Skocz do zawartości

E60/61 Zmiana lewarka i kierownicy z lopatkami - LCI


krytek1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zacznijmy od tego ze potrzebne sa dwa przewody i 3 piny żeńskie - te o ktore pytales :) wiązka kierownicy no chyba ze juz jest przy zakupionej kierownicy

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_2247-elektronika-kierownicy/i50101#part07

niestety nie posiadam zdjec bo jeszcze nie robilem tej operacji u siebie - brak czasu.

 

1) jeden koniec "zakutego" kabla wpinasz do wtyczki ( x1880 ) pod pin 12 - drugi koniec wpinasz do ziemi ( - )

2) jeden koniec "zakutego" kabla wpinasz do wtyczki ( x1880 ) pod pin 13 - drugi koniec wpinasz do wtyczki ( x6031 ) pin 11, ktora znajduje sie w ebox-ie.

ebox znajduje sie w komorze silnika (lewa gorna strona - stojac przodem do samochodu, pod mikrofiltrem ) takze bedziesz musial odkrecic schowek pasazera i tamtedy sie dostac.

 

jesli korzystasz z WDS-a bardzo szybko namierzysz te wtyczki a jesli nie to daj maila na PW to ci wysle zdjecia w PDF :).

 

co do SAT to P&P pluz tak jak kolega gk_tds wspomnial odpowiedni soft :)

 

mysle ze ktos pozniej napisze co i jak z kodowaniem z krotkim opisem i bedzie ladny DIY dla potomnych :mrgreen:

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli do tego jeszcze soft, a ja mam jeszcze pytanie: jak to się ma do "zwykłego" przycisku SPORT?

Na zagranicznych forach czytałem, że on również zmienia charakterystykę pracy skrzyni (w LCi na pewno, nie wiem jak w pre-LCi)... jakiś koleś zapodał zdjęcie, że po przyciśnieciu tego przycisku wyskoczył mu napis sport, utwardziła się kiera, polepszyła się reakcja na gaz i skrzynia biegi zmienia szybciej, do tego jak przełączył na M/S i włączył SPORT na wyświetlaczu nie pisało już M1, M2 itd. tylko S1, S2! Czym to się różni od SAT?

 

edit: jeszcze jedno, czy trzeba tą kiere z łopatkami łączyć potem z SATem? Czy to już tylko wtedy soft? No i czy SAT może być bez łopatek przy kierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Ja mam u siebie sam SAT bez kierownicy bo nie mogę w ludzkich pieniądzach znaleźć poliftowej z łopatami i podgrzewaniem :mad2:

Guzik sport faktycznie utwardza prace kierownicy ale reakcji na pedał nie zmienia, to efekt placebo bo zwyczajnie po wcisnięciu SPORT skrzynia redukuje bieg o jeden w dół ;) Zmienia biegi szybciej ale TYLKO w trybie manualnym, na D i S i po wcisśnięciu guzika SPORT nic sie nie zmienia, jak ktoś dużo jeździ w trbie manualnym to spoko, ale do codziennej jazdy szkoda kasy

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi się podoba to,że w trybie D jak ruszysz łopatką "minus" skrzynia redukuje jeden bieg w dół i przełącza się w tryb manual.Pomocne przy szybkim wyprzedzaniu,a po chwili sama wraca do trybu D bez ruszania lewarkiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek napisz jeszcze, że sportowy soft idzie wgrć bodajże tylko do 3 modeli BMW w tym moje 550i :) To są dwa filmy po operacji w moim aucie. Soft wgrany dzięki instrukcji gk tds :cool2:

 

Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie podejdzie, predzej bedzie pasowala z 6-er LCI ale trzeba by bylo sprawdzic :)

 

wg mnie lepiej kupic nowy i miec swiety spokoj - nigdy nie wiadomo co kupisz

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/25_0456-przelacznik-zmiany-biegow/vCU00498

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszecie mi dokładnie które te dokładnie miałbym kupić? Bo są różne, większość wycofane z produkcji, został tylko jeden, czy to ten?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9212220-skrz-przel-zmiany-biegow/i50108/kL/sN/r2009

 

Dobra, chyba kupię nowe, jeszcze jedno pytanko, czy aby szło zakodować SAT prócz tego lewarka mieć kiere z manetkami? Czy że zwykłą kierą tez da się zakodować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale to tylko skrzynia sterujaca do ktorej musisz dokupic przycisk sport i dżwignie (uchwyt lewarka ) i z 1100 zrobi sie 2tys :mrgreen:

co do drugiego pytania mozesz miec SAT-a bez kiery z łopatkami :)

Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do SAT nie jest potrzebna kiera z łopatkami. Jedynie co musisz zrobić to wyłączyć łopatki w EGS bo lewarek ci będzie odskakiwał gdy będziesz chciał dać DS
Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Oprócz tego że odskakuje, sieje błędami po całym aucie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Nire do każdego silnika można było dołożyć, ale spokojnie do Ciebie się da. Napisał bym Ci ale sam pisałem do Ciebie 3 razy w sprawie IC i paru innych i zawsze bez odpowiedzi...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziqsek

:duh:

Faktycznie, masz rację, czasami zczytam wiadomość i spiesząc się zostawiam odpowiedź na później, po czym zapominam i nie odpisuje :oops:

Przepraszam, z racji tego że człowiek "zalatany" i w głowie tysiącpincet pomysłów na minutę to potem tak to wygląda, oczywiście to nie wytłumaczenie, no ale jakoś trzeba wyjść z twarzą... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś wyczytałem, że jest taka możliwość, by po przełączeniu na tryb M/S biegi po osiągnięciu pewnej granicy obrotów nie zmieniały się na kolejny bieg tylko pozostał na tym jaki aktualnie jest, czyli nie zmieniał by biegu, tylko ciągnął do końca! Słyszeliście o czymś takim? Kiedyś właśnie na jakimś zagranicznym forum to przeczytałem... :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was wielką prośbę... :roll:

Możecie mi napisać jak i co krok po kroku włączyć/wyłączyć w trakcie kodowania?

Stawiam ogromnego browca! :wink: (np. na zlocie BMW w przyszłym roku :roll2:

 

 

podpinam się do prośby i mam jeszcze jedno pytanie.

Ja mam tylko kiere z łopatkami i czy konieczny jest ten SAT sportowy?

Bo jeśli przełączę na manual, to i tak będę miał sterowanie łopatkami.

Bo u mnie chyba nie da się wgrać tego sportowego softu do skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja juz mam zamówiony cały kpl. SAT, do 10 dni powinno być u mnie, nie jest tanio bo 2,5k pln :/, mam nadzieję że warto... co ja gadam, pewnie tak :cool2:

Tylko muszę potem do Kogoś szeroko się uśmiechnąć by programowo mi to ogarnął :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.