Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak to jest z tymi vervami, ultimate'ami, shell v-powerami ? Odczuwacie różnice w swoich dieslach ? Zastanawiam się czy jest sens lać lepsze paliwo :):) ? To odwieczny temat, ale jak się to ma do naszych n47? Jak producent zaleca? A może lejecie zwykłe ropki a potem ew. jakieś środki przeczyszczające?
Opublikowano
A lej co chcesz tylko na stacji CPN, a nie jakieś czerwony opał(ale to jeż twoja osobista sprawa)Możesz nawet i na czerwonce zasuwać :duh:
Opublikowano

kolego, ja zadaję poważne pytanie a Ty mi z opałem.. to nie golf...

pytam bo często czytam, że benzyniak jest wrażliwy na rodzaj paliwa, ale jak z dieslem?

Opublikowano
kolego, ja zadaję poważne pytanie a Ty mi z opałem.. to nie golf...

pytam bo często czytam, że benzyniak jest wrażliwy na rodzaj paliwa, ale jak z dieslem?

Taki to był żart,

Lej zwykłą ropę na orlenie i ciesz się z jazdy :D

Opublikowano

Ja profilaktycznie leje zawszę vervę lub nitro+ , ewentualnie diesel golda na statoil. Nie wiem czy jest jakaś duża różnica, zatankowałem kiedyś trochę zwykłego oleju na orlenie chyba, i wydawało mi się że bardziej terkocze :D możliwe że to tylko i wyłącznie efekt placebo, ale zawsze jakiś większy komfort psychiczny, zresztą od wielu osób co tankują i to i to słyszałem że jakaś tam minimalna różnica jest, a to że ciszej, a to że mniej pali, a to że lepiej chodzi. Wiadomo że może jest to mówione na wyrost, ale możliwe że coś w tym jest.

 

Ja się natomiast zastanawiam nad inną kwestią : co tankowac w zimę. Wiadomo że na taką vervę jest mniejszy popyt niż na zwykły ON, a w bardzo duże mrozy z oleju napedowego może wytrącić się parafina, tym bardziej jeśli długo zalega z powodu który opisałem powyżej. Wiadomo nie dotyczy to każdej stacji, jedynie tych, na których jest mniejszy obrót.

 

Jak myślicie, jest sens sie o to martwić, czy to raczej niemożliwe żeby w zimę w zbiornikach na stacji cokolwiek się wytrąciło z oleju napędowego co mogłoby wpłynąć niekorzytnie na naszę autka,

reasumując, czy można spokojnie tankować to niby "lepsze" paliwo, po które sięga mniej osób i dłużej zalega? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja odczuwam różnicę w zwykłym ON i BP Ultimate. Na tym ostatnim mniej pali, ciszej pracuje. Z paliw premium nie jest jeszcze najdroższe.

Według mnie nowe diesle są bardzo wrażliwe na jakość paliwa - wystarczy zobaczyć jak działa system wtryskowy (wieloetapowy wtrysk - potrzebna duża precyzja).

Leję BP Ultimate bo patrzę na mercedesa który jest w rodzinie - przejechane na tym paliwie (a wcześniej Statoil Gold) prawie 400 kkm - silnik bez żadnych napraw, nawet turbo ori.

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

zeszla zime jak mialem golfa to jezdzilem na tym SKYDDzie. Nic sie nie działo niedobrego, auto parkowalem caly czas na dworze i czasem 2-3 dni postoju (-15C i -20C) i auto odpalalo bez niczego - czyli działa :)

 

Jesli chodzi o BP i zwykly ON i Ultimate to moja Beatka nie widzi roznicy. Nawet mierzylem spalanie i tez jakis roznic nie potrafilem zauwazyc. Przejechalem juz nia od maja 20tys km. I czasem leje zwyklego ON'a i czasem Ultimatea i staram sie wyczuc roznice. Natomiast zauwazylem ze na niemieckim shellu jak zatankuje zwykla ON to czasem spalanie mam delikatnie mniejsze 0.2-0.3 na 100km - ale sie zastanawiam czy to nie jest granica bledu aby stwierdzac poprawnosc pomiaru.

Wczoraj bylem na hamowni (mialem zalane zwykle ON) i osiagnalem 171PS i 379Nm. Moze jak bede mial czas za jakis czas :) to zatankuje Ultimatea i zobaczymy.

 

Pozdr

Tomek

p.s. zawsze leje pod korek do pierwszego odbicia i uzupelniam w gore do polowy litra albo do pelnego litra. Zawsze mierze spalanie i je zapisuje. Mam calego loga w notesie od pierwszego tankowania BMW.

Edytowane przez toostrow
Opublikowano
Temat faktycznie wielokrotnie wałkowany. Ja leję zawsze paliwa premium choć przyznam że to raczej kwestia mojego komfortu psychicznego niż jakaś szczególna przewaga z tego typu paliw którą bym odczuwał. Ważne jest czy stacja na której tankujesz jest zaufana i ma dość duży ruch żeby paliwa nie zalegały tam zbyt długo w zbiornikach. Innymi słowy miałbym więcej zaufania zalewając najtańszego diesla ale na często uczęszczanej stacji z dobrym brandem niż zalewając najdroższe paliwo premium na stacji w Pcimiu Dolnym na którą rzadko kiedy ktokolwiek zagląda.
Opublikowano
Mnie zastanawia natomiast co innego. Na korku od wlewu paliwa mamy napisane, że nie wolno lać paliwa z dodatkiem BIO-Diesla. Jest to przekreślony napis "BIODIESEL ADDITIVE" na zielonym tle. Niestety wszystkie stacje mają dodatek "bio" w swojej zwykłej ropie. Dodatek ten nie przekracza 7% zgodnie z jakąś tam normą, bodajże PN-EN590. Pytanie, czy lanie tego paliwa jest bezpieczne dla naszych jednostek oraz czy paliwa Premium również posiadają dodatek Bio-Diesla?
Opublikowano
a jak te dodatki na zime do paliwa?? można lać czy nie bo tez cos jest napisane zeby nie lac dodatkow... a ten kolega co leje pol litra na bak to chyba za duzo bo tam na tym dodatku jest ze butelka na 600l:p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Ale Verva i inne paliwa premium w zimie są z dodatkami zimowymi, więc nawet kupując zwykłą ropkę można wlewać dodatek na zimę przeciw parafinie oddzielnie.
Opublikowano
Mnie zastanawia natomiast co innego. Na korku od wlewu paliwa mamy napisane, że nie wolno lać paliwa z dodatkiem BIO-Diesla. Jest to przekreślony napis "BIODIESEL ADDITIVE" na zielonym tle. Niestety wszystkie stacje mają dodatek "bio" w swojej zwykłej ropie. Dodatek ten nie przekracza 7% zgodnie z jakąś tam normą, bodajże PN-EN590. Pytanie, czy lanie tego paliwa jest bezpieczne dla naszych jednostek oraz czy paliwa Premium również posiadają dodatek Bio-Diesla?

 

z tego co wiem wszystkie paliwa w polsce, rowniez te "premium" maja te rzepakowe dodatki, nie wiedziec po co...

Opublikowano

a ja gdzieś na forum mercedesa czytałem o dolewaniu 200ml mixolu do całego baku Paliwa.

podobno w Polsce mamy ch. paliwo i suche, i ze warto tego dolewac.

W mercedesach CDI mają wstryskiwacze delphi które są marnej jakości i dlatego oni dolewają tego mixolu.

spotkałem się nawet z twierdzeniem, zapobiegawczo 200ml na bak, leczniczo 1l na bal.

Opublikowano
z tego co wiem wszystkie paliwa w polsce, rowniez te "premium" maja te rzepakowe dodatki, nie wiedziec po co...

 

Heh, a ja wiem po co ;) Ekologia Panie, ekologia ;) :mad2:

Opublikowano
Kilka lat temu w moich okolicach ludzie którzy używali oleju opałowego do silników ( często występował to perkins i rotacyjna pompa) właśnie z uwagi na te pompę która jest smarowana paliwem dolewali 10l mixolu na 1000 l opału:P tak propo mixolu:p a że moje rejony wiejskie to wiadomo czemu perkins:p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Gdzies kiedys czytalem ze mixol jest do kosiarek i do motorynek gdzie dolewa sie go do benzyny aby smarowac silnik, i nie nalezy go stosowac w dieslach.

Ale tutaj zlalzlem calkiem ciekawy opis tego zagadnienia :).

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html

Z tym ze niektore linki tam nie dzialaja, znalazlem dzialajacy LM (http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/2-TKT-Oil-Teilsynth.-TSC3/89)

Ale w sumie troche to ryzykowne tak czy siak.

 

pozdr

Tomek

Opublikowano
Jak to jest z tymi vervami, ultimate'ami, shell v-powerami ? Odczuwacie różnice w swoich dieslach ? Zastanawiam się czy jest sens lać lepsze paliwo :):) ? To odwieczny temat, ale jak się to ma do naszych n47? Jak producent zaleca? A może lejecie zwykłe ropki a potem ew. jakieś środki przeczyszczające?

 

A tu prosze znalazlem maly test, tylko troche kicha bo testowali przy 1200, 1600 i 2000rpm.

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3668/standardowy-i-specjalny-olej-napedowy.html

 

pozdr

Tomek

Opublikowano
czyli wychodzi na to, że mocy przybywa bo paliwo premium usuwa zanieczyszczenia z silnika, ale nie opłaca się go tankować dla samego przybytku mocy ? :)
Opublikowano
"Przyrost" mocy pokazany w tym doświadczeniu, jest praktycznie nie odczuwalny, z resztą jak sam autor napisał. Kolejny dowód na to, że oszczędności płynące z tankowania paliw premium to bujda na resorach... Za co tu płacić? Aby test był jeszcze ciekawszy to myślę, że powinni porównać paliwa różnych producentów, bo przecież nie jest powiedziane, że paliwo premium każdego producenta ma takie same właściwości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cóż to za test na silniku testowym jedocylindrowym przy obrotach 1600?? Przeciez ten silnik nie ma nic wspólnego z współczesnymi kostrukcjami - doładowanie, wieloetapowy wtrysk, dpf itd. To tak jakby testować paliwo zalewając je do Stara - no tak, nie ma zbyt wiele różnic..
Opublikowano
Ty mi tu zejdź ze stara bo żeby nim jeżdzić trzeba znać wiele tajników ciemnej strony mocy:p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Ja jeżdżę ponad 20 lat i jeszcze nie zdarzyło mi się nalać żadnego paliwa premium :D

Płacić można więcej za coś co widać, że jest lepsze a nie dlatego bo sprzedawca twierdzi że jest lepsze. Równie dobrze stacja może mieć obydwa dystrybutory podłączone do tego samego zwykłego paliwa - i pewnie połowa tankujących premium stwierdzi, że widzi wyraźną różnicę w pracy silnika :D :D

Opublikowano
Cóż to za test na silniku testowym jedocylindrowym przy obrotach 1600?? Przeciez ten silnik nie ma nic wspólnego z współczesnymi kostrukcjami - doładowanie, wieloetapowy wtrysk, dpf itd. To tak jakby testować paliwo zalewając je do Stara - no tak, nie ma zbyt wiele różnic..

 

No wlasnie troche to doswiadczenie jest do bani, ma sie nijak do rzeczywistosci. Kto jezdzci autem caly czas na 1600rpm, przeciez to stan przejsciowy i tak ja slusznie zauwazyles silnik jedno cylindrowy :) lol.

Ale gdzies widzialem jakis program motoryzacyjny robiony w GB i tam testowali na 3 autach zwykle paliwo i premium. Robili akurat testy na benzynowych autach. Ale ciekawie to wyszlo. Auto nr jeden to byl zwykly kompakt niskobudrzetoway cos al'a corsa. Auto nr2 bylo niby z nowoczesnym silnikiem, ktory jak mowili prowadzacy byl bardziej precyzyjny przez co mysleli ze lepsze paliwo da efekt. A trzecim autem byl podkrecony samochod sportowy. W przypadku auta nr 1 i 2 nie bylo praktycznie zadnej roznicy miedzy zwykla benzyna a premium, natomiast przy tym sportowym aucie zauwazyli przyrost mocy o kilka koni.

Ale to byl test w GB :) a my jestesmy w PL :) wiec u nas wcale nie musi byc tak samo :D

Jak znajde linka do youtuba do tego testu to zamieszcze tutaj.

 

pozdr

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.