Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Zbliża mi się wymiana oleju przy 90tys km. Nie wiem czy wcześniej ktoś wymieniał odmę, ja mam go od 75tys km.

Kilka pytań do Was Koledzy:

1. Czy wymiana separatora jest już konieczna przy tym przebiegu? Tu co prawda zakładam, że napiszecie, że tak bo sugestie z forum co 2-3 wymiany oleju.

2. Czy w tym silniku jest szansa na czyszczenie separatora zamiast wymiany? Cena to ponad 300PLN plus wężyki.

3. Gdzieś wyczytałem, że prawdopodobnie będzie trzeba zdjąć kolektor dolotowy do tego manewru - czy to prawda?

4. Czy test separatora polegający na otwarciu korka wlewu oleju na pracującym silniku (i jeżeli jest duże podciśnienie plus dziwne dźwięk to zapchany) jest miarodajny?

5. Czy zapchana odma może mieć wpływ na nierówną pracę silnika, szczególnie na wolnych obrotach?

Opublikowano

1. sugestie z forum dotycza Diesla. W benzynie, jezeli wszystko gra wymiana prewencyjna co 100/120 KKM jest wystarczajaca.

2. Nie to nie N47. niestety tak cena to 300 ZL + 800 zl wezyki + robocizna (300 ZL) ale nie ma potrzeby wymieniac wezykow jezeli maja normalna przepustowosc to juz mechanik musi sprawdzic.

3. Jest przy tym dosyc duzo pracy w silniku N52, koszt robocizny w Wawie to jakies 300 zl

4. Nie

5. Tak i na kilka innych problemow w tym silniku ale jezeli masz nierowne obroty w N52 przy niskich obrotach ja bym bardziej patrzyl po stronie Valvetronica, sond lambda lub swiec/cewek jezeli masz duze zuzycie oleju

 

Jaki przebieg auta ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

 

Przebieg 90tys - raczej wiarygodny mimo, że auto z 2006r

Z braniem oleju w normie, własnie mija 15tys od wymiany i wlałem w między czasie 1l. Teraz jest poziom niski. Więc ok 1l/10tys bierze.

 

Świece wymienione też te 15 tys temu.

W wakacje byłem na kompie i nic związanego z zaworami/świecami/cewkami nie było. Tzn nie było wypadających zapłonów. Jedyne, co według mechanika mogło mieć wpływ na nierówną pracę to błąd tego systemu do odprowadzania oparów paliwa (ta puszka pod bagażnikiem, która jest tylko w wersjach USA). I że przez taką minimalną nieszczelność może zasysać odrobinę powietrza do paliwa.

Na razie tego nie robiłem.

 

Generalnie nie ma tragedii ale jak jest zimny to nie pracuje idealnie. Drży i miewa dołki mocy przy przyspieszaniu. Jak jest mocno rozgrzany to jest duuuużo lepiej, można powiedzieć, że problem znika.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

podepnę się jeśli można:

E87 silnik N45 1,6 benzyna strasznie bierze olej, przynajmniej tak pokazuje komputer (przed wyjazdem komputer pokazuje (nie ma bagnetu) 3/4 stanu natomiast po przejechaniu 80 km pokazuje już połowę stanu). Czy to możliwe, że olej znika gdzieś niezauważony- nie kopci na biało. Przebieg ok. 240tys. Zdjęta pokrywa zaworów- z wierzchu świece suche (nie wykręcałem), sama pokrywa pod spodem strasznie zasyfiała (smoła i łuszcząca się maź), klawiatura wygląda na czystą- bez zanieczyszczeń olejowych (obecnie zalany Motul chyba 10W40).

Wąż idący z końca pokrywy klawiatury do kolanka kolektora dolotowego zasyfiały białą mazią, ale drożny.

Ten separator w pokrywie rozebrałem i jest tam pomarańczowa membrana ze sprężyną- wydaje się być ok. Natomiast od wnętrza pokrywy jest jeszcze jeden pomarańczowy element gumowy (krążek o średnicy monety 50gr) zasłaniający 3 otworki. Gumka ta niestety uległa uszkodzeniu podczas czyszczenia pokrywy (stwardniała od oleju i temp.).

Co może być przyczyną spalania/ubywania oleju? Może stoją tam pierścienie olejowe? Może zrobić mu płukankę jakimś Liquy Moly i zalać olej 5W40?

Czy ten separator w pokrywie klawiatury, to jedyny separator w tym silniku, czy może jest gdzieś jeszcze jakaś odma, np. pod kolektorem dolotowym?

Czy ten element gumowy z separatora pokrywy jest do kupienia?

Jeśli będą konieczne to mam kilka fotek.

Założyłem oddzielny temat w serii 1 za co z góry przepraszam moderatora, ale tonący brzytwy....

Opublikowano

Witam,

podepnę się jeśli można:

E87 silnik N45 1,6 benzyna strasznie bierze olej, przynajmniej tak pokazuje komputer (przed wyjazdem komputer pokazuje (nie ma bagnetu) 3/4 stanu natomiast po przejechaniu 80 km pokazuje już połowę stanu). Czy to możliwe, że olej znika gdzieś niezauważony- nie kopci na biało. Przebieg ok. 240tys. Zdjęta pokrywa zaworów- z wierzchu świece suche (nie wykręcałem), sama pokrywa pod spodem strasznie zasyfiała (smoła i łuszcząca się maź), klawiatura wygląda na czystą- bez zanieczyszczeń olejowych (obecnie zalany Motul chyba 10W40).

Wąż idący z końca pokrywy klawiatury do kolanka kolektora dolotowego zasyfiały białą mazią, ale drożny.

Ten separator w pokrywie rozebrałem i jest tam pomarańczowa membrana ze sprężyną- wydaje się być ok. Natomiast od wnętrza pokrywy jest jeszcze jeden pomarańczowy element gumowy (krążek o średnicy monety 50gr) zasłaniający 3 otworki. Gumka ta niestety uległa uszkodzeniu podczas czyszczenia pokrywy (stwardniała od oleju i temp.).

Co może być przyczyną spalania/ubywania oleju? Może stoją tam pierścienie olejowe? Może zrobić mu płukankę jakimś Liquy Moly i zalać olej 5W40?

Czy ten separator w pokrywie klawiatury, to jedyny separator w tym silniku, czy może jest gdzieś jeszcze jakaś odma, np. pod kolektorem dolotowym?

Czy ten element gumowy z separatora pokrywy jest do kupienia?

Jeśli będą konieczne to mam kilka fotek.

Założyłem oddzielny temat w serii 1 za co z góry przepraszam moderatora, ale tonący brzytwy....

Opublikowano

Witam,

 

Ja również w moim benzyna N53, LCI 2009 chciałbym prewencyjnie wymienić odmę - jednak z tego co gdzieś wyczytałem, u mnie odma, nie wiem czy to prawda jest na stałe zabudowana do pokrywy głowicy/tłoków (pokrywy zaworów???). Jeśli tak, to ponoć koszt jest katastrofalnie duży.

 

Jeśli macie bliższe info na ten temat jak to zrobić, opisy, lub dalsze informacje, proszę o porady.

 

pozdrawiam, domenicus

Opublikowano

Remi_e90 i jak udalo Ci sie cos ustalic na temat odmy?

 

Mam e92 325i N52. Bierze dosc sporo oleju.

 

Przed wymiana potrafila zezrec nawet 1l na 1k mil.

 

Po wymianie na Mobil1 New Life konsumpcja wyraznie sie zmniejszyla ale wyglada na to ze cos go tam ubywa (nie robilem jeszcze dolewki).

 

Samochod ma 90k km.

Opublikowano
N52 ci bralo 1L/1600 km po przebiegu 90 tys km ? jestes pewny przebiegu ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
N52 ci bralo 1L/1600 km po przebiegu 90 tys km ? jestes pewny przebiegu ?

 

W UK rejestracja przebiegu jest robiona przy kazdym servisie czy przegladzie. Nie wazne czy robione w BMW czy w innych warsztatach.

 

Po sprawdzeniu samochodu w BMW jak i HPI check wszystko wskazuje na to ze przebieg sie zgadza.

 

Oczywiscie istnieje mozliwosc ze ktos go cofal przed kazdym przegladem ale watpie w tym przypadku.

 

2 wlascicieli, samochod naprawde igla w srodku jak i na zewnatrz.

 

Poprzedni wlasciciel kobieta...

 

Faktem jednak jest ze poprzedni olej wygladal jak woda...

Opublikowano
a po wlaniu mobila ile ci zjada oleju ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
a po wlaniu mobila ile ci zjada oleju ?

 

Jeszcze nie wiem... Nie dolewalem ale wydaje mi sie ze cos tam ubylo na bagnecie...

 

Nie chce grzebac za bardzo i bawic sie w remonty ale jestem ciekawe bo pamietam ze we46 kiedys odme wymienialem.

 

Nic w sumie to nie zmienilo i jak zarla tak zarla ale wymienialem.

 

Zastanawiam sie czy w e92 tez sie wymienia, ma ktos part number takiej odmy?

Opublikowano

separaror : 11 61 7 531 423

ale jeszcze sa 4 przewody i to one sa drogie

 

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3738/KW09011/0/0/0/0/0

 

tyle ze sama odma nie zje ci 1L/1500 km

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dla mnie to duza ilosc. Nie wierze ze przy tym przebiegu masz juz problem z tlokami a wiec pewnie popychacze + moze jakis mikro wyciek + odme + moze weze z odmy. Ja bym zalal Archoila 2300 na 10 tys km, oprocz ze oczysci silnik to ci rewitalizuje suche uszczelki. Po 10 tys jak bedziesz znal realne zuzycie to wtedy dopiero cos ruszac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dla mnie to duza ilosc. Nie wierze ze przy tym przebiegu masz juz problem z tlokami a wiec pewnie popychacze + moze jakis mikro wyciek + odme + moze weze z odmy. Ja bym zalal Archoila 2300 na 10 tys km, oprocz ze oczysci silnik to ci rewitalizuje suche uszczelki. Po 10 tys jak bedziesz znal realne zuzycie to wtedy dopiero cos ruszac.

 

Siema Rivasi,

 

Mozesz podeslac jakis link do tego oleju?

 

Tak jak pisalem zalalem ostatnio Mobil 1 New Life - tak jak poleciles wczesniej w innym pscie na tym forum o olejach.

 

Pojezdze jeszcze troche na tym (nie 1k mil zrobilem) a w miedzuczasie rozejrze sie za Archoil 2300.

 

Silnik suchy jak peieprz z tego gdzie moge zajrzec.

 

Dzieki i pozdro

 

 

 

 

Ten znalazlem:

 

http://www.amazon.co.uk/Archoil-AR2300-Fluid-System-Cleaner/dp/B009PK6OI8

 

Czyli to nie olej a jakis "ceramizer"??

Opublikowano
Archoil 2300 to ani olej ani ceramizer tylko wysokiej jakosci mieszanka Estrow naturalnych ktore myja silnik i revitalizuja uszczelki. To taka lagodna a zarazem bardzo efektywna plukanka dla silnika ktora sie zostawia na 10 tys km aby przywrocic silnikowi czystosc wyjsciowa z fabryki. To tak naprawde plukanka i antycarbon w jednym tyle ze formie ultra bezpiecznej dla silnika niz np detergenty (naturalne estry ktore juz sa w oljach tylko ze tutaj ich stezenie jest duzo wyzsze a jakosc lepsza). Tak naprawde to jest produkt ktory uzywa kazdy olej do utryania silnika w czystosci tylko ze przez kwestie ceny w olejach jest tego srodka malo i jest niskiej jakosci.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Archoil 2300 to ani olej ani ceramizer tylko wysokiej jakosci mieszanka Estrow naturalnych ktore myja silnik i revitalizuja uszczelki. To taka lagodna a zarazem bardzo efektywna plukanka dla silnika ktora sie zostawia na 10 tys km aby przywrocic silnikowi czystosc wyjsciowa z fabryki. To tak naprawde plukanka i antycarbon w jednym tyle ze formie ultra bezpiecznej dla silnika niz np detergenty (naturalne estry ktore juz sa w oljach tylko ze tutaj ich stezenie jest duzo wyzsze a jakosc lepsza). Tak naprawde to jest produkt ktory uzywa kazdy olej do utryania silnika w czystosci tylko ze przez kwestie ceny w olejach jest tego srodka malo i jest niskiej jakosci.

 

 

To bedzie to??:

 

http://www.amazon.co.uk/Archoil-AR2300-Fluid-System-Cleaner/dp/B009PK6OI8

Opublikowano
tak

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

2300 to jest czynik czyscacy antykarbonowy na bazie estrow, to taka ultra zaawansowana plukanka na 10 tys km.

Seria 9000 to modyfikatory tarcia

 

 

9100 to modyfikator tarcia + 2300 tylko ze w nizszym stezeniu

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
2300 to jest czynik czyscacy antykarbonowy na bazie estrow, to taka ultra zaawansowana plukanka na 10 tys km.

Seria 9000 to modyfikatory tarcia

 

 

9100 to modyfikator tarcia + 2300 tylko ze w nizszym stezeniu

 

Zalalem AR2300. Zobaczymy co bedzie sie dzialo. Dzieki Rivasi za sugestie i pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Co bedzie sie dzialo... na poczatku (po 1 tys km) jezeli masz bardzo brudny silnik to bedzie troche dymilo wiecej normalne, i ci spadnie gwaltownie poziom oleju o jakies 200 ml do0,5 litra, to normalne olej dociera tam gdzie nie docieral wczesniej a wiec czujnik w misce ma wraezen ie ze go tam mniej. Jezeli masz jakies mikro wycieki to po 2 tys km powinny ustac. Przejedz 10 tys, wylej na goracy silniku co mozna, wlej nowy tani olej ale do minimum czyli 6 litrowojak najbardziej niskiej lepkosci (z norma BMW dla twojego serca) + plukanke Archoil 2820 lub Xenum M Flush lub Atomex total Flush (tak zwana mieka plukanke) (albo produkt XADO dedykowany i wtedy bez plukanki), daj mu sie pokrecic 30 minut. Wylej wlasnie wlany olej i oddaj koledze ktory wymienia co 40 tys twoje resztki syfow beda nie widoczne, wlej ten wlasciwy (6,2 litry) + Archoil 9100 np i masz fabryke. ok nie bedzie tanio ale na 100 tys masz spokoj szczegolnie jezeli przy kazdej zmianie bedziesz lal Archoil 9100.

 

W tym cyklu 10 tys to bym przy okazji zalal dwa razy Atrchoil 6400, XADO Maxi flush, atomex Multi cleaner, to juz bedziesz mial jeszcze wtryski na poziomie a potem dodawal AR 6200 EU, grosze a dziala, tu nie zaproponuje nic innego bo np benzine additive liqui Moly nie daje tak widocznych efektow.

 

A jak juz nie wiesz co zrobic z kasa to Xado One stage, Archoil 9300 Ceratec i swiat jest piekny.

 

Specjalnie podaje kilka produktow aby nikt mnie nie posadzal ze mam gdzies udzialy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Podłączę się pod temat, gdyż też mam mały problem z olejem.

 

Autko to e91, 325i (poj. 2497) z 2005 roku, właśnie przekroczyłem 200 000.

co około 2000 - 2500 km muszę dolać litr oleju - pomału zabiera mi to przyjemność z jazdy, więc chciałbym coś z tym zrobić.

Widać, że w kilku miejscach silnik się poci, nie kopci. Na tą chwil mam zalany Castrol edge 5w40 (wymieniam zawsze co 10 000km).

Czy przy tym roczniku i przebiegu również mogę zastosować archoil 2300, czy to coś pomoże i nie sprawi dodatkowych problemów?

Odmy nie wymieniałem, rozumiem, że również warto to zrobić.

Co jeszcze warto sprawdzić w tym silniku?

 

Olej zmieniałem 3k km temu - czy poczekać z Archoil 2300 do kolejnej wymiany, czy mogę dolać już teraz?

Opublikowano
sprawdz jakie masz tloki, jezeli to tloki z seri K, to nic nie pomoze. jezeli masz inne to tak mozesz na nastepne 7 tys km zalozyc AR 2300

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Silnik to N52B25

Z katalogu części po nr VIN (AG56762) wychodzi, że tłoki to: "Tłok Ks 11 25 7 612 982"

Czyli, że nic nie da się zrobić?

Żadna odma, płukanka, zmiana oleju na inny (jaki?) nic nie pomoże?

Konieczny jest remont silnika, czy to również nic nie da?

 

jakoś ciężko mi się pogodzić, że pozostaje jedynie dolewać oleju i czekać aż silnik całkiem padnie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.