Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, nurtuje mnie jeszcze jedno czy moja 335d też wymagała docierania?

Bo powiem szczerze że jak byłem na hamowni to tuner w tym przypadku Aligator shamowywał różne 335d i wyniki były bardzo różne, zastanawiam się od czego to zależy, na pewno na pomiar ma wpływ temp. otoczenia ale nie takie duże odchyłki rzędu 5-10 koni mechanicznych, proszę tego nie odbierać formie żartu ale pytam fachowca na serio, bo ja tam się znam na innych rzeczach ale to mnie zastanawia jak to jest, czy faktycznie auto jest docierane w fabryce czy jednak użytkownik w pewnym sensie ma wpływ na to jak auto w przyszłości zostanie dotarte.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Odpowiedzi 587
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W fabryce silniki są hamowane tj. Powiedzmy wstepnie docieranie.

Kazdy silnik wymaga docierania przez użytkownika w wiekszym lub mniejszym stopniu.

Twoja 335d tez wymagała, różnice mocy w dieslach to norma, bardzo duzo czynników na to wpływa.

Opublikowano

Seryjne 335d ma bardzo slaby intercooler, przez co jest baaardzo wrazliwy na wysokie temperatury i bardzo spada mu wtedy performance. (albo jak robisz kilka startow szybkich pod rzad to kazdy kolejny jest gorszy... sprawdzone na kacpercio i hipku) Jak jest zamontowany duzy wydajny intercooler temperatura ma 80% mniejszy wplyw na osiagi. (no bo zawsze jakis tam ma...:P). U mnie np: robie 10 pomiarow 100-200 praktycznie pod rzad i bywa ze najlepszy jest ostatni, a intercooler w gpower jest OGROMNY. (zestaw przechodzil testy w dubaju przy + 40 stopniach i zdal egzamin)

 

Takze wracajac do Twojego pytania: tak, temperatura i cisnienie moga miec wplyw na pomiar SERYJNEGO 335d, jednak podobnie jak twierdzisz to JAK AUTO BYLO DOCIERANE rowniez ma znaczenie. Opisal to tez vysteilor ze sa np: ferrari 458 ktore robia 0-200 w 10s, a sa takie co robia ledwo w 12, wiec albo trefne egzemplarze, albo zuzyte, albo zle dotarte wlasnie...

 

K8v8M: slusznie :) i sila dociskowa jaka wytwarza ospojlerowanie super aut... (typu italia, mclaren itp)

Opublikowano
W fabryce silniki są hamowane tj. Powiedzmy wstepnie docieranie.

Kazdy silnik wymaga docierania przez użytkownika w wiekszym lub mniejszym stopniu.

Twoja 335d tez wymagała, różnice mocy w dieslach to norma, bardzo duzo czynników na to wpływa.

Seryjne 335d ma bardzo slaby intercooler, przez co jest baaardzo wrazliwy na wysokie temperatury i bardzo spada mu wtedy performance. (albo jak robisz kilka startow szybkich pod rzad to kazdy kolejny jest gorszy... sprawdzone na kacpercio i hipku) Jak jest zamontowany duzy wydajny intercooler temperatura ma 80% mniejszy wplyw na osiagi. (no bo zawsze jakis tam ma...:P). U mnie np: robie 10 pomiarow 100-200 praktycznie pod rzad i bywa ze najlepszy jest ostatni, a intercooler w gpower jest OGROMNY. (zestaw przechodzil testy w dubaju przy + 40 stopniach i zdal egzamin)

 

Takze wracajac do Twojego pytania: tak, temperatura i cisnienie moga miec wplyw na pomiar SERYJNEGO 335d, jednak podobnie jak twierdzisz to JAK AUTO BYLO DOCIERANE rowniez ma znaczenie. Opisal to tez vysteilor ze sa np: ferrari 458 ktore robia 0-200 w 10s, a sa takie co robia ledwo w 12, wiec albo trefne egzemplarze, albo zuzyte, albo zle dotarte wlasnie...

No właśnie o to mi chodziło, czyli każdy samochód jest lepiej lub gorzej dotarty, bardzo dziękuję, ja u siebie mam założony teraz większy IC ale nie próbowałem osiągów bo nie mam takiego urządzenia jak Racelogic, być może kolega pojawi się na spocie w lipcu to będzie okazja to sprawdzić :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
bede:) RL tez wezme... to bedzie atrakcja zlotu:D hehe

To super, będzie okazja sprawdzić ile po modzie idzie moja 335d :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Mozna było by sie na Śląsku umówić kilkoma fajnymi autami i powierzyć RL.

Pożyczyć to nie problem :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Ja się pisze jako publiczność tych pomiarów na śląsku :D wezme jakieś pompony i będe skakał jak czirliderka, a przy okazji pooglądam fury jakie rzadko się widzi na drogach :D
Opublikowano
Mozna było by sie na Śląsku umówić kilkoma fajnymi autami i powierzyć RL.

Pożyczyć to nie problem :)

 

Byłbym chętny :cool2:

Opublikowano

Jest bardzo duza roznica z tego co czytam w necie miedzy "zwykla m6" a competition. Competition jak slusznie zauwazyles - jest szybsza.

tylko teraz na logike, audi ma 550 koni w katalogu m6 575.

audi wg tych danych wazy 1669, natomiast bmw 1875. (ponad 200kg roznicy(!)) - dlaczego zatem M6 jest szybsze ;)? AZ O TYLE?

czytałem test w którym M6 było troszkę ale zauważalnie wolniejsze w każdych przedziałach: 0-100, 0-200, 100-200...

 

różnica w wadze jest jeszcze większa, R8 V10 jest właściwie w podstawie jako FULL (płatne dodatki to właściwie tylko carbon, który w zależności od liczby opcji zmniejsza wagę...) natomiast M6 w większości ma ciężkie "dopasy": fotele, pełna skóra, nagłośnienie, komfortowe zamki, domykacze, wspomagacze...

realna waga M to +150kg od tego co jest zapisane w dowodzie, realna waga R8 V10 to waga z dowodu

 

dla mnie V10 może przegrać z M6 tylko dla założeń:

- na tyle zimno, że turbiny dostają tyle powietrza, że moc auta zdecydowanie rośnie,

- seryjne doładowane auto ma parametry deklarowane przez fabrykę lub większe,

- V10 jak to atmosferyczny, docierany przez redaktorów/dyrektorów/prezesów jest tak zajechany, że deklaruje wartości z tabelki Wujka zamieszczonej x stron wyżej...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
jak dotad nie bylo drugiego testu z m6 coupe comp, wiec zmyslasz.

Smiesza mnie te teoretyzowanie +150kg w emkach czyli grubo ponad 2 tony,a w audi wszystko sie pokrywa...fanboju ałdi. Po prostu Audi to.. tylko Audi, ktory chce dorownac BMW :wink:

:cool2:

Mozna było by sie na Śląsku umówić kilkoma fajnymi autami i powierzyć RL.

Pożyczyć to nie problem :)

Ja również jestem chętny :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
jak dotad nie bylo drugiego testu z m6 coupe comp, wiec zmyslasz.

Smiesza mnie te teoretyzowanie +150kg w emkach czyli grubo ponad 2 tony,a w audi wszystko sie pokrywa...fanboju ałdi. Po prostu Audi to.. tylko Audi, ktory chce dorownac BMW :wink:

masz, wiesz lepiej...

ja nie mam i pewnie nie będę miał, miałem kilka aut, bawię się również w pomiary...

 

porównanie był w automoto, było zwykłe M6 i R8 , wszystkie dane były podane...

nie zmyślam, piszę dla osób miedzy innymi jak Ty, którzy mogą mieć auto a nie musza wiedzieć, widzę, że Ty masz i wiesz - ZAZDROSZCZĘ :mrgreen: ja tylko mogę wiedzieć...

 

z racji, że Twoje auta mają zapewne standardowy maks wypas a ja do każdego dokładałem skórę (zamiast skóro/dermy DAKOTA), wiem ile waży sama tapicerka, robiłem też nagłośnienie i wiem ile to waży, pewnie masz adaptacyjne fotele, chwalisz się, że Twoje ceramczne hamulce obniżają wagę o 20kg a nie piszesz, że na fotelach waga się wyrównuje...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zarejestrowani
Opublikowano
jak dotad nie bylo drugiego testu z m6 coupe comp, wiec zmyslasz.

Smiesza mnie te teoretyzowanie +150kg w emkach czyli grubo ponad 2 tony,a w audi wszystko sie pokrywa...fanboju ałdi. Po prostu Audi to.. tylko Audi, ktory chce dorownac BMW :wink:

:cool2:

Mozna było by sie na Śląsku umówić kilkoma fajnymi autami i powierzyć RL.

Pożyczyć to nie problem :)

Ja również jestem chętny :D

 

 

Jeżeli pokryje się to z moim grupowym w Katowicach /Tychach ( 19-22 grudnia) to równiez chętnie wpadnę i ewentualnie zrobie komuś niepotrzebny balast 130kg w pojeździe do testów wpływu masy na osiągi :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

tym razem zazdroszczę szczerze ...

 

napisałem ~150kg bo tyle było cięższe moje 330d od tego co miało zapisane w dowodzie (mimo, że miało lekkie koła), założyłem błędnie, że właściciel M6 dobiera więcej dodatków niż właściciel diesla w 3, przepraszam za wprowadzenie zamieszania...

 

cieszę się również, że "poznałem" sposób wyrażania opinii przez właścicela M6 comp

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano (edytowane)
Z pewnoscia BMW dalo do testu nadmuchana M6 Comp z wieksza iloscia koni niz oficjalnie, taka prasowka special edition 700KM aby dokopac Ałdi. A ja robiac pomiary jezdzilem specjalnie z gorki zeby miec lepsze czasy....:roll: :? :wink:

z gory na poczatku moich pomiarow mialem 4.9s ale to szkoda wspominac nawet

 

 

 

Nadmuchane press cars to w sumie nie tak rzadko spotykana sprawa w przypadku testów bardzo szybkich aut. Choć ostatnio np Ferrari ma problem z F12, która miała być apokaliptycznie szybkim supersamochodem a w oficjalnych testach uzyskuje żałośnie słable rezultaty przyspieszenia (Road and Track, Autocar, MotorTrend ) poniżej jakichkolwiek oczekiwań.

 

 

Za to widze, że BMW odwala dobrą robotę :)....żeby się jeszcze nie zdarzyło, że seryjne M6 Comp objedzie z rolki F12 :mrgreen: . To byłaby prawdziwa masakra...chociaż 458 pewnie byś objechał jakbyś trafił na nietrzymający parametrów egzemplarz (wolnossak).

 

Waldek Twoj czas 100-200 w 8,2 s również jest zdumiewający zważywszy na moc , mase i skrzynię.

 

Waldek , bo może M6 Comp ma więcej niż 575 HP lub wolnossak w R8 daje pupy....Wolnossaki to chyba w ogóle przeżytek w dziedzinie najwyższych możliwych osiągów ??

Edytowane przez vystelior
Opublikowano

nie klucic sie... R8 nie jedzie ;) ale pewnie i tak u mnie wersja V8 fsi zawita tak o aby miec egzotyka dla ubogich :)

 

M6 competition jest bardzo, bardzo szybkie, ja sam obstawialem pomiary rzedu 7.5s 100-200, wynik prawie o sekunde lepszy zwalil mnie z nog.

Jak bedzie pogoda to namowie 'A' na jeszcze jedne pomiary tym razem z kamerkami sie pobawimy ;)

 

Zobacyzmy jaka jest roznica miedzy autem ktore 100-200 robi w 8.2s i tym ktore robi to w 6.6s....

Opublikowano
Waldek R8 nie jedzie :8) , bo chyba wolnossące silniki wysilone silniki nie jadą...jak ostatnio przeczytałem, że F12 zrobiła 0-209 w 11,5 s to o mało z krzesła nie spadłem...Auto, które miało robić 0-200 w 8,1-8,3s nie jest w stanie zejść poniżej 10s od 0 do 200...na szczęście właściciele Ferrari zauważyli tą "drobną" nieścisłość i ciekawe co się z tego rozwinie...może V12 ze stopniem sprężania 15 do 1 :).
Opublikowano

w warszawie jest F12 czerwone i grzmoci z palcem w nosie italie. ta F12 idzie niewiele gorzej od 997 turbo ktore 100-200 kreci w 4.8s Takze tu wlasnie moze byc wina zlego dotarcia :)

no R8 V10 w porownaniu do konkurencji nie jedzie, (nie porownujemy do forda mondeo), dopiero wersja "plus" ze skrzynia Stronic ma szanse na jakakolwiek rywalizacje.

standardowe V10 z manualem albo Rtronikiem to poziom M6 V10, moze minumalnie lepiej, troche slabo jak na tania alternatywe gallardo...

Opublikowano

O kurde poważnie F12 tak idzie ? Niewiele gorzej od 911 TUrbo co 100-200 robi w 4,8 s (poziom Veryona) ?? O to w sumie by się zgadzało , bo F12 miała być pierwszym superautem (nie mylić z hypercar) co ma niewiele słabsze osiągi od Veyrona (standard).

 

Ale nie jechałeś tą F12 ? Ale byłoby nieźle jakbyś zmierzy race logiciem tą F12 :) (na to pewnie nie ma szans)...

Opublikowano

Szanse zawsze sa :)

 

Trochę nie podoba mi sie tutaj to psioczenie na silniki n/a, to ze audi ma wszędzie niedostatki mocy włącznie z R8 to nie znaczy ze u każdego producenta tak jest. Patrz np. Nowe 991 GT3 ktore ma rewelacyjne osiągi z malutkiego silnika n/a.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.