Skocz do zawartości

Co sie stanie gdy przełoze dyfer o innym przełozeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mianowicie. Mam problem z tylnim dyfrem w mojej bmw, przy zmianie biegów puka. Mam zamiar kupic inny dyfer ale jest problem, mój dyfer ma przełozenie 2.35, a ten co chce kupic 2.28. Co sie stanie kiedy jest inne przełozenie w dyfrze ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic sie nie stanie, wartosci czyta sie w ten sposob: im mniejsza liczba to wolniejsze przyspieszenie ale wieksza predkosc maksymalna. Im wieksza liczba to lepsze przyspieszenie ale mniejsza predkosc maksymalna. To nie sa jakies diametralne różnice. Nie wiem jak to bedzie u ciebie bo widze ze masz naped x i czy zmiana dyfra na inny przy tym napedzie jest bezproblemowa.

🙃🙃

Opublikowano
Moim zdaniem to jednak jest problem jak mamy inne przełożenie dyfra na przedniej i tylnej osi :cool2: Przednia będzie chciała jechać 220km/h, a tylna 227km/h. Przednia będzie chciała przyspieszyć w 7s do 100km/h, a tylna w 7,2s...... :cool2:
Opublikowano

Taj jak Ci koledzy piszą,w X układ będzie ci to odbierał jako poślizgi i zaraz zacznie to korygować co będziesz odbierał jako drgania i wibracje.

Podobne objawy jak przy różnych wymiarach opon na przodzie i tyle.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja też myślę ,że do "X" to może być problem bo dyfer z mniejszym przełożeniem może hamować ten z większym .
Opublikowano
mi tez nieraz puka przy zmiane biegow lub jak jade i mam z 3 tys obrotow i wcisne sprzeglo to jest pukniecie z tylu czy to jakis znak;>?
Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Opublikowano

to jedyny i prosty do diagnozy znak.

3 elementy do sprawdzenia

- podpora wału

- tuleja dyferencjału tylna

- łącznik elastyczny wału

 

koszta nie są wielkie części, gorzej z robocizną bo koło 300zł krzyczą. Robiłem to jakieś 2 tygodnie temu, wymiana wszystkich 3 tulei dyfra plus wymiana podpory wału.

Stukanie zredukowało się do minimum żeby nie powiedzieć że zniknęło.

 

Szukacie nie tam gdzie trzeba zamiast zająć się prostymi rzeczami.

 

Kolega co ma ixa, zapamięta że przy napędzie 4x4 koła powinny kręcić się z tą samą predkością bo inaczej robią się problemy, więc inny dyfer odpada.

szukam
Opublikowano
W e46 xd i xi ma do czynienia ze stałym napędem. Wszystkie trzy dyfry są czysto mechaniczne (nie mają szper i tarcz ciernych) i pracują niezależnie. W e46 nie ma x-driva więc inny dyfer nie będzie korygowany przez komputer. W mojej opinii możesz załozyć inny dyfer, ale to nie on jest przyczyną stuków.
Opublikowano
to jedyny i prosty do diagnozy znak.

3 elementy do sprawdzenia

- podpora wału

- tuleja dyferencjału tylna

- łącznik elastyczny wału

 

koszta nie są wielkie części, gorzej z robocizną bo koło 300zł krzyczą. Robiłem to jakieś 2 tygodnie temu, wymiana wszystkich 3 tulei dyfra plus wymiana podpory wału.

Stukanie zredukowało się do minimum żeby nie powiedzieć że zniknęło.

 

Szukacie nie tam gdzie trzeba zamiast zająć się prostymi rzeczami.

 

Kolega co ma ixa, zapamięta że przy napędzie 4x4 koła powinny kręcić się z tą samą predkością bo inaczej robią się problemy, więc inny dyfer odpada.

 

 

trzeba cały tył zrzucać czy da sie na aucie wymienic te 3 tulejki na dyfrze?

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Opublikowano

zdjąć wydech, osłony wydechu, rozpiąć półośki, rozpiąc dyfer od wału i wyjąć. Tylną da sie wymienić bez ściagania ale metoda jest cieżka :) ja wymieniałem jeszcze przednie 2 mniejsze tuleje bo jak robić to całe zawieszenie dyfra. Do tego podpore wału wymieniłem i spokój ze stukaniem. Wymieniłem = mechanik wymienił :P

 

co do xdrive, nie wiem jak to ma się w e46 ale jeśli kolega wyżej twierdzi że dyfry są sztywne a napęd jest stały to tym bardziej nie można zmienić dyfra przez to co napisałem czyli koła bedą się krecić z różną predkością. Bawie się w offroad już długi czas, koła muszą mieć takie same prędkości bo jeśli nie to robią się ogromne naprężenia na układ napędowy.

 

Co innego cierne haldexy itp, tam np. przód czy tył dołącza się płynnie ale mogą być różnice w predkości kół bo sprzęgło przejmie na siebie te różnice. Ale jak jest sztywno dołączany napęd np. na przód to próba załączenia go gdy koła tylne kręca się z inną predkością niz przednie konczy się poważną awarią.

 

No i na pewno wywali błąd conajmniej absu, kontroli trakcji ponieważ bedą różnice w predkościach kół przednich i tylnych.

szukam
Opublikowano
W e46 są trzy dyfry. Przód, centralny i tylny. Żaden z nich nie jest spięty, a to oznacza że jeśli któreś z kół podniosę do góry to auto nie pojedzie. Cały napęd pójdzie na koło bez oporu. Przekładnie planetarne które są w każdym z tych dyfrów niwelują różnice w prędkościach obrotowych. Można sobie montować dyfry jakie się chce. Centralny wyrówna różnicę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.