Skocz do zawartości

Bezpiecznik 100A (F104) dym po wymianie!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Jestem posiadaczem bmw E46 320d, przedlift.

Mialem problem z odpalaniem na zimnym silniku, długie kręcenie + biało błękitny dym przy odpaleniu. Zaraz po odpaleniu nie bylo problemu z kolejnym rozruchem.

 

Postanowiłem zacząć od znanego bezpiecznika 100A (F104), udało mi się go zlokalizować, podłączylem go na krótko pod akumulator + sprawdziłem próbówką i okazało się że nie ma przejścia czyli bezpiecznik uwalony.

 

Ok pojechalem do sklepu, nie mieli identycznego, ale mieli blaszkę 100A identycznych kształtów i wymiarów ale bez tej plastikowej obudowy (czytałem na forum ze u kogoś takie coś nie stworzyło problemu). Wzięłem blaszkę, przykręcilem w miejsce bezpiecznika. Odpalam, jest spoko pali od kopa - ale silnik jest ciepły, więc nie wiem czy pomogło. Potem w dzien auto miało postój jakies 2-3 h, silnik chyba był delikatnie ciepły i również bez problemu odpalał.

 

Problem pojawił się rano gdy próbowałem odpalić auto.

Przekręcam kluczyk na zapłon, czekam ok 2-5 sekund i nagle spod maski (od strony kierowcy górny róg) i kierownicy zaczyna lecieć czarny dym!!!

Odrazu przekreciłem kluczyk i wyciagnelem, uzyłem gasnicy i odłączyłem +.

Po 20-30 minutach otworzyłem maskę i odkręciłem "puszkę" w prawym górnym rogu komory silnika.

Okazało się że na jedej z wtyczek jest przepalony kabel (tylko koszulka) koloru czarnego.

 

Poprosiłem o pomoc znajomego, który spoglądał na ten kabel, podczas gdy ja ponownie podłączyłem akumulator i przekręciłem stacyjkę na zapłon, okazało się że kabel zaczyna sie strasznie nagrzewać!

 

W tej chwili auto stoi z odłączonym plusem...

Nie wiem co mam teraz zrobić, czy ktoś wie co może się dziać?

Nie odłączałem jeszcze tej niesczęsnej blaszki, ale planuje wymienić ja na stary bezpiecznik i zobaczyć co się dzieje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, jak wywaliło tak duży bezpiecznik, to musi być gdzieś zwarcie.

Bezpiecznik sam z siebie się nie upala.

Nie wiem za co odpowiada, ale domyślam się że za grzanie świec (stąd problem z paleniem i biały dym).

Pierwsze co robisz po upaleniu bezpiecznika to sprawdzasz za jaki obwód odpowiada i przeglądasz ten obwód w poszukiwaniu zwarcia.

Dopiero gdy usuniesz usterkę możesz założyć bezpiecznik.

Opublikowano

Świece żarowe popierają sporo prądu i jak niema dobrego styku to w tej okolicy następuje przegrzanie i spalenie izolacji a to doprowadza do zwarcia, to nie znaczy że to tylko to.

Wklej jakąś fotkę

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Okazało się że to problem ze zwarciem na świecy, wymienili instalacje, świece + przekaźnik świec (taki biały o numerach SIEMENS 72rb511) + bezpiecznik 100A Okazało sie ze trzeba sciagać głowice bo Pan elektryk ukręcił świece...

Teraz jest kolejny problem mianowicie:

Na 1 i 2 biegu auto ciągnie pod czerwone obroty, czyli do końca jak powinno, i tak jak było przed "naprawą" geniuszy mechaników. Skrzynia jest automatyczna, więc gdy przerzuci na 3 bieg to ładnie kręci do 3500 obtotów i w tym momencie jest takie mega zamulenie, auto traci moc i trzęsie budą... Nie mam pojęcia co to może być. Oczywiście kłopoty z odpalaniem się nie skończyły, dalej jest problem.... Czy może ktoś coś poradzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź ciśnienie pompy progowej.

 

 

Przedlifty, czyli 136KM takiej pompy chyba nie mają, czy może żyję w błędzie? :shock:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano (edytowane)

Nie mają. Nie wprowadzajcie zamętu.

 

Do autora:

Owszem, odstaw auto do "geniuszy" i zażądaj naprawy tego, co spartaczyli. A jak nie będą chcieli, to rzecznik praw konsumenta i TVN Turbokamera tylko czekają na taką pożywkę.

 

A co do samego problemu - wiesz, napisałeś "wymienili wiązkę". Ale jaką? Którą? Całą? Bez jaj... Który jej fragment? To ważne, bo żeby wymienić tę cześć, która łączy się bezpośrednio ze świecami, albo się do niej dopiąć w prawidłowy sposób, trzeba zrzucić kolektor dolotowy, a to z kolei powoduje, że trzeba rozpinać podciśnienia, a to podciśnienia sterują w tym silniku wszystkim - od EGR, przez żaluzję na chłodnicy, po turbo. Jeśli to rozpięli, to pewnie bankowo spięli to źle, przez co auto wpada w tryb awaryjny przy właśnie 3500 rpm.

 

O ile nie jesteś mechanicznym melepetą (bez urazy) to możesz sam sprawdzić, czy podłączyli wszystkie wężyki podciśnienia w prawidłowy sposób, czyli z magistrali podciśnienia do elektrozaworów, a z elektrozaworów do elementów wykonawczych, czyli właśnie EGR, aktuatora żaluzji i aktuatora turbo (a w zasadzie najpierw do akumulatora podciśnienia, a następnie do turbo). Przy okazji, jeśli nie było to robione, to możesz od razu wymienić te przewody - niestety parcieją i pękają w miejscu zakładania na króćce, co też powoduje nieszczelności i gównianą jazdę.

 

Świece mówisz ukręcili? No, to się zdarza i najlepszym, choć rzadko :D. Jeśli ukręcili jedną świecę - spoko, na 3 będzie palić w najgorsze mrozy, więc nie trzeba rwać głowicy od razu, zresztą koszt wydłubania tego co zostało to kwota 180 - 250 PLN, więc nijak zwalanie głowicy się nie kalkuluje. Jeśli natomiast urwali więcej czy wszystkie, to już inna rozmowa. Tak czy inaczej sam tego nie ogarniesz, znajdź kogo kto usuwa ukręcone świece z głowicy i targuj z nim cenę za usługę kompleksową. A fakturą obciąż warsztat, który zyebał sprawę ;)

Edytowane przez carl0s

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź ciśnienie pompy progowej.

 

 

Przedlifty, czyli 136KM takiej pompy chyba nie mają, czy może żyję w błędzie? :shock:

 

Ale wtopa, sorry, z automatu już pisałem :oops:

Opublikowano

Najlepiej bylo by zaczac od sprawdzenia bledow zapisanych w ECU. Szukanie po omacku mija sie z celem.

 

Ukrecenie swiec przy demontazu nie jest rzadkim zjawiskiem i nie obciazysz warsztatu za ten fakt bo nie wynika to z ich braku wiedzy czy umiejetnosci. Powod urwania swiecy mogl powstac juz przy jej poprzednim montazu.

Opublikowano
A co do samego problemu - wiesz, napisałeś "wymienili wiązkę". Ale jaką? Którą? Całą? Bez jaj... Który jej fragment? To ważne, bo żeby wymienić tę cześć, która łączy się bezpośrednio ze świecami, albo się do niej dopiąć w prawidłowy sposób, trzeba zrzucić kolektor dolotowy, a to z kolei powoduje, że trzeba rozpinać podciśnienia, a to podciśnienia sterują w tym silniku wszystkim - od EGR, przez żaluzję na chłodnicy, po turbo. Jeśli to rozpięli, to pewnie bankowo spięli to źle, przez co auto wpada w tryb awaryjny przy właśnie 3500 rpm.

 

Stwierdzili że to kabel idący bezpośrednio na świece i to na niej było zwarcie, musze dokładnie sprawdzić który to jest i wyśle foto.

 

O ile nie jesteś mechanicznym melepetą (bez urazy) to możesz sam sprawdzić, czy podłączyli wszystkie wężyki podciśnienia w prawidłowy sposób, czyli z magistrali podciśnienia do elektrozaworów, a z elektrozaworów do elementów wykonawczych, czyli właśnie EGR, aktuatora żaluzji i aktuatora turbo (a w zasadzie najpierw do akumulatora podciśnienia, a następnie do turbo). Przy okazji, jeśli nie było to robione, to możesz od razu wymienić te przewody - niestety parcieją i pękają w miejscu zakładania na króćce, co też powoduje nieszczelności i [bAD] jazdę.

 

Ok spróbuję ;)

 

Świece mówisz ukręcili? No, to się zdarza i najlepszym, choć rzadko :D. Jeśli ukręcili jedną świecę - spoko, na 3 będzie palić w najgorsze mrozy, więc nie trzeba rwać głowicy od razu, zresztą koszt wydłubania tego co zostało to kwota 180 - 250 PLN, więc nijak zwalanie głowicy się nie kalkuluje. Jeśli natomiast urwali więcej czy wszystkie, to już inna rozmowa. Tak czy inaczej sam tego nie ogarniesz, znajdź kogo kto usuwa ukręcone świece z głowicy i targuj z nim cenę za usługę kompleksową. A fakturą obciąż warsztat, który zyebał sprawę ;)

 

Ukręcili 2 świece, tak zaproponowali że je wyciągną, wyciągneli jedną, drugą próbowali tydzien czasu ;) okazało się że tak się wygieła od zwarcia że nie dało sie nic zrobić (widziałem jak się wygieła)

No i musieli ściągać głowice.

 

Najlepsze jest to że nie pomogła wymiana świec, jest -2 a ja mam problemy z odpalaniem...

Opublikowano
Nie pozostaje teraz nic inego jak sprawdzic caly uklad grzania swiec. Po takiej awarii nie przypuszczam aby przekaznik dzialal prawidlowo.
Opublikowano

No ale kolega wyżej napisał, że przekaźnik został wymieniony razem z wiązką, bezpiecznikiem.

 

Jak dla mnie, to miernik w łapę i czekać na <5­°C,

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

No właśnie mechanik stwierdził że niby sprawdzał czy grzeją i niby grzeją.

Problemem jest teraz to co opisałem w ostatnim poście.

Odczyty z ecu sprawdze inpa?

Sorki za tak noobowe pytanie ale to moje pierwsze bmw...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.