Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam 118d , standardowo 122KM, zchipowana na 159KM i 398 Nm. Padla mi turbina przy 190tys. Orientujecie sie moze czy da sie wymienic ta moja turbine na mocniejsza, z tej wersji 120d ?? Przy okazji chce mu jeszcze moc podniesc, turbina duzo pomoze. Prosze o pomoc
Opublikowano

Wystarczy przejrzeć stronkę realoem i sobie porównac po nr części. Trzeba tylko chcieć i się postarać :)

 

118d

do 09/2005 nr OEM 11657792413

od 09/2005 do 06/2006 nr OEM 11657795497

 

120d

12/2004 09/2005 nr OEM 11657798055

od 09/2005 nr OEM 11657795499

 

Wnioskuje z tego, że raczej napewno jest różnica w turbinie w.w. modeli. Ale 100% nie daję :wink:

Może i będzie pasować, ale jeśli różni się czymś w działaniu to pewnie trzeba będzie dostroić do niej kompa bo po wymianie tak po prostu, raczej komputer nie będzie zachwycony :P

Opublikowano
Właśnie przejrzałem ta spronke, sa inne oznaczenia, czyli pewnie turbiny się różnią. Natomiast moje pytanie polegało na tym czy ta turbina z werscji 120d np. o nr. 11657798055 będzie pasować zamiast mojej o nr. 11657792413 . Czy ktoś próbował może już robić coś takiego ?
Opublikowano
jak juz tak chcesz podciagac to poszukaj jeszcze wiekszej z 3 litrowki ;) i dobrze popatrz czym jeszcze roznia sie te silniki.... sprawdz Icka i wtryski...wtryski z 35d proponuje
Opublikowano
jak juz tak chcesz podciagac to poszukaj jeszcze wiekszej z 3 litrowki ;) i dobrze popatrz czym jeszcze roznia sie te silniki.... sprawdz Icka i wtryski...wtryski z 35d proponuje

160 KM na starej turbinie to byl bezpieczny max ... mozna 170 KM ale turbina wtedy juz nie ma lekko ...

Zmiana na wieksza zawsze jest dobra , tylko najoierw porownaj jedna I druga ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
A nie jest tak, że założenie większej turbiny będzie też powodować jej większą bezwładność, czyli większą turbodziurę?
Opublikowano
Wiem ze da się przerobić 118d na120d ktoś to robił chyba na racing forum. Nie szalalbym z mocą bo nie wiem jak wyglada sprawa sprzęgła w bawarkach. Duże turbo wolno wstaje i jest do bani. Zrób turbo ze 120 wraz z wtryskami ogarnij to na ile się da i olej temat. Ciesz się bezawaryjnoscia

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

W ciągu miesiąca bede zmieniał tą turbinę i podkrecal go do 200 km. Podziele sie doswiadczeniami jak uda sie to zrobic.

DOwiedziałem sie niedawno ciekawej rzeczy, ze podobno tylni most nie wytrzymuje w 118d tak duzego momentu >400Nm, a nie da sie zalozyc od 120d bo ma inne mocowanie.

Przy tej mocy co mam 159KM i 400 Nm cos mi zaczeło ostatnio z tyłu szumiec glosno od 60km/h cos jak szum opon 2x glosniejszy, mam nadzeje ze to lożyska tylnie a nie most.

O sprzegle tez słyszalem od goscia który bede mi podnosil moc ze wytrzymuje do 450Nm

Opublikowano
Po pierwsze koło 180ps skończy się wydajność układu paliwowego, po drugie obecny mod też nie za ciekawy - prawie 400nm na tej turbinie to na prawdę sporo.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W ciągu miesiąca bede zmieniał tą turbinę i podkrecal go do 200 km. Podziele sie doswiadczeniami jak uda sie to zrobic.

 

I jak? Możesz podzielić się spostrzeżeniami?

Opublikowano
Tak jeszcze trzy grosze dołożę, skoro już temat odkopany. 18d ma identyczny słupek jak 20d, natomiast turbinka nie jest jedyną różnicą, silniki różnią się również wtryskiwaczami. Na pocieszenie dodam, że pompa CR jest taka sama, także wystarczy dołożyć wtryski z 20d i atakować wyższe moce. Obiło mi się o uszy, że wtryski 18d wystarczają do 180ps.
Opublikowano
Patrzyłem na allegro i tam widać komplet wtrysków w okolicach 1000zł, turbina trochę więcej, więc sumarycznie ze zrobieniem dobrego programu byłby to koszt dość niewielki na zrobienie 200+ koni ze 140. Tylko potem mamy jeszcze skrzynię, sprzęgło, hamulce... Choć przy rozsądnym używaniu tej mocy...
Opublikowano
Wtryski za 1000 to używane wtryski, turbo tak samo, czyli kot w worku. Układ hamulcowy w 118d jest taki sam jak w 320d, to samo z zawieszeniem, sprzęgło i dwumas również identyczne. Wiem że przełożenia poszczególnych biegów są minimalnie dłuższe w 18d (dla ostatniego biegu 120d/3000rpm/170 km/h i 118d/3000rpm/180 km/h ale nie rozkminiłem gdzie jest różnica, czy to dyfer czy skrzynka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Most nie wytrzyma jesli bedzie powyzej 200ps oraz dwumas jak bedzie ok 500NM,poczytac na RF temat przerabiany,ja jeste w trakcjie zbierania gratow
Opublikowano
Czyli zakładając, że chce się ograniczyć przeróbki i koszty to najlepiej celować w okolice 190KM - czyli w 118d (cały czas mam na myśli N47) najlepiej podmienić turbine i program. Tak? Dobrze to rozumiem, że w takim konfigu przeróbka będzie dość bezpieczna przy niekatującym użytkowniku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.