Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

Kopię i kopię całe forum, ale nie znalazłem, więc pozwalam sobie założyć nowy temat.

 

Moje x3 jest z 2007r i ma 116 kkm oryginalnie przelatane silnik 3,0 sd, automat.

Od jakiegoś czasu borykam się z denerwującym drganiem kierownicy w czasie jazdy.

Drgania nie występują zawsze, jednak w większości przypadków.

Dokładnie drgania zaczynają się od ok. 100/h. Nie są mocne, ale mam wrażenie, że przenoszą się na całe nadwozie.

Wszelkie próby poprawy nie przynoszą efektu.

 

Problem występuje na obydwu kompletach opon, z tym, że letni komplet jest nowy.

Dotychczas wymienione:

- amory+poduszki z przodu i tylu;

- poduszki silnika i skrzyni;

- wahacze przód;

- gumki i łączniki stabilizatora;

- podpora wału.

 

Sprawdzone: maglownica, wyważenie wału, półosie przód.

 

Nic nie pomaga.

 

Dodam, ze przy dojeżdżaniu do skrzyżowania czuć mocne przyhamowanie, albo coś w rodzaju blokowania.

 

Co jeszcze ma wpływ na ten objaw-może ktoś wie???

Gdzie w Warszawie polecicie kogoś, kto dokładnie wszystko sprawdzi? Most, przedni wał, półosie?

 

Dzięki za wszelkiego rodzaju sugestie.

Opublikowano
Wlasnie bylem ostatnio u Papika, ktory przejechal sie moim autkiem i stwierdzil, ze reduktor jest ok. Fakt olej nie byl jeszcze wymieniany w reduktorze i nie doczytalem, zeby ktos mial takie objawy przy reduktorze. Moze faktycznie to reduktor. Chociaz wczoraj wyjalem bezpiecznik i nic to nie dalo, drgania byly nadal. Bez sciagniecia fizycznie walu nie bedzie efektu?
Opublikowano

Opony tak jak pisalem sa nowe - nic sie nie zmienilo. Felgi proste/ sprawdzone w firmie. Tarcze nowe zimmermana.

Jedyna poprawa nastapila po wymianie poduszek silnika i skrzyni. Drgania sa mniejsze.

Opublikowano

:) ale chyba nie do tego stopnia:)

Mozemy sprobowac inna x3 na tej samej drodze.

Tak serio to wystepuje na kazdej drodze. Na codzien jezdze glownie S8 w Wa-wie i nikt inny nie zaobserwowal takich drgan w roznych samochodach.

Najdziwniejsze jest to ze raz one sa, a czasami ich nie ma.

Opublikowano
To mam podpowiedz jeszcze jedną: zdejmij kolo dojazdowe z całą obudową i zobacz czy pomogło :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Posłuchaj kolego....ja X-ów mam i miałem kilka i dlatego tak napisałem ale jesli masz to w d....to ode mnie już rady nie usłyszysz :mad2: :mad2: :mad2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Ja miałem takie coś kiedyś w E53: po każdym powrocie do domu głupi zwyczaj mycia felg wodą ze szlauchu, tarcze (też Zimmermana) gorące, para jak z lokomotywy... Po jakimś czasie telepanie, przetaczanie tarcz nic nie dało, trzeba było wymienić bo się zwichrowały na amen. Teraz czekam aż auto ostygnie.

 

Podobno tak się może stać również na myjni albo głębszej kałuży...

Opublikowano

Mam identyczne objawy u siebie w E60.

Opony letnie nowe, zimowe prawie nowe, felgi proste, wyważane na samochodzie.

Amortyzatory wymienione na oryginał.

Tarcze hamulcowe i klocki wymienione na oryginał.

Zawieszenie sprawdzone.

Wał napędowy sprawdzony.

Skrzynia sprawdzona.

 

Ja osobiście obstawiam że sprawcą tych drgań jest tłumik drgań (koło pasowe, wielorowkowe).

Co prawda są to tylko moje domysły, ale może warto sprawdzić.

 

Jakbyś sprawdził to daj znać, co z tym kołem.

Opublikowano
Posłuchaj kolego....ja X-ów mam i miałem kilka i dlatego tak napisałem ale jesli masz to w d....to ode mnie już rady nie usłyszysz :mad2: :mad2: :mad2:

Kolego sfinks...

Cieszy mnie to, że miałeś i masz kilka X-ów,ale...

Albo sie nie zrozumieliśmy, albo ja czegoś nie wiem...

Rozumiem, ze z tym kołem dojazdowym to był żart, bo ja niestety związku z drżeniem kierownicy nie widzę, w związku z tym uznałem to za oryginalny pomysł.

Chyba, że mnie czymś zaskoczysz.

Nie po to zakładam wątek, żeby mieć to w d....., tylko poszukuję rozwiązania mojego problemu :!:

Szkoda, że nie masz dla mnie i innych rady jak rozwiązać ten problem :cry2:

 

Pozdr

Opublikowano

Nie...to nie żart.....nie zwykłem żartować z problemów użytkowników a czy zastosujesz się do mojej rady to już Twoja sprawa :mrgreen: :mrgreen:

Poza tym podobny problem miał ktoś znajomy i wymienił pól auta a to było.....koło dojazdowe :wink: :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Kolego macznik

Dzięki za odpowiedź, ale u mnie to nie to. Miałem dwa komplety tarcz Ate i teraz zimmermany. Za każdym razem było to samo nawet przy pierwszej jeździe na nowych tarczach drgania były. Ate się pokrzywiły wiec założyłem zimmermany i niestety efekt ten sam. Poza tym krzywe tarcze to raczej bicie przy hamowaniu, a nie w czasie jazdy.

 

Kolego dancio

Skąd takie podejrzenia że to koło prasowe? Masz info za co ono odpowiada? Może ktoś w tym temacie sie wypowie. U mnie sprawdzę jeszcze rozdzielacz i przedni napęd, wymienię olej i zobaczymy, ale u Ciebie pomysły się kończą niestety :mad2:

Ciekawe czy coś z tylu może mieć wpływ na objawy na kierownicy? Gdzieś czytałem, że tylne tuleje i zawieszenie mostu mogą też mieć na to wpływ, z kolei mój spec od zawiechy twierdzi, że to raczej niemożliwe.

 

Pozdr

Opublikowano

Tłumik drgań (koło pasowe), z tego co się dowiedziałem m.in. odpowiedzialne jest za niwelowanie drgań. Jeżeli guma w kole jest popękana, lub ogólnie koło jest zużyte to może to powodować nadmierne drgania silnika podczas jazdy, a co za tym idzie silnik przenosi drgania na resztę samochodu.

Dodatkowo jak tłumik drgań jest w kiepskim stanie, to przy dłuższym jego użytkowaniu można uszkodzić kompresor klimy, ewentualnie pompę wody.

 

U mnie w samochodzie tak naprawdę wszystko miałem już sprawdzone, a to co wymagało naprawy wymienione.

Sam tego nie robiłem, tylko mechanik.

Zostało mi tylko wspomniane tłumik drgań i poduszki pod silnikiem. Zawieszenie z przodu i tyłu mam ok, wszystkie tuleje ok, itd.

 

Oczywiście do momentu jak nie zdejmę koła i poduszek, to nie mam pewności że to te elementy. U mnie drgania są naprawdę minimalne, więc jeszcze mnie to nadmiernie nie drażni.

 

O tłumiku drgań, to jakie drgania powoduje, czy oryginał czy zamiennik itd., dużo było pisane w dziale E60.

 

A jeszcze jedno. Ktoś wcześniej pisał, że też miał takie drgania i założył pierścienie centrujące na felgi.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jak sytuacja po zdjęciu koła zapasowego, bo u mnie też czuję drgania na kierownicy powyżej 100 km/h.

Zawieszenie sprawdzone, więc nie wiem co jest grane. :cry: :cry:

Opublikowano
Witam, Miałem podobny objaw zaczynający sie w przedziale około 120km do 140km/h. Wymieniłem kilka rzeczy bez efektu. Dopiero po ujawnieniu małego luzu na przegubach wewnętrznych i po wymianie półosi drgania ustały jak reką odjął.
  • 4 lata później...
Opublikowano
Ktoś coś jeszcze w kwestii drgania kierownicy podczas jazdy? Ja osobiście borykam się z tym problemem w E83 X3 3.0D automat-skrzynia, a mianowicie w przedziale prędkości ok 110-140km/h drga mi kierownica. Tarcze wymieniłem już dwa razy na ATE, nowe opony wyważane kilka razy, u znajomego na stacji diagnostycznej zawieszenie sprawdzone z każdej strony i na wszelkie sposoby i zero luzów. Co prawda luz na półosiach sprawdzał i był tylko delikatny wzdłużny- na boki i minimalny góra dół. Luz wzdłużny twierdził, że ma taki być. Już nie wiem co robić, a nie chcę wymieniać rzeczy w ciemno. Na tym forum ktoś pisał, że po wymianie półosi przednich uspokoiło się (napisałem wiadomość do tego użytkownika na piv ale cisza). Oczywiście szukałem takich problemów na forum ale nic w tym temacie, same krzywe tarcze.
Opublikowano

A niby skąd krzywe tarcze tym bardziej nowe, jak to co niektórzy wymieniają z nowych na nowe. :mad2:


Tarcz przed założeniem należy sobie wyważyć, sprawdzić u gumiarza i tyle.


Moje mają mniej jak minimalna grubość i już rok na nich jadę i nic nie bije. Powodem bicia może być niedrożność płynu lub zapieczony zacisk tłoczek. Warto więc przyjrzeć się zaciskom.


No i oczywiście krzywy niewyważony lub luźny wał od przedniej osi.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • 1 rok później...
Opublikowano
U mnie było podobnie po kupnie auta, ale drgania na kierownicy pojawiały sie podczas hamowania z prędkości powyżej 100 km\h. Kazdy twierdził, że tarcze krzywe. Wymienione przednie zawieszenie, tarcze i klocki. Drgania trochę zmalały, ale nadal były. Zmieniłem opony z letnich na zimowe. Koła zostały wyważone i problem zniknął.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam wszystkich. Mam dokładnie ten sam problem co autor tematu. Jak dotąd wymienione hamulce ,poduszki silnika ,poduszka skrzyni rozdzielczej bo była zerwana. Olej w automacie i regeneracja konwertera. Trzeci już komplet kół. Nowe opony bridgestone. Na podnośniku rozpedzony do 110 zero drgań. Dopiero pod obciążeniem . Mam wrażenie że kiedy zaczyna się trząść naciskam hamulec to drgania się nasilają. Jutro będę mierzył piasty i tarcze. Może to one powodują drgania .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.