Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i mam prośbę o pomoc

po w zasadzie rocznej bez problemowej jeździe :shock: wczoraj pokazał mi się na desce rozdzielczej błąd (żółta zębatka z wykrzyknikiem )

podłączyłem się dzisiaj INPĄ i pokazało dwa błędy podane poniżej (niestety po niemiecku mam INPĘ ) , prośba o info co to jest wydaje mi się że coś z czujnikami ABS?

 

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 12/01/13 09:22:27

ECU: MS420DS0

JobStatus: OKAY

Variant: MS420DS0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

45 Multifunktionslenkrad Ueberwachung Schnittstelle

Error frequency : 4

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 928.00 1/min

Batteriespannung 11.22 V

Geschwindigkeit 0.00 km/h

Temperatur Kuehlwasser 63.00 Grad C

aufgetreten vor (rel. BZ) 1.30 h

Toggelbit Periode fehlerhaft

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: 2D E8 04 28 1D 6E 00 94 BA 1D

-------------------------------------------------------------

39 Plausibilitaet Signal Bremslichtschalter / Bremslichttestschalter

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 800.00 1/min

Temperatur Ansaugluft 28.50 Grad C

Temperatur Kuehlwasser 89.25 Grad C

Batteriespannung 14.08 V

aufgetreten vor (rel. BZ) 0.20 h

BTS defekt

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

statischer Fehler

Errorcode: 27 62 01 28 19 66 B7 8A BA 28

=============================================================

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwszy błąd to Monitorowanie interfejsu kierownicy wielofunkcyjnej-jest to sporadyczny błąd i nie ma się co obawiać,także drugi błąd to Przycisk testu światła włącznik światła hamowania sygnał poprawności / hamulce jest błędem statystycznym i także nie jest ważny.

Natomiast jak piszesz włączyła Ci się kontrolka automatycznej skrzyni biegów,czyli coś może się dziać ze skrzynią.

Jak jest jej praca?Kontrolka zapaliła się na stałe czy tylko na moment.To dziwne,że INPA nie wykazała jakiegoś błędu skrzyni biegów.

Opublikowano

cześć dzięki za odpowiedź zadziało mi się to wczoraj wieczorem jak wracałem do domu i się nie zorientowałem w całości sytuacji, a dzisiaj się zgapiłem i odczytałem tylko błędy z modułu silnika , teraz byłem się przejechać i odczytałem ponownie błędy z silnika i skrzyni.

wygląda na to że coś się z komunikacją zadziało ale wolę żeby mi to ktoś potwierdził , za co z góry dziękuję.

taki miałem stan błędów w skrzyni po odczycie z INPY:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 12/01/13 22:45:49

ECU: GS8600

JobStatus: OKAY

Variant: GS8600

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

151 CAN Bremssignal

Error frequency : 2

Logistic counter: 59

Error occured 1. times at:

km-Stand 281740.00 km

Batteriespannung 14.06 Volt

Abbtriebsdrehzahl 480.00 1/min

Getriebeschalter L1 0.00 0/1

Getriebeschalter L2 0.00 0/1

Getriebeschalter L3 1.00 0/1

Getriebeschalter L4 0.00 0/1

Prog.-Taster A 1.00 0/1

Prog.-Taster S/M 1.00 0/1

Gasse Steptronic 0.00 0/1

Stoerlampe 0.00 0/1

Error occured 2. times at:

km-Stand 281770.00 km

Batteriespannung 14.14 Volt

Abbtriebsdrehzahl 832.00 1/min

Getriebeschalter L1 0.00 0/1

Getriebeschalter L2 0.00 0/1

Getriebeschalter L3 1.00 0/1

Getriebeschalter L4 0.00 0/1

Prog.-Taster A 1.00 0/1

Prog.-Taster S/M 1.00 0/1

Gasse Steptronic 0.00 0/1

Stoerlampe 0.00 0/1

Plausibilitaet

sporadischer Fehler

Ersatzfunktion aktiv

Fehler momentan vorhanden

=============================================================

 

I po restarcie nadal on wychodzi (zakładam że to jest powodem iż świeci mi się ta lampka na desce ? nic złego w jeździe nie zauważyłem )

natomiast co ważne , rzeczywiście przestała mi działać kierownica , w sensie nie działa sterowanie radiem czy tempomatem , i też co dziwne nie działa tylna wycieraczka i spryskiwacz tylnej wycieraczki :mad2: , wczoraj wszystko działało w ciągu dnia , oświetlenie tylne działa normalnie zarówno na klapie (mam kombi) , jak i na nadkolach

wszystkie sugestie gdzie szukać problemu miele widziane

Opublikowano

widzę że tu jest wątek który opisuje mój problem viewtopic.php?f=48&t=201573 ale człowiek nie napisał czy rozwiązał go i jak :mad2: .

jest tam też napisane przez jednego z forumowiczów żeby odpiąć akumulator na noc , tyle mogę zrobić (chociaż w tamtym przypadku to nie pomogło) . Z tą kolejnością tam coś było , ale nie pamiętam czy najpierw odpinać + czy - ?

Opublikowano (edytowane)

ehh, te odpinanie akumulatora nic nie pomoze....

Jak kolega ma Dis-a proponuje sprawdzic wlacznik hamowania. Dis pokaze koledze czy pedal jest wcisniety lub nie.

Pozatym chcialem dodac ze wszystkie przyciski na kierownicy da sie takze sprawdzic dis-em.

Jak dobrze pamietam tempomat oraz skrzynia automat musi miec sprawny przycisk hamulca dla prawidlowej pracy. Inaczej nie bedzie dzialal.

Trudno cos doradzic. Ale ja bym zaczal od tej strony szukac bledow....

 

http://images.esellerpro.com/3280/I/61/71215-0.jpg

Edytowane przez knopers1
Opublikowano

dzięki za odpowiedź disa mam i nawet działa , ale jakoś nie do końca go ogarniam , nie miałem czasu się w niego wgryźć. Natomiast co do kierownicy to powiedzmy że to jest temat z którym chwilowo da się żyć , bardziej chodzi mi o kwestię tego błędu zaczytanego ze skrzyni , o potwierdzenie czy to dotyczy awarii skrzyni czy komunikacji ze skrzynią, dodam tylko iż samochód jeździ normalnie , natomiast jakoś dziwnie w jednym momencie przestały działać (sterowanie z kierownicy : tempomat i radio), tylna wycieraczka + spryskiwacz i ten błąd ze skrzyni , samochód jeździ normalnie , światła stopu działają więc pedał chyba też :roll:

Jak dla mnie to jakiś taki ogólny błąd na komunikacji, bo ciężko uwierzyć że 3 różne elementy przestają działać w jednym momencie :mad2:

 

Zapewne będę musiał się z Panem Krzysztofem Sewerynem na wizytę umówić , tylko teraz strasznie czasowo mi nie pasuje i dlatego tak szukam dobrych rad na forum.

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 12/01/13 22:45:49

ECU: GS8600

JobStatus: OKAY

Variant: GS8600

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

151 CAN Bremssignal

Error frequency : 2

Logistic counter: 59

Error occured 1. times at:

km-Stand 281740.00 km

Batteriespannung 14.06 Volt

Abbtriebsdrehzahl 480.00 1/min

Getriebeschalter L1 0.00 0/1

Opublikowano

nie koniecznie kolego, blad tyczy sie sygnalu hamulca. Tempomat oraz automat potrzebuja ten sygnal.

To ze zarowka stopu swieci nie znaczy ze sygnal zapodawany jest dalej. Podlinkowalem Tobie zdjecie. Jak widac znajduja sie tak wiecej kontaktow! Z tym jeden jest dla obiegu zarowek stopu, drugi zapewne jako sygnal ze jest nacisniety. Tutaj zaczal bym szukac.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam , a co by nie zostawić tematu bez odpowiedzi , to sprawa się ma następująco, z braku czasu na razie nie miałem możliwości umówienia się z nikim na diagnostykę, ale wydaje się iż jest to jakaś głupawka elektroniki. Generalnie problem dotyczy 4 elementów: sterowanie radiem z kierownicy, sterowanie tempomatem, sterowaniem tylną wycieraczką, błędem czujnika hamulca który objawia się na desce rozdzielczej (żółty trybik z wykrzyknikiem). Natomiast widzę że to wszystko raz działa a raz nie. Dzisiaj jak wracałem z pracy to wszystko działało włącznie z tym iż zgasła lampka błędu skrzyni na desce. Zastanawiam się czy to czasami nie jest jakieś błąd komunikacji na obwodzie, może jakaś wilgoć , albo coś czasami nie styka. Tak czy siak na razie poczekam bo wygląda to tak jak by się chciało ustabilizować. Jak się będzie pojawiać dalej to wymienię czujnik , są w ASO dostępne od ręki.

dzięki za rady i jak coś się będzie zmieniało to nie omieszkam się podzielić na forum.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie ,

problem powrócił , w pierwszej kolejności wymieniłem czujnik pod pedałem hamulca , ale to nie rozwiązało problemu ( mam jeden w zapasie :D ), doczytałem gdzieś na necie iż zazwyczaj przy takiej głupawce samochodu czyli : błąd ze skrzyni na desce, gasnący wyświetlacz od radia , brak możliwości włączenia tylnej wycieraczki, czasami same z siebie zapalają się światła stopu , oraz brak działania sterowania z kierownicy to standardowy objaw uszkodzonego przełącznika zapłonu element nr 61326901961 - cena w ASO 260 zł , z wymianą sam sobie poradziłem , problem rozwiązany. :cool2:

  • 8 lat później...
Opublikowano

Witam. Właśnie miałem ten sam przypadek. Na wstępie wielkie dzięki za info.

U mnie też okazał się przelacznik zaplonu. Jeszcze nie wymieniłem ale gdy nim ruszam to raz wszystko działa, raz nie. Dokładnie to samo. Błąd skrzyni, brak tylnej wycieraczki, brak tempomatu, multifunkcji i błąd sygnału hamulca. A czy miewałeś sytuację gdy przy próbie odpalenia rozrusznik nie reagował? Trzeba bylo wyłączyć zapłon i za drugim razem działało? Rozrusznik kręcił?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.