Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, bmw x3 e83 2.0d mam problem z grzaniem temperatury, temperatura wynosi ok. 60 - 65 st. C i nie chce iść dalej. Który termostat mam do wymiany główny czy egr?
Opublikowano

Wymień 2.Chytry dwa razy traci a koszt niewiele większy.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

To wymień najpierw jeden-do wyboru-rzuć monetą.Jak nie będzie poprawy wymień drugi.masz 50 % szans.

A tak na poważnie to nikt ci nie zagwarantuje że jak wymienisz jeden to będzie dobrze.Poczytaj posty i najpierw sprawdź ten EGR bo go łatwo odkręcić.Ja najpierw wymieniłem ten ale później i tak musiałem wymienic główny bo trochę się poprawiło ale i tak temperatura nie była ok.Kupuj orginalne,nie prubuj oszczędzać bo róznica na obydwu to ok. 40 złw porównaniu z aftermarketami.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
wymieniłem dzisiaj termostat egr i temperatura dalej nie przekracza 70 st C. Czy jeżdżąc na nie dogrzanym silniku mogę coś uszkodzić?
Opublikowano (edytowane)
Jak masz DPF-a to nie będzie wypalania bo temperatura będzie za niska.Wtedy możesz mieć zwiększony stan oleju bo niewypalone paliwo przy próbie wypalania sadzy w dpf bedzie spływać do silnika.Ja tak miałem.poziom oleju był ok. pół centymetra ponad max.Odlałem nadmiar i później znów przybyło.Po wymianie termostatów i oleju teraz nic nie przybywa i stan cały czas ten sam. Edytowane przez szczyrk81
szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Widzę że pozostał ci do wymiany główny termostat , ostatnio ktoś tu miał odwrotnie i pozostał mu w zapasie nowy główny co by chętnie odsprzedał.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
a może mam zapowietrzony układ? nie widze odpowietrzników, jest tylko jeden przy termostacie egr.
Opublikowano

Barti pytasz

a może mam zapowietrzony układ?

Przy niedogrzaniu to nie wchodzi w grę.

Gdy się układ zapowietrzy to jest brak obiegu a co za tym idzie brak chłodzenia silnika i po kilku kilometrach przegrzanie silnika co na pulpicie zobaczysz że wskazówka jest na czerwonym.

W wypadku niedogrzania jest odwrotnie , silnik jest nadmiernie chłodzony bo termostat lub termostaty nie hamują obiegu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Generalnie najlepiej by było wyjąć chłodnice z tym,że ona jest chyba zespolona też z klimą z tego co pamiętam.Zgrabne łapki od góry i dołu powinny teoretycznie wystarczyć.W e46 tak wymieniłem,a w e83 miałem zdjęty cały przód przy okazji innych prac.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Ściągasz chłodniczke spalin i tutaj jest dostęp utrudniony. Sam termostat główny jest prosto wymienić gorzej wkręcić 2 śrubki od chłodniczki. oczywiście na początku ściągasz plastiki:)
Opublikowano
jestem po wymianie termostatu głównego tak więc mam już 2 nowe. Myślę że problem dalej istnieje z niedogrzaniem bo temperatura wynosi ok 75-84 przy normamlnej jeździe.
Opublikowano

Rozumiem że sprawdzałeś nowy termostat główny i masz na 100% ustalone że nie puszcza zbyt szybko płynu do obiegu.

Pamiętaj też że autko najlepiej rozgrzewa się podczas jazdy i jeżeli masz do pracy np. 10 km i co kawałek światła i zatrzymujesz auto to możesz nie uzyskać oczekiwanych 90 stopni.

 

Kiedyś jeden mechanik mówił mi (i nawet pokazywał mi zdjęcia) że miał jeden przypadek E83 w którym powodem niedogrzania były zapchane kanały w głowicy silnika. W efekcie musieli wyjąć głowicę i wyczyścili kanały. Po tym było ok.

Oczywiście, nie sugeruję że u Ciebie jest to samo.

Opublikowano
Termostaty oryginalne?Jeśli tak to masz problem!Dobrze zagrzałeś x-a?Jaki płyn w chłodnicy?nie ma w nim za dużo koncentratu? Przepłukaj układ samą wodą destylowaną z dwa razy i zobaczysz czy pomoże.Jesli nie to sprubuj z środkiem do czyszczenia chłodnic i układów firmy Prestone.jeśli to tez nie pomoże to już większy kłopot.Jak cos to dzwon 606355006.
szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Jeśli temperatura dalej jest za niska a wymieniłeś juz dwa termostaty to należy się zastanowić czy tylko to jest zły odczyt czy realnie jest ona za niska. Inna sprawa czy te obydwa nowe termostaty są dobre ?

Hmm... silnik podczas pracy wydziela określoną ilość energi cieplnej i ona jest odprowadzana za pomocą płynu chłodniczego, generalnie ciecz chłodząca nie krąży cały czas bo termostat lub termostaty hamują jej obieg dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika termostat się otwiera i ciecz zaczyna krążyć aby nie przegrzać silnika.

Jak byś miał kanały nie drożne to za zwyczaj jest przegrzanie , a w twoim przypadku wygląda na to że układ jest za bardzo drożny.

W ramach teorii spiskowych to Ci powiem że od czasu do czasu jak mechanik wstawi złą używkę lub wyjął z innego auta i testuje na aucie klienta i nie chce się przyznać to wymyśla inne reperacje. W twoim przypadku to niema co zwalać winy na mechanika bo chyba sam kupowałeś termostaty, mam nadzieje że nie zamienniki.

Przynajmniej sprawdź te termostaty co Ci pozostały po wymianie czy one naprawdę były zepsute.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dla lubiących doświadczenia to polecam dobrze wizualnie sprawdzić stary termostat czy na zimnym jest zamknięty a termostat EGR spróbować w niego dmuchnąć i tym sprawdzić czy jest na 100% zamknięty, następnie włożyć stary i nowy termostat do naczynia z wodą oraz dobry termometr kuchenny , zacząć podgrzewać i obserwować kiedy się obydwa otworzą .

To nie badanie naukowe ale to da nam obraz sytuacji bo inaczej to się będziemy pakować w następne kosztowne reperacje a nie mając pewności czy to co robiliśmy do tej pory jest dobrze zrobione.

Jak nie mamy warunków do dłubania w aucie to oddajmy auto do mechanika co naprawia tylko BMW i taki mechanior będzie miał na półce sprawdzone podzespoły i jak od razu nie trafi w dobrą diagnozę to przynajmniej to przynajmniej podzespoły będzie podmieniał aż do skutku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Przy normalnej jeżdzie temperatura dla x3 winna być ok. 90 stopni. U mie wskazówka jest w pionie tz.na 6 kresce licząc od początku./razem kresek jest 10-łącznie z czerwoną/

Czy to jest prawidłowa temperatura?

Czy jest jakiś inny sposób kontroli temperatury oprócz wskażnika na pólpicie?

Opublikowano
Możesz wykonać test numer 7 i tam będziesz miał temperaturę pokazana jaka jest dokładnie. wskazówka w pionie jest od 75 stopni. Więc nie sugeruj się tylko wskazówka. robocza temperatura jest od 85 stopni a generalnie jeśli masz wszystko sprawne powinieneś mieć temperaturę w granicach 90 stopni
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.