Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

powiedzcie mi duża różnica jest w osiągach między 530d a 535d?

Czy jest sens ładować się w 535d (większe koszty zakupu itp.) Czy kupić 530d i zrobić program?

Jak wygląda spalanie w 530d w automacie? Całe życie jeżdżę manualem. Co polecacie ?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
535d po remapie jezdzi lepiej niz 535d na serii ( oczywiscie o ile mówimy o wersji 231km vs 272km) , 535d ma troszke mocniejszy dół. Spalanie lixcz okolo 9l/100średnio

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
powiedzcie mi duża różnica jest w osiągach między 530d a 535d?

poszukaj danych technicznych na sieci i porownaj... "duza roznica" to kwestia subiektywna

Czy jest sens ładować się w 535d (większe koszty zakupu itp.) Czy kupić 530d i zrobić program?

oba mozna podkrecac ... silniki roznia sia miedzy innymi ICkiem, wtryskami, wydechem... tez tlokami, glowicami i wieloma innymi rzeczami (mimo ze np pompy wtryskowe CR czy korbowody o ile pamietam sa takie same)... inaczej: nie jest to tylko roznica w programie ale nie sa to tez kompletnie inne silniki. 535 ma chyba tez wieksze hamulce

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

535 chyba w e60 nie wystepowal w manualu i XD.. a 530XD w manualu jest (zalezy od Twoich prefrencji... mozesz nastawiac sie na FWD w automacie a mozesz preferowac cos innego...)

Jest jeszcze roznica LCI a nie LCI (lift w koncowce 2007r) - po lifcie ringi sa legalnymi "dziennymi", masz niepekajacy kolektor wydechowy, pare rzeczy elektronicznych jest odnowionych...

 

reasumujac... powiedzmy 5 kola za 535d vs 530d (powiedzmy dla auta z 2008r /zakladajac podobny stan i wypas/) bym dal wiecej ale 10 nie (moje preferencje)

mam 530xd w manualu z 2008r... szukalem mocnego diesla w manualu 4x4 wiec 535D i tak moich kryteriow nie spelnial

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Mam e61 535d 2006r 272ps czy coś takiego :mrgreen:

Przyjaciel ma e61 530d automat 218ps sam robiłem mu program około 275ps

 

Z rolki na 3 biegu już jestem długość auta z przodu , im większa prędkość , tym większa odległość.

Po programie mam około 330ps od startu cały czas z przodu , nie ma porównania.

 

Spalanie ja w trasie 8-9 mówię tu o trasie autostradą powyżej 170km/h on 7-8 więc mniej.

W mieście ja 14l on 11l. Przy emeryckim toczeniu udało mi się zejść do 10l jemu do 8l .

 

Mam większe tarcze i klocki , mam inny wydech ,inny dpf , przepustnicę w wydechu .

Silniki tylko z nazwy podobne , inny stopień sprężania , turbiny , obieg oleju , filtr , dolot , pokrywa klawiatury ,wtryski , przepływka , skrzynia ma inny konwerter .

 

Wnioski ; 535d jest zawsze szybsze , zazwyczaj jest droższe w zakupie i eksploatacji, więcej pali .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano (edytowane)

Silniki tylko z nazwy podobne , inny stopień sprężania , turbiny , obieg oleju , filtr , dolot , pokrywa klawiatury ,wtryski , przepływka , skrzynia ma inny konwerter .

nie ma sensu pisac ze te silniki sa takie same "i roznia sie detalmi" ale tez nie ma sensu budowac legendy ze to inna konstrukcja

sprawdzilem akurat dla wersji LCI

Silniki maja takie same waly korbowe (11217810875), korbowody (11247798368), kola zamachowe (11227788746), pompy wtryskowe (nie zanotowalem) i od zaj... innych czesci (chcesz to sprawdz)

pompa oleju jest tak sama i ma nr 11417805815...

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

Wsadzic w 530D wtryski od 535D, wywalic DPF, wiekszy Icek i robia over 300 i z 530tek...(latwo takie projekty namierzyc)

 

Wg tej strony

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M57

stopien sprezania w przedlifcie zarowno dla 272ps jak i dla 197ps jest taki sam i wynosi 16.5:1

dla poliftu zarowno dla 235ps jak i 286ps wynosi 17:1

Edytowane przez przemek4net

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

w automacie koszta naprawy sa wieksze ... jak padnie np konwertet to zaczyna sie... zal kasy na nowy wiec kupuje sie regenerowany "z gwarancja 6m"... wymiana oleju, pompy oleju.. moze jakis tarczek i

dojdzie np laweta, wymiana oleju po tysiacu km "by zachowac gwarancje na usluge" i suma sumaru zabawa wynosi okolo 4+ patyka

Moze pasc plyta sterujaca tez... roznie bywa

auto w miescie licz ze przez automat litra wiecej pali (mialem 2 automaty ktorymi lacznie okolo 200tys km zrobilem/nie bmw/)

Start automatu to zawsze troche jak na gumce od majtek (konstruckja oparta na przekazywaniu napedu przez "powiew" oleju)

Przemek

P.S.

2masy tez padaja czasem... i tarcze sie slizgaja - ale ogolnie prostrza konstrukcja, mniej czesci wiec i naprawy jakby co tansze

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W E60 automatu nie opłaca się naprawiać bo jest mnóstwo używanych na rynku więc są tanie. A jest mnóstwo i są tanie bo się nie psują za bardzo.
Opublikowano

poza silnikiem i ogolnym stanem auta wzialbym pod uwage:

jaka jest navi...ta proffesional bez hdd (czytanie z dvd) jest tak do d...y ze do daci nawet szkoda by ja wkladac (knot taki ze zalamka).

Uzytecznym bajerem jest gniazdo usb, ktore nie zawsze jest! (kto dzis uzywa CD z mp3kami?)

nie wiem czy jestes driverem o zlotym uszku ale poziom wersji naglosniemia "hi-fi" jest po prostu wystarczajacy ale na bank nie okreslilbym go jako "wymiatacz" (jezeli masz duze wymagania co do caraudio logic7 moze byc dla Ciebie wartosciowy)

nie wszystkie maja bixoenony skretne (w polaczeniu z doswietlaniem zakretow daje duzo w kretych drogach noca we mgle..)

jak auto ma runflaty to przygotuj sie na to, ze sa glosne... a jak sa runflaty to prawie na bank nie ma dojazdowki a ta kosztuje w aso wraz z lewarkiem i jakims styropianem jedyne ponad 700zyla (niewiele taniej na alegro wyjdzie bo cwaniaki sprzedaja osobno kolo, lewarek i osobno wkladke styro) - jakbys chcial zakladac ni runflaty warto miec dojazdowke..

(Uwaga! w bagazniku we wnece jest pod dojazdowka troche elektroniki... moze jakby ja wyciagnac zmiesci sie pelne kolo zapasowe a elektronika upchac jakos w felge???/taka mysl na szybko)

koletkory wydechowe potrafia robic bum... a chyba wraz z liftingiem wrocili do "metalowych" (zrezygnowali "z blaszanych")

Sprawdz T jak mozesz czy nie wali olejem (koszt nowego T do 530D to ponad 3 kola a do 535D jeszcze wiecej bo sa 2 T - naprawy czy uzywki roznie wypadaja)

W kolektorach dolotowych siedza klapki, ktore wpadaja do silnika robiac zadyme... w jakims momencie je wzmocnili chyba zastepujac plastiki plastikowo-metalowymi (nie wiem czy to "wraz z liftem" czy od jakiegos roku jest... dowiedz sie)

W wersjach polift masz ringi robiace legalnie za dzienne (tez jakis plus bo nie trzeba latac na ksenonach za dnia)

Sprawdz stan opon bo to droga impreza (nie kupisz kompletu nowych za "tysciac pln")

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

na oględzinach na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o automat?

ma ktoś może porównanie zawieszenia standardowego z m-pakietowym (sportowe dostosowanie podwozia) duża różnica jest jeśli chodzi o komfort jazdy?

Cenie sobie komfort na naszych drogach :)

Opublikowano

automat

- suchy od spodu (spawdz czy nie ma wycieku na polaczenu skrzynia silnik ... jak jest mokro to moze simering na wale silnika a moze cieknie skrzynia od strony konwertera co pachen zubozeniem sie.. )

- przelacza biegi w czasei jazdy szybko

- nie szarpie zarowno przy babciowym jak i kowbojskim przyspieszaniem

- przy szybkim przelaczaniu wsteczny -> d nie ma zadnych stukow (metalicznych)..

- pewnie dla sie odczytac bledy przez kabel zapisane takze w skrzyni

 

Oczywiscie nagrzej auto do temperatury pracy (zeby olej byl juz goracy)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam e61 535d 2006r 272ps czy coś takiego :mrgreen:

Przyjaciel ma e61 530d automat 218ps sam robiłem mu program około 275ps

 

Z rolki na 3 biegu już jestem długość auta z przodu , im większa prędkość , tym większa odległość.

Po programie mam około 330ps od startu cały czas z przodu , nie ma porównania.

 

Spalanie ja w trasie 8-9 mówię tu o trasie autostradą powyżej 170km/h on 7-8 więc mniej.

W mieście ja 14l on 11l. Przy emeryckim toczeniu udało mi się zejść do 10l jemu do 8l .

 

Mam większe tarcze i klocki , mam inny wydech ,inny dpf , przepustnicę w wydechu .

Silniki tylko z nazwy podobne , inny stopień sprężania , turbiny , obieg oleju , filtr , dolot , pokrywa klawiatury ,wtryski , przepływka , skrzynia ma inny konwerter .

 

Wnioski ; 535d jest zawsze szybsze , zazwyczaj jest droższe w zakupie i eksploatacji, więcej pali .

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

535d już dla samych hamulcy dwutłoczkowych warto kupić i przed liftem turbawki borgworner są bardziej trwałe nawet do 400tkm fabryczne

Opublikowano
pompy wtryskowe (nie zanotowalem) i od zaj... innych czesci (chcesz to sprawdz)

pompa oleju jest tak sama i ma nr 11417805815...

Pisałem o obiegu oleju 2 wyjścia z bloku , nie o pompie.

 

 

Wg tej strony

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M57

stopien sprezania w przedlifcie zarowno dla 272ps jak i dla 197ps jest taki sam i wynosi 16.5:1

dla poliftu zarowno dla 235ps jak i 286ps wynosi 17:1

Ja mam takie informacje :

http://img21.otofotki.pl/obrazki/hq466_Zrzut_4.jpg

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

535d już dla samych hamulcy dwutłoczkowych warto kupić i przed liftem turbawki borgworner są bardziej trwałe nawet do 400tkm fabryczne

w rodzinie w 535d z 2006 zaczela cieknac olejem, olej usyfil dpf i klopot... wszystko i wszedzie sie walic moze a co 2 turbiny to i koszta po2jne

 

 

 

Ja mam takie informacje :

http://img21.otofotki.pl/obrazki/hq466_Zrzut_4.jpg

 

 

to dane z roznych zrodel (i tez widze, ze "Twoja tabelka" odbiega od "danych z instrukcji obslugi" wiec glowy pod topor bym nie kladl)

w sumie mniejszy stopiens sprezania w bardziej doladowanych silnikach jest logiczniejszy (tak tez bylo w vw 2.5 v6tdi 150ps vs 180ps.... inne tloki dlatego mimo ze silnik poza osprzetem byly praktycznie identyczne)

ale popatrze na Twoje zrodlo

235ps polift vs 272ps przdlift

domyslam sie, ze ostatnia kolumna to "srednie zuzycie"

235ps vs 272ps

przyspieszenie: 6,8s vs 6,5s

vmax 250 vs 250

zuzycie paliwa 8,0 vs 6,3

 

istne smoczysko!!! - tylko 0,3s lepiej do setki i 1.2L wiecej wachy???? Domyslam sie, ze to porownanie zuzycia 535d w automacie vs manual 530d (automat & duzy silnik & miasto = hektolitry przepalanej wachy).

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
To prawda 535d przed liftem jest smoczyskiem. Na ostatnim zlocie Bmw-sport były zawody na 1/4 mili. Ścigałem się z 330 231@309 ps. dostawała baty.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Ja mam 535d i uważam, że to świetny silnik. Fabrycznie miało być 286hp, a na hamowni okazało się, że stadko powiększyło się do 291,3hp. Spalanie w trasie 8/100km, a w mieście 12l/100km.

Pozdrawiam :D

Opublikowano

Silniki tylko z nazwy podobne , inny stopień sprężania , turbiny , obieg oleju , filtr , dolot , pokrywa klawiatury ,wtryski , przepływka , skrzynia ma inny konwerter .

chyba nie o konca :)

viewtopic.php?f=73&t=232801

 

Wychodzi na to, ze 535D i 530D w LCI mają takie same

wały korbowe z panewkami

kola zamachowe

korbowody,

głowice

wtryski (w przedlifcie inne)

pompy wtryskowe

pompy oleju

pompa wody

itp itd

 

roznic oczywiście jest wiecej niz T i IC ale te silniki sa sa do siebie podobne i to nie tylko z nazwy

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

pytanie z innej beczki... jestem świeżo po zakupie auta e60 530xda LCI 07r. ok 2 tyg. Od razu usunąłem klapki w kolektorze i zastąpiłem zaślepkami. Klapki wyglądały dobrze (kolektor już był wymieniany przez poprzedniego właściciela, data prod. na klapkach 2012r.) lecz już miały lekkie przecieki na oskach. Niedawno usłyszałem ze niby w LCI poprawili te klapki i nie można ich usuwać bo dolot jest przystosowany do nich i moc może być mniejsza po ich usunięciu. Bylem na hamowni i okazuje sie ze brakuje mi 17hp moment sie zgadza, gdzie szukac tych 17 kucy? :wink:

 

http://img4.imageshack.us/img4/5852/p8ic.jpg

Opublikowano
okazuje sie ze brakuje mi 17hp moment sie zgadza, gdzie szukac tych 17 kucy? :wink:
Nigdzie. Moc, to moment pomnożony przez obroty. Więc jeśli moment się zgadza to i moc się zgadza. :P

Chyba, że moment się jednak nie zgadza?

Maksymalny moment jest przy niskich obrotach a maksymalna moc przy wysokich. O osiągach auta świadczy przebieg krzywej momentu obrotowego w osi obrotów a nie maksymalne i krótkotrwałe wartości na wykresie. Jeśli brakuje ci maksymalnej mocy, to znaczy, że zbyt szybko spada ci moment, albo masz zbyt duże straty na skrzyni i moście.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledze pewnie chodziło o to, że maksymalny moment mu się zgadza. Najwyraźniej przy wyższych obrotach moment siada skoro moc maksymalna jest zbyt niska.
Opublikowano
Zamiast jezdzic po hamowniach trzeba zlogowac przy bucie jak laduje turbina, jaki przeplyw widzi pezeplywka i czy jej wartosci nie wplyna na obciecie dawek przez smoke limiter...tak tobsie sprawdza u vw a zebtobtez sterownik edc wiec problemy te same...

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Chodziło mi o to ze skoro niutki się zgadzają wiec pomiar na hamowni ani zawyżony ani zaniżony, wiec tyle koni ona ma na pewno. Na racingforum znalazłem temat gdzie użytkownik forum zhamowal bmw przed i po usunięciu klapek, efekt? 1 kon więcej a mniej o 1 nm... wiec jestem juz spokojny ze brak 17 koni nie jest efektem usunięcia klapek.

 

przemek4net, w najbliższym czasie za to się wezmę ale czekam na kabelek bo ten z e39 nie podchodzi do LCI i nie mogę z modułami sie łączyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.