Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy muszę wymienić tuleje pływające w e39 523 turas, chcę właśnie je zamówić i zgłupiałem co do ich ilości, bo kiedyś już coś takiego wymieniałem w innej e39 i coś mi świta, że były po dwie sztuki na stronę, ale jak patrzę na ten schemat :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DR31&mospid=47554&btnr=33_0524&hg=33&fg=30

to wychodzi mi, że jest tylko jedna na stronę... zgłupiałem i wolę się zapytać i upewnić..

 

No i czy dobrze pamiętam, że to tak wygląda: http://allegro.pl/tuleja-tuleje-plywajace-wahacza-bmw-5-e39-e60-e61-i3716654395.html :?:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm..... to już sam nie wiem..

Byłem dziś u mechanika, żeby sprawdził czy uda się poustawiać zbieżność i kąty, czy jednak trzeba coś powymieniać. Stwierdził, że trzeba wymienić właśnie tuleje pływające, zaznaczył żebym nie mylił ich z "dolnymi tulejami belki", a z Twojej propozycji wynika, że właśnie te mi wskazujesz. Wiadomo, że tuleje pływające to bolączka e39, no i jednak chciałbym się upewnić co mam zamówić. Mogłem oczywiście zapytać mechanika, o które chodzi, ale nie myślałem, że będę miał z tym problem :duh:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zbierzność siada i opony Ci zjada od środka to masz rację. Ostatnio też mi to wyszło. Tuleja pływająca, nr 2 na Twoim wykresie

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DR31&mospid=47554&btnr=33_0524&hg=33&fg=30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To trochę inna sprawa. Już tu opowiadałem ta historię, mam sąsiadkę, która została sama z dzieciakami i z rozsypującą się e39. Dziewczyna odkłada po parę złotych, a ja ją jej naprawiam. Już wpakowała ponad tysiaka w zawiechę itp, zostały teraz "położone" tylne koła, opon nie zdarła, bo na tą chwilę robi 100km miesięcznie, ale teraz jest za zimno na wycieczki piesze i musi zawieźć autem dzieciaki do przedszkola i szkoły, to też będzie tych kilometrów robić więcej i oponom może się trochę oberwać. Mechanik miał poustawiać geometrię, ale zaczął mi wyliczać, że potrzeba jeszcze dwa wahacze tzw. banany, łączniki stabilizatora (oba) i właśnie te tuleje (obie strony).. Znalazłem świetną instrukcję i chyba zabiorę się za to sam, tylko muszę zrobić ściągacz.. Poniżej wspomniany opis, może komuś się przyda:

 

http://www.beisansystems.com/procedures/swing_arm_ball_joints_procedure.htm

 

Dzięki za potwierdzenie mojego zdania.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zobacz sam bo mechanik to zawsze coś widzi, a przeważnie $$$

Jak nie jest mocno wyrąbane to jeździć i się nie przejmować.Ja w swojej miałem na pływających tak lekko po pół cm luzu i dobrze było tylko na zakrętach uciekała.Co do opon to nie jest to prawdą, że mocno wcina opony(przynajmniej nie zaobserwowałem tego u siebie) to zawieszenie jest takie, że ustawi się pod oponę.

a ja ją jej naprawiam

:norty: :norty: :norty: :norty:

:mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A Tobie bez zmian jedno w głowie :mrgreen: :mrgreen:

 

Jeździłem wczoraj i dziś, oczywiście beemką, strasznie pływa na boki, tak jakby nie miała amorków, a ma, bo sam je dwa tygodnie temu wymieniałem.

Wymienię wszystko dziewczynie, a co... :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy potrzebuję pożyczyć, a w ostateczności kupić ściągacz do tulei pływających, może ktoś z okolic stolicy chciałby pomóc. Jeśli ktoś ma, a jest z innego zakątka naszego kraju, to pokryję koszty wysyłki i oczywiście stawiam dobrą flaszkę. Z góry dzięki za pomoc.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
co mogę zaoferować to dokładne zwymiarowanie i opisanie ori ściągacza który posiadam, plus ewentualne pomysły na wykonanie - wysyłka niestety nie wchodzi w rachubę, po pierwsze używam go w pracy nie hobbistycznie i codziennie może być potrzebny a po drugie musiałaby być to przesyłka międzynarodowa.. sorki ale chyba rozumiesz :o aha, kupno to co najmniej 2500- 3000 pln, może więcej dokładnie nie wiem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za ściągacz 3000????/

Mam taki ściągacz i dałem za niego coś koło 250zł.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ściągacz to ściągacz .

Ten co mam działa jak powinien i już trochę zrobił.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.