Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. Mam następujące pytanie: czy ktoś z Was jechał już trójką lub czy ma auto z pełnymi reflektorami LED? Jestem ciekaw jaka jest jakość oświetlenia drogi tymi światłami w porównaniu do ksenonów na zasadzie: o wiele lepiej, lepiej, trochę lepiej, tak samo tylko inna barwa, gorzej, dużo gorzej. Można oczywiście poprosić o jazdę próbną w salonie pora wieczorową jeśli maja cokolwiek z LED..... ale jeśli ktokolwiek już miał możliwość porównania prosiłbym o wrażenia.

Przy okazji nowy Seat Leon czy Peugeot 308 maja takie światła w droższych wersjach ale nie chce mi się wierzyć, że tańsze marki mogą wyposażyć te auta w coś co świeci przynajmniej tak samo jak full Led bmw gdzie taka opcja kosztuje solidne pieniądze. To tak na marginesie.

Opublikowano

różnica jest kolosalna na PLUS :cool2:

 

full led do ksenona ma się tak jak ksenon do halogenu...

 

jedyna wada to ciepło, led oddaje ciepło do tyłu (odwrotnie niż halogen czy ksenon) co w przypadku zimy może powodować zasypanie/zalepienie reflektora "błotem śniegowym", są poprowadzone kanaliki powietrzne ale nie wiem jak to się sprawdza w realu (czyli jazda na publicznych zasyfionych drogach)

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
No właśnie, różne są głosy i różne opinie. Jak wchodzę do ciemnej piwnicy ze świeczką i latarka to widać co lepiej świeci. I już. Tutaj trzeba chyba samemu się przejechać. We wszystkich testach jakie sobie czytałem o autach z tymi reflektorami bmw6, seat leon, audi6 czy peugout 308 piszą o wszystkim ale nie o światłach LED. skupiają się na jakiś pierdołach ale nie piszą czy te światła to faktyczna rewolucja i przełom czy dopiero początek rewolucji w niedalekiej przeszłości. Nie wiem ale może ktoś wie i czytał jak to było z ksenonami po ich wprowadzeniu ( chyba bmw7 pierwsze? ) czy na poczatku produkcji te ksenony były od razu o wiele lepsze niż halogeny - jak jest teraz - czy tylko trochę lepsze. Może kolega Alpin się wypowie w niedługim czasie jak wspomniał.
Opublikowano
Najpierwsiejsze z takich pospolitych marek to były LED+z w R8 bodajże. A w tych Leonach i Peugeotach to chyba kupa, samo to że moc jest ponizęj 25W że nie wymaga to spryskiwaczy, chyba w AŚ opisywali że jest to oszczędność bo i nie trzeba samopoziomowania, a buli się za LED-y....
Opublikowano
Sądze że LEDy będą dostępne w f30 po lifcie . Ciekawy tylko jestem jak te światła prezentują się w "realu" i jak spełniają swoją rolą bo w koncu 8 K dopłaty w przypadku serii 4 :mad2:
Opublikowano
Testowałem w piątek 428i... z tymi światełkami, niesamowicie to działa, fajnie oświetlają pobocze dzięki dodatkowym żarówkom zamontowanym w bocznej ściance reflektora, od strony nerki. Reflektory cały czas pracują, kamerka nad lusterkiem zbiera informacje z drogi o sytuacji i dostosowuje siłę światła do warunków na drodze, są momenty, że lewy reflektor świeci na 50% w porównaniu do prawego, dzieje się tak jak zbliża się z na przeciwka pojazd. Warte wydania ponad 8 tys.
Opublikowano

To samo masz w opcji Xenon + asystent swiatel (przynajmniej w F30 tak mam), tez jeden moze pracowac 50% bardziej niz drugi, oswietlanie pobocza, 'rozjezdzanie sie' swiatel.

 

 

ps. dzieki Wam dowiedzialem sie, ze nowy 308 ma LED, bylem pewny, ze to xenon.

Opublikowano

"Asystent świateł" jest to dodatkowa płatna opcja przy ksenonach i ledach.

Z tego co wiem to asystent świateł tylko przełącza z długich na mijania, ale może w F30 jest inaczej :?:

Opublikowano
U mnie też asystent świateł w wersji z 2012 r. tylko przełącza między mijania a długimi. Niezbyt zresztą skutecznie, bo najczęściej nie przełączy, jeśli przede mną ktoś jedzie. Z naprzeciwka jest w miarę ok.
Opublikowano

asystent swiatel przelacza i skreca/rozjezdza swiatla.

 

Jesli swiatla wezme w pozycje mijania to nie ma skrecania/doswietlania itp itd. W Auto wszystko juz sie 'rusza' + jeszcze opcja asystenta swiatel drogowych.

Choc zakladam, ze w ledach to wyglada duzo lepiej (wiecej zarowek)

Opublikowano
Jeździłem 730d z full LED i potwierdzam. Różnica w stosunku do ksenonów jest taka jak ksenonów do halogenów. Światła ciągle pracują, najlepiej to widać na ciasnych rondach ale efekt jest bardzo naturalny. Jak jedzie się szybciej to stosunkowo ciemno jest tuż przed autem w przestrzeni w której jeśli coś się znajdzie to i tak nie ma szans na reakcję. Najciekawszy jest efekt gdy podjeżdża się pod ścianę - na ścianie widać tylko stosunkowo wąski poziomy pasek światła.
Opublikowano
Dodając do tematu świateł LED,dzisiaj miałem możliwość ustawienia się obok Seata Leona z LED swoim autem z ksenonami na kompletnie ciemnej drodze w celu spokojnego porównania. Pan z salonu był tak miły, że do podjechał do mnie pod dom.Ksenony BMW świecą troszkę lepiej. Zarówno jeśli chodzi o zasięg, szerokość i widoczność detali na drodze. Ale to tylko Leon.
Opublikowano

Zależy czy porównujemy asystentów czy samo światło. Asystent w ledach jest dużo bardziej zaawansowany, tylko pytanie czy faktycznie jest potrzebny. Ja np jeżdżę 90% po oświetlonych ulicach miasta, 9,5% po autostradach/ekspresówkach i raz w roku po Mazurach, z czego w nocy prawie w ogóle. Skrętne ksenony z doświetlaniem wystarczają mi w zupełności.

Jeździłem f10 lci, światło ledów jest prawie identyczne, ale trochę bardziej niebieskie, dla mnie mniej naturalne, porównałbym to do żarówki energooszczędnej i zwykłej, energooszczędne, nawet te o ciepłej barwie mnie denerwują.

Ledy niedługo będą wszędzie bo są tańsze w produkcji, nie trzeba robić spryskiwaczy i samopoziomowania, prawie na pewno są tańsze od soczewki, jedynie odbłyśnik pozostanie najtańszym rozwiązaniem.

Pytałem, po przepaleniu lub awarii jednej diody, co wcale nie jest tak nieprawdopodobne, trzeba wymienić cały reflektor.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytałem, po przepaleniu lub awarii jednej diody, co wcale nie jest tak nieprawdopodobne, trzeba wymienić cały reflektor.

 

Jeśli tak, to wkrótce dopracują ten system aby diody padały po upływie okresu gwarancji, a LEDy będą w standardzie. :norty:

Opublikowano
Jeszcze szansa że ktoś to będzie regenerował, zależnie pewnie od dostępu do diód i atmosfery panującej w reflektorze, Polak potrafi :))
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Pytałem, po przepaleniu lub awarii jednej diody, co wcale nie jest tak nieprawdopodobne, trzeba wymienić cały reflektor.

 

Jeśli tak, to wkrótce dopracują ten system aby diody padały po upływie okresu gwarancji, a LEDy będą w standardzie. :norty:

 

Usterkę aktywują zdalnie poprzez connected drive w dogodnym dla siebie momencie ;)

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

jezdzilem a6 z ledami i zeby to jakos lepiej swiecilo ... nie powiedzialbym . Mialem wrazenie ze na zenonie jest tak samo dobrze albo i lepiej. Pewnie kwestia ledow. Nie wiem jak w BMW w audi poza wygladem mnie to kompletnie nie przekonalo .

Nie wiedzialem ze zarnik wyladowczy moze swiecic na 50% mocy ?? :D Chyba ze dochodzi kolejna przeslona ktora caly czas pracuje aby zmniejszyc intensywnosc swiecenia zenona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.