Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wczoraj wymieniłem dolną osłonę silnika, zdemontowalem lampy i robiłem jeszcze parę innych rzeczy przy aucie.

Po zakończeniu prac okazało się że doczewki skracają się tylko w prawo

 

Co poszło nie tak?

Co odpowiada za skręcanie soczewek

 

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

za skręcanie soczewek odpowiada moduł w lampie , po jednej na lampę , a sterowane są czujnikiem na kolumnie kierowniczej. Jest tam taki optyczny czujnik .

Za to jest jeszcze jeden czujnik mechaniczny , który jest na wahaczu dolnym przednim tylko nie pamiętam czy prawym czy lewym. I on też wysyła sygnały do modułu w lampach.

 

Robiłeś coś przy osłonie silnika - więc tam ten czujnik na wahaczu jest , poszukaj w tamtych okolicach .

Opublikowano

sprawdzales w czasie jazdy czy tylko na postoju? to jest róznica, dodatkowo masz autoatyczną skrzynie czy manual.

U mnie jest tak (automat), ze po zatrzymaniu samochodu na D lewa lampa opuszcza sie i maksymalnie skreca w lewo a prawa jest jakby na wprost ale tez sie opuszcza. Przy kreceniu kierownica w lewo nic sie nie dzieje, przy kreceniu kierownica w prawo obydwie lampy skrecają w prawo i nadal sa opuszczone. Na R lewa sie ustawia na wprost.

Opublikowano

Witam

Myślę że jeżeli miałby paść moduł w lampie to jeden a tu ewidentnie obie lampy tak samo reagują

Na wahaczu lewym jest ale myślałem że on jest od samopoziomowania

Ale jutro zdejme koło i sprawdzę, może przez przypadek ruszyłem wtyczkę i coś nie styka

 

Skrzynia manual

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odkopuję temat, ponieważ spotkałem się z tym samym problemem.

Wydaje mi się, że wcześniej lampy skręcały w lewo i prawo nawet na postoju. Teraz tylko w prawo.

Nic nie naprawiałem i nie kombinowałem. Nie wiem kiedy to się mogło ujawnić, niedawno to zauważyłem...

Czy da się to jakoś zdiagnozować ? Bo nie za bardzo łapię jak można sprawdzić skręcanie przy prędkości np. 30km/h :/

Opublikowano
Czy da się to jakoś zdiagnozować ? Bo nie za bardzo łapię jak można sprawdzić skręcanie przy prędkości np. 30km/h :/

Prosta sprawa - poszukaj jakiejś mało uczęszczanej prostej drogi poza miastem (brak latarni) i się przejedź po zmroku. Lampy skręcają już przy niewielkich ruchach kierownicą, więc wystarczy zrobić delikatny slalom i już będzie widać.

Opublikowano

Na postoju mają skręcać tylko w prawo, jak skręcają też w lewo to coś jest nie tak, jest to zapobieganie oślepianiu innych.

 

Jak się wysypuje moduł w lampie, a zdarza się to ponieważ czasem moduły są na samym dole, jak ktoś ma choćby małą nieszczelność i lekko zbiera mu się w środku wilgoć / para itd to często na dole lampy w module jest bagienko to w większości przypadków wysypuje się cały system i nie działa nic z pakietu dynamic w tym doświetlanie zakrętów ani skręcanie lamp.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Wszystko działa jak należy, lampy skręcają jak szalone, wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale jak się człowiek wczuje to na prawdę daje to świetny efekt na drodze :)

I faktycznie na postoju tylko w prawo skręcają ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.