Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie drogich forumowiczów :)

mam problem z moją jedyneczką .Kupiłem ją jakieś 3 miesiące temu wszystko było ok do czasu gdy dałem zainstalować LPG.Podczas jazd "próbnych po montażu LPG" zapalił mi się Check (zbyt uboga mieszanka ) ,gaziarz dostroił i było ok .Spala jakieś 11 l LPG .Sterownik Stag 300 sterowniki AC.Po pewnym czasie znowu zapalił się check -bład wypadanie zapłonów mechanik powiedział abym wymienił świece .Zmieniłem na dedykowane do tego auta NGK.Przez jakiś czas znowu wszystko grało lecz po jakiś 1k km pojawiła się znowu "kochana żółta kontrolka " tym razem diagnoza z komputera - bład zaworów dolotowych VANOS oraz dwa błędy bez nazwy , co lepsze auto nic nie straciło mocy , nie pali więcej nie dławi sie nic dosłownie zero objawów poprostu świeci się check po wykasowaniu jest spokoj na jakieś 500 km .Mechanik zalecił wymiane oleju bo mówi że VANOS jest sterowany olejem i to może być przyczyna jutro prawdopodobnie jade na wymianę .Co sądzicie ? Co może być przyczyną :< Pozdrawiam i proszę o pomoc

 

PS.przebieg samochodu 132 tyśiace aktualnie , jak kupiłem było 125 k km

Opublikowano
Taaa i wymień jeszcze płyn od spryskiwaczy bo to ma wpływ na vanosa hihi :mrgreen: Jak dla mnie to pier**lenie o szopenie, po prostu koles nie umie stroić albo jakas inna przyczyna. Może to jakis druciarz nie gazownik. Ma hamownie? Stroił Ci podczas jazdy?
Opublikowano
Tak stroił podczas jazdy przed oddaniem mi samochodu oraz pozniej ze mna jak jezdził .No ok mowisz że to bzdura co on mowi a wiec co sadzisz co to moze byc check sie pali bład taki jak pisałem a auta sprawuje sie idealnie
Opublikowano
Tak stroił podczas jazdy przed oddaniem mi samochodu oraz pozniej ze mna jak jezdził .No ok mowisz że to bzdura co on mowi a wiec co sadzisz co to moze byc check sie pali bład taki jak pisałem a auta sprawuje sie idealnie

No to w takim razie jakaś inna przyczyna. Nie znam sie na gazie aż tak żeby Ci podac przyczynę. Świece owszem, ale olej??? To chyba że jeździłeś na jakimś rzepakowym albo go wcale nie miałeś.

 

To by w teorii oznaczało, że każdy użytkownik 116i z taka instalacją wraz ze zużyciem/przepaleniem oleju coraz częściej widywałby kontrolki check engine :duh:

 

Generalnie na prawidłowe działanie instalacji maja takie elementy: świece, przewody/cewki, filtr powietrza, stan gniazd zaworowych/zaworów, jakość gazu, filtr gazu (tu zakładam że jest nowy skoro nowa instalka), i sama instalacja/strojenie i może cos o czym w tej chwili nie pamiętam.

Opublikowano
ale chwileczkę chyba mnie nie zrozumiałes on mi nie zużywa oleju po prostu już zbliża się termin wymiany i mechanik twierdzi , że może już nie miec takich własciwosci lepkościowych czy tam smarnych :p
Opublikowano
ale chwileczkę chyba mnie nie zrozumiałes on mi nie zużywa oleju po prostu już zbliża się termin wymiany i mechanik twierdzi , że może już nie miec takich własciwosci lepkościowych czy tam smarnych :p

 

Zrozumiałem dobrze, tylko twierdze że aby olej miał wpływ na vanosa to musiałby być zalany jakis rzepak albo zbyt niskie cisnienie/poziom. Jesli uzywasz normalnego oleju syntetycznego lub nawet półsyntetyka i jego poziom jest ok to nie ma szans żeby to było od tego. Przecież olej sie zużywa, przepala, traci swoje wlasciwosci w kazdym samochodzie a mimo to nie ma od tego problemów z zapłonem czy pracą silnika (oczywiscie na krótką metę, bo jak za długo nie wymieniasz to wiadomo że może Ci paść w końcu wiele rzeczy).

Opublikowano

zacznij od podłączenia auta pod komputer a tak sobie mozesz wróżyć ..... ze to albo tamto kup kabel zainstaluj oprogramowanie i sam diagnozuj. zaoszczedzisz kupe kasy

a jak masz lpg w aucie to bedzie sie dzialo :) wiec zainwestuj w kabla... i inpe np... LPG to ZŁO!! pojezdzisz troche z rozstrojona instalacja i glowica do roboty.... i tak w kolko...

 

a jeszcze... jak temperatura spalin po strojeniu ??

Opublikowano
przecież pisałem , że byłem kilka razy pod komputerem :) bład to :Układ zaworów dolotowych VANOS , instalacja raczej dobrze zestrojona bo nic czuć spadków mocy oraz widziałem na własne oczy że mapy benzyny idealnie pokrywają się z gazowymi
Opublikowano
Skasuj błąd i przejedz 300km na samej benzynie a potem znowu na gazie. Jeżeli na benzynie nie wyskoczy błąd to masz złego gazownika. Jeżeli wyskoczy to sam wiesz.
Opublikowano
Miałem na myśli że to nie wina instalacji gazowej tylko masz popsute auto cytując błąd "Układ zaworów dolotowych VANOS" czyli trzeba udać się do mechaników od BMW a nie gazowników.
Opublikowano
;;[ jak wytłumaczysz to że nie ma żadnych objawów ?? nic się nie dzieje tylko świeci check

Miałem kiedyś auto na gaz i swego czasu zapalała się kontrolka check engine na gazie. Samochód jeździł zupełnie normalnie. Potem sie okazało że jednak jest padnięta jedna rzecz, więc brak objawów wcale nie znaczy że wszystko jest ok. Zrób tak jak kolega wyżej pisał.

Opublikowano
hmm wpadło mi do głowy coś takiego :rozmawiałem z gazownikiem i mowi ze podłaczył czujnik obrotów do czujnika położenia wałka rozrządu a z tego co wyczytałem to na poprawne działanie VANOSA ma wpływ wlasnie ten czujnik czy to możliwe że instalacja bierze sygnał z czujnika wałka rozrządu może to zaburzać sygnał do VANOSA? Pozdrawiam
  • 5 lat później...
Opublikowano
Cześć mam mały problem z BMW seria 1 116 gaz sekwencja . BMW 116 rok 2006 przelot 118 tys . Wszytysko było ok dopóki nie pojechałem w trasę do Łeby pierwsze 500 km wszytsko było ok . Nagle pojawił się chcecie engine podjechałem na szybko do elektryka podpial komputer 0 błędów . Wszystkie parametry w normie .skasował błąd i ruszyłem dalej w trasę znów wszstkocbylo ok. Nagle po następnych 500 km znów wyskoczył chcecie engine ... :( nie wiem gdzie się udać czy do gazownika czy do serwisu BMW ?? Pomożecie wszytysko jest ok moc jestxobroty nie skaczą klima śmiga olej jest ... pomóżcie ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro jest check engine to błąd na silniku musi być zapisany. Pewnie coś związanego z gazem, ale to się dowiesz jak podłączysz pod kompa do BMW. Nie pod kompa do wszystkiego.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hehe skasował błąd widmo :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.