Skocz do zawartości

318 TDS dziwne obroty po uszczelnieniu pompy wtryskowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie forumowiczów,

Mam problem ponieważ ciekła pompa wtryskowa w moim Tds:/

Autko oddałem na uszczelnienie do mechanika.

Jak odebrałem autko to obroty na biegu jałowym na zimnym silniku to jakieś 950-1000.

Jednak po chwili schodzą do 850. Natomiast autko dziwnie schodzi z obrotów do 1500 wszystko super a od 1500 do 850 troszkę wolniej ale płynnie schodzą.

Nadmienię,że przed uszczelnieniem miałem jakieś 700obr na jałowym i spadał z obrotów równomiernie.

Moje pytanie czy tak powinno być czy wcześniej było dobrze a teraz coś nie tak.

Mechanik mówił też że chip który kupiłem od bagora +25km jest do d...

Proszę o radę ponieważ nie mogłem znaleść podobnych objawów jak umnie.

 

Dziękuję i Pozdrawiam:)

Opublikowano
Witam serdecznie forumowiczów,

Mam problem ponieważ ciekła pompa wtryskowa w moim Tds:/

Autko oddałem na uszczelnienie do mechanika.

Jak odebrałem autko to obroty na biegu jałowym na zimnym silniku to jakieś 950-1000.

Jednak po chwili schodzą do 850. Natomiast autko dziwnie schodzi z obrotów do 1500 wszystko super a od 1500 do 850 troszkę wolniej ale płynnie schodzą.

Nadmienię,że przed uszczelnieniem miałem jakieś 700obr na jałowym i spadał z obrotów równomiernie.

Moje pytanie czy tak powinno być czy wcześniej było dobrze a teraz coś nie tak.

Mechanik mówił też że chip który kupiłem od bagora +25km jest do d...

Proszę o radę ponieważ nie mogłem znaleść podobnych objawów jak umnie.

 

Dziękuję i Pozdrawiam:)

Co ma wspólnego chip z opisanym objawem? Tutaj nie ma żadnej korelacji. Do d*** to może być tylko mózg tego mechanika :) Jeśli po oddaniu auta mechanikowi pojawiły się problemy - to tak na zdrowy rozum - co ma to wspólnego z chipem? Wydaje mi się, że sam też powinieneś dojść do takich wniosków.

 

Są to standardowe objawy źle ustawionej pompy. Problem z obrotami świadczy o źle ustawionej dawce. Regulacja czegoś takiego dla pojętego mechanika jest bardzo prosta. O takim problemie - w przeciwieństwie do tego co napisałeś - możesz znaleźć wiele tematów (zerknij np. na forum bmw-diesel). Twój mechanik jest zwykłym partaczem i oszustem, bo brak swoich umiejętności w regulacji pompy próbuje perfidnie zwalić na chip. Po prostu oddaj do normalnego mechanika na ustawienie pompy i będziesz miał problem z głowy.

 

Jeśli mechanik będzie miał nadal problem ze zrozumieniem tego, to warto mu pokazać mój temat z setkami opinii: http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=1316

 

Możesz mu także przesłać kontakt do mnie na email: [email protected], to chętnie mu wytłumaczę, że wina leży w jego braku wiedzy i umiejętności.

Opublikowano

W 100% potwierdzam słowa Bagora. Co prawda jego robota broni się sama i pewnie papuga mu nie potrzebna, ale znam się na TDS i potwietdzam - źle wyregulowana dawka może być przyczyną objawów jakie opisujesz.

 

TYLKO ŻE:

 

 

- Jeśli auto odpalasz na zimno, i łapie ono okolice 1000 obr/min. - tak ma być. Do osiągnięcia pewnej temperatury, obroty będą lekko podniesione.

- M41, czy mały Tadzio, ma obroty jałowe na poziomie 828 obr/min. Jeżeli widzisz na obrotomierzu okolice tej wartości (obrotomierz może okłamywać) to wszystko jest prawidłowo.

- TDS nie powinien jednostajnie schodzić z obrotów. Powinien w okolicy 1500 obr/min powinien trochę zwolnić, tak, żeby delikatnie opaść do prędkości biegu jałowego. To też jest prawidłowe.

 

 

NATOMIAST JEŻELI:

 

- Podczas opadania obrotów schodzą one poniżej poziomu 828 obr/min. do okolic 650 - 700 - dawka jest niewłaściwa.

- podczas schodzenia z obrotów spadają one do 1500 a potem utrzymują się na tym poziomie, żeby po dłuższej chwili zacząć powoli i leniwie opadać - dawka.

- podczas jazdy nagłe wciśnięcie pedała gazu powoduje sekundowe zawahanie się i dopiero przyspieszenie - kąt wtrysku bądź dawka paliwa

- spalanie wychodzi ponad normę lub auto nie ma siły - źle ustawiona dawka.

- wszelkiego rodzaju drgania budy na jałowym, nie pochodzące od poduszek silnika czy zużytej dwumasy (czy przedniej czy tylnej) - to też źle ustawiona dawka paliwa.

 

Wnioski - mechanik, sam nie wiedząc jak odpowiedzieć na Twoje pytania czy problemy, zaczął zapętlać się w kierunku "od siebie" - "to nie ja, to ten zły chip".

 

Generalnie wynika z zachowania auta, że wszystko jest OK, natomiast to, że było inaczej przed uszczelnieniem mogło wynikać ze złego ustawienia pompy.

Żeby to potwierdzić, musisz udać się go kogoś, kto posiada wiedzę i sprzęt potrzebny do odczytu LiveData silnika i analizy tych danych.

Jeśli pojawiasz się w Koszalinie - zapraszam do mnie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Dziekuję za wyczerpujące odpowiedzi:)

Co do chipa to rozmawiałem z Bagorem dużo o tym chipie i myślę że wie o czym mówił:)

Dodam też że czasami silnik faluje parę sekund na jałowym.

Do 1500obr schodzi normalnie, od 1500 do ok 850obr wolniej ale cały czas płynnie.

Więc myślę że dobrze, niepokoi mnie falowanie obrotów.Po odbiorze auta mam wrażenie że chodzi płynniej,wcześniej zamulało a jałowy 700-750obr.

Przy odpaleniu zakopci i jak gaz deska też czarny dym:/

pojeździmy zobaczymy.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za odpowiedzi.

P.S.

jak by znalazł się ktoś kumaty z trójmiasta z kabelkiem chętnie bym się spotkał pogrzebać:)

 

Mechanik mówił że dawkę ustawił na 4 mg chyba lub czegoś 4:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.