Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie mam pytanie dotyczące obiawów zużycia elementów wału napędowego: W jaki sposób obiawa się zużycie (najczęstrze objawy):

1. Podpora wału

2. Łącznika wału (tłumk drgań)

Pytan bo "zauważyłem", że podczas prędkości 90 km/h i więcej dochodzi takie jakby "buczenie" z tylnej części auta, podejrzewam most lub jakieś jego elementy. Najciekawsze jest to, że dżwięk jest bardziej słyszalny gdy autem podróżuje ktoś na tylnej kanapie. Dodam, że objawy są słyszalne na oponach letnich jak i zimowych, więc opony wykluczam.

Opublikowano
Jedź na podnośnik i sprawdź co szumi. Ja niedawno wymieniałem most (przebieg 159 200 - wiarygodny), w środku była miazga. Objawy pierwsze które wystąpiły to nasilający się z czasem szum (coś jakby tarcie metalu o metal) przy jeździe na wbitym biegu, po włączeniu na luz szum cichł.
Opublikowano
A może łożysko z tyłu :?:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Rozumiem, że auta na podnośniku musi "jechać"? Czyli odpalony silnik na biegu? (Sory jeśli pytanie dość głupie :oops: )

 

Jedź na podnośnik i sprawdź co szumi. Ja niedawno wymieniałem most (przebieg 159 200 - wiarygodny), w środku była miazga. Objawy pierwsze które wystąpiły to nasilający się z czasem szum (coś jakby tarcie metalu o metal) przy jeździe na wbitym biegu, po włączeniu na luz szum cichł.

 

Tarcie metal o metal... takie dźwięki nie dochodzą. Takie dziwne buczenie ale też nie jakieś ekstra głośne ale jednak słyszalne. Przy większej ilości pasażerów dźwięk jest bardziej słyszalny. Jest jeszcze jedna przypadłość ale nie wiem czy jest to związane z mostem. Gdy odpalę auto bo dłuższym postoju (cała noc, lub cały dzień po wyjściu z pracy) dopóki silnik pracuje na "ssaniu" to przy ruszaniu gdy puszczam powoli sprzęgło to czuję takie szarpanie z tyłu, gdy silnik się rozgrzeje ten "efekt" ustępuje.

 

PS> Jeśli mogę zapytać gdzie kupiłeś most i jak cenowo Ci wyszło??

Opublikowano
Rozumiem, że auta na podnośniku musi "jechać"? Czyli odpalony silnik na biegu? (Sory jeśli pytanie dość głupie :oops: )

 

Jedź na podnośnik i sprawdź co szumi. Ja niedawno wymieniałem most (przebieg 159 200 - wiarygodny), w środku była miazga. Objawy pierwsze które wystąpiły to nasilający się z czasem szum (coś jakby tarcie metalu o metal) przy jeździe na wbitym biegu, po włączeniu na luz szum cichł.

 

Tarcie metal o metal... takie dźwięki nie dochodzą. Takie dziwne buczenie ale też nie jakieś ekstra głośne ale jednak słyszalne. Przy większej ilości pasażerów dźwięk jest bardziej słyszalny. Jest jeszcze jedna przypadłość ale nie wiem czy jest to związane z mostem. Gdy odpalę auto bo dłuższym postoju (cała noc, lub cały dzień po wyjściu z pracy) dopóki silnik pracuje na "ssaniu" to przy ruszaniu gdy puszczam powoli sprzęgło to czuję takie szarpanie z tyłu, gdy silnik się rozgrzeje ten "efekt" ustępuje.

 

PS> Jeśli mogę zapytać gdzie kupiłeś most i jak cenowo Ci wyszło??

 

Tak podnosisz auto i wbijasz 2 czy 3 i nasłuchujesz.

Co do szarpania przy ruszaniu to nie most, poczytaj o zaworze CDV.

Allegro - Most używany 550 + 50 przesyłka (przełożenie u nas jest 3.38 i takich mostów jest bardzo mało, ja wziąłem 3,46), olej redline 1l - 100, robota - 200.

Opublikowano
(przełożenie u nas jest 3.38 i takich mostów jest bardzo mało, ja wziąłem 3,46)

Tego nie czaję

 

Na razie posprawdzam od spodu co tam się dzieje może jakiś mniejszy element do wymiany, co do zaworu to nawet o takim czymś nie słyszałem ale poczytam.

Dzięki

Opublikowano

Dużo przypadków jest z tym szarpaniem, ja też czasami to mam, ale już się przyzwyczaiłem.

"Przekładnia zębata wbudowana w moście napędowym w stałym stosunku zwiększa moment obrotowy przekazywany na półosie kół napędowych i jednocześnie w tym samym stosunku zmniejsza prędkość obrotową kół napędowych w odniesieniu do prędkości obrotowej wału napędowego. Przełożenie przekładni głównej decyduje o szybkości maksymalnej, jaką może w ogóle rozwijać samochód w sprzyjających warunkach ruch".

Większa liczba oznacza większe przełożenie. Czyli wał wchodzący do przekładni będzie musiał wykonać więcej obrotów na 1 obrót wału wyjściowego. Jeżeli mówimy tu o przełożeniu głównym, to zwiększenie wartości przełożenia zmniejszy prędkości maksymalne na wszystkich biegach.

Opublikowano

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Mi buczaly lozyska w tylnych kolach, wystarczy podniesc auto na podnosniku i przekrecic kolem, jesli bedzie slychac tarcie/buczenie to beda lozyska.
http://imageshack.us/a/img594/811/uu5a.jpg
Opublikowano

Jak się wyjaśni to napisz proszę co pomogło.

Ja mam podobnie, właśnie w okolicach 80-90km/h słychać minimalne buczenie. Jest ledwo słyszalne ale jednak... I po puszczeniu gazu ustaje, jak mocno przyspieszam to też jest słabsze.

Opublikowano
Jak się wyjaśni to napisz proszę co pomogło.

Ja mam podobnie, właśnie w okolicach 80-90km/h słychać minimalne buczenie. Jest ledwo słyszalne ale jednak... I po puszczeniu gazu ustaje, jak mocno przyspieszam to też jest słabsze.

 

No to napewno nie lozyska, bo one halasowaly od 30-40km/h w gore caly czas im szybciej jechalem tym glosniej

http://imageshack.us/a/img594/811/uu5a.jpg
  • 8 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.