Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Im większe 'K" tym gorzej jak jest mokro, w deszczu to już w ogóle porażka, nie wspominając, że każdy jadący w przeciwka widzi takie światło łuk spawarki transformatorowej. :duh: Powinni zabierać DR za to.
Opublikowano
to jakie polecacie żeby świeciły na biało a było tez dobrze widać w nocy i deszczu... co mówicie o tych z marketu dino 4800k
Tomek
Opublikowano
Wszystkie tego typu żarówki nadają się pod remizę a nie do oświetlenia drogi. Albo jedno albo drugie. Te osramy są po prostu tragiczne i nie wyobrażam sobie jak można na nich jeździć. A inne z marketu typu tjuningowego mogą być co najwyżej jeszcze gorsze. Albo kup sobie ori xenon, albo odpuść.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego tomekmax1 siejesz wiochę chcąc zakładać żarówki mocno niebieskie i jak koledzy wspomnieli, to takie żarówki nadają się pod remizę...

Chcesz mieć dobre światła w nocy i w deszcz (przynajmniej tak piszesz), a non stop marudzisz o niebieskich wieś-żarówkach. Już Ci doradziliśmy co masz zrobić.

Tu masz barwę światła podaną w kelwinach i rozpiskę jakie daje światło, przeczytaj dokładnie:

 

2900-3200 K – lampa halogenowa (żarówka halogenowa)

3000-4000 K – barwa neutralnie biała

4000-5000 K – barwa lekko-chłodnobiała

5000-5500 K – światło typowo dzienne

6000 K – niebo z białymi chmurami

7000 K – zachmurzone niebo

8000 K – mgła

10000 K – bezchmurne niebo zimą w południe

20000 K – błękitny nieboskłon w krajach południowych latem w południe

 

Jak widać idealne białe światło, to około 4000K, żarówki, które proponujesz są niebieskie, udające xenony, a nawet nie, bo seryjne xenony, to zazwyczaj 4300K.

Jeśli zależy Ci na dobrej widoczności w każdych warunkach, a nie chcesz inwestować w całe lampy z ori xenonami, to wybierz żarówki typu OSRAM NIGHT BREAKER czy też odpowiedniki innych dobrych firm. Wszystko, co świeci na niebiesko, typu cool blue itp udające wiejski tuning-xenon w nocy świeci słabo,a w deszcz wręcz tragicznie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
to jakie polecacie żeby świeciły na biało a było tez dobrze widać w nocy i deszczu... co mówicie o tych z marketu dino 4800k

Oryginalne reflektory bmw za 4000 zł/szt. To właśnie polecam.

 

Nie ogarniam ludzi, co na siłę chcieli by mieć ksenon, a chcieli by wydać na to 100 zł. Trzeba było szukać auta z ksenonami. Później zakłada jeden z drugim jakieś żarówy albo palniki ksenon, bez odpowiedniej regulacji, kloszy itp. i mijając go tracisz wzrok na 10 sek i jedziesz na ślepo czy wpadniesz do rowu czy nie. Ostatnio jechał za mną taki pajac i tak walił mi światłem po lusterkach, że po 10 km jazdy przed nim byłem na skraju wyczerpania nerwowego i jakby nie zjechał wcześniej w boczną ulicę to na pierwszych lepszych światłach bym powybijał mu światła i obił mordę.

 

Co do żywotności Osram night breaker osobiście nie stosowałem ale mój szwagier i ojciec mieli to w autach i 2 lata na pewno działały. Jak popalą się u mnie żarówki to na nie zmienię, bo na prawdę dobrze oświetlają i nie wypalają gałek ocznych współuczestnikom ruchu.

Opublikowano
dlatego jest tak wiele różnych żarówek żeby każdy dobrał je pod swoje potrzeby i gust.Dla jednych wiochą jest mieć żółte żarówki dla innych biało-niebieskie.
Opublikowano
to jakie polecacie żeby świeciły na biało a było tez dobrze widać w nocy i deszczu... co mówicie o tych z marketu dino 4800k

Oryginalne reflektory bmw za 4000 zł/szt. To właśnie polecam.

 

Nie ogarniam ludzi, co na siłę chcieli by mieć ksenon, a chcieli by wydać na to 100 zł. Trzeba było szukać auta z ksenonami. Później zakłada jeden z drugim jakieś żarówy albo palniki ksenon, bez odpowiedniej regulacji, kloszy itp. i mijając go tracisz wzrok na 10 sek i jedziesz na ślepo czy wpadniesz do rowu czy nie. Ostatnio jechał za mną taki pajac i tak walił mi światłem po lusterkach, że po 10 km jazdy przed nim byłem na skraju wyczerpania nerwowego i jakby nie zjechał wcześniej w boczną ulicę to na pierwszych lepszych światłach bym powybijał mu światła i obił mordę.

 

Co do żywotności Osram night breaker osobiście nie stosowałem ale mój szwagier i ojciec mieli to w autach i 2 lata na pewno działały. Jak popalą się u mnie żarówki to na nie zmienię, bo na prawdę dobrze oświetlają i nie wypalają gałek ocznych współuczestnikom ruchu.

 

 

I powinno się walić po ryjach, ale przede wszystkim po reflektorach. bardzo dużo jeżdżę po kraju, tygodniowo średnio robię 2000 - 3000 km. I naprawdę, nic nie ma gorszego, jak właśnie szarówa jesienną porą, i pajac jadący z "ksenonem za pan brat". Jeszcze jak się trzyma z daleka - ok, ale jak siądzie na zderzak - ja mam patent że po prostu przyhamowuję i typ albo musi awaryjnie depnąć, albo wyprzedzi. Z tym, że mnie wyprzedzić nie jest łatwo.

 

A do autora - weź się chłopie za jakąś pożyteczną pracę, nie wiem, auto nawoskuj na zimę, a nie głowę zawracasz sobie kolorem świateł. Po co? Bo nie pasują żółte halogeny do "wieśremizowych" diód w pozycjach?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

móóój boże :duh:

 

Wszędzie o tym piszą ...robią testy itp. ...że wszelkie żarówki z tymi niebieskimi patentami to żarówki dla polskiego frajera.

Nie trzeba kończyć fakultetów ...aby nieomylnie stwierdzić że te 'niebieskie ściemy' na tych bańkach żarówek tylko zabierają światło ...że to tylko patent dla idioty ze wsi z Opla kadeta

Opublikowano
ok a czy ma ktoś porównanie tych Osram night breaker h7 z normalna żarówka i czy barwa swiatła sie rózni??

 

To w końcu chodzi o kolor czy jakość świecenia. Bo cały czas piszesz o kolorach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czy świeca ładnie na biało niebiesko czy niema roznicy miedzy zwykła zarówka?? czy lepiej te japonskie 100w 6000k z mojego linku

to gówno co podałeś to nawet koło japońskiej nie leżało i w życiu z żadnego halogena nie uzyskasz 6000K.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
ok a czy ma ktoś porównanie tych Osram night breaker h7 z normalna żarówka i czy barwa swiatła sie rózni??

 

Jakbys czytal uwaznie to bys widzial co juz napisalem w tym temacie. Powtorze ci. Ja mialem zwykle zarowki bodajzeTungsram. Wymienilem na ww Osramy. Roznica ? Nawet niedowidzacy by zobaczyl roznice oczywiscie na plus

Opublikowano
Ostatnio jechał za mną taki pajac i tak walił mi światłem po lusterkach, że po 10 km jazdy przed nim byłem na skraju wyczerpania nerwowego i jakby nie zjechał wcześniej w boczną ulicę to na pierwszych lepszych światłach bym powybijał mu światła i obił mordę.

 

Ja w takich sytuacjach zazwyczaj włączam tylne przeciwmgielne, czasem typ zrozumie o co mi chodzi i zaczyna trzymać się dalej, jak nie to przynajmniej też dostaje po oczkach.

Opublikowano

Co do dobrze świecących żarówek, ja od siebie polecę tungsram megalight ultra.

Mają świetny stosunek ceny do jakości, świecą niewiele gorzej od night breakerów a cena jest bardzo konkurencyjna.

Opublikowano

ja polece tungsramy :) mam jakieś plus 60 chyba czy coś takiego, koszt chyba ze 40zł. W porównaniu do zwykłych markowych żarówek świecą lepiej a kosztują mniej niż lepsze markowe.

 

Mi philipsy mocne jakieś szybko padały wiec teraz testuje tungsramy i efekty bardzo dobre. Świecą już 4 miesiące.

szukam
Opublikowano

Jeżeli ktoś jeździ dużo wieczorami, nocą , lub teraz zimą to najlepszym światłem żarówki jest biel.

 

Nie męczy przede wszystkim oczu przy dłuższej jeździe.

 

Co do ColorVision to dają one białe światło a w kloszu powstaje elegancka poświata koloru.

Opublikowano

ale bzdury napisałeś teraz. Biel nie jest naturalnym światłem i na dodatek meczy oczy. Naturalne jest zółte takie jak słoneczne i ono jest dla oczu najlepsze.

 

Polecam porównać światło idealnie białe jak np. ksenon czy ledowe zimne do naturalnego takie jak daje zwykła żarówka. Prosty test, wystarczy coś poczytać przy świetle zimny i ciepłym. Tak samo cienie przy świetle białym są całkiem inne. Sam używam dość mocno oświetlenia ledowego do jazdy w terenie które daje ogromne ilości światła w porównaniu do zwykłego czy do ksenona ale tak i led jak i ksenon ma wadę. Widać tylko to co jest oświetlone, to co nie jest oświetlone jest kompletnie ale to kompletnie czarne. Ale to akurat wina ludzkiego oka ktore nie potrafi dostować się. Przy świetle naturalnym żarówkowym są calkiem inne cienie.

 

oczywiście nie jestem przeciwnikiem ksenonu czy ledów które już są w autach. Świecą lepiej i dalej ale nie zgodze sie ze białe światło jest lepsze dla oczu bo nie jest :)

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.