Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkim ale zmagam się dziwnym buczeniem mojego bmw którego mam dopiero od 2 tygodni.

Słuchajcie auto mi buczy mam wrażenie że ten odgłos dochodzi z przodu samochodu. wraz z prędkością silnika buczenie narasta. Sprawdzałem czy jesli włącze na luz przy predkości 100 km/h czy buczenie ustąpi i ustąpiło kiedy tylko silnik wszedł na obroty znów to samo. biegi wchodzą idealnie . Jedne mechanik mi powiedział żebym szykował sie do dwumasy. Nie wiem co dalej na razie próbuje rozgryźć ten temat Wiec prosze was pomoc..

Opublikowano

U mnie też buczy jak by coś wpadało w rezonans na wyższych obrotach,jakiś plastik albo wydech.Przestałem na to zwracac uwage choc mnie to denerwuje.Na postoju jak puknę w osłone plastikową pod skrzynią to wpada w rezonans razem z tymi cienkimi aluminiowymi osłonami podwozia więc u Ciebie może jest przyczyną.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Buczenie buczeniu nie jest równe dlatego możne nie u jednego wywołać uśmieszek na twarzy .

Najlepiej to nagraj i to tu wstaw.

Hm...

mechanik mi powiedział żebym szykował sie do dwumasy.

Czy ten mechanik jeździł twoim autem i po tych odgłosach tak to stwierdził ? Czy tylko tak powiedział bo wcześniej czy później na to przyjdzie czas.

A możne to turbina przyjemnie gwiżdże ?

Ile masz na liczniku ?

Na początek to powymieniaj wszystkie podzespoły łącznie z odmą i płyny co się normalnie wymienia , sprawdź szczelność oraz wyczyścić co się czyści łącznie z zaworami EGR ,sprawdzić koło pasowe.Miej dokładnie takie same opony na wszystkie koła.

Sprawdzić zawieszenie na szarpakach.

Po tym wszystkim podłączyć do dobrego programu aby sprawdzić podczas jazdy jak się sprawuje silnik w -data live-

To wszystko jest normalne serwisowanie a dopiero po tym wszystkim sie przykładać do szukanie usterki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

wymieniłem w nim wszystkie filtry olej w silniku sprawdziłem łożyska jedno nawet z przodu wymieniłem, wyczyściełem egr. nawet kolektor. sprawdziłem wszystkie plastiki przy filtrze powietrza,sprawdziłem połączenia interculera. Turbina ładnie działa. Może to kolektor wychodzący nie wiem zastanawiam się już sam. Męczy mnie to . zapomniałem o zawieszeniu też sprawdziłem wszystko ok. Na liczniku 155 tyś. km. potwierdzone w serwisie. OPony ostatnio zmieniłem razem z felgami na zimowe i dalej to samo. Odma w moim silniki jest już plastikowa ale ją wyczyściłem.

 

wracając do mechanika to tak jeździł moim autem, mówił też żę dlaniego to raczej drgania silnika powodują taki stan. W związku z tym zastanawiam sie na poduszkami silnika i skrzyni .

Opublikowano
Jak już tyle zrobiłeś to może spróbuj na odłączonym przednim napędzie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

To się trochę wkopałem tą sugestią bo tego nigdy nie robiłem ale jak by Sfinks sie tu pojawił to by było lepiej .

Z tego co pamiętam to jak odłączy się wtyczkę silniczka przy reduktorze to powinien pozostać tylko tylny napęd,

Temat jest poruszony wiec ktoś może lepiej podpowie.

Ps

Nie sądziłem że po nocy klikasz

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

grzebie na forum chce doczytać co to kurde możę być ..

mam wrażenie że u mnei napęd jest ok. tylko przy obrotach silnika sie tak dzieje.

Opublikowano

W jakim stanie przednie amortyzatory ??Sprawdż połączenia osłony nadkola bo potrafi na nicie puścić i wpadać w rezonans

Co do reduktora to wystarczy wypiąć wtyczkę sterowania i wiadomo czy to coś napędowego :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

amortyzatory sprawdzone przeze mne osobiście na stacji diagnostycznej prawie że nówki. a to połączenie to gdzie może puszczać? . Wtyczka do napedu rozumie ze jest na reduktorze ? tak?

Ale ja cały czas myślę że to coś przez silnik bo jak rozpędzam auto do 100 km/h czy nawet 140 km/h tą i włączam na luz.. to szum od kół i tak dalej ale nie ma tego uciążliwego buczenia. Kiedy załączę bieg obroty wzrosną to od razu zaczyna się to samo. Ej koledzy a jeśli z poduszkami pod silnikiem ew skrzynia byłoby coś nie tak to mógłby on / silnik/ tak buczeć przez drgania w jakie by w padał. Powiem wam, że komplet poduszek lemferdera kosztuje coś koło 500zł, jest ich wszystkich trzy i zastanawiam się nad tym posunięciem ale nie che wydawać kasy na daremnie. Powiem dalej że są przy 3000rpm dochodza znowu jakieś trzaski z deski.

Opublikowano

Też o tym myślałem

Nie załaczaj biegu tylko przy 100 km/h na luzie dodaj gazu

Ale doszedłem do w wniosku że chyba na postoju musiał nieźle gazować i nic nie wspomina że to mu buczało.

Hmm... a możne to auto jest spalinowe a nie elektryczne ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Powiem wam, że powoli tracę siły na wyjaśnieniu tego buczenia. Wymieniłem już wszystko co może być z tym zwiazane opróćz poduszek silnika, koła pasowego. ZA niedługo mam w planach własnie wymiane poduszek pod silnikeim. koszto ok. 400zł. ale narazie musze odkuć sie od dna z kasa tak mnei to bmw przeczyściło:)

Powiem wam ze kolega ma taki sma model x3 z 2005 roku i tam u niego nie ma tego buczenia. Zastanawiam sie a te silniki bmw 2.0 d mają jakieś wałki wyrównoważające?

  • 2 lata później...
Opublikowano
mam podobnie i jak poradził ktoś z tym buczeniem u mnie przy przegazówce to słychać a juz głośno jest około 3,5tys obrotów. dodam że czasem leciutko obroty falują na postojuodma zmieniona ten filterek nowy i oringi.
Opublikowano
z diagnostyki nic nie wskazało w normie wszystko wtyrski tez nie ma powyżej +2 czy -2 korekty tak jak reszta w normie. jedynie co to 4 błedy żażenia świec 4212 4222 4232 4242. olej wymieniany w maju motul LL-04 a chyba powinien być LL-01 nie wiem czy ma to coś wspólnego.
Opublikowano

Jeśli masz dpf to LL 04 musi być.Falowanie nie bierze się znikąd.Może lewe powietrze .Trzeba sprawdzić np.napięcia cewki.No co tu Tobie jeszcze wymyślić ????

Te błędy co masz to świece i/lub sterownik świec

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
samochod z 2004 listopad to wątpie żeby był DPF. hm ostatnio nie chcący zahaczyłem o rurę co idzie do EGR i tam przy intercolerze tak jakby luzno było bo swobodnie przestawiała sie i tam jest wszystko w oleju. Kolego a mozesz powiedzieć mi jaki olej do skrzyni biegów manualnej 6biegowej GS6X-37DZ takie oznaczenie wyszło po rozkodowaniu vin a wchodzi 1,6litra. a te swiece czy sterownik to mozna sprawdzić czy te błedy oznaczają to i to uszkodzone.
Opublikowano
Aha i mam takie wrażenie ze w ogole głosniej chodzi po tym jak odebrałem po odkreceniu sruby na kole pasowym na wale mowili coś że z tylu silnika blokowali bo ciezko było z przodu objezdzało na tym kluczu specjalnym.w ogole na wolnych obrotach odczuwam jak drży sinlik.
Opublikowano (edytowane)

Jeśli rura wydechowa jest prosta to masz a bynajmniej powinien być

Do skrzyni nie pamiętam jaki lałem ale napewno Castrola.Szkoda kasy na oryginal ,bo to to samo.Te błędy mogą oznaczać i świece i sterowniki.Elektronik to może i by sprawdził sterowniki ale nie mechanik.Sprawdzanie świec na stole też nic nie da ,bo mogą grzać ale oporność będzie inna

Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
mysle że montazówką od dołu da sie sprawdzić jeżeli koncówke wydechu masz prostą do masz dpf jezeli zagieta na dół to dpf brak rozkoduj win jeżeli masz euro 3 dpf nie ma
Opublikowano
mam do dołu i euro 3. No żebym tez nie narobił nic jest tam jak podejść montazowka osłon dużo mam go od maja wiec nie moge sie wypowiadać na temat wszystkiego dopiero poznaje go wczesniej miałem vana ze stajni vw ogolnie pakowne i dobre auto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.