Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Proszę o pomoć i opinię. Dziś oglądałem piękną sztukę 520d.

Przebieg 146 000km

 

http://centrum-bmw.pl/component/rdautos/?view=detail&id=462

 

Dziś byłem na jeżdzie próbnej i moje wrażenia super

- skrzynia nie szarpie

- rozpedzilem auto do 150km/h i nic nie stuka , puka, kiera prosto, nie bije

- ostre hamowanie tu tez wszystko wporzadku

- na dziurach zawieszenie cichutkie,

- w środku zadbany

- sprawdziłem miernikiem lakieru i wszystkie elementy do 180 mikronów

- wszystkie szyby oryginał + lampy z tego samego dnia (przód i tył)

- drobne odpryski po kamyczkach na masce utwierdzają mnie, że maska nie była malowana

 

Jutro jestem umówiony i zabieram auto na stację diagnostyczną

Proszę o poradę co sprawdzić na takiej stacji.

Co jeszcze mogę sprawdzić przed zakupem tego egzemplarza.

 

Dziękuję i proszę o szybkie odpowiedzi.

Opublikowano

Ja takim autem nie jechałbym na stację diagnostyczną tylko do ASO BMW lub warsztatu specjalizującego się w marce.

 

Posłuchaj dobrze silnika, czy aby rozrządu nie słychać.

I przede wszystkim sprawdź historię serwisową.

Opublikowano

mam wydruk z BMW

ostatni serwis czerwiec 2009 przy 60 706 km

diagnosta wybrany przezemnie.

 

 

przepraszam ostatni serwis:

Oct 5, 2009 67 206 km

w 2009 sprowadzona do Polski i tu serwisowana w Czestochowie , potem u nich (Centrum BMW) , właściciel , który serwisował ten egzemplarz u nich zostawił w rozliczeniu i wziął nastepną.

Opublikowano
Ja takim autem nie jechałbym na stację diagnostyczną tylko do ASO BMW lub warsztatu specjalizującego się w marce.

 

Posłuchaj dobrze silnika, czy aby rozrządu nie słychać.

I przede wszystkim sprawdź historię serwisową.

 

Bronx u nas w w salonie będą chcieli za sprawdzenie z 800 zł i nawet nie wejde na hale aby zobaczy na co patrzą.

Opublikowano
Ja takim autem nie jechałbym na stację diagnostyczną tylko do ASO BMW lub warsztatu specjalizującego się w marce.

 

Posłuchaj dobrze silnika, czy aby rozrządu nie słychać.

I przede wszystkim sprawdź historię serwisową.

 

Bronx u nas w w salonie będą chcieli za sprawdzenie z 800 zł i nawet nie wejde na hale aby zobaczy na co patrzą.

 

Oczywiście, ze pozwolą Ci patrzeć, przecież płacisz z usługę.

A 800zł przy ogólnej cenie samochodu to przecież grosze.

 

Bo zwykły diagnosta, sprawdzi Ci tylko zwykłe elementy eksploatacyjne, bo więcej nie potrafi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy takiej cenie jakby coś miało mieć nie tak to to auto powinno mieć jeszcze Miss Polonia w zestawie. :)

 

Przede wszystkim jeżeli nie zostało to wcześniej zrobione to szykuj kilka ładnych tysięcy na wymianę rozrządu bo w tym aucie jest niestety nieszczęsny silnik N47D20A.

 

I ten przebieg tylko udokumentowany do 60 tys km w 2009 roku? Więcej śladów nie ma?

 

A skąd kolego w ogóle jesteś bo w opisie nie wpisałeś?

Opublikowano (edytowane)

Jestem z Krakowa.

Sorki ale na prędce sie rejestrowałem we czwartek sprzedałem swoje autko i szukam 520d.

O N47 sie naczytałem ale czy naprawde każdego silnika to dotyka ?

Znam sprawę, kiepski łancuuch, od strony skrzyni , trzeba rozebrac cały silnik itp itd. Ale czy każdy silnik N47 miał te ustekę i naprawe ?

W salonie w Krakowie stoi 320xd 2009 rok 30 000 km z silnikiem N47 - miałem kupić ale bardzo małe autko i wogule, nawet wózka dziecka nie włożysz do bagażnika.

Czy uważasz, że i w tym egzemplarzu łancuch wadliwy ?

 

 

 

Powiem , jeszcze,ze w sobote ogladalem 2 sztuki obok Krakowa i sie załamałem, myślalem ze już koniec nie bede szukał BMW bo same buraki i brudasy tym jeżdzą, nie wierzyłem, że można zaprosić kogoś do tak zasyfionego auta. Natomiast w Centrum BMW mają naprawdę ślicznie zadbany egzemplarz.

Ogólnie mogę powiedzieć, że obsługa rzetelna i otwarta na klienta, a na placu same dobre,mocne furki

 

No więcej śladów nie ma. Właściciel serwisował niby u nich ale nie robili wpisów do książki bo dopiero ruszali z serwisem itp.

Edytowane przez brodie
Opublikowano

Bo to profesjonaliści wiec musi być idealnie.

 

Ja osobiście nie zapłaciłbym 65tys za e60 z 2007roku z najsłabszym i raczej awaryjnym silnikiem pod maską. Przebieg też udokumentowany tylko do połowy 2009roku a przez cztery lata nic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie tak. To już lepiej do Germanii jechać i kupić coś porządnego za te pieniądze z silnikiem w wersji C lub D.

 

A co ma ruszanie z serwisem do wpisów do książki? Do tego przez 4 lata nie mieli pieczątki czy co?

Opublikowano

Przebieg udokumentowany ? To co podałes to prawdpodobnie ostatni odczyt z kluczyka w serwisie, handlarze kupują auto cofają licznik jadą nim do serwisu na wymianę oleju i już w kompie widnieje ostatni odczyt przy 60tys.km, sprawdz lepiej całą historię.

 

Ps takie beemki w niemczech przez 2 lata robią średnio 100 - 130 tys.km

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

stan auta , wnętrze, kierownica , fotele, jak i na zewnątrz nie wskazują na duży przebieg, wręcz przeciwnie.

Jakie jest prawdopodobieństwo, że wkrótce będę musiał wymienić rozrząd ?

Czy ktoś już wymieniał rozrząd ,wadliwy łańcuch ? Bo jakoś nie słyszałem aby ktoś taki na forum się znalazł.

Poza tym ten silnik to nie jedyna konstrukcja gdzie łańcuch jest umieszczony z tyłu od strony kabiny,skrzyni biegów.

Opublikowano

Co do fotela to bym się 2 razy zastanowił nad takim stwierdzeniem, gdybyś zobaczył mój fotel w f10 ( 130tys. przebiegu ) to byś powiedział, że samochód ma 30 tys.km, ale na to akurat bym nie patrzył bo to samochód z 2007 i może kierowca był "grubaskiem" różnie bywa, aczkolwiek na niezniszczony to on nie wygląda.

 

Poza tym za tą kasę to już możesz kupić pełne LCI, więc szukaj i nie napalaj się na pierwszą lepszą, takich samochodów się szuka miesiącami.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Co do fotela to bym się 2 razy zastanowił nad takim stwierdzeniem, gdybyś zobaczył mój fotel w f10 ( 130tys. przebiegu ) to byś powiedział, że samochód ma 30 tys.km, ale na to akurat bym nie patrzył bo to samochód z 2007 i może kierowca był "grubaskiem" różnie bywa, aczkolwiek na niezniszczony to on nie wygląda.

 

A w moim e91 z oryginalnym przebiegiem 83tys boczek skórzanego fotela jest tak w.....any, że jak będę sprzedawał to będę musiał go wymienić bo nikt nie uwierzy w przebieg.

Opublikowano
Przebieg udokumentowany ? To co podałes to prawdpodobnie ostatni odczyt z kluczyka w serwisie, handlarze kupują auto cofają licznik jadą nim do serwisu na wymianę oleju i już w kompie widnieje ostatni odczyt przy 60tys.km, sprawdz lepiej całą historię.

 

Ps takie beemki w niemczech przez 2 lata robią średnio 100 - 130 tys.km

 

Pzdr

 

kamilo przyjżałem sie temu bliżej co napisałeś.

popatrz..

nov 9,2007 1024 km dealer nr 00081 (jest to nr dealera u którego kluczyk, czy auto zostało zalogowane czy też zarejestrowane na serwisie) poniżej następne wpisy

sep 16, 2008 32 960 km dealer nr 07833

jun 4, 2009 60 706 km dealer nr 28 597 (to jest salon M-cars w Krakowie , wystarczy dobrze poszperać w Googlach)

oct 5, 2009 67 206 km dealer nr 28 597

 

Z powyższego wynika iż: Niemiec zakupił i w rok przejechał 32kkm a nie jak piszesz 100-130 kkm.

Nie pisze tutaj tego po to aby udowodnić, że się mylisz , bo moja wiedza jest znikoma do Twojej - analizuje wpis który dostałem z centrali BMW.

W Polsce auto jest teoretycznie od 2009 i nie wiadomo czy serwisował czy nie ale przejechał 80 000km w 4 lata.

Kamilo czy powyższe się zgadza ?

Opublikowano

Myslałem, że uzyskałeś info telefoniczne na temat ostatniego odczytu z kluczyka, nie napisałem też, że auto przejechało 100 czy 130tys.km dwa lata, tylko, że takie przebiegi z reguły się pojawiają po 2 latach w niemczech, przy tego typu autach.

 

Natomiast jeśli masz jechać do serwisu na przegląd przed sprzedażowy to odpuść, nie jest to warte tych pieniędzy, a poza historią serwisową nie dowiesz się nic więcej niż od zwykłego warsztatu ogarniętego w BMW.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stan auta , wnętrze, kierownica , fotele, jak i na zewnątrz nie wskazują na duży przebieg, wręcz przeciwnie.

Jakie jest prawdopodobieństwo, że wkrótce będę musiał wymienić rozrząd ?

Czy ktoś już wymieniał rozrząd ,wadliwy łańcuch ? Bo jakoś nie słyszałem aby ktoś taki na forum się znalazł.

Poza tym ten silnik to nie jedyna konstrukcja gdzie łańcuch jest umieszczony z tyłu od strony kabiny,skrzyni biegów.

 

Kolego. Ten silnik to wadliwa konstrukcja. Mało który dociąga 200 tys km jeżeli wcześniej nie został wymieniony rozrząd. Awarie zdarzają się w autach z przebiegami niewiele ponad 100 tys km. BMW szybko go ulepszyło i problem zdarza się dużo rzadziej (wersja C i D).

Opublikowano
Myslałem, że uzyskałeś info telefoniczne na temat ostatniego odczytu z kluczyka, nie napisałem też, że auto przejechało 100 czy 130tys.km dwa lata, tylko, że takie przebiegi z reguły się pojawiają po 2 latach w niemczech, przy tego typu autach.

 

Natomiast jeśli masz jechać do serwisu na przegląd przed sprzedażowy to odpuść, nie jest to warte tych pieniędzy, a poza historią serwisową nie dowiesz się nic więcej niż od zwykłego warsztatu ogarniętego w BMW.

 

Pzdr

 

Zgadzam się z Tobą.

Jeszcze tylko powiem do tego co napisał kolega wcześniej, że za tą kasę to lepiej jechać do Niemiec i coś tam wybrać. Dzisiaj dostałem telefon, że w Essen stoi fajna 520d tylko , że w manual itp itd. 14600 euro. (oczywiście w Essen stoi na placach pewnie z 500 takich sztuk, napisałem tak bo poprosiłem znajomego aby ten uruchomił kontakt w Niemczech i posprawdzał).

Wycieczka do Niemiec , Essen, Monachium to będzie jakieś 2000-3000 zł + kupie albo nie kupie, albo kupie i nie takie wyposażenie jak chce. Faktury oczywiście nie dostane, wiec chu..ja z kosztów w firmie będzie, a mi to jak znalazł. + stracone 2 dni (tutaj dostane fakturke) , akurat muszę być na miejscu w firmie więc wycieczka do Niemiec i zakup droższej fury, ściągnięcie jej tutaj i to jeszcze z brakującymi opcjami, które chciałbym mieć a nie ma to raczej mi się nie uśmiecha.

Jak to sobie przekalkulowałem to :

1. rejestracja to tylko koszt przerejestrowania

2. wyposażenie , jest wymarzone , nawet więcej

3. nawet jeżeli zerwe łańcuch albo zacznie szurać to kupie używany silnik i tańsza będzie wymiana niż naprawa.

Opublikowano
stan auta , wnętrze, kierownica , fotele, jak i na zewnątrz nie wskazują na duży przebieg, wręcz przeciwnie.

Jakie jest prawdopodobieństwo, że wkrótce będę musiał wymienić rozrząd ?

Czy ktoś już wymieniał rozrząd ,wadliwy łańcuch ? Bo jakoś nie słyszałem aby ktoś taki na forum się znalazł.

Poza tym ten silnik to nie jedyna konstrukcja gdzie łańcuch jest umieszczony z tyłu od strony kabiny,skrzyni biegów.

 

Kolego. Ten silnik to wadliwa konstrukcja. Mało który dociąga 200 tys km jeżeli wcześniej nie został wymieniony rozrząd. Awarie zdarzają się w autach z przebiegami niewiele ponad 100 tys km. BMW szybko go ulepszyło i problem zdarza się dużo rzadziej (wersja C i D).

 

 

Czy w salonie po oględzinach są w stanie stwierdzić czy wymieniali łańcuch rozrządu czy nie ?

Opublikowano

Tu masz FV marża, więc o jakich kosztach mówisz ? Vatu nie odliczysz przecież.

 

Poza tym nie bój się tak tego rozrządu, na forum było kilkanascie przypadków zerwania łańcucha, na kilka tysięcy sztuk aut.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
A czy nie lepiej szukać 530D?bezpieczny motor

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano
Tu masz FV marża, więc o jakich kosztach mówisz ? Vatu nie odliczysz przecież.

 

Poza tym nie bój się tak tego rozrządu, na forum było kilkanascie przypadków zerwania łańcucha, na kilka tysięcy sztuk aut.

 

Pzdr

 

Amortyzacja kolego , koszty uzyskania dochodu.

Opublikowano
A czy nie lepiej szukać 530D?bezpieczny motor

 

Ciężko trafić, a nie mam czasu i ochoty jeździć po Polsce w poszukiwaniu perełki.

Opublikowano

Hmm myślę że lepiej byłoby jakbyś od razu kupił te auto :wink: Skoro przebieg potwierdzony stanem technicznym/wizualnym + w jakiś sposób udokumentowany, auto Ci się podoba, spełnia Twoje wymagania to czemu go nie kupiłeś? Teraz masz tylko mętlik w głowie, a kolejne wpisy w temacie go powiększaja :roll: Koledzy wspominają o wadliwym silniku, jednak z drugiej strony który motor jest w dzisiejszych czasach bezproblemowy? Możesz znaleść egzemplarz z najmniej awaryjnym silnikiem i jak na ironię Ci sie rozleci :roll: . Auto to nie tylko silnik, a w 5er jest cała masa nietypowych elementów których naprawa może być bardzo droga. Ogólnie jestem przeciwnikiem szukania dziury w całym, tematów typu "kupiłem auto, co może mi się zepsuć?" albo "chce kupić i co mi sie w nim zepsuje?" :roll:

 

Pamiętaj że to Ty będziesz nim jeździł i to Tobie ma się podobać, a nie Forumowiczom :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.