Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Szukałem ale nie znalazłem tego czego szukałem.

Chcę wymienić sondę lambda bank 1 czyli tą od cylindrów 1-3.

Czy ktoś to już robił i może mi, laikowi, powiedzieć jak to robił krok po kroku ?

A dwa, chcę zamówić nową zanim wymontuję starą. Ktoś może zna numery sondy, jakiej mi potrzeba ??

 

520i 2.0 M52B20 150KM, październik 97

 

Z góry dzięki :)

Opublikowano (edytowane)

Proszę bardzo. Cześć nr 1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1471&hg=11&fg=50

W jednym ze sklepów ori 777zł, bosch dedykowana 451 zł. + przesyłka

Edytowane przez andrzej29

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
O ja cie...byłem pewien, że sonda lambda jest gdzieś na obudowie silnika....przynajmniej jedna....o ja głupi....dzięki wielkie :D Czyli na kolektorze wydechowym szukać...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

u niego nie ma sond za katem.

Wtyczki ma pod plastikową osłoną wtryskiwaczy benzyny.

Pierwsza sonda ma wtyczkę bliżej szyby auta.

Nie wolno pomylić wtyczek sond.

 

A do odkręcenia warto załatwić sobie solidny klucz bo potrafi być tragicznie zapieczona.

 

A czy jest pewnośc , że sonda wymaga wymiany?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dyzio255 jest potrzeba, bo na kompie wyskoczył błąd. A prócz kompa wykazało na stacji diagnostycznej zbyt bogatą mieszankę.

Na wtyczki już się natknąłem kilka razy, a klucze mam solidne. :)

Dzięki za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zbyt bogata mieszanka nie jest jednoznaczna z awarią sondy.

Raczej to jest efekt innej awarii.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dyzio255 z tego co wiem, to sonda bada skład mieszanki a komputer steruje jej prawidłowym doborem, czy jakoś tak. Jeśli sonda podaje fałszywe informacje, komputer źle dobiera mieszankę. No i ten błąd 202 lub 203 chyba czy jakoś tak... Każdą inną usterkę wyeliminowałem....no za wyjątkiem czujnika wałka....który też wymienię dla świętego spokoju :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

źle trochę myślisz.

Te błędy nie wskazują na awarię sondy. Oznaczaja tylko , że skład mieszanki odbiegał od normy pomimo korekt sterownika silnika.

Zwłaszcza , że dotyczą obu sond.

 

Prędziej wskazuja na uszkodzenie wtryskiwaczy , cewek lub świec , słabej kompresji , zapchaniu kata , mega brudny filtr powietrza , uszkodzony regulator ciśnienia paliwa , niedrożny filtr paliwa , kończąca sie pompa paliwa, odma.

 

To jak byś wymienił w zegarze wahadło bo przecież zegar jest dobry tylko ono się zatrzymuje.

 

Masz LPG?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Mam LPG i wiem co chcesz napisać. W trakcie pomiaru na kompie LPG było odłączone. Wiem także, że już wcześniej mogło coś rozregulować.

Nie jestem mechanikiem a w mojej okolicy jest tylko jeden ale on naprawia auta z wyższej półki i ma wy..bane na E39.

A z rzeczy które wymieniłeś nie sprawdzałem jedynie pompy paliwa i regulatora ciśnienia paliwa.

Opublikowano

W Legnicy masz abart gdzie podobno dobrze zajmują się autami z instalacją gazową. Mają kompa i wszystko. Masz dość blisko. Albo do Głogowa do AD gazu tam chyba też pod kompa podłączają.

Jeśli chcesz tylko na kompa nic wspólnego z gazem to mogę Ci polecić 2 osoby w Głogowie.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Moje BMW e39 520i z silnikiem m54 czyli z podwojnym vanosem i z zamontowaną instalacją gazową. Zachowuje się tak jakby miało 50 kM mniej i poszarpuje delikatnie przy dolnym zakresie obrotów, szczególnie jak dojeżdżam do krzyżówki na dwójce i przy 1500 obrotów dodam gazu, albo jak ruszając wciskam do deski. Generalnie muli do 2,5 tys. obrotów. Zmieniłem filtry, świece, przepływkę w miedzy czasie czujnik położenia wałka.. Sporadycznie zgaśnie przy zbliżaniu się do krzyżówki. Ale bardzo rzadko.

 

Byłem ostatnio u gazownika. Zrobił regulacje (niby) i dalej jest tak samo. Potwierdził moje objawy ale mówił, żebym problemu szukał gdzie indziej. Myślę, że może się mylić bo auto ma objawy zbyt bogatej mieszanki? Przy wymianie świec widać lekkie ślady nagaru. Gazownik też jeździ e39 i powiedział, że rzeczywiście autko ma jakaś 'dziurę' w dolnym zakresie na benzynie i na gazie, której wcześniej nie było. Chociaż na moje na benzynie jest ok. Kolega jeżdżący bmw tez tak uważa. Z błędów w inpa znalazłem tylko teg_down_2, teg_up_2, teg_up_1. Był błąd sondy ale to prawdopodobnie od gazu. Skasowany nie powrócił na razie. Sprawdzałem na wykresach sondy działają w prawidłowym zakresie. Mam w związku z tym pytania.. Odmy u siebie nie wymieniałem. Po odkręceniu korka pokrywy zaworów występuje lekkie rzucenie silnikiem, więc myślę ze jest z nią ok. Auto ma 250 tys przejechane i silnik w na prawdę dobrym stanie. Sprawdzałem dolot pryskając w miejsca do których znalazłem dojście break cleaner i wizualnie gumę miedzy przepływką a przepustnicą.

 

Mogę dodać jeszcze, że wcześniej na zbiorniku robiłem ok 400km.. Teraz średnio o 50 km mniej..

 

Czy powinienem naciskać gazownika na ponowną regulacje?

Jakie mogą być inne przyczyny zbyt bogatej mieszanki? Może jednak powinienem wymienić tę odme? Są jeszcze jakieś skuteczne testy odmy? Wolałbym jej bez potrzeby nie wymieniać bo z wężami oryginalnymi kosztowało by mnie to ok 700zł..

Jakieś inne pomysły?

Co oznaczają błędy teg_up i teg_down?

Opublikowano
Dodam jeszcze, że objawy występują tylko na ciepłym silniku. Więc może jakiś czujnik temp sprawdzić? Mam inpa więc jak dostane wskazówki gdzie szukać to może uda mi się coś sprawdzić.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Długo szukałem rozwiązania swojego problemu. Udało się. Problem był z nieszczelnością układu chłodzenia. Prawdopodobnie czujnik gdzieś przy parowniku zamontowany wysoko przekłamywał przez te nieszczelność i dawał zbyt bogatą mieszankę gazu. Przez to i na benzynie chodził nieco gorzej, bo i świece miały troszkę nagaru. Po wymianie chłodnicy problemy ustąpiły i świece bez nagaru!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.