Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przepraszam że tak szybko bez przywitania na forum i wg ale zależy mi na czasie.Mam 2 pytania dotyczące mojej Bmki E46 2001r 318i. (118 km).

Pierwsze pytanie dotyczy sondy lambda a mianowicie świeci mi cały czas diagnostyka silnika a na komputerze pokazuje błąd sondy lambda.Mechanik spytał czy wymieniałem sonde za katalizatorem czy przed dokładnie już nie pamiętam ale było to bardziej pod autem więc myśle że za katalizatorem i tu mam pytanie czy jest druga sonda przed katalizatorem? Mechanik dodał że jeśli jest to ta którą wymieniłem prawdopodobnie była dobra więc moge przełożyć tylko kostki i założyć ją zamiast tej co jest przed katalizatorem można tak zrobić? No i drugie pytanie dotyczy zwiększenia mocy co moge zrobić żeby podnieść moc żeby efekt był zauważalny.Z góry dzięki za odp i Pozdrawiam!

Opublikowano

Przełożyć wtyczki od sondy to nic nie zaszkodzi i tym nic nie zepsujesz.

Odnośnie podniesienia mocy : najpierw jedz na hamownie aby zobaczyć czy masz tyle ile mieć powinieneś , większość hamowni mają macherów od elektroniki co podkręcają i sami proponują ten zabieg, ale należy pamiętać że to jest żyłowanie silnika, hyba że poprzednio miał jakiś elektroniczny kaganiec to można go bez obaw zdjąć.

Jak na hamowni Ci wyjdzie że brak Ci mocy , zabierz się za procedurę tz ścieżka odzyskiwanie mocy, wielokrotnie opisywana tu na forum.

Zacząć od wymiany wszystkich płynów co sie normalnie wymienia, przy wymianie oleju to przed jego spuszczeniem dobrze dodać odpowiedniego dodatku aby wpłukać osady, ale z tym nie przesadzić .Wszystkie filtry.Odmę , dokładnie sprawdzić szczelność przewodów podciśnieniowych itd.Czyszczenie EGR i inne cudeńka.

Podłączyć do kompa na odpowiedni diagnostyczny program i podczas jazdy zrobić tz -data live- i niech to ktoś kumaty przeanalizuje.

Po tym wszystkim dopiero sie zastanowić co dalej, czy na hamownie i chipować silnik ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Przełożyć wtyczki od sondy to nic nie zaszkodzi i tym nic nie zepsujesz.

Odnośnie podniesienia mocy : najpierw jedz na hamownie aby zobaczyć czy masz tyle ile mieć powinieneś , większość hamowni mają macherów od elektroniki co podkręcają i sami proponują ten zabieg, ale należy pamiętać że to jest żyłowanie silnika, hyba że poprzednio miał jakiś elektroniczny kaganiec to można go bez obaw zdjąć.

Jak na hamowni Ci wyjdzie że brak Ci mocy , zabierz się za procedurę tz ścieżka odzyskiwanie mocy, wielokrotnie opisywana tu na forum.

Zacząć od wymiany wszystkich płynów co sie normalnie wymienia, przy wymianie oleju to przed jego spuszczeniem dobrze dodać odpowiedniego dodatku aby wpłukać osady, ale z tym nie przesadzić .Wszystkie filtry.Odmę , dokładnie sprawdzić szczelność przewodów podciśnieniowych itd.Czyszczenie EGR i inne cudeńka.

Podłączyć do kompa na odpowiedni diagnostyczny program i podczas jazdy zrobić tz -data live- i niech to ktoś kumaty przeanalizuje.

Po tym wszystkim dopiero sie zastanowić co dalej, czy na hamownie i chipować silnik ?

 

E46 2001r 318i. (118 km) raczej nie da się nic zrobić

KOZIOL
Opublikowano
jak odłączysz przepływke to zauważalnie podniesie sie moc, oczywiście kosztem wiekszego zużycia paliwa :)
Opublikowano

Powiadasz

E46 2001r 318i. (118 km) raczej nie da się nic zrobić

A może ma tylko połowę mocy co mu fabryka dała ? wiec przynajmniej to odzyskać.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

nie no coś tam swoje jedzie myśle że te 118 km jest bo to dosyć ciężkie tak do 100 jak dla mnie to troszke wolno ale od 100 do 200 fajnie idzie.

Co do czipów to mam pytanie bo kilka krotnie już zastanawiałem sie nawet oglądałem na allegro tylko ludzie pisali żeby nie kombinować bo takim czipem można całkiem kompa rozregulować a wtedy juz [BAD] tzn jak bym chciał czipa to najlepiej w jakimś serwisie czy warsztacie zajmujacym sie bmkami ?

Opublikowano

Bobek witaj!

Tu na forum jest kilku specjalistów od tz czipowania to zawsze można sie z nimi skonsultować ale i hamownie proponują takie usługi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ręce opadają jak piszecie o chipowaniu 318i :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Maniek spoko , niech się przejedzie na hamownię i tam sprawdzi ile może i przy okazji sie dowie więcej o czipowaniu, już w tym wątku było napisane

E46 2001r 318i. (118 km) raczej nie da się nic zrobić

Ale autor koniecznie chce coś poprawić , klasycznego czipowania to może mu nie zrobią ale jak jest klient to może coś mu wymyśla i wcisną i będzie szczęśliwy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Pierwsze pytanie dotyczy sondy lambda a mianowicie świeci mi cały czas diagnostyka silnika a na komputerze pokazuje błąd sondy lambda.Mechanik spytał czy wymieniałem sonde za katalizatorem czy przed dokładnie już nie pamiętam ale było to bardziej pod autem więc myśle że za katalizatorem i tu mam pytanie czy jest druga sonda przed katalizatorem? Mechanik dodał że jeśli jest to ta którą wymieniłem prawdopodobnie była dobra więc moge przełożyć tylko kostki i założyć ją zamiast tej co jest przed katalizatorem można tak zrobić?

 

Tak, jest sonda przed katem ale chwila, Ty chcesz zamienic sondy przepinajac kostki czy przelozyc sondy? Jesli przepiac kostki (o ile na dlugosc wystarcza), co rozumiem z Twojego postu, tak sie nie da. Sonda przed katem na byc przed katem, za katem ma byc za katem :norty: Odpusc sobie tego mechanika, bo najwyrazniej nie ogarnia tematu.

Opublikowano
Nie no chodzi mi o to że wymieniałem sonde za katalizatorem a błąd dalej sie świeci znaczy że ta sonda co ją wymieniłem jest dobra.Z przełożeniem sondy chodzi mi o to że wykręce tą co jest teraz a wkręce tą którą wcześniej miałem za katalizatorem (teraz mam nową za katem) przełożyć kostke bo chyba nie jest taka sama jak do tej sondy za katem.
Opublikowano

Obydwie sondy są takie same ale się różnią długością przewodu i wtyczką a resztę sobie dopowiedz sam.

Spotkałeś się z opinią że przy wymianie wtyczek powinny być używane połączenia przewodów na zacisk a nie lutowane.

Ja kiedyś lutowałem ale przyznam że te przewody nie są podatne na lutowanie.

Należy pamiętać że jak układ wydechowy nie będzie szczelny to zawsze Ci wyskoczy błąd sondy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No sonde wczoraj przełożyłem więc zostało mi tylko skasować błąd i zobaczymy co to będzie sie działo jak narazie silnik chodzi równo nic sie nie dzieje wiec zobacze jak skasuje błąd czy znowu wyskoczy. Dzięki wszystkim za pomoc co do mocy jeśli ktoś coś wie to pisać śmiało pare koni więcej zawsze sie przyda :)
Opublikowano

witam chiał bym sie podłączyć pod temet

moje autko dość dużo paliło 17l gazu

a jest to e36 2,0 93r

wiec podjechałem do mechanika sprawdził mi błędy wyskoczyła sonda

wiec długo szukając kupiłem sonde ntk z w tyczką i oczywiście te same kolory kabli

sonde wymieniłem zresetowałem konpa i autko smigało jak szalone lecz do pierwszych zarejestrowanych błedów e kompie.

godzinke po resecie kompa autko zaczęło dusić i szarpac oraz słychac było strzały .dodam ze na gazie smiga jak szalone . przed wymianą sondy nie było takich problemów poza gigantycznym spalaniem . dziś sam z czytałem błedy i wyskoczyło mi cos takiego http://img819.imageshack.us/img819/9676/ab4m.jpg

czy mógł by ktoś pomóc i wyjaśnić co to za błędy po przetłumaczeniu na polski wiele mi to nie mówi

czy to autko posiada dwie sondy ?

czy może ta sonda jest albo uszkodzona lub nie ta ( na opakowaniu lub w opisie nie pisze ile ma a wiem ze powinno być 5v sprzedawca zapewniał ze to do tego modelu . kolor kabli sie zgadza oraz wtyczka ta sama )

lub to jest wina kompa sprawdzałem i wyskakuje mi ze to kombi a ja mam cupe

prosze o pomoc, ręce mi już opadają :cry2:

Opublikowano
sondy do bmw tak jak przeplywomierze albo kupujesz ory albo dedykowany bosch/siemens albo ory uzywka. nie ma innych opcji
Opublikowano
"dedykowany bosch" to nie jest "dedykowana ntk". niestety w bmw zamienniki nie dzialaja
Opublikowano

włożyłem sondę o tych samych numerach co stara tez była ntk simensa

ok a mógł by mi ktoś wytłumaczyć co to za błąd i co z tym dalej zrobić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.