Skocz do zawartości

E39 523 Touring pompa wspomagania, wachacze, amortyzatory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Szukam BMW e39 540 Toruing automat,

dopuszczam 530i, 535i, 525i 193 km jak by ktoś coś wiedział albo miał to proszę o info.

 

Ale póki co posiadam 523i które tak czy siak zostanie w rodzinie nawet po kupnie następnego auta,

 

Tak więc:

 

Mam do wymiany:

Oleje, filtry itd

Świece

Wszystko co w zawieszeniu z przodu, 4 wachacze, łączniki, drążki, i ... no właśnie co tam jeszcze jest bo chciał bym wiedzieć ?? gumy stabilizatora tak ?? CO jeszcze należało by, można by zmienić sprawdzić robiąc kompletnie przód. Co radzicie Meyle ?? Lemforder ??

 

tył wymieniałem cały łącznie z tulejami(febi + lem) 50 tys km temu, nie widać aby cokolwiek się działo tak więc tylko przejże czy nic się nie pojawiło.

 

Komplet amortyzatorów - Sachs albo monroe + poduszki, + gumy sprężyn + łożyska w kielichach

 

Likwidacja wycieku spod miski olejowej

 

wymiana płynu hamulcowego plus sprawdzenie klocków i tarcz ale raczej wszystko jest tu gicior.

 

miałem wywalony katalizator jakiś czas temu, zapchał się jak byłem w trasie i auto zamuliło, przydrożny mechanik za 50 zł rozciął mi puchę i wysypaliśmy do wiaderka zmielone wnętrzności kata (ciekawostka te wnętrzności sprzedałem za 500zł w wawie :)) jednak z pustą puchą auto chodzi jak polonez Caro, i muszę coś z tym szybko zrobić, wstawianie nowego katalizatora nie biorę pod uwagę, myślałem nad wspawaniem rurki po całości i wycięciem tej puchy, co myślicie nadal będzie głośno ??

 

wymiana pompy wspomagania, czytając forum można doczytać się iż BMW e39 tak ma z tym wspomaganiem że jest ciężko, ale nie chce mi się wierzyć że aż tak jak w mojej, na parkingu jest masakra, podczas jazdy w łuku np również cały czas trzeba używać sporej siły żeby trzymać auto w drodze. Albo np skręcając w ciasną uliczkę po kątem 90stopni trzeba dosyć mocno zwolnić i obiema rękami kręcić z oporem. Podsumowując jeśli tak faktycznie skonstruowane jest wspomaganie w e39 to [BAD] nie pewność prowadzenia, w e34 miałem wspomaganie bajeczne, bez żadnego oporu kręcilem jednym palcem. Teraz przesiadając się z Civica np albo z firmowego berlingo szlag mnie trafia, bo auto super, wygoda, wyciszenie itd ale przez to wspomaganie nicht freude sich faren czy jakoś tak :D

do brzegu, jaka pompa wspomagania i gdzie kupić, to nie wachacz albo klocki.

Myslałem nad tym : http://allegro.pl/pompa-wspomagania-bmw-e36-e38-e39-e46-orginal-luk-i3742115573.html albo http://allegro.pl/pompa-wspomagania-bmw-e36-e38-e39-e46-oryginal-zf-i3742115095.html

 

i właśnie co LUK czy ZF jak to sprawdzić ??

 

Chce wymienić pompę na próbę jeśli pomoże to super jeśli nie to trudno.

Płyn był wymieniany 3 lata temu. Teraz oczywiście też przepłukam cały układ dwa razy świeżym płynem,

Mam nadzieje że to pomoże a jeśli nie to chyba zregeneruje magiel bo podejrzewam że i tak przyjdzie na niego zaraz pora.

 

Macie jakieś rady sugestie na co zwrócić uwagę przy takim sporym remoncie, co doradzacie jeszcze sprawdzić przy okazji itp ??

co ogólnie sprawdzić w aucie jeśli chodzi o profilaktykę i sprawdzenie,

Pozdrawiam

Opublikowano

Nikt nic nie wie na temat pompy ??

Dostałem taka rozpiske z cenami:

 

 

------

 

 

olej 4l. 80zl x2

f. oleju 30

f.pow   37

f. kabina 76

guma stab. 2sztuki 40

łączniki 2sztuki 110

wahacze 

lewy z przodu 227

lewy z tylu 240

prawy z przodu 227

prawy z tylu 240

drąrzek prawy 133

drąrzek lewy 133

osłona drążka 15 x2 

spręrzyna 150  x 2 

amory p. 380

amory t. 383

osłona amora p 60 komplet

osłona amora t. 70 komplet

mocowanie amora p. 75 x2

mocowanie amora t. 70 x 2 

 

Amory sachs wachacze meyle

 

Co sadzicie o tych cenach

Opublikowano

Wahacze proponował bym TRW zobacz ceny poszczególnych części w sklepie wyżej co się reklamuję myślę, żę będą podobne.

Olej 80zł za 4l? Podejrzewam, że będzie to jakiś kiepski olej. Lej do auta syntetyk bo taki powinno się lać.

Co do pompy to nie wiem.

Opublikowano

mobil 10 w 40, wiem że powinien być syntetyk ale jak kupiłem był już taki i na takim jeżdzę. Boję się przejść na syntetyk spowrotem, jak robiłem uszczelkę pod kolektorem to wszystko w środku wyglądało czyściutko bez nagarów itp.

przeszedł byś na syntetyk na moim miejscu

zużycie oleju na 10 tys ok 1l ale na cieknącej odmie, teraz po wymianie odmy i uszczelnieniu miski myślę że będzie dużo mniejsze zużycie gdyż wycieki były spore.

mechanik z kolei odradza mi TRW gdyż był ich temat, w jego e38 twierdzi że wysypały się bardzo szybko. Tak więc nie wiem...

co do przejścia na syntetyk pytałem go co myśli to z kolei robi minę srającego kota i odpowiada '' jak chcesz, twoja wola..." sam jeździ na syntetyku ale u mnie zalał pół gdyż nie jest przekonany co do przejścia z takiego spowrotem na pełen.

 

Czy ktoś coś wie na temat pompy ??

 

Facet twierdzi że prawdopodobnie zawór w pompie może być zasyfiony i się zacinać,

nie mam serwotronika a są momenty że wspomaganie zaczyna działać dużo lżej,

proponuje mi wymianę płynu, wypłukanie układu dwukrotne.

Opublikowano

Ludzie tu zakładają TRW i nie narzekają. Jeśli wahacz zostanie odpowiednio zamontowany czyli dokręcony wtedy gdy auto stoi na kołach nie powinno być problemu, a wiele mechaników robi to na podniesionym aucie. Później tuleja jest cały czas naprężona i bardzo szybko się ona zużywa.

 

Ja bym przechodził na pełen syntetyk. W poprzednim aucie miałem minerał i przeszedłem na półsyntetyk i nic się złego nie działo. Znajomy w e38 728i z 10w40 przeszedł na 5w40 i jeździ dalej. Zrobił to przy przebiegu powyżej 350tys. Jak syfu w silniku nie ma czyli nikt jakiegoś doktora nie lał to nie ma co się bać.

Opublikowano

no pomyślę nad tym syntetykiem, wiem że nic się nie powinno stać, kiedyś w audi przeszedłem z 10w na 5w i nic niby sie nie działo ale jakoś tak sie stracham trochę w bmw

 

raczej wie jak wymieniać zawieszenie w bmw, mial ich już kilka i pracował w serwisie bmw ale podpytam go jak dokręca wachacze ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie trw się wysypał bardzo szybko i teraz wstawiam już tylko lemfordery.

 

Co do oleju to jak nie masz widocznych nagarów i osadów to lej synetetyk.

Wcześniej przepłucz silnik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

myślę jeszcze nad lemforderem, 300zl wiecej a jakość chyba dużo lepsza, z drugiej strony auto robi rocznie max 10tys, raczej już i tak nie będe dotykał sie zawieszenia

 

widzę kolego że robiłeś swap na 528, jak odczucia po zmianie, jakie koszta ?? robiłeś bo padł silnik czy dla mocy ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To raczej nie na temat.

 

Ogólnie to stary silnik miał juz trochę dość.

Tak to chdził dość równo ale chlał olej.

Jednak zmiana była juz wcześniej w planach bo brakowało mocy.

Po zmianie jazda nieporównywalna do 2,0. To auto nie jedzie na 2,0 a na 2,8 to i owszem.

Pali w zasadzie tyle samo.

Co do kosztów to trochę się uzbierało bo zmieniałem wszystko < silnik ,skrzynię ,wał ,dyfer ,wydech i okoliczne drobiazgi>

Ale , że robiłem sam < znaczy miałem kumpla do pomocy> to ogólnie poszło koło 3700zł.

Udało mi się kupić naprawdę zadbany silnik w idealnej kondycji.

Przejechałem nim już ponad 30 000 bez problemów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Mineło już trochę od wymiany i chciałbym opisać

 

Auto jeździ zajebiście jak nowe, komfort +100%

 

Silnik uszczelniony muszę jeszcze tylko go umyć bo jest po tych zabiegach cały w oleju i nie wiem czy jeszcze coś cieknie czy to stary olej ale chyba niestety cieknie na łączeniu skrzyni z silnikiem :evil:

Wie ktoś może jaki koszt uszczelnienia tego miejsca ???

 

Tak jak wspomniałem wszystko jest git i jeździ się bajecznie ale jak zwykle jest ale

Sprężyny i amory na przód założyłem kayaby i amory sachs, przód stoi strasznie wysoko, podniosło sie bardzo dużo, wygląda śmiesznie :(

Amory weszły do końca, zawias dokręcany na obciążeniu, sprężyny również weszły do końca, mechanik twierdzi że miał tak w kilku e 39 i że to usiądzie,

 

ale z kolei byłem na geometrii w VTG i powiedzieli żebym nie liczył że to usiądzie za wiele, i że mam przestawione przez to kąty i mogą mi się zjebać opony. Po za kątami wszystko na zielono....

 

Co sądzicie ??

 

Chciałbym zapytać jeszcze o pompę wspomagania, gdzie najlepiej kupić ?? i jaką ?? nie chce chińszczyzny za 200zł ale nowej w serwisie też bym nie chciał, tym bardziej że nie wiem czy pompa jest przyczyną słabego wspomagania na 100%

 

Panowie doradźcie coś ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do wspomagania, to po pierwsze, powiedz czy masz servotronik?

Jak tak, to do sprawdzenia zawór na przekładni, a jak nie, to już loteria, może być przekładnia wyrobiona, może być pompa padnięta.

Co do pomp, to może zregenerujesz swoją?

Chinole są nic nie warte, szkoda na nie kasy...

Jeśli chodzi o sprężyny, to w poprzednim aucie przejechałem się na kayabach, niby wszystko okej, ale auto stało jak koza, prześwit sporo większy jak fabryka dała.

Jako ciekawostkę powiem, że pozbyłem się go ponad 3 lata temu, a niedawno widziałem go na tablicy, i po zdjęciach widać że wcale nie siadł niżej, jak było tak jest :mrgreen:

Opublikowano
No to lipa ze sprezy nami. Teraz znowu wymieniać na inne znowu geo itp. Poczekam trochę może jednak pójdzie w dół do akceptowalnego poziomu. Nie mam serwo tronik czyli wychodzi na to ze trzeba spróbować z pompa jak nie to tylko kasa w błoto
Opublikowano
ale chyba niestety cieknie na łączeniu skrzyni z silnikiem :evil:

Wie ktoś może jaki koszt uszczelnienia tego miejsca ???

 

Jest to olej silnikowy czy raczej hamulcowy?

Jak silnikowy to simering na wale. Jak hamulcowy to padł wysprzęglik, ale ubywało by płynu.

W obu przypadkach skrzynia musi być zwalona.

Opublikowano

Pompa to tylko regeneracja, nie opłaca się brać zamienników, ani używek. Zastanów się za serwotronikiem, ja na parkingu mogę kręcić sobie palcem. Co do sprężyn to zapomnij że siądą.

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z dołożeniem servo jest pewien problem, mianowicie jest dość mało tych przekładni, a i kosztują sporo.

W dodatku nie wiadomo w jakim stanie są.

Kolejny to taki, że prawdopodobnie trzeba wymienić moduł GM na HIGH, gdyż niższe nie obsługują servo.

Jak masz kase na wywaleniu, to ok, a tak to szkoda zachodu.

Przemyślał bym taką sprawę, gdyby np moja przekładna zwykła była na padnięciu, w innym przypadku nie widzę sensu.

e38 z tego co pamiętam, miało mocniejsze pompy wspomagania, to może taką ewentualnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.