Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam dziwny problem z moją E46 , chciałem sprawdzić działanie przepływomierza INPĄ , po wejściu w moduł silnika nie mam czegoś takiego jak wartość oczekiwana a wartość otrzymana , wiem , zapomniałem zrobić screenów , zrobię je jeszcze dziś , ale poważniejszy problem z tym że nie zależnie czy jestem w jakimś sterowniku czy nie z podpiętym kablem diagnostycznym na postoju auto normalnie pracuje , wkręca się na obroty natomiast podczas jazdy dostaje odcinki paliwa przy 2500 obr , wiecie może w czym problem ?
Opublikowano
"Ścieżka odzyskiwania mocy M47".

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A moze pompka podprogowa Ci padła ? Miałem tak tylko ze przy około 3500 obr

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
A moze pompka podprogowa Ci padła ? Miałem tak tylko ze przy około 3500 obr

 

 

Pokaż mi tę pompkę w M47 :wink:

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Piszesz

chciałem sprawdzić działanie przepływomierza INPĄ

Zobacz co inni napisali , Cytuję;

 

Nie wiem jak to bedzie u ciebie ale umnie w sterowniku DDE w zakladce analog2 jest informacja odnosnie (air pressure, air mass itp. ). Najlepiej sam test przeprowadzić na drodzę podczas jazdy na jakims prostym odcinku na 3 biegu. 1 pomiar 2000obr przez conajmniej kilkanascie sekund by wskazania sie unormowaly pozniej kolejno 2500 do 3500. Wskazania najlepiej nagrywaj jakims programem do zrzutów ekranu. Pozniej na spokonie możesz sobie to przeanalizować. Wartość soll ... np. soll air mass jest zadana a ist air mass mierzona. jeśli np. wartość air pressure odbiega to znaczy, że masz a) zapchany filtr powietrza b) błąd zmiennej geometri lub układu podcisnienia c) nieszczelność miedzy kolektorem dolotowym a turbiną.

Jeśli Air mass jest niezgodne to winna jest przepływka (w zalozeniu ze cisnienie w kolektorze jest właściwe ). To by bylo chyba na tyle.

Koniec cytatu.

viewtopic.php?f=48&t=127755

 

Może Ci sie to przyda

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Co do tej przepływki zaraz zejdę zrobić screeny ale może źle to ująłem i nie zrozumieliście , ta odcinka na 2500 występuje tylko z podpiętym kablem pod komputer ;d , odpinam i auto chodzi jak powinno ;)
Opublikowano

OOoo fuck :shock:

 

No to współczuję... Tylny błotnik to zawsze ubaw po pachy...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
tak wychodzi motanie się jak ktoś nie orientuje się w tym co robi.W inpa dla M47 nie ma wartości oczekiwanej dla porównania przy sprawdzaniu przepływki.Taką funkcje ma dis.
Opublikowano

samodzielnie to odpalasz nagrywanie pulpitu, robisz co trzeba, na poboczu sprawdzasz czy sie nagralo i czy jest ok itp

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
tak też zrobiłem ;d , tylko że jeszcze patrzyłem się na laptopa ;) , w przyszłym tygodniu odkopię temat i wstawię te nagranie bo auto już się robi że tak powiem ;)
Opublikowano

Jako, że temat jest to nie będę zakładał nowego. W dziale "Diagnoza komputerowa" nie ma nic innego jak non stop pytania o te same błędy odnośnie software albo jakieś pliki, a o "wirtualną diagnostykę" ciężko to piszę w dziale E46.

 

Jeśli ktoś mógłby poświęcić niecałe 5 min swojego życia na analizę to był bym bardzo wdzięczny.

https://www.youtube.com/watch?v=A0NgiG8d4gA

 

Wykrzyknikami czerwonymi oznaczyłem to co mnie niepokoi, a mianowicie dziwne skoki wartości czytanych z przepływki. Nie wiem czy to normalne czy coś się dzieje. Te dziwne skoki pojawiają się najczęściej przy lekko wciśniętym gazie, tak, że auto nie przyspiesza ani nie zwalnia. Gaz natomiast jest w takiej pozycji, że autu bliżej jest do przyspieszania niż do zwalniania :D

Czemu się tym interesuję, a no dlatego, że trapi mnie dziwne poszarpywanie auta właśnie w takim zakresie położenia gazu. Nie wiem czy to złudzenie ale czasami wydaje mi się, że w ogóle auto nie jedzie. Nie wiem czy mi się tylko wydaje czy coś jest na rzeczy. Innym razem wydaje mi się, że idzie jak trzeba. Najczęściej jak odpalę rano i dojadę do celu to na tej trasie auto chodzi idealnie. Dziwne działanie auta zaczyna się jak odpalę je po paru godzinnym postoju.

 

Czy uszkodzony EGR może mieć wpływ na te wartości czytane z przepływki? Z 2 miesiące jeździłem z odpiętym EGR i tych poszarpywań chyba nie było. Drugim podejrzanym może być chłodniczka spalin, bo śladowe ilości płynu chłodniczego mi bierze. Niecały litr przez ponad 2 lata. Wycieków nie zanotowano albo są na tyle małe, że ich nie widać.

 

Cała ścieżka odzyskiwania mocy zrobiona. Wyczyszczony kolektor, EGR, nowe podciśnienia, nowe elektrozaworki Pierburg, nowa odma i wiele innych, które systematycznie wymieniam od ponad 2 lat :)

 

Jak by komuś się chciało to załączam link do tematu jaki kiedyś zakładałem:

viewtopic.php?f=69&t=160821&hilit=lekkie

wydawało mi się, że sprawa rozwiązana...

Opublikowano

Panowie żadnych propozycji? Filmik jest trochę kiepski, bo nagrywany podczas jazdy że tak powiem szarpanej, bo po mieście jeździłem z tym hehe. Z tego co sam zauważyłem to przy bucie w podłogę jest wszystko idealnie. Ciśnienie w kolektorze idealne, na szynie też tylko przeplywka trochę zawyża. Przy bucie auto też dobrze chodzi.

 

Problemy z jazda jak i widać z pomiarami zaczynają się przy spokojnej jeździe. Jak odbiorę interfejs od elektryka to nagram solidniejszy filmik przy bucie w podłodze i spokojnej jeździe. Ale może ktoś coś wywnioskuje z tego co juz jest :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.