zostaną. Co do dróg to akurat trasa jaką codziennie robię jest równiutka. W innych przypadkach nauczyłem się jeździć omijając dziury i studzienki a swoją drogą to przy dużych prędkościach jak wpadniesz w dziurę to nawet 17-tkę połamiesz.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Fakt, wygląda czadowo na 19 ale popieram wyspiarza - może przy dużej dziurze nic nie pomoże ale w Warszawie jest masakryczna liczba studzienek albo za nisko albo za wysoko osadzonych i aż mnie serce boli jak wpadnę wieczorem coś takiego.

 

Mam pytanie dodatkowe: PO KIEGO zakładacie na tył szersze opony w xDrivie??? Szczególnie z silnikiem 2.0 :norty: . Moje auto tak pazurkami trzyma się asfaltu że nie mam problemu z 4x245.

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
heh... no rzeczywiście 245 jest sporo węższe od 255 :shock:

 

Nie chodzi o szerokość tylko różnicę pomiędzy tyłem i przodem. Jakieś papraki z BMW zaleciły w xDrivie 245 na tył i przód to tak jeżdżę. :D

Opublikowano

rozumiem, ale generalnie 4x245 to tak średnio, bo ja np. jak założyłem sobie 225/35/19 na przodzie to strasznie czuć już to na kierownicy, mam na myśli pływanie auta w koleinach i tym podobne, to samo tyczy się tyłu 255, bo to zupełnie co innego niż 225/45/17, niby ta sama szerokość a jednak jest sporo węższe

 

co do mieszanego ogumienia to u mnie na słupku w 330xd jest rozpiska i wynika z niej że można zakładać mieszane ogumienie

Opublikowano
Teoretycznie zestaw który masz nie powinien powodować szarpnięć przez system xdriva.No ale to teoretycznie .Skrzynka nie jest aż tak bardzo czuła ale w momencie ruszania być może dostaje rożne sygnały z czujnika i napęd zaczyna wariować więc te momenty gdzie masz te szarpnięcia mogą być tym powodowane.Sposób tylko jeden: opony w tym samym rozmiarze .Rozmiat 19-tki to tylko ładny wygląd a efektywność z jazdy średnia :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam, pozwolę się podpiąć pod temat z nadzieją, że ktoś potwierdzi mi poprawność doboru opon. Czytam już trochę ale jeszcze nie znalazłem wątku rozwiewającego całkowicie wątpliwości.

BMW E92 330d xdrive, kupiłem alufelgi 19", styling 235, et25, szerokość 4x8,5J. Czy poprawnym będzie zastosowanie 4 takich samych opon 235/35/19 ? Czy lepszym rozwiązaniem będzie zastosować z przodu 235/45/19 natomiast z tyłu 265/30/19 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.