Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

2 dni temu uruchamiając samochód dostałem komunikat o braku płynu chłodniczego. Po otworzeniu zbiorniczka było bardzo mało płynu. Dolałem równo litr i wszystko ok. Wczoraj zapaliła się kontrolka oleju - po 3 odpaleniu tego samego dnia kontrolka zgasła i komputer pokazuje powyżej minimalnego poziomu (pierwszy raz się pojawił błąd jak zjeżdzałem z górki, a drugie odpalenie na płaskiej powierzchni i tak się pojawił komunikat za 3 razem już nic nie pokazał). Przejrzałem tak ogólnie silnik i:

- delikatne pocenie się przy uszczelce (http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=WB71&mospid=49564&btnr=11_3968&hg=11&fg=15)

-mocno zawalony olejem czujnik(?) tak, że jak go dotknąłem od spodu to zostało mi dużo oleju na ręce. Nie mogę tego elementu zlokalizować na realoem.com Może ktoś wie co to za część i czy powinna być tak uwalona olejem?

http://images62.fotosik.pl/412/45fdd5b8f7113402m.jpg

http://images62.fotosik.pl/412/3ba0d2455514c08cm.jpg

- ubywa bardzo powoli płynu chłodniczego, nigdzie nie widać wycieków ale od spodu samochodu na całej długości od połowy silnika do mniej więcej wysokości foteli przednich są delikatne ślady po substancji która pachnie płynem chłodniczym, ale nie mogę zlokalizować gdzie jest źródło wycieku. Wykluczam wodę i inne ponieważ samochód stał całą noc w ciepłym garażu. Patrząć na płytę podłogową od góry nie widzę żadnych substancji.

Jeżeli jest ktoś w stanie pomóc to będę wdzięczny ;)

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Ubytek płynu chłodzącego w takim tempie oznacza prawdopodbnie pękniętą obudowę pompy wody. Standardowa usterka w starych typach pomp. Nowe są lepiej chronione przed ciepłem silnika.
Opublikowano
Ewentualnie trzeba zmienić na nową? Nie da się tego jakoś "zregenerować"?

 

Masz do wyboru regenerowaną z ASO za ok 1700 zl lub nowy typ z ASO za ok 2200 zl. Do tego dochodzi jeszcze wymiana termostatów.

Opublikowano
Chodzi mi o to czy jestem w stanie sam stwierdzić czy to ona jest winowajcą bez rozbierania całego samochodu

 

Trzeba zdjąć dolną osłonę silnika. Pompa jest bardzo dobrze widoczna od dołu (przed czołową turbosprężarką). U mnie było dobrze widoczne pęknięcie od dołu, z którego leciały krople zielonego płynu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Masz nową pompę wody, więc raczej to nie to.

Jak się okaże, że to ona jest winowajczynią to daj znać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.