Skocz do zawartości

Zapach płynu chłodniczego na włączonym ogrzewaniu


qba_1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów,

 

Mam problem z moim BMW 525i M50B25 po swapie z M50B20, a mianowicie po włączeniu ogrzewania czuć w kabinie zapach płynu chłodniczego.

 

Jest to wersja z klimatyzacją dwu-strefową. Wiem że w E34 były montowane 3 typy nagrzewnic. W moim modelu jest nagrzewnica marki BEHR.

Nie wiem od czego zacząć diagnostykę problemu.

 

Wiem że problem może być związany z nagrzewnicą, ale nie chcę kupować od razu nowej nagrzewnicy bo koszty nie są zbyt małe. Sprawdziłem już że wykładziny na podłodze nie są mokre.

 

Czy ktoś już miał podobny problem?

 

Jeżeli okaże się że uszkodzona jest nagrzewnica to jak zabrać się do jej wymiany?

 

Czy trzeba spuścić cały płyn z układu chłodzenia?

 

 

viewtopic.php?f=71&t=117569

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja niedawno zakończyłem wymianę właśnie nagrzewnicy BEHR'a u siebie. Też mam klimę 2 strefową i generalnie robiłem wszystko wg. tej instrukcji i się udało.

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1328893-*DIY-E34-heater-core-R-amp-R-%28IHKA-content%29

 

Z mojego doświadczenia powiem tak: jak smród jest to raczej nieszczelność będzie. Ze względu na to, że w klimie są odpływy to przy małych wyciekach w aucie będzie sucho - tak było u mnie. Nagrzewnicę BEHR'a bez znaczków BMW kupiłem za 3 stówki nową na allegro i jestem zadowolony, bo wszystko pasowało, a zamiennik w sklepie w mojej okolicy był firmy Kager i kosztował chyba 210 zł, więc warto było dorzucić i mieć oryginał (tyle, że bez znaczka).

 

Jak już otworzysz to wszystko to umyj dokładnie wnętrze klimy, bo ja teraz cały czas mam smród w aucie, bo zrobiłem to trochę na "odwal się". Uważaj, żeby nie zgubić kwadratowych nakrętek z nagrzewnicy, bo nie ma ich w zestawie. O-ringi u mnie były, ale nie wszystkie, więc warto zamówić oryginały, bo nie są drogie albo dobrać coś w sklepie. Płyn teoretycznie zlewasz tylko wewnątrz (do kubeczka jak na tej stronie jest pokazane), ale jak dużo go będzie tego nie wiem, bo ja przy okazji regenerowałem reduktor od gazu, to spuściłem dużo więcej płynu, żeby mieć łatwiej...

 

Powodzenia przy robocie. Ja nigdy nie rozbierałem tak bardzo auta i dałem radę, więc ciężko nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak śmierdzi płynem to znaczy że cieknie.Albo nieszczelna nagrzewnica albo uszczelniacze między nagrzewnicą a przewodami doprowadzającymi płyn.Wymieniałem nagrzewnice jakieś 2 miechy temu i wreszcie spokój z parującymi szybami i smrodem.

W linku jest nagrzewnica w wersji z klimą,u mnie bez klimy i dostęp już taki łatwy nie jest.Nagrzewnica siemens 170 zł i do tego 3 typy.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... siemens 170 zł i do tego 3 typy.

To, co podałeś musi dotyczyć oczywiście pewnego mało znanego zamiennika typu Siemens bez klimy (zresztą nieraz niedostępnego całymi miesiącami, albo dłużej, nawet gdy jakiś sklep ma go wypisanego w "aktualnej" ofercie). Oryginał kosztuje ok. 1350zł i co ciekawe, od dłuższego już czasu, w zastępstwie do obudowy Siemens, BMW wydaje dedykowany dla niej produkt Behr'a (wraz z rurkami i specjalną instrukcją wykonania dwóch małych docięć ścianek komory nagrzewnicy).

 

...Jeżeli okaże się że uszkodzona jest nagrzewnica to jak zabrać się do jej wymiany?

Jeżeli rzeczywiście wylała Ci się nagrzewnica, to szkoda, że o takiej porze roku, bo poza samą wymianą (instrukcję już znasz), żeby uczciwie zadbać o stan autka, należy wyciągnąć wykładziny, żeby je wyprać, dobrze wysuszyć i dobrze umyć podłogę. Nawet w przypadku wylania nagrzewnicy, może to nie być widoczne na samej wykładzinie, bo płyn leci po kanałach nawiewnych w dół od razu pod gąbkę, wprost na blachę (gąbka jest bardzo gruba i nie nasącza się na wierzchu). Może dasz radę znaleźć na czas roboty jakieś wygodne i ogrzewane miejsce, żeby to w razie potrzeby dobrze wszystko zrobić.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.