Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam takie pytanie w którym miejscu znajduje się cięgno turbiny? w sensie plastiki z pod szybia itp trzeba zdemontować? chodzi o to,że chce smarem miedzianym popsikać cięgło i tutaj pytanie. czy można zrobić to w ten sposób(bo na wyłączonym silniku pewnie cięgło będzie nie wysunięte)odpalić,dać gazu jak się cięgno zamknie/wysunie to popsikać można tak zrobić?
Opublikowano
Co chesz osiagnac tym ze spryszkasz? Zeby dostać sie do tego musisz zdemontowac dwie pierwsze osłony i wlot filtra powietrza. Jak opadlisz auto to cieglo sie przesunie

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano
bo trubina jest przyspała.Mechanik popsikał wd40 ale mówią,że smar miedziany musi być dla tego chce popsikać smarem miedzianym cięgło tylko...jak to zrobić... uruchomić silnik,jedna osoba daje lekko gazu,cięgło wysuwa bądz zasuwa się i wtedy psikam tak??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Z tego co wiem to jak pominiesz zawór turbo. Czyli połączysz bez niego to cięgno wysunie się na maksa na odpalonym silniku, jak rurki rozłączysz to się cofnie z tego co pamiętam. Bawiłem się tym na początku wakacji, ale logicznie myśląc tak powinno zadziałać. Podciśnienie maksymalne to cięgno na maksa wysunięte. Ale dostęp do cięgna lekki nie jest . Turbo jest po stronie pasażera pod filtrem powietrza, Edytowane przez Jack79
Opublikowano
Pomysłowość mechaników nie zna granic. Znasz zasadę działania turbiny w Twoim aucie? Wiesz co to zmienna geometria?

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niech się chłopak pobawi. Gdzie ma się uczyć jak nie na swoim aucie. Najwyżej później na forum napisze że cięgno mu nie działa, co robić:)
Opublikowano
to powiedz jak wiesz a nie, niech się pobawi.. nie mam pieniedzy jak woru bo mam inne wydatki a pytam bo nie chce gorzej zrobić tylko lepiej dla tego chce popsikać ale czy wolno czy nie?
Opublikowano
Według mnie psikanie pomoze tyle co umarlemu kadzidło. Skoro ciegło sie przycina to geometria staje(przerabiałem ten temat w pasacie b5)albo ekektrozawor pada.

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano
a mylisz się w inpa na kompie są dwie rubryki pomiarowe i wartości muszą być takie same np 700 i w drugiej rubryce też 700 a tu jest turbo 1500 w jednej w drugiej 1200 czyli ospałe i tak non stop po przepsikaniu wd40 jest już 1500 na 1380 czyli dać smaru trochę i powinno grac tylko jak psikać dużo mało? bo nei chce popsuć
Opublikowano
To daj tego smaru. Jak mówi stare góralskie przyłowie: Nie smarujesz nie jedziesz:) nie przypominam sobie inpa pokazywała cisníenie doladowania.

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sumie to nie wiem czy można psikać czy nie. Ja patrzyłem tylko czy się wysunie czy nie. U mnie w INPIE tyle ile zadane tyle otrzymuje, więc tak jak pisałem ja się tylko bawiłem i testowałem to co wyczytałem na forum. Moim zdaniem nie powinno nic się stać jak smaru dasz. Tylko nie kręć śrubą na tym cięgnie bo podobno cięzko potem ustawić, żeby było ok. Chyba że już ci jakiś mechanior pokręcił.

jas451 INPA pokazuje ciśnienie doładowania. Tu jest podobny temat:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=113745

Opublikowano

czyli zrobić tak:

 

kupić smar miedziany lub podobny i tu pytanie uruchomić silnik,ktoś niech dodaje gazu i psikać? a przekręcenie kluczyka na zapłon i spowrotem nie wysunie cięgna?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym zrobił tak:

-pominął elektrozawór turbo, czyli wyjął oba wężyki od podciśnienia i złączył

-odpalił furę, bez gazowania i niczego, cięgno wysunie się na maksa

-popsikal

-teraz zeby przesmarować, to rozłączył i złączył te wężyki, cięgno będzie się ruszac od min do max.

Tak chyba najłatwiej. Nie będziesz musiał fury piłować i zrobisz to sam.

Opublikowano

"Nie wiem, nie ogarniam", ale "chcę popsikać i czy można".

 

Chłopie nie obraź się, ale jak nie wiesz co i po co, to może nie rusz? Psikanie na sztangę nic Ci nie da, bo ona nie ma fizycznie gdzie się "zatrzeć". Jedyne co może tam się dziać, to albo padnięta membrana w samym aktuatorze sztangi, albo przycina się mechanizm zmiennej geometrii. I w jednym i w drugim przypadku nie pomożesz "psikając smarem". mechanik po prostu cię spławił, bo pewnie nie chciało mu się turbo ruszać, bo to zawsze jest śmierdzący temat i wystarczy jedna zerwana śruba żeby trzeba było turbo dać do speca.

 

Słowem - jak zacina Ci się sztanga, to turbo masz do czyszczenia, a nie psikać smarem.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Ogolnie sprawa ma się tak w INPA bodajże jak są parametry i są dwie tabletki pierwsza np:

 

1500 taką wartość ma osiągnąć turbo a w drugim jaką wartość osiąga i po dępnieciu osiąga 1280 czyli do 1500 jej brakuje ale zaraz doleci do 1500 czyli taka luka jest jak by turbo ospałe

Opublikowano
Może warto zwrócić uwagę na elektrozawór sterujący podciśnieniem do zmiennej geometrii? Podepnij podciśnienie z pominięciem elektrozaworu i zrób dynamicznego loga z inpy - jeżeli turbo dmucha na maxa masz do wymiany elektrozawór - jeżeli nie najprawdopodobniej przyczyna będzie leżeć w samej turbinie...
Opublikowano

Sprawdziles jaka wartosc podcisnienia dochodzi do elementow sterowania cosnienia doladowania? Zacznij od podstaw. Powodem moze by nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia, uszkodozny zaworek, zabrudzony czujnik.....za turbine bralbym sie na samym koncu.

 

Omin zaworek i podaj pelne podcisnienie na turbine, sprawdz czy ciegno porusza sie plynnie w calym zakresie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.