Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Klubowiczów,

 

Co sądzicie o tym aucie ? http://otomoto.pl/bmw-318-C30886102.html

VIN : WBAAL31090JJ19894

 

Panowie proszę o pomoc w sprawie rozszyfrowania również numeru VIN :oops: wchodziłam na tę stronę http://www.decodervin.pl/ i tłumaczyłam na translatorze ale nic mi to nie mówi... wkleję oryginalny tekst

Z góry dziękuję :cool2:

Pozdrawiam Magda

 

 

Model description: 318I

Market: Europa

Type: AL31

E-Code: E46 (4)

Chassis: Limousine

Steering: links

Doors: 4

Engine: M43/TU - 1,90l (87kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: manuell

Body Color: Titansilber Metallic (354)

Upholstery: Stoff Flock Raute/anthrazit (E3AT)

Production date: 26.10.1998

Assembled in: Regensburg

 

S279A BMW LM Rad Sternspeiche 45 BMW light-alloy wheel star spokes 45

S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S354A Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band

S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical

S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S438A Edelholzausführung Fine wood trim

S441A Raucherpaket Smoker package

S465A Durchladesystem Through-loading system

S473A Armlehne vorne Armrest front

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control

S550A Bordcomputer On-board computer

S660A Radio BMW Reverse (C42) Radio BMW Reverse (C42)

L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

Opublikowano

Na tej stronie masz po polsku:

 

http://www.bmw.pl/pl/pl/owners/parts/electronic-parts-catalogue/electronic-parts-catalogue.html

 

 

Numer podwozia WBAAL31090JJ19894

Kod typu AL31

Typ 318I (EUR)

Typoszereg E E46 (4)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M43/TU

Pojemność skokowa 1.90

Moc 87

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor STAHLBLAU METALLIC (372)

Tapicerka STOFF FLOCK RAUTE/GRAU (E3TT)

Data prod. 1998-08-31

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42)

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

edoneil okej kupie sobie ....... buhahahaha :D :D :D

 

ps. zmień kraj ... może bedzie ci się lepiej żyło :lol:

Pozdro ! :mrgreen:

Opublikowano

Ależ spokokjnie....

Ja też uważam, że 10tys na porządne e46 to troszeczkę za mało, ale z drugiej strony nie dałbym chyba więcej za słabo wyposażone (praktycznie gołe) prawie 16 letnie auto z małym silnikiem

Opublikowano

Jak dla mnie 16 letnie BMW to raczej skarbonka, dlatego napisałem ze za 10k sie nie dostanie porzadnego egzemplarza, jak widac nie każdy potrafi zrozumieć, że forum jest od wystawiania opinii mniej lub bardziej pochlebnych (Bronx_l nie mówię tutaj o Tobie oczywiście:)) .

 

9 900 cena auta

W DE Ile to musiało kosztować żeby miał z tego handlarzyna zysk? 1500 Euro max, za 1500 euro to nie ma e46 z prawdziwym przebiegiem 182 000. Ale to tylko moje gdybanie, każdy ma prawo myśleć inaczej

Opublikowano

Według mnie za 9900zł całkiem ładne autko. Nie widzę w nim nic strasznego. Dużym plusem jest fakt że jest już zarejestrowane w PL. Prosty silnik i brak bajerów w tak starym i tanim aucie uważam za zaletę. Podczas ogledzin sprawdziłbym podstawowe rzeczy typu opony, zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy, wydechowy. Zawsze można coś utargować.

 

Zupełnie nie rozumiem powyższych nieprzyjemnych wypowiedzi :roll:

Opublikowano

"za 10k to proponuje Golfa 4 a nie e46"

 

właśnie tego typu wypowiedzi, które nie mają nic wspólnego z oceną danego egzemplarza :roll:

Opublikowano
Chodzi o to, ze za 10 tys nie znajdziesz zadbanego e46, w ogole jest ciężko znalezc zadbane BMW a co dopiero za 10tys.

 

Jest Ciężko, ale mimo to nie jest to coś niemożliwego.

 

 

Co do buni proponowanej przez Autorkę, nie licz na to że będzie to jakaś perełka. Kolor Pospolity, Środek też nie zbyt przykuwa a te białe plamy po DImerze na plastikach pod maską.....nie napawają optymizmem. Przed kupnem musowe dokładne oględziny, a nóż widelec znajdzie sie coś co zbije z ceny.

Opublikowano
kurde za tanio jakby te 30 tys kosztowała to było by ok :duh: sądząc po niektórych waszych wypowiedziach jeszcze trochę a w salonie będzie tańsze niż używane :D

...kupuje 16 letnie bmw za 20 tys bo taniej nie wypada, bo co koledzy z forum napiszą, że co, że szrota kupiłem za 10tys... bez przesady...

 

Liczymy, że dotrzymasz słowa i swoją będziesz sprzedawać za 15 a nie 23.500 :cool2: 10 lat to już stare autko, prawie najsłabszy silnik... :norty:

Opublikowano
kurde za tanio jakby te 30 tys kosztowała to było by ok :duh: sądząc po niektórych waszych wypowiedziach jeszcze trochę a w salonie będzie tańsze niż używane :D

...kupuje 16 letnie bmw za 20 tys bo taniej nie wypada, bo co koledzy z forum napiszą, że co, że szrota kupiłem za 10tys... bez przesady...

 

Liczymy, że dotrzymasz słowa i swoją będziesz sprzedawać za 15 a nie 23.500 :cool2: 10 lat to już stare autko, prawie najsłabszy silnik... :norty:

prawda 10 lat to stare autko :wink: , a co do motoru prawie robi wielką różnicę :norty: nie szaleje autkiem i 2 litry do 150 KM mi wystarcza ;)

 

co nie zmienia faktu, że mniejszy silnik -> niższa cena (przynajmniej katalogowo)

 

Już od jakiegoś czasu próbujesz wmawiać wszystkim swoje racje, że to stare samochody, kupy złomu, zbyt emocjonalne podejście sprzedających i co z tego że bmw, a za swoją igiełkę wołasz ponad przeciętną czyli 23.500 :norty: A ponad przeciętną, bo polifty tutaj wklejane kręcą się przeważnie między 18-20, też z super wyposażeniami, niskimi przebiegami, oczywiście bezwypadkowe i niejednokrotnie z mocniejszymi, lepszymi silnikami, więc jak się zgłosi potencjalny kupiec to liczę na to, że będziesz słowny tak jak tu na forum i puścisz mu za 18 :cool2:

Opublikowano
jakoś nie zauwazylem poliftowej z podobnym wyposażeniem i niskim przebiegiem a często jestem w tym dziale "czy warto kupić" :mrgreen: może kolega podrzuci mi na PW linki tych e46 bo nie pamiętam :norty: i nie wiem o co tu chodzi z tym "słowny" bo nikomu nie dałem słowa ze sprzedam za 18tys także nie co kolega miał na myśli

 

nigdy nie napisałem, że to kupy złomu także niech kolega nie zmyśla :wink:

 

pw

Opublikowano
Według mnie za 9900zł całkiem ładne autko. Nie widzę w nim nic strasznego. Dużym plusem jest fakt że jest już zarejestrowane w PL. Prosty silnik i brak bajerów w tak starym i tanim aucie uważam za zaletę. Podczas ogledzin sprawdziłbym podstawowe rzeczy typu opony, zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy, wydechowy. Zawsze można coś utargować.

 

Zupełnie nie rozumiem powyższych nieprzyjemnych wypowiedzi :roll:

 

 

Tak samo uważam. 10 tys zł za podstawowe stare e46 to rozsądna cena. Ani super wysoka, ani niska. Bo są już takie za 6,5- 7 tys zł - jeżdząće i zarejestrowane w PL.

Ja za 13 tys zł sprzedałem duzo lepiej wyposazone super zadbane z org. małym przebiegiem e46 323i, z 2 kompletami kół, doinwestowane, z 4 prawie nowymi oponami. Także 10 tys zł za takei to rozsądna cena.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Widzę że wywołałem małą burzę :wink:

 

Już kiedyś wspominałem że przy wstawianiu aut do oceny powinno się z grubsza określić swoje wymagania. Dla mnie sprawą oczywistą jest że jak ktoś szuka jakiegokolwiek auta za 10tys zł to zależy mu aby było sprawne, w miarę ładne, ale przede wszystkim jak najtańsze w eksploatacji.

 

Z kupnem i sprzedażą jest mniej więcej tak : chcesz kupić dobry egzemplarz - musisz przepłacić, chcesz sprzedać? musisz zejść z ceną do przeciętnej, bo jak dasz ciut wyższą to zainteresowanie będzie bliskie zera. Może w większych ośrodkach miejskich jest łatwiej, ale tak jak np w Olsztynie to jak już ktoś zadzwoni to płacze do słuchawki że za daleko :roll:

 

Wracając do omawianego bmw

Tak tanie auta w DE najlepiej szukać w gazetach lokalnych, można naprawdę bardzo tanio kupić auto bo ludzie często chcą się tego pozbyć. Sporo można utargować na miejscu. Ogłoszenia w necie są z komisów i od handlarzy, a oni chcą zarobić stąd inne ceny. Wcześniej skupują te auta od właścicieli za "grosze" :wink: Oczywiście piszę tu o takich normalnych autach, bo te zadbane z pod koca, czy z dywanu to już inna półka cenowa całkowicie nieopłacalna dla handlarza, a nawet dla prywatnej osoby.

Opublikowano
Widzę że wywołałem małą burzę :wink:

 

Już kiedyś wspominałem że przy wstawianiu aut do oceny powinno się z grubsza określić swoje wymagania. Dla mnie sprawą oczywistą jest że jak ktoś szuka jakiegokolwiek auta za 10tys zł to zależy mu aby było sprawne, w miarę ładne, ale przede wszystkim jak najtańsze w eksploatacji.

 

Z kupnem i sprzedażą jest mniej więcej tak : chcesz kupić dobry egzemplarz - musisz przepłacić, chcesz sprzedać? musisz zejść z ceną do przeciętnej, bo jak dasz ciut wyższą to zaiteresowanie będzie bliskie zera. Może w większych ośrodkach miejskich jest łatwiej, ale tak jak np w Olsztynie to jak już ktoś zadzwoni to płacze do słuchawki że za daleko :roll:

 

Wracając do omawianego bmw

Tak tanie auta w DE najlepiej szukać w gazetach lokalnych, można naprawdę bardzo tanio kupić auto bo ludzie chcą się tego pozbyć. Sporo można utargować na miejscu. Ogłoszenia w necie są z komisów i od handlarzy, a oni chcą zarobić stąd inne ceny. Wcześniej skupują te auta od właścicieli za "grosze" :wink: Oczywiście piszę tu o takich normalnych autach, bo te zadbane z pod koca, czy z dywanu to już inna półka cenowa całkowicie nieopłacalna dla handlarza, a nawet dla prywatnej osoby.

 

Masz sporo racji. Ale z tym handlem w Niemczech to tak nie do końca. Masz rację, że można wyrwać w gazetach lokalnych naprawdę fajne auto za rozsądną cenę, ale trzeba mieć szczęście. Przeżyłem już to na własnej skórze - o 7 rano gazeta, o 9 telefon i jazda, bo za kilka godzin może być już sprzedane. Zdarzały się naprawdę dobre, zadbane samochody, ale zdarzały się trupy. Szczególnie można się było nadziać (zdjęć przecież nie masz) jak sprzedawca opisywał, że auto "po małej stłuczce" i sprzedaje tanio, za 1000 marek bo chce się szybko pozbyć. A na miejscu się okazywało, że kupa do roboty. Podobnie opisywane te jako "super zadbane, trzymane pod kocykiem" a tam różności - od rdzy, po zadrapania i wytarte siedzenia. Właśnie z tego powodu już dawno odpuściłem sobie szukanie aut w gazetach, mamy internet, są zdjęcia poglądowe więc jest o wiele łatwiej. Nawet jak mi jeszcze kiedy wpadnie gazeta z ogłoszeniami w ręce i widzę jakieś bmw e36, e46 to przeważnie chore ceny - 3, 4 czy nawet 5 tys. roczniki 98, 99, 00., wyposażenie też nie zabija, ale często niskie przebiegi (czyli to co handlarzowi w Polsce prawie wcale niepotrzebne, bo on tego nie kupuje dla siebie a licznik i tak przekręci, wystarczy wnętrze w miarę zadbane żeby nie było widać).

Masz też rację, że mobile to już prawie po całości Turki opanowali - ale Niemcy też wystawiają ogłoszenia i zawsze od takich kupuję. Od ostatniego kupiłem e90 (wystawił na mobile), bo wymieniał na nową w BMW i zaproponowali mu po prostu za mało i wiedział, że da się ten samochód sprzedać za 1000 ojro więcej i długo nie musiał czekać, bo sprzedał następnego dnia od wystawienia :mrgreen: Trzeba więc cierpliwości, paliwa :D i czasu, czyli to czego handlarz z PL nie ma.

 

Handlarz z Polski ma mniejsze pewne pole manewru od takiego handlarza w Niemczech. Tak jak wspomniałem, nie ma zbytnio czasu i cierpliwości żeby biegać w Niemczech za jednym samochodem (tak jak chociażby my szukamy dla siebie jednej sztuki przez nawet kilka miesięcy). Żeby kupować z lokalnych gazet musiałby tam być po prostu na miejscu i jeździć oglądać te auta i przeliczać na której się da zarobić. Sens ma kupienie samochodu do grubszej naprawy mechanicznej (silnik, skrzynia), co w Polsce można naprawić za grosze, ale większość nie ma takich znajomości i Niemcy też już bardzo często rezygnują z tej formy sprzedaży i szukają jak najtaniej po szrotach, ebayach i Flohmartkach części. Więc handlarze w Polsce najczęściej nie mają wyjścia i idą na łatwiznę kupując samochód - po dzwonku, z dużym przebiegiem i z w miarę zadbanym wnętrzem. Na lawetę i jazda -> u nas malowanie, przekręcanie, pranie tapicerki i trafiają takie sztuki na allegro jako bezwypadek nówka sztuka.

Nie dodałem jeszcze, że są też oczywiście inne formy - aukcje, skupowanie od ubezpieczycieli, windykatorów, branie w pakiecie kilku aut (to jest popularne wśród niemieckich handlarzy, może szybko zarobić sprzedając na sztuki po 300-500 ojro albo i lepiej) itd. Ale tak jak wyżej wspomniałem, handlarz z PL przeważnie nie ma takich znajomości albo czasu itd itd

Opublikowano
Jak najbardziej podzielam Twoją opinię, dlatego np mi totalnie nie opłaca się jechać za granicę po auto tańsze jak powiedzmy 50000tys zł. DE to nie jest motoryzacyjne eldorado gdzie każde auto jest cudowne. Trzeba się naszukać, a i tak nie ma gwarancji że znajdziemy coś spełniającego nasze wymagania. Zdjęcia w ogłoszeniach na mobile są bardzo nikłej jakości, więc można się zdziwić. Tego typu auta jak omawiane bmw są w większości kupowane hurtowo, często bez specjalnego oglądania i ładowane na lawetę po kilka sztuk, wszystko tak by było najtaniej. Nie ma się czemu dziwić bo polski rynek wymaga by auta były jak najtańsze. Według mnie wrzucanie wszystkich handlarzy do jednego worka nie jest zbyt uczciwe. Nie ma przymusu kupowania słabych aut, można sobie je obejrzeć, sprawdzić. Jak się spodoba to kupić, a jak nie to szukać dalej. Każdy ma wolną wolę. Skoro jest podaż kiepskich egzemplarzy oznacza to jedynie że jest na nie popyt, więc czemu tu się dziwić ??
Opublikowano
W Niemczech opłaca kupić się auto drogie lub bardzo drogie (pow. 50 tys zł), i to raczej nie ze względu na cene, a jakosc auta, jakość jego serwisu, jakość dróg.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.