Skocz do zawartości

E53 3.0D Problem z interface oraz błędami 4x4 abs i hamulca.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc, oto historia:

 

Użytkowałem auto normalnie, bez mocnego wysilania go, jazdach offroad itp. Nagle pojawił się problem, tzn. pojawiła się trójca kontrolek 4x4, abs i hamulec.

Korzystając z wyszukiwarki znalazłem rozwiązanie problemu - odwrócić zębatkę. No to szybko chyc do garażu i zaczynamy walkę. Wyjąłem silniczek, obejrzałem zębatkę i złożyłem do kupy. Odpalam i super niema błędu, no to obowiązkowy przejazd aby sprawdzić auto. 50km zrobione, kontrolki się nie palą więc super.

Następnego dnia odpalam auto, znów kontrolki... No to od nowa zębatka, zamiana lecz bez skutku.

 

No ale do pracy trzeba jeździć, a ktoś na forum zrobił z tym 1000+km więc kontrolki poczekały do weekendu.

No i zaczął się cyrk. Kontroli cały czas się palą, wyskakuje kontrolka świec - temp leci na max, obrotomierz spada do 0, ekonomizer również. Czasami do nich dołącza ciśnienie opon. Innym razem lampka od oleju, gaszę auto, wyciągam kluczyk ze stacyjki i dalej świeci. Po ponownym odpaleniu znika, a poziom oleju jest w normie.

 

Wymieniłem silniczek na używany, sprawny itp. - dalej to samo (oglądałem go i zębatka wydaje się ok).

Kręciłem zębatką w skrzyni, obraca się ku tyłowi auta i wraca na swoje miejsce (chyba jest na sprężynie).

 

Pojechałem do kolegi co ma komputer do BMW (DIS chyba) no i zrobiliśmy adaptacje, znów 20km było ok potem powrót problemów.

 

Obecnie on rozkłada ręce, a ja mam problem. Załączam zdjęcia tego co pokazał komputer. Dodam że linia CAN była mierzona i jest 60Ohm po odpięciu jednego z krańcowych sterowników jest 120Ohm więc niby ok.

 

Zdjęcia:

http://images65.fotosik.pl/418/ee0139ab2ef18049.jpg

http://images63.fotosik.pl/417/ecec41c28bd58936.jpg

 

Mam nadzieję że pomożecie, chociaż w rozszyfrowaniu błędów lub diagnozie co to może być uszkodzone...

Niemam fabrycznego radia więc napewno jest błąd dotyczący radia oraz sterowania z kierownicy.

 

Pozdrawiam Adam.

 

Ps. Vin LC34808

 

Edit:

Chyba że ktoś by opisał krok po kroku jak użyć tego komputera (czytałem o inspekcji oleju w skrzyni) aby wykonać takie kasowanie inspekcji, może to by pomogło i wiedziałbym co nie działa.

Opublikowano
Moze to nie najlepsza porada, ale brales pod uwage stan akumulatora? U mnie jak sie konczyl, byly spadki napiecia, to bledy wyskakiwaly zupelnie jakby bez powodu. Oczywiscie po wymianie i adaptacji wszystko wrocilo do normy. Podobnie mialem w E60. Pozdr!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz, kiedys mialem taka zagwostke w kolegi e60. Normalnie walczylem z tym autem pare tygodni. Okazalo sie, ze styki na ecu byly zasniedziale. Wyciagnij ecu i zobacz jak tam wyglada. Moze akurat. Mialem dokladnie taka sama ilosc dziwnych bledow, co chwile z innych modulow.
Opublikowano

Mowa o ECU przy podszybiu pasażera?

 

Dziwi mnie fakt że gdy zapala się błąd od DSC odrazu dodaje się DDE i ta temp i inne cuda na kiju.

 

Poszukiwałem na innych forach, ktoś miał taką przypadłość w BMW e39 (też temp na max i inne cuda), rozwiązaniem był sterownik ABS.

Napisał mi abym odłączył go i powinno ustąpić, ale niestety po odłączeniu dalej się pojawiały cyrki na liczniku więc zpowrotem go podłączyłem.

 

Może rzeczywiście licznik? Ktoś z Warszawy by poratował na chwile licznikiem aby sprawdzić? Szkoda wywalać kasę na darmo...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ecu przy szybie. Moze sie myle ale w liczniku siedzi immo wiec nie mozesz tak sobie innego wstawic...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mowa o ECU przy podszybiu pasażera?

 

Dziwi mnie fakt że gdy zapala się błąd od DSC odrazu dodaje się DDE i ta temp i inne cuda na kiju.

 

Poszukiwałem na innych forach, ktoś miał taką przypadłość w BMW e39 (też temp na max i inne cuda), rozwiązaniem był sterownik ABS.

Napisał mi abym odłączył go i powinno ustąpić, ale niestety po odłączeniu dalej się pojawiały cyrki na liczniku więc zpowrotem go podłączyłem.

 

Może rzeczywiście licznik? Ktoś z Warszawy by poratował na chwile licznikiem aby sprawdzić? Szkoda wywalać kasę na darmo...

 

Podjedz do mnie. Ostatnio podobny przypadek i rozwiazaniem problemu okazal sie tylny czujnik ABS - wymiana i po krzyku :)

W Twoim przypadku (po wymianie zebatki) zrobilbym jeszcze adaptacje skrzynki (robiles ?). Nastepnie przedzwonilbym wiazke, bo jest duze prawdopodobienstwo,ze gdzie masa ucieka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.