Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja dopisze tak a propo pochylenia koła przedniego :) też miałem zły kąt, w negatywie. Też chciałem zamawiać cambery żeby to jakoś poprawić.

 

Okazało się że ori amortyzator był winny, był krzywy po prostu. Po wymianie koło od razu wróciło na swoje miejsce. Może jakaś dziura, może jakiś strzał delikatny był wcześniej i stąd problem.

szukam
Opublikowano
ja dopisze tak a propo pochylenia koła przedniego :) też miałem zły kąt, w negatywie. Też chciałem zamawiać cambery żeby to jakoś poprawić.

 

Okazało się że ori amortyzator był winny, był krzywy po prostu. Po wymianie koło od razu wróciło na swoje miejsce. Może jakaś dziura, może jakiś strzał delikatny był wcześniej i stąd problem.

Masz racje był strzał w koło zmieniłem całe "kopyto" kąt się poprawił ale nie na "0"

Nie wiem czy akurat ten kąt jest powodem moich problemów z układem kierowniczym .....jutro pojade jeszcze raz niech pomierza kąty...

Założyłem lato 16 koła i oczywiście gorzej jak na 15" sie jeździ

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam po przerwie

Byłem na wymianie profilaktycznej przednich poduszek amortyzatora

Przy okazji kazałem jeszcze raz sprawdzić geometrie zawieszenia bo auto coraz gorzej się prowadzi

Kazałem na lewym kole tam gdzie był kiedyś strzał ściać zabezpieczenie na poduszce amortyzatora i maskymalnie ustawiliśmy koło jak sie dało górą do zewnątrz bo do tej pory górą leciało do wewnątrz.

Po zrobieniu pomiarów ustawiliśmy na 0 tył i prawy przód natomiast nieszczęsny lewy przód dalej jest w minusie jakies 1,35 stopnia prawie wchodzi na zielone pole ale to jeszcze nie jest to.

Niestety po wymianie i "ustawieniu " geometri brak zmian dalej ciężko chodzi kierownica i wyrywa kierownicę nawet na małych nierównościach z ręki, jazda w deszczu to nielada wyzwanie......

Natomiast mechanik powiedział że owszem nie jest re koło idealne ale ta różnica tego jednego stopnia nie powinna dawać takich objawów jak występują u mnie. Nie wiem czy ona ma racje i szukac innej przyczyny niewiem może wahacz jeszcze wymienię bo nie był "chyba" wymieniany albo może to nieszczęsne opony (koła) powodują te tragiczne prowadzenie się auta bo to tak naprawdę od czasu zmiany ich z kół 15 coraz gorzej się te auto prowadzi.

Dodam że pompy wspomagania i maglownice wykluczam bo przekąłdałem ich już po kilka sztuk.

 

Pytanie jeszcze na marginesie czy podszas podniesienia auta i kręceniu zwrotnica wyciek płynu z pod korka zbiorniczka to normalny objaw (np zbyt dużej ilośći łynu) czy to jest jakaś usterka bo podczas wymiany poduszek to zauważyłem

Dzięki

Opublikowano
Miałem kiedyś podobny objaw w prowadzeniu mojej. Okazało się że źle były przechowywane opony w przechowalni i i się zdeformowały delikatnie ale jedynie wymiana na nowe rozwiązała problem. Miałem delikatny negatyw nawet po usunięciu zabezpieczenia na prawym kole ale z tym poradziłem sobie rozporka regulowaną, dla spokojności. Jeśli tuleje wahacza są ok to nie ma to wpływu na nachylenie koło. Niesprawne poduszki amora, zbiegające się kielichy od naszych pięknych polskich dróg.
  • 1 rok później...
Opublikowano
mam pytanie odnośnie regulacji na kielichu kątów - bawił się ktoś w ustawianie tego np takimi camberami - ile wychodzi mm przesunięcia na kielichu na stopień pochylania koła oraz kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ?? Chodzi mi o standardowe zawieszenie - bo tez mam około 1 stopień złego pochylenia koła na jednej stronie oraz z drugiej strony 1 stopień kata wyprzedzenia sworznia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.