Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Całkiem niedawno wymieniłem dwie opony tylnie z Continetal na Bridgestone i zaczęły się problemy...oczywiście obydwa zestawy RF. Samochód podczas jazdy ponad 80km/h zaczyna lekko trząść i pojawia się huczenie. Pojechałem do serwisu bo jestem też świeżo po wymianie dyfra :mad2: (koszt masakra),myśląc że to Oni coś źle zrobili ale Pan po teście powiedział że to jest wina opon że tak huczy.

Dziś przełożyłem koła z tyłu na przód i tu pojawił się kolejny problem.... podczas jazdy zapaliła się kontrolka na czerwono problemu z oponami :mad2:

Czy może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi , czy w felgach są jakieś czujniki, wcześniej nie było żadnych tego typu info i czy bmw powinno używać tylko opon dedykowanych (czytaj Continental) a innych już nie,proszę o pomoc

 

Z góry dziękuje

Opublikowano
Po napompowaniu opon do odpowiedniego ciśnienia musisz skalibrować czujnik przez komputer pokładowy. W nowych oponach masz pewnie inne ciśnienie niż w starych i dlatego wyskakuje czerwona kontrolka.
Opublikowano
Po napompowaniu opon do odpowiedniego ciśnienia musisz skalibrować czujnik przez komputer pokładowy. W nowych oponach masz pewnie inne ciśnienie niż w starych i dlatego wyskakuje czerwona kontrolka.

 

No dobrze ale opony wymieniałem dwa tygodnie temu i komp nic nie pokazywał a dziś jak zamieniłem koła z tyłu na przód to pokazał błąd :?:

Opublikowano
No to widocznie w tylnych oponach miałeś takie samo ciśnienie jak teraz w tych nowych, a w przednich inne. Ja też pompuje więcej tył niż przód. Gdybyś zamienił stare tylne z przednimi pewnie byłoby to samo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to widocznie w tylnych oponach miałeś takie samo ciśnienie jak teraz w tych nowych, a w przednich inne. Ja też pompuje więcej tył niż przód. Gdybyś zamienił stare tylne z przednimi pewnie byłoby to samo.

 

Zgodnie z instrukcja z tyłu zawsze powinno być trochę więcej niż z przodu. A odnośnie kalibracji, to trzeba ja robić zawsze po wymianie koła (zamiana też jest wymianą). przedtem sprawdź ciśnienie, aby w obu kołach tej samej osi było jednakowo. Przypominam, ze niewskazane jest używanie na tej samej osi opon z rożnym stopniem zużycia bieżnika, bo powoduje intensywniejszą pracę mechanizmu różnicowego.

Opublikowano
No to widocznie w tylnych oponach miałeś takie samo ciśnienie jak teraz w tych nowych, a w przednich inne. Ja też pompuje więcej tył niż przód. Gdybyś zamienił stare tylne z przednimi pewnie byłoby to samo.

 

Zgodnie z instrukcja z tyłu zawsze powinno być trochę więcej niż z przodu. A odnośnie kalibracji, to trzeba ja robić zawsze po wymianie koła (zamiana też jest wymianą). przedtem sprawdź ciśnienie, aby w obu kołach tej samej osi było jednakowo. Przypominam, ze niewskazane jest używanie na tej samej osi opon z rożnym stopniem zużycia bieżnika, bo powoduje intensywniejszą pracę mechanizmu różnicowego.

 

Dobrze, podjadę sprawdzić i ewentualnie dopompować tylne opony.Nie bardzo wiem jak robi się ową kalibrację :norty: więc jeśli któryś z szanownych kolegów by pomógł :cool2: a co do zużycia ogumienia to opony są nowiutkie. Wpierw był wymieniany przód(2szt.) a teraz wymieniałem tył(2 szt.)chodziło tylko o to że na Przednich Continentalach jeździło się spoko a na tych Bridgestonach jakoś dziwnie i dlatego zamieniłem koła

Opublikowano

Zanim przystąpisz do kalibracji ustaw dokładnie ciśnienie w ogumieniu!

1 odpalasz samochód

2 wciskasz pionowo I drive

3 w zakładce SETING zaznaczasz VEHICLE / TYRES

4 otwierasz zakładkę FLAT TYRE MONITOR

5 masz aktywne pole CONFIRM TYRE PRESURE - naciskasz

6 na pojawiające się pytanie odpowiadasz - YES i ruszasz.

Po kilku sekundach kontrolka gaśnie.

Właśnie przeprowadziłeś kalibrację :D

Odcinek drogi powinien być prosty a jazda spokojna, bez poślizgów.

U mnie różnica ciśnień ok. 0,2 atm. już czasem wywala komunikat o kapciu.

Pozdrawiam
Opublikowano
Zanim przystąpisz do kalibracji ustaw dokładnie ciśnienie w ogumieniu!

1 odpalasz samochód

2 wciskasz pionowo I drive

3 w zakładce SETING zaznaczasz VEHICLE / TYRES

4 otwierasz zakładkę FLAT TYRE MONITOR

5 masz aktywne pole CONFIRM TYRE PRESURE - naciskasz

6 na pojawiające się pytanie odpowiadasz - YES i ruszasz.

Po kilku sekundach kontrolka gaśnie.

Właśnie przeprowadziłeś kalibrację :D

Odcinek drogi powinien być prosty a jazda spokojna, bez poślizgów.

U mnie różnica ciśnień ok. 0,2 atm. już czasem wywala komunikat o kapciu.

 

Super bardzo dziękuje ...tylko jeden malutki problem ,nie mam I drive :mad2:

aha sprawdzałem ciśnienie w kołach i było 3.0 PSI więc równo w obydwu kołach

A dziś podjadę i przełoże koła tak jak było zobaczymy co się będzie działo.... :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.