Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na początku chciałem się przywitać!

 

I przedstawić swoje autko, które nabyłem na początku czerwca tego roku!

 

Z początku szukałem auta tylko i wyłącznie w benzynie z tego względu, że chciałem kupić samochód z w miarę niskim przebiegiem, żebym nie musiał co chwilę czegoś w nim naprawiać (w przypadku diesla bardzo ciężko, a wiadomo jak to jest z tymi przebiegami diesli z rynku wtórnego...), autem robię mniej więcej 15 tysięcy rocznie, więc 2 litrowa benzyna wydawała mi się najlepszym rozwiązaniem dla mnie.

Zgadałem się ze znajomym, zastanawiał się nad sprzedażą auta! Było to właśnie w/w e92 (ja szukałem sedana - ze względu na cenę, choć nie ukrywam coupe zawsze mi się bardziej podobały :D ). Po zapoznaniu się z jego stanem - stwierdziłem że muszę je mieć, bo musiałbym się nieźle naszukać, aby na rynku wtórnym znaleźć podobną ofertę, nawet gdybym cenę wziął na drugi plan.

 

Finał był taki, że chwilę po tym, zanim auto trafiło na jakąkolwiek aukcję, stałem się posiadaczem 2 litrowego diesla, z przebiegiem 54 000 ! Przebieg w 100% pewny, autko od miłośnika marki, 6 BMW w domu więc przebieg nie dziwi :D Auto w momencie zakupu było jeszcze na gwarancji (5 lat lub 60 000 - pakiet inclusive). Było kupione jako roczne w polskim salonie z programu Premium Selection, poprzedni właściciel BMW AG Niemcy. Tak więc formalnie jestem 3 właścicielem.

 

 

 

Wyposażenie

Dane pojazdu

Numer podwozia WBAWD110X0P198190

Kod Typu WD11

Typ Art.320D OL (EUR)

Typoszereg E E92()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik N47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 130

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor SPACEGRAU METALLIC (A52)

Tapicerka LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)

Data prod. 2008­-07-­15

 

 

S1CAA Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA Zakres CO2

S1CDA Brake Energy Regeneration

S205A Automatyczna skrzynia biegów

S249A Wielofunkcyjność dla kierownicy

S302A Instalacja alarmowa

S322A Funkcja dostępu komfortowego

S403A Dach przesuwno­uchylny, elektryczny

S423A Dywaniki podłogowe Velours

S428A Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S464A Worek na narty

S493A Zespół schowków

 

S494A Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4ADA Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

S4AEA Podłokietnik przedni, przesuwany

S4AEA Regulacja fotela półelektryczna

S508A Park Distance Control (PDC)

S521A Czujnik deszczu

S534A Klimatyzacja automatyczna

S540A T empomat

S563A Pakiet oświetlenia

S5ACA Pakiet oświetlenia

S609A System nawigacji Professional

S612A BMW Assist

S616A BMW Online

S620A Wejście głosowe

S633A Instalacja tel. kom. Business

 

S672A Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A System głośników HiFi

S6AAA BMW Teleservices

S6ABA Sterowanie teleserwisem

P7RSA Pakiet Comfort

S7SPA Naw. Professional/Handyvorber. Bluetooth

L801A Wersja krajowa Niemcy

S863A Spis dealerów, Europa

S879A Literatura pokładowa, niemiecki

S8S3A Automatyczne ryglowanie prz ruszaniu

S8SCA Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA Sterowanie COP

S936A BMW Handy b. Ausliefer. anfordern

S964A Przy dost. zażądać płyty DVD nawigacji

S9AAA Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

 

Wyposażenie seryjne

S255A Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S502A Spryskiwacze reflektorów

S520A Lampa przeciwmgłowa

S522A Światło ksenonowe

S548A Licznik kilometrów

S851A Wersja językowa, niemiecki

 

 

Poniżej zdjęcia:

 

Zanim trafiło do mnie:

http://imageshack.us/a/img708/181/iq4y.jpg

 

http://imageshack.us/a/img812/6183/g3jz.jpg

 

Jak na razie od zakupu miałem jedną "przygodę", a mianowicie auto podczas rozruchu na zimno, szczególnie rano, gdy była niska temperatura (ok 6-7 stopni, jak na sierpień to niska :P ) obroty wahały się w granicach 50-100 obrotów przez ok 2-3 sekundy. Gdy auto było niewystudzone - problem nie występował. Jako że było na gwarancji, postanowiłem "walczyć" w celu usunięcia tej dolegliwości.

Za pierwszym razem pogrzebali coś w sofcie, wgrali najnowsze oprogramowania i powiedzieli że jest dobrze. I rzeczywiście, jak odbierałem auto w dzień (stało na słońcu) to było dobrze, odczułem tylko różnicę w tym, że było jakby bardziej elastyczne ;) Niestety okazało się że nic to nie dało problem nadal występował.

Przy drugim oddaniu auta na to samo, i po małej "walce" z ASO finał był taki, że przy 58 000 km i ostatnim dniu gwarancji, czyli 14 sierpnia wymienili wszystkie 4 wtryskiwacze na zupełnie nowe. Po tym - jak ręką odjął, problem jużnie występuje.

 

Dziwna sytuacja, zważywszy że poprzedni właściciel samochód tankował tylko i wyłącznie na szelu lejąc V-powera(po zmianie nazwy - nitro+).

Ostatecznie ja tankuje Vervę, lepiej dmuchać na zimne :P

 

 

Poniżej zdjęcia, zresztą z tego samego miejsca , autko wpadło w odwiedziny do poprzedniego właściciela, przy okazji małe sprzątanko :) :

http://imageshack.us/a/img853/2568/bg0q.jpg

 

http://imageshack.us/a/img440/6892/reiq.jpg

 

 

 

 

No i trochę później, zbliżała się jesień:

http://imageshack.us/a/img39/8884/1sdw.JPG

 

http://imageshack.us/a/img42/5752/oslp.jpg

 

http://imageshack.us/a/img5/7634/966h.jpg

 

http://imageshack.us/a/img15/6831/yffc.jpg

 

 

Może kiedyś będzie ten "mniejszy" :D

 

http://imageshack.us/a/img440/7032/zidm.jpg

 

 

Jeśli chodzi o zmiany jakie chciałbym wprowadzic, to w pierwszej kolejności byłaby wymiana nawigacji na CIC - pojeździłem trochę z tym systemem, i uważam że jest dużo lepszy, wygodniejszy w użyciu niż CCC.

Na razie powstrzymuje mnie brak gotówki, ponieważ znacznie przekroczyłem swój zakładany budżet ;)

 

 

 

Obecnie na autku siedzą już zimowe opony wraz z "zimowymi" felgami, będzie okazja, to będą zdjęcia ;)

Edytowane przez aleksander08
  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Fajna baza do modów , dobrze ,że udało się sie wyrwać tak pewne auto bo jak wiadomo bardzo ciężko z takimi na rynku wtórnym :) bezawaryjności życzę

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

fajne auto!

 

polecam zrobic chip na 200KM (kosztuje rozsadne pieniadze a zawsze auto bedzie mialo wiecej wigoru) oraz obszyc kierownice (badz kupic M-pakiet) - te kierownice zwykle sportowe maja slabej jakosci skore i mi sie reka pocila i slizgala na niej.

.

Opublikowano

Na jakiej podstawie wnioskujesz że jeden z liczników jest od 2.0 a drugi od 3.0?

Wydaję mi się że wszystkie e92 z 3 litrowymi silnikami miały zegary wyskalowane do 280km. Wcięcia o których mówisz (o ile dobrze rozumiem dodatkowa przestrzeń między cyframi a ramką) to w przypadku prędkościomierza miejsce na latający w około tarczy "punkt". Może licznik zależy od tego czy auto posiada tempomat czy nie? Bo oprócz tego w tym mniejszym okienku wyświetla się prędkość ustawiona na tempomacie.

Jeśli się myle, to mnie poprawcie

Opublikowano

Ja również poszperałem po allegro i po youtubue, i stąd czerpie informację (bo wiedzy na temat liczników do tej pory nie posiadałem żadnej), ale upieram się nadal, że 325d w przypadku e92 mają wszystkie liczniki wyskalowane do 280 km/h.

A jeśli chodzi o e92 320d, to zauważyłem że od 2008 roku część ma liczniki z wcięciami, część bez stare (czyli przed liftem, nie te co Ty dałeś, tylko z dwoma małymi okienkami), część takie jak Ty dałeś, czyli poliftowe bez wcięć a część takie jak ja, czyli z wcięciami :shock: Więc jakichkolwiek prawidłowości raczej na próżno tu szukać...

Ale również zgadzam się z Tobą, że te z wycięciami są ładniejsze :D

Opublikowano

Właśnie miałem pisałem odpowiedź koledze adamjttk :D

 

A więc przeszło mi już nieraz przez myśl żeby zrobić czipa, niemniej jednak powstrzymuje mnie trochę lęk o skrzynie, że to automat. Z tego co się orientowałem niby jest do 400nm , ale to jest już maksymalna wartość momentu jaki powinna przenosić. a programyw okolicach 200km zazwyczaj właśnie mają koło 400nm. Ale na pewno jeszcze to rozważe, choć wolałbym pogadać z kimś kto zczipował właśnie ten silnik, z tą skrzynią, i poznać jego opinię.

Opublikowano (edytowane)

Co do zegarów, to chyba jakiś rok przed liftem był mały lift - powiedzmy "lifcik" wnętrza w 320d. Zmieniły się m.in. pokrętła od klimy i właśnie zegary. Stąd różnica. Ja w swojej tez mam takie zegary jak kolega aleksander08.

 

EDIT: jednak moje się różnią. Wydaje mi się, że zegary kolegi są od 325.

Edytowane przez hassassyn
Opublikowano

Może kiedyś będzie ten "mniejszy" :D

 

http://imageshack.us/a/img440/7032/zidm.jpg

 

 

Jeśli chodzi o zmiany jakie chciałbym wprowadzic, to w pierwszej kolejności byłaby wymiana nawigacji na CIC - pojeździłem trochę z tym systemem, i uważam że jest dużo lepszy, wygodniejszy w użyciu niż CCC.

Na razie powstrzymuje mnie brak gotówki, ponieważ znacznie przekroczyłem swój zakładany budżet ;)

 

 

 

Obecnie na autku siedzą już zimowe opony wraz z "zimowymi" felgami, będzie okazja, to będą zdjęcia ;)

Najfajniejsze to zdjęcie z małym M3 w podobnym kolorze :) Auto bardzo fajnie wyposażone, dobry pomysł z CIC, warto zrobić tą zmianę :cool2:

Opublikowano

Tak, w Koszalinie. Być może ktoś z Was nawet zna właścicieli... ;)

 

http://imageshack.us/a/img843/2562/3zeq.jpg

 

Ciężko o zdjęcie, będę dziś wieczorem wracał do domu to mogę jeszcze spróbować zrobić gdyby to było niewystarczające :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.