Skocz do zawartości

GPower SKI/SK2/SK2CS dla M3 E92. Opinia, opis, recenzja.


wujekwaldus

Rekomendowane odpowiedzi

Po dlugich testach probach i w ogole burzy muzgow doszedlem do wniosku ze gpower ma problem z jedna rzecza:

- grzaniem sie (temperatura powietrza na dolocie)

 

Dla przykladu, pomiar temp 25 stopni, jezdze po miescie, wjezdzam na swoj punkt pomiarowy 100-200 i robie 10.2s :) drugi pomiar 9.3s (ze dwie minuty przerwy)

robie rudnke okolo 2-3km na tempomacie 120km/h i pomiary juz wychodza < 8.4s 100-200.

 

Niestety przyczyna jest taka jak przypuszczalem na poczatku - badziewnie zaprojektowany dolot, jadac w miescie powoli dolot potrafi sie tak zgrzac ze rura co prowadzi od intecoolera do kolektora tez jest goraca (intercooler nie spelnia swojej funkcji i po prostu do kolektora trafia gorace powietrze, malo tego z nizszym cisnieniem doladowania gdyz soft gpowera na 99% ograniczna doladowanie w przypadku za goracego powietrza (to sie czuje podczas przyspieszania - nie mam na to naukowego dowodu)

 

Slabe wyniki na hamowni (tzn: odciecie mocy przy 6400-6500) obrotow, ma zwiazek z tym ze przy tych obrotach na 5-tym 6-tym biegu ma sie cos ponad 200km/h no i komputer spodziewa sie naplywu masy powietrza na dolocie z taka wlasnie predkoscia, niestety to co hamownia daje to max 30km/h (nawet reke mozna wsadzic...) no i komputer blokuje moc, na stacjonarnej hamowni nie mam szans zrobic pomiaru w pewnym zakresie obrotow.

 

Wobec czego potrzebuje dwoch rzeczy:

- czy ktos w warszawie lub okolicach byl by w stanie zrobic mi plastikowy odlew to zabudowania tego dolotu? (bedzie to customowa forma, mam pewne wymagania co do tego :) )

- czy ktos w warszawie lub okolicach jest w stanie mi zrobic natrysk wody na intercooler?

 

Bede wdzieczny za wszelkie info - tu w temacie lub na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 587
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Pamietam jak jeszcze mialem audi S2 robilem natrysk na intercooler przy startach na 1/4 mili przy cieplych dniach roznica byla ok 0,5 sek na 402,5 m wiec inwestycja oplacalna z tego co pamietam mialem przeszczep z subaru STI ale wykonanie samoroby to chyba nie jest wielki problem ...

Sprzedam intercooler WAGNER 335I

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=249350


http://images63.fotosik.pl/299/c6bade351e384628.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odswieze troche temat.

 

Zrobilem kilka dodatkowych rzeczy

- wyrzucilem katalizatory

- zamontowalem natrysk wody na intercooler

- gpower wyslal mi dedykowany soft dla braku katalizatorow (jako bonus dostalem brak VMax - 304.7km/h)

 

 

Efekt: obecnie bardzo latwo schodzi sie ponizej 8.0s, 100-200.

100-250 idzie lepiej niz M5 F10 zrobiona przed hartge na 640 koni.

 

Zdjecie z pomiarow:

http://s11.postimg.org/f5jk1ov9v/RL_Best.jpg

 

Warunki:

4 stopnie, mgla, godz 22.00.

Poprzednio w podobnych warunkach robilem 8.2s 100-200 i 16.3s 100-250.

 

Generalnie temp 0-18/20 stopni nie ma duzej roznicy w osiagach, potem jest gorzej, aby to ustabilizowac planuje zamontowac natrysk mgielki metanolu na dolot, obnizy to temp w dolocie o 5-10 stopni i bedzie super ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Piszesz, że obniżysz o 5-10 stopni - pytam dlatego bo u mnie przy normalnej jeździe jest to jakieś 3 stopnie więcej niż na zewnątrz a przy mocniejszym deptaniu (jeśli tak można nazwać szybszą jazdę w 320d) podchodzi o jakieś 5-6 stopni różnicy.

 

Jakim problemem jest założenie czujnika temp i wyprowadzenia zegara albo jakoś bezprzewodow się łączyć? Taka informacja napewno dała by Ci odpowiednią wiedzę. może intercooler jest za mały?

 

A czy w ogóle to nie ma takiego czujnika oryginalnie? Ja sprawdzam przez złącze OBD urządzonkiem ELM 327 + programik typu Torque

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ofertę na Avrona, on mierzy właśnie temp na dolocie, ciśnienie doładowania i innych takich, seryjnie żadnych czujników nie ma, 5-10 stopni to taka "statystyczna" z internetu :)

 

 

Tylko się waham czy zakładać tego avrona, 3,5k pln na cos co bedzie "tylko informowac" to dla mnie duzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to uszczelnisz?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przewód wychodzący z dolotu np. czymś takim, na szybko znalezione https://static1.tradoro.pl/3056/Czesci_zmienne/20490001.jpg ale można napewno to dużo bardziej profesjonalnie zrobić. ewentualnie inny mały gumowy uszczelniacz z małym otworem - wszystko jest do zrobienia :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujek wyniki kosmos... :cool2: jak to sie ma w odsniesieniu do M6Competition ? az nie chce sie wierzyc ze 100-250 robi lepiej niz M5Hartage... masakra :). Ciekawe czy ukształtowanie terenu jest identyczne :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scigalem sie wczoraj z autem ktore bez problemu pokonalo corvette z06, a ja z tym autem jechalem rowno (E36 z silnikiem od supry i 500 koni - 1400kg)

Na ustawke z seryjna M5 F10 jestem ustawiony w czwartek - jak nic sie nie zmieni ;)

 

Jesli chodzi o uksztaltowanie terenu to troche pod gore zrobilem 7.9s 100-200 i 15.9s 100-250... :) tu pomiar do 240, jest +- prosto, moze z 1% nachylenia, potem moze 2-3%, niestety znalezc droge gdzie przez 2km na rowno jak stol jest praktycznie niemozliwe :)

 

M6competition poza zasiegiem, 100-250 robi w okolicach 13s, to wciaz przepasc osiagowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M6 diabelnie szybkie auto :!: ale Twoja M3 tez zawstydza na ulicy wiekszosc aut :D . Ciekaw jestem porownania z ta S6 zrobiona przez SportMile , ona ma chyba cos kolo 7s 100-200 :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w koncu sie namierzylismy :) - zaraz ogarne temat :)

 

ps: jako ze wiecznie mi malo to sk2 zostalo zamowione... bedzie szybko ;)

Wujek, jednak nie sprzedajesz M3 :cool2: Jaki przyrost mocy oczekujesz przy SK2? 520 koni mechanicznych powinieneś teraz osiągnąć?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konie to papierowe osiagi :)

ostatnio scigalem sie z E36 z silnikiem od supry, 502 konie, 1500kg (200kg mniej, 40koni wiecej niz ja) a idziemy rowno nawet centymetra przewagi nie ma.

a ja mam 460 koni (tego samego dnia robilismy pomiar)

 

Takze temat hamowni i innych bajerow z kosmos uznaje za bezsensowny - hamownie to marketingowy mit aby przyciagnac klientow.

Dla mnie istotne jest czy bedzie 6.x 100-200 i 13.x 100-250 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konie to papierowe osiagi :)

ostatnio scigalem sie z E36 z silnikiem od supry, 502 konie, 1500kg (200kg mniej, 40koni wiecej niz ja) a idziemy rowno nawet centymetra przewagi nie ma.

a ja mam 460 koni (tego samego dnia robilismy pomiar)

 

Takze temat hamowni i innych bajerow z kosmos uznaje za bezsensowny - hamownie to marketingowy mit aby przyciagnac klientow.

Dla mnie istotne jest czy bedzie 6.x 100-200 i 13.x 100-250 ;)

Myślę że masz na myśli to E36 co było na zlocie w Ułężu z którym jako jedyny nie przegrałem :mrgreen: :wink:

w zupełności się z tobą zgadzam ja mam 368 koni i 1720 kilogramów a wcale nie najgorzej wychodziły mi czasy na 1/4 mili w porównaniu z M3 DKG :)

Teraz przy SK2 to naprawdę będzie ogień :cool2: Co natomiast z SK1? Jeżeli będziesz potrzebował sprzedać to mogę Ci w tym pomóc wujku :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to upgrade kit :) oddajesz im sk1 doplacasz grosik i dajo Ci sk2 :)

http://www.g-power.com/artikelbeschreibung-en/kompressorsystem-upgrade-von-sk-i-auf-sk-ii_249.php

Wujek szalejesz ale jak nie teraz to kiedy bo żyje się tylko raz :cool2:

Czekamy na relację

Ps. a może od razu SKIII :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to upgrade kit :) oddajesz im sk1 doplacasz grosik i dajo Ci sk2 :)

http://www.g-power.com/artikelbeschreibung-en/kompressorsystem-upgrade-von-sk-i-auf-sk-ii_249.php

W takim bądź razie to nie ma się nad czym zastanawiać i tylko brać :cool2: :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.