Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj chciałem zamontować led markery i w tym celu chciałem zdemontować koło i wszystkie śruby z dość dużym oporem odkręciłem i pozostała ostatnia śruba zabezpieczająca ori BMW i naprężyłem się i stało się ukręciła się nasadka i jej cześć pozostała w otworze śruby :duh:

Masakra pomyślałem jak mogło do tego dojść i teraz mam problem jak to ogarnąć, może ktoś miał taki przypadek i zna jakiś pomysł na odkręcenie tej śruby, dzisiaj już byłem tak wkurzony że wypiłem ze cztery piwa i dałem sobie spokój ale jutro mam zamiar coś z tym zdziałać, przede wszystkim zależy mi na tym by odkręcić tą śrubę bez uszkodzenia felgi, może koledzy pomogą coś doradzą :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Gdzieś czytałem o kilku takich przypadkach, zazwyczaj pomagało przyspawanie czegoś do śruby.

W Twoich felgach może to być problem, może uda się coś "wbić" w tą śrubę.

Coraz bardziej się zastanawiam czy montować te śruby zabezpieczające na lato.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Gdzieś czytałem o kilku takich przypadkach, zazwyczaj pomagało przyspawanie czegoś do śruby.

W Twoich felgach może to być problem, może uda się coś "wbić" w tą śrubę.

Coraz bardziej się zastanawiam czy montować te śruby zabezpieczające na lato.

W lato nie było problemu z odkręcaniem, dopiero teraz pierwszy raz taki problem, co do spawania to o tym myślałem ale boję się o uszkodzenie felg, co do nabicia to nie bardzo bo pozostała ukręcona połowa nasadki w śrubie i gdybym to usunął to mógłbym wtedy inną nasadką odkręcić śrubę bo ząbki w śrubie są ok ale dzięki za sugestie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Zamontujecie dystanse to ori sruby nie beda wam potrzebne :)

Tak tylko śruby wszystkie odkręciłem tylko śruba zabezpieczająca a konkretnie nasadka się ukręciła :x

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Ciekawe czy dało by radę rozwiercić delikatnie nasadkę, zrobić lewy gwint, wkręcić inną śrubę i tak odkręcić - głośno myślę :wink:
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Ciekawe czy dało by radę rozwiercić delikatnie nasadkę, zrobić lewy gwint, wkręcić inną śrubę i tak odkręcić - głośno myślę :wink:

To głośne myślenie ci służy, tego nie brałem pod uwagę to chyba będzie najbardziej sensowne rozwiązanie, jutro będzie atak :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

źle myślicie :nienie: . Ja mam niezawodny sposób. Żadne spawanie czy wykrętaki. Robisz tak:

1. Skrzynka piwa (na rozgrzewkę)

2. Długie ramie 1/2 (lub rurka do krótszego ramienia)

3. Dwie dziewczyny (mogą być trzy) :roll:

4. Nasadka 12kątna (rozmiar taki, aby ciasno wchodził na śrubę i młotkiem dobijamy)

5. Ciągniesz ramię i śruba się odkręca (nasadka może ulec uszkodzeniu jak "Made in China")

6. Zostawiamy dziewczyny z rachunkiem za hotel

7. Butelki odwozimy na "recycling" ..... tylko puste !

 

Ważne !!!

Bez młota to nie robota. Nie podobroci to siłą :cool2:

 

Pozwolę sobię o formułkę: T=Fr

T - Torque

 

Czy mam się pokusić o naukowy wykres ?

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

Możesz kupić nowa nasadke u dealera, lecz pewnie ponownie ja uszkodzisz.

Są specjalne nasadki z gwintem lewoskretnym, najpierw przy pomocy młotka

a pózniej odkrecasz.

Rozwiercenie śruby do nasady gwintu, około 22-24mm, poczynając od

mniejszego wiertła.

Dospawanie obcej nasadki do śruby na 99,9% rozwiąże problem lecz mogą

rownież przy okazji uszkodzić felgę.

Polecam każdemu samemu odkręcać koła, żadnych pistoletów.

Alufelgi - 110-120 nm

Śruby zabezpieczające nie więcej niż 60-65nm

 

Pozdrawiam

Opublikowano
źle myślicie :nienie: . Ja mam niezawodny sposób. Żadne spawanie czy wykrętaki. Robisz tak:

1. Skrzynka piwa (na rozgrzewkę)

2. Długie ramie 1/2 (lub rurka do krótszego ramienia)

3. Dwie dziewczyny (mogą być trzy) :roll:

4. Nasadka 12kątna (rozmiar taki, aby ciasno wchodził na śrubę i młotkiem dobijamy)

5. Ciągniesz ramię i śruba się odkręca (nasadka może ulec uszkodzeniu jak "Made in China")

6. Zostawiamy dziewczyny z rachunkiem za hotel

7. Butelki odwozimy na "recycling" ..... tylko puste !

 

Ważne !!!

Bez młota to nie robota. Nie podobroci to siłą :cool2:

 

Pozwolę sobię o formułkę: T=Fr

T - Torque

 

Czy mam się pokusić o naukowy wykres ?

 

czy wiesz w ogóle jak wygląda śruba zabezpieczajaca, wiesz o czym kolega pisze i jak wyglada ukręcona przejśćówka zabezpieczająca?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

do autora wątku

 

znam ten ból, dwa razy już zniszczyłem nasadki zabezpieczające, raz zaczeła mi pękać po obwodzie ale nie pękła do końca i udało mi się ja wyjąć ze śruby, kupiłem nową i odkreciłem (oczywiscie nadwyreżając tą nową), nowa po jakimś czasie też sie obrobiła i w końcu nie dałem rady odkręcić śruby. Pojechałem do ASO i z fochami używając swojej odkręcili mi śrubę.

 

Z tymi śrubami zabezpieczającymi BMW jest problem taki, że nasadki są bardzo miękkie i łatwo sie poddają, inna ważna sprawa to nie pozwalać dokręcać zbyt mocno kół, max 110Nm. Jeśli musisz odkrecić śrubę zabezpieczająca to zdecydowanie łatwiej idzie na ostygniętych kołach. Co ważna, nasadke trzeba wpić kilka razy młotkiem, żeby była dobrze osadzona a następnie próbować odkrecić.

 

W Twoim przypadku, kiedy juz ukreciłeś nasadkę i na śrubię została urwana koronka, to nie pozostaje Ci nic innego jak tylko spróbowac ją czymś wyjąć, jakimś haczykiem (w środku jest pusta), jak nie to albo coś przyspawać albo wykrętaki.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Też znam ten ból, dwa razy zniszczyłem...zwykłą szpilkę :duh: Tak były zapieczone, że obrobiłem sześciokąt na główce i nie dało rady odkręcić. Przy jednej pomogło nabijanie mniejszej nasadki i klucz z długim ramieniem (robili mi to w warsztacie, który zajmuje się tirami), w drugim przypadku ten sposób nie pomógł. Szpilka była już niemal okrągła. Naspawana nakrętka (ważne, żeby była o wiele większa od standardowej), trzeba chwilę odczekać, żeby spaw się schłodził (albo hartować spaw) i odkręcać jednocześnie uderzając dużym młotem. Pomogło dopiero za 8 spawaniem, ale felga się trochę od kluczy zniszczyła :mad2:

Pierwsza metoda u Ciebie raczej nie przejdzie. Druga natomiast to ostateczność, jak wszystko inne zawiedzie. Wiem, że można próbować również rozwiercac śrubę, tak jak pisał kolega wyżej, ale tego nie próbowałem.

Jakbyś miał jakieś pytania co do spawania, to śmiało pisz.

 

Co do momentu dokręcania, to BMW rekomenduje dla wszystkich szpilek 110Nm, ale dla zabezpieczającej tylko 70Nm!!!

Opublikowano

 

Co do momentu dokręcania, to BMW rekomenduje dla wszystkich szpilek 110Nm, ale dla zabezpieczającej tylko 70Nm!!!

 

Dobrze gada - piwa mu :!: :cool2:

Ja raz rowniez ukrecilem te dziadoskie zabezpieczenie. W servisie mi powiedzieli aby wlasnie nie szalec z momentem - tylko w przypadku s.zabezpieczajacej nie przekraczac 70Nm.

Dla felg alu 90-110 max :!:

Mi wyciagneli dziada jakas metoda za pomoca wiertarki, nie wiem jak bo nie mozna bylo wejsc na warsztat :roll: - niemieckie przepisy :lol: Oczywiscie jakby sie nie dalo to tylo spawanie.

W kazdym razie 1 min roboty i po problemie.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
źle myślicie :nienie: . Ja mam niezawodny sposób. Żadne spawanie czy wykrętaki. Robisz tak:

1. Skrzynka piwa (na rozgrzewkę)

2. Długie ramie 1/2 (lub rurka do krótszego ramienia)

3. Dwie dziewczyny (mogą być trzy) :roll:

4. Nasadka 12kątna (rozmiar taki, aby ciasno wchodził na śrubę i młotkiem dobijamy)

5. Ciągniesz ramię i śruba się odkręca (nasadka może ulec uszkodzeniu jak "Made in China")

6. Zostawiamy dziewczyny z rachunkiem za hotel

7. Butelki odwozimy na "recycling" ..... tylko puste !

 

Ważne !!!

Bez młota to nie robota. Nie podobroci to siłą :cool2:

 

Pozwolę sobię o formułkę: T=Fr

T - Torque

 

Czy mam się pokusić o naukowy wykres ?

 

czy wiesz w ogóle jak wygląda śruba zabezpieczajaca, wiesz o czym kolega pisze i jak wyglada ukręcona przejśćówka zabezpieczająca?

 

 

Ejjj, nie rob ze mnie mongola :nienie: Nawet mam u siebie zalozone na kazdym kole. Moja metoda dziala, ale chyba nie mozesz sobie tego wyobrazic. Jedno "energiczne" pociagniecie i sruba jest odkrecona. Chyba, ze wam zestaw narzedzi z "biedronki" poleci.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

@damianz

Kolega Natek dobrze Ci pisze. Twój sposób działa, ale nie na śrubę zabezpieczającą. Jak chcesz nabić nasadkę na okrągłą główkę i później nią jeszcze kręcić?

Opublikowano (edytowane)
wszystkie sruby sa okragle :D Dlatego wlasnie 12katow, a nie 6katow. Zobaczcie jak inni to robia, to moze zalapiecie o co mi "kaman" :)

 

Nie będę Cię przekonywał. Jak będziesz przy aucie, to zobacz sobie tylko jaką średnicę ma główka od śruby zabezpieczającej i że nie ma tam miejsca na nabicie czegokolwiek.

Jeżeli chodzi o 12, to każda obrobiła łepek, a nie były to narzędzia z Biedronki. Odkręcałem tylko 6. Przy mocno zapieczonej szpilce 12 kręci się w kółko.

Edytowane przez hassassyn
Opublikowano

Wreszcie po ciężkim boju udało się odkręcić a w sumie rozwiercić śrubę, najpierw próbowałem usunąć pozostałości koronki z nasadki ale niestety to się nie udało pozostała koronka tak się wgryzła w ząbki śruby że nie było możliwości wyjęcia, z tą dłubaniną straciłem kilka godzin w końcu postanowiłem rozwiercić śrubę na przelot ale panowei nie łudźcie się że można to rozwiercić byle jakim wiertłem :nienie: Dopiero zakup wierteł kobaltowych z firmy DeWalt załatwiło sprawę a więc najpierw rozwierciłem śrubę na przelot wiertłem 5mm i pomyślałem sobie a może jest osłabiona to puści i spróbowałem przecinakiem i młotkiem odkręcać niestety po paru uderzeniach przecinak zrobił się okragły, wkurzyłem się i kupiłem przecinaki ze Stanleya ale te były za dobre bo ścinały kołnierz śruby, postanowiłem użyć wiertła 10mm i odwiercić do początku stożka śrubę oczywiście wiertło kobaltowe i jazda, wcześniej zmierzyłem zwykłą śrubę suwmiarką w którym miejscu kończy się stożek i powoli mierząc głębokość otworu suwmiarką wierciłem w końcu dotarłem mniej więcej do odpowiedniej głębokości i użycie młotka i przecinaka wystarczyło do ukręcenia łba, nastepnie koło zdemontowałem i pozostałą część śruby wykręciłem już praktycznie w palcach i to dziwne że nie szło wcale ciężko, po prostu śruba była po prostu naprężona przez felgę a nie zapieczona :shock:

najważniejsze że udało się to zrobić nie uszkadzając moich felg Z-Performance 5 :D Przede wszystkim trzeba pamiętać by wiercić centralnie w środku śryby akurat wiertłem 5 mm nie trzeba być tak precyzyjnym ale 10-tką już trzeba się zrobić to jak najdokładniej by czasem nie uszkodzić gwintu w piaście lub felgi.

To co pozostało ze śruby :D

http://imageshack.us/a/img842/4034/9i03.jpg

Teraz będę wiedział by tak mocno nie dokręcać śrub zabezpieczających :duh:

Może komuś się przyda ten opis usunięcia śruby zabezpieczających aha co do sposobu jednego z kolegów przez nabicie nasadki 12-stokątnej to nie ma szans na nabicie jej, ponieważ jest zbyt mało miejsca a nawet gdyby się udało to nie wierzę by się udało odkręcić tą śrubę ona po prostu była zbyt mocno naprężona.

Wszystkim którzy wypowiedzieli się bardzo dziękuję i pozdrawiam, mam nadzieje że nikomu się to nie zdarzy.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też to miałem.

Podjechałem na wulkanizacje, gość wyszedł z nasadką, nakręcił to na śrube (lewy gwint to miało), nakręciło się to troche, zrobiło opór, pyk i odkręcone.

Opublikowano
A ja dzis tacie w f25 ukrecilem te smieszna nasadke:P kola tak dopitolene ze te zwykle szpilki to mialem rurke meetr na kluczu:p w pn wycieczka do aso bo te kradziejke:p koszt 35pln ponoc:p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.