Skocz do zawartości

E60 520d 177ps. Podejrzenie peknietego bloku?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, w miarę krótko postaram sie przedstawić moja dziwna historie.. Otóż w BMW zaczął uciekać płyn chłodniczy i delikatnie dymić na biało. Mechanik stwierdził jednoznacznie, ze niestety, ale "wydmuchalo" uszczelke pod głowicą, nie wiele myśląc zgodziłem sie na wymianę.. Przy okazji wymienilem kompletny rozrzad, wszystkie uszczelki, sprawdzenie głowicy, planowanie itd. Po wyjęciu głowicy mechanik stwierdził, ze jednak to nie wina uszczelki a zatartego EGR. Po wszystkich wymianach i złożeniu silnika do "kupy" (co trwało 3miesiace) auto ma jeszcze większy problem. Odrazu po odpaleniu, może 10sec. Węże od układu chłodzenia momentalnie stają sie twarde. Pomiar spalin w zbiorniczku wyszedł na ich obecność (płyn zabarwil sie na żółto). Pod moja nieobecność mechanik ponownie wykręcil glowice i dał ja do sprawdzenia bo był pewien, ze to jej wina. Ponowne sprawdzenie wyszło pozytywnie, głowica jest 100% szczelna. Auto sobie teraz stoi a mechanik "kup nowy silnik". Nie wiem co dalej robić? Proszę o pomoc.
  • Moderatorzy
Opublikowano

1.Zmień mechanika :wink:

2.W N47 po przegrzaniu zdarza się pęknięcie bloku między cylindrami ale ono nie powoduje szybkiego wzrostu ciśnienia.. :cry:

Opublikowano
Znaleziona niewielka ryska na ścianie cylindra, ok. 3cm. Wyglada jak przerysowanie np. Śrubokrętem, czy to może być pęknięcie?
Opublikowano
1.Zmień mechanika :wink:

2.W N47 po przegrzaniu zdarza się pęknięcie bloku między cylindrami ale ono nie powoduje szybkiego wzrostu ciśnienia.. :cry:

A tego oddaj do sądu za zniszczenie Twojego silnika. :evil:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Twoj mechanik poprostu nie wiedzial ze te silniki maja problemy z blokami ! Pekniete tuleje , pekniecie miedzy cylindrami i inne to typowe bolączki N47 . Jaki przebieg masz tego autka ?
Opublikowano
Kup nowy silnik! Miałem dokładnie to samo. 3 krotnie planowana głowica i naprawa w firmie BM Cars z Mysłowic (absolutnie nikomu nie polecam!) Za każdą wymianę uszczelki i planowanie płaciłem ciężkie pieniądze, BM Cars oczywiście nie uznawało reklamacji poprzednich napraw (sic!). W końcu, kiedy okazało się ,że trzeci raz planować głowicy się nie da, kupiłem nowy silnik. Po dokładnym sprawdzeniu w innym porządnym warsztacie od razu wyszło, że jest pęknięcie w bloku i "naprawy" wykonywane przez BM Cars były niepotrzebne. Objawy były takie, że pojawiało się ciśnienie w układzie chłodzenia (twarde węże, utrata chłodziwa). Pozdrawiam i jeszcze raz podkreślam - najtańszą metodą jest kupienie nowego silnika - wystarczy słupek. Inaczej stracisz sporo pieniędzy. Mnie cała operacja kosztowała ponad 20K.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Samochod zlożony ponieważ chciałem wyjechać od tego mechanika, teraz jest chyba gorzej niz bylo.. Mianowicie po odpaleniu auta momentalnie puchną węże układu chłodzenia, jeżeli trochę odkręce korek wtedy płyn chłodniczy wylewa sie przez zbiorniczek wyrównawczy, po przejechaniu samochodem ok.1km BMW gaśnie i nie ma mowy o odpaleniu jej póki nie ostygnie. Z góry mówię, ze jest nowo splanowana głowica, nowa uszczelka, śruby do głowicy i komplety rozrząd (ktory prawdopodobnie jest źle ustawiony ponieważ tak wali jakby był definitywnie do wymiany). EGR ominięty (nie wiem jak). Przebieg 180tyś, 2008r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.