Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, przegladam mase internetu i nigdzie nie moge znalezc rzetelnej informacji na nurtujacy mnie temat.

Otoz moja bunia jak sie nagrzewa zaczyna od 1100 obrotow na zimnym i schodzi powoli(tak od 90 stopni do 105) na 550-650(okolo )

Czy takie obroty w benzynie nie sa za niskie?!

Czasem obserwuja lekkie drgania i bujnieacia jakby miala zaraz zgasnac ale po wymianie uszczelki pod klawiatura nie zdycha.

Kupilem nowe swiece oleje filtry itp i zamierzam je wymienic na dniach i obserwowac.

Jezdze po miescie i trcohe trasy, na trasie zero problemow, w miescie czasem na swietlach bujnie co mnie troche drazni.

 

Kolejna sprawa to ze obroty lekko delikatnie skacza,..tak ze ledwo to widac( czasem mocniej).

czego to moze bcy wina?

Lewe powietrze?

Podcisnienie?

Czujnik walu?

Filtr powietrza(lezy w garazu musze wymienic:)

Jak kupilem Auto mialo 7 kilometrow niecale na paliwie w zbiorniku zapasu, moze zassalo jakis syf?

Najblizsza stacja to bylo tesco i tam zatankowalem(tesco UK)

Prosze niech ktos napisze jakie powinny byc obroty biegu jalowego na cieplym sliniku 320i 150 kucy

 

Po tym bede wiedzial czy mam szukac problemu z za niskimi obrotami i drgajacymi czy tylko te drugie...

 

Serdecznie pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi!

 

poniezej filmik z moja Bunia i obrotami, moze po tym ktos wypalie o co chodzi?

 

Opublikowano

U mnie tak samo obroty schodzą po zagrzaniu się silnika i stoją na niskim poziomie. Jak włączę klime to podskakują o jakies 100obr/min.

Gdzieś czytałem , że po wgraniu najnowszego oprogramowania obroty biegu jałowego są wyższe .

U mnie jest najstarsze oprogramowanie - tak jak auto wyszło z fabryki i tylko czaję się na okazję aby wszystko zaktualizować .

Opublikowano

N43 soft z 2011roku, temp robocza, na swiatlach okolice 600/700rpm. To jest oszczednosc benzyny na postoju ;)

Delikatne szarpniecia moga byc spowodowane np wtryskami/swiecemi/cewkami i 5 innymi czesciami :)

Opublikowano

Witajcie, swiece wymieni w srode i sprawdze co bedzie.

Martwi mnie ze obroty to 550-650 na rozgrzanym, po wlaczeniu klimy ida na 800-850 tak mysle i stoja sztywno mikro bujniecia sa ale nei tak duze jak bez wulaczanej klimy...

Zaczynam sie martwic co to moze sie dziac z moja bunia....

Ale mam nadzieje ze uda mi sie zrobic tak aby nie byla chora:)

Opublikowano

W serwisie będzie dużo drożej, na forum są tematy odnośnie aktualizacji/kodowania bmw popytaj tam.

Ja np robiłem u znajomego który się tym zajmuje więc koszt to 40zl za flaszkę czystej:)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A czy ktos wie ile czasu sie wgrywa nowy? I co potrzeba zeby to zrobic?

Czy nie neisie to ze soba konsekwencji i negatywnych skutkow?

Jesli natomiast pozostane przy tym co mam i wyeliminuje nierowna prace to czy jak najbardziej moge spokojnie dalej tak latac czy sklaniac sie bardziej do zmiany softu?

 

Nie wiem czy dobrze mysle ale z taka zmiana wiaze sie dawnkowanie paliwa czyli "rimap" ?

Czyli jest opcja ze bedzie tez autko bardziej ekonomiczne?

 

Moj znajomy mechanik robil cos takiego w 320Ci i twierdzi ze ma teraz ze 170 R6 cos kolo 200KM, co prawda zmienil tez wydech i ma filoa na pukcie M i zaklada co sie da od M....

 

reasumujac czy nalezy sie obawiac niskich obrotow i szukac pomocy z komputerem?

Czy mozna spokojnie jeszdzic jak sie jezdzilo i nie wnikac?

Opublikowano

Wgranie najnowszego oprogramowania do silnika wraz z usunięciem starych adaptacji to jakieś 15 - 30 minut. Do tego potrzebny jest oczywiście kabel i oprogramowanie, a także alternatywne źródło zasilania (mi użyczono akumulatora z innego samochodu). Zauważyłem zwiększenie momentu w niskich partiach obrotów i tym samym lepszą elastyczność. Minimalnie też spadło spalanie.

 

Nowsze oprogramowanie zawsze coś dobrego wnosi, nie powinno spowodować negatywnych skutków. Ryzyko że coś pójdzie nie tak jest zawsze, ale moim zdaniem nie jest wielkie. Można je zminimalizować poprzez podłączenie alternatywnego zasilania, dobrego komputera z interfejsem i ogarniętego operatora :)

Opublikowano

Daruje sobie to opragramowanie, nie przeszkadzaja mi niskie obroty tylko boje sie ze za niskie i cos sie uszkodzi.

Jak nie drga, czy buja lekko czasem to ejst ok, cisz i spokoj w srodku.

Zrobie co zaplanwoalem pojade na kompa sprawdzic bledy i jak nie bedzie problemu z nierowna praca nic wiecej nie ruszam :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Od pewnego czasu jezdze po wymianie swiec i odmy i uszczelki pod zaworami i innych pierdol i zauwazylem ze ten silnik tylko jak jest zimny t pracuje w miare spokojnie.

Nie wazne jak jezdze i tak czasem na jalowym bujnie czy sie buja(albo bardz malo)...

Mechanik mi mowi ze tak maja i tak bedzie, i wierze w jego slowa i nie szukam przyczyny bo w sumie jezdzi ok...

Raz na tydzien potrafi po wzuceniu luzu na swiatlach zgasnac- tak delikatnie ze nawet niezauwazylem raz( azdazylo sie ze 2 moze 3 razy na 3-4 tygodnie).

 

Nowy soft jaks ie dowiedzialem w salonie to dosc duzy koszt(okolo 150 funtow u mnie jesli pojdzie glado), nie daja gwarancji ze wszystko bedzi eok i jak sie pojawia problemy badz bledy to bedzie niemilo.... wiec se daruje.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Ja pogrzebałem trochę w Inpie i znalazłem !!!

Przez Inpę można podnieść obroty jałowe . U mnie też auto czasami umiało zgasnąć i pobujać . Zazwyczaj jak się to działo to włączałem klimę obroty się podnosiły i było OK .

W inpie obroty jałowe były ustawione na 700 i chodziły od 680 do 710.

Ja ustawiłem na 740 i teraz skaczą od 730 do 750. Silnik jakby równiej działał. Już dwa dni jeżdżę z tym i obroty ani razu nie skakały.

 

W inpie przy tym podnoszeniu obrotów było ostrzeżenie , że max można dać na 1200 obr/min.

 

Jak będziecie chcieli to w niedzielę wam opiszę całą procedurę .

 

P.S.

 

Wiem też, że coś musi być na rzeczy z autem skoro się coś takiego dzieje . Podniesieniem obrotów na biegu jałowym nie naprawiłem auta !

To jest tylko półśrodek.

Ja obstawiam cewki ale nie chcę ich wymieniać na darmo . Także podciśnienie może być za małe więc poczekam na nową pompę vacum i nową odmę .

Opublikowano

u mnie obroty są w przedziale 650-680 po rozgrzaniu z klima +100 soft mam najnowszy bo w tym roku wymieniał mi salon BMW bo poprzedni ECU padł ( gwarancja )

i lepiej się zachowuje jak jest rozgrzany rano jak jest zimno i bunia zimna to mam wrażenie ze jest strasznie ociężała i ślamazarna a po rozgrzaniu uruchomienie silnika ponownie nie powodują wzrostu podczas startu obrotów wyżej jak 1200 gdzie na zimno wskakują aż do 2500-2700

Opublikowano

Witajcie,

U mnie na zimnym (0-10 stopni na zewnatrz) po nocy jak startuje motor to wskakuje na 1300 okolo i schodzi powoli na swoje 600-cos tam(sprawdzalem na mierniku BMW i pokazuje ze waha sie miedzy 650-700, ale utrzymuje zazwyczaj w przedziale do 20-30 obrotow roznicy).

To ze buja mi czasem czy az go zdusi to zawsze gdy staje na swiatlach, zauwazylem ze auto jak jeszcze jedzie i jest 0 na licznkiu predkosci to obroty sa wyzsze o 100-200, jak tylko sie zatrzymam automatycznie wedruja na srodkowa kreske pomiedzy 0 a 1000 obrotowi wspinaja sie na okolo 650 tam juz zostajac(raz w czas na kilka tygodni wtedy gasnie).

Zaglebiajac sie w temat dotarlem do wnioskow ze niskei ogolne obroty silnika rozgrzanego czasem sa za niskie aby utrzymac motor w pracy...zwyczajnei ejsli chwilowo dostanei wiekszy pobor pradu, zalaczy sie wiatrak, pompa wspomagania zuzyje wiecej energi czy cokolwiek innego moze sie zdazyc krytyczne przeciazenie i silnik mowiac krotko gasnie.

BMW celowo podnioslo ta dolna granice w nowszym sofice aby tego uniknac, aczkolwiek znaczaco na jazde to nie wplywa.

 

Cewki moga byc przyczyna bujania(i na 90% sa), mam nowe swiece i reszte i czuje poprawe, lepiej sie zbiera tez autko.

 

Kolejna sprawa to chyba taka ze moja bunia byla jakis czas niejezdzona i przez to dosc ospala, teraz trcohe kilometrow zrobilem i staram, sie jej podnosic obroty i uzywac wiekszego zakresu zeby czasem do 5-6 tys podciagnac 2 czy 3 biegu....przeciscic kata i dac lepsze smarowanie:P(zona krzyczy ze wtedy jak rajdowiec....ona jeszcze nie widziala rajdowca w zime non stop bokiem)

 

Do sedna, N46 to niezbyt udana konstrukcja, maja zadyszki i problemy...ogolnie jest dobra alternatywa na male przebiegi i jazde miejska- na tyle silny zeby z dwojki praktycznie ruszac i nei zdechnac- disel oszczedny ale filtr czastek dostalby po tylku robiac dziennie 2x 15 kilometrow miasta...

 

Chyba sie juz przyzwyczajam ze poki nie zamienie 4 cylindrow na normalne 6(mialem wczesnie e46 328....i tesknie za tym silnikiem...) to obroty beda jakie beda...mam nadzieje ze silnik bedzie pracowal i nei bedzie sie burzyl oraz ze bedzie spalal paliwo i nie robil niespodzianek.

Pozostaje go jednak umyc bo poprzedni wlasciciel zaniedbal sprawe uszczelek i byl caly obrzygany olejem lacznie ze skrzynia biegow.... doprowadzilem chyba do stanu dobrego uszczelki i olej to teraz wyczyscic go jeszcze zeby wygladalo to jakos po ludzku:P

 

JAk sie rozpisalem to sorry, dzieki za udzial w dyskusji.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam, odgrzeję trochę kotleta. Ale wczoraj na wolnych obrotach usłyszałem u siebie delikatne cykanie (jakby iskra przeskakiwała), dziś w ruch poszła inpa i rheingold i okazało się że na niskich obrotach (ustawione na 700, wahają się 680-710) na 2 i 4 cylindrze przekroczone są wartości spalania stukowego?! Problem całkowicie ginie gdy włączę klimę i obroty wędrują do 850. Wtedy wszystkie wartości spalania stukowego są w normie i cykanie ustaje. Na kompie żadnych błędów. Chciałbym oczywiście znaleźć przyczynę tego zjawiska (zacznę od wyjeżdżenia paliwa i zalania 98oktan), ale również zastanawiam się nad podniesieniem obrotów np. próg pierwszy 700 na 800 drugi bez zmian lub 850-900. I pytanko czy ktoś z Was podniósł sobie na stałe wolne obroty? Jakieś wnioski?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
U mnie objawy takie jak wyżej opisywali (obroty ok 650 i czasem je lekko bujnie, kilka razy zgasł bez powodu na luzie). Póki co nic z tym nie robię, ale będę śledził temat, może ktoś wie co z tymi obrotami nie tak.
Opublikowano

Jak kupiłem swoją 320i też spadały mi obroty np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, nigdy auto samo nie zgasło i nie pamiętam jakie mam wolne obroty ale nic z tym nie robiłem (soft z 2008r ale nie wiem jaki).

Zauważyłem że obroty przestały mi spadać po wyczyszczeniu elektrozaworów Vanosa i wymianie na nich oringów. Później wyjmowałem parę razy elektrozawory i obroty znowu lekko spadały więc kupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnych oringi lekko grubsze ale nie pamiętam już jak bardzo. Elektrozawory wchodziły z większym oporem ale (po przesmarowaniu oringów olejem) nic się im nie stało i autko pracuje bardzo równo. Kiedyś miałem również błąd silniczka VVT (podobno jego awaria lub już zła kondycja skutkuje falowaniem wolnych obrotów) ale od pół roku już się nie pojawia.

Napiszcie jeszcze jaki macie zalany olej. U mnie 5W40 AMSOIL.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja u siebie te oringi wymieniałem zaraz po zakupie, stare po wyjęciu rozleciały się w rękach. Silniczek valvetronica też wymieniałem, jest nówka sztuka. Generalnie innych objawów oprócz tego delikatnego cykania nie ma, na obrotomierzu wskazówka stoi w miejscu, auto nie przygasa, jeździ dobrze, ale lubię mieć wszystko na tip-top. Szczególnie, że było więc szukam rozwiązania swojej zagadki. Olej mam Valvoline 5w30, wymieniany parę tysięcy temu.
Opublikowano

Żeby nie to co piszesz (błędy z dwóch cylindrów) sugerowałbym sprawdzenie pompy vacum bo podobno lubi cykać. Ale wydaje mi się że cykałaby również przy wyższych obrotach.

Czemu rzadszy olej ? Te silniki się dosyć mocno rozgrzewają i słyszałem opinie że lepiej mieć 5W40 na którym film olejowy więcej wytrzyma. Ale bmw również i ten olej dopuszcza. Zależy od stylu jazdy i właściwości konkretnego oleju.

 

W dieslach cykać potrafiły również wtryski ale nasze nie są tak delikatne. Pamiętam że u siebie przy wymianie uszczelniaczy zaworowych wyciągałem całą listwę wtryskową ale nie wiem czy da się wtryski zamienić miejscami - chociaż czemu miałoby się nie dać? Jak masz taką możliwość to zamieniaj miejscami cewki i wtryski, a potem kasuj błędy i sprawdzaj czy nie pojawiły się na innych cylindrach.

W naszych silnikach nie jest łatwo wymienić filtr paliwa ale jest taka możliwość i ktoś pisał że są dwa filtry które z czasem mogą ulec uszkodzeniu i ich drobinki mogą się dostać do wtryskiwaczy. Poszukaj tego tematu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dlaczego 5w30? po pierwsze wyszukiwarka valvoline, taki określiła jako najlepszy i chyba w książce "Sam naprawiam..." i instrukcji podany 5w30, ale to nie problem tak na prawdę czy 5w30 czy 5w40.

A błędów BRAK, nie ma żadnych, jedynie w livedata dopatrzyłem się przekroczonych wartości dla 2 i 4 cylindra, tak samo na PB i LPG, więc to nie wtryski. Na razie pośmigam na samej PB i zobaczę, może to kwestia "rozregulowanej mapy".

  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam chciałem się zapytać czy rozwiązałeś swój problem z niskimi obrotami na biegu jałowym i delikatnie drgającą wskazówkę obrotomierza zwłaszcza przy dłuższym postoju na wolnych obrotach bmw E90 320i.Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli nie ma konkretnej przyczyny to możliwe, że ktoś je obniżył, jest możliwość ich regulacji przy pomocy np. ista.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W opcjach serwisowych w sekcji silnika jest odpowiednia opcja, jak tam dojdziesz to na pewno zauważysz.

spacer.png

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Mojego znajomego BMW e90 320i (N46B20)

Ma także falowania delikatne w zakresie 680-800 na rozgrzanym, przy zwalnianiu potrafi przydusić się do 300-400 ale bardzo rzadko.

Miał wymieniane uszczelniacze zaworowe i ustawiany rozrząd i kilkakrotnie sprawdzany po 3tyś przebiegu oraz zębatka valvetonic i wcześniej wymieniony motor Velvetronic. Odma także działa i była wymieniona( przysysa przy korku oleju),


Bieżące błędy (ISTA+):

0029F5 DME: Catalytic - converter conversion 2

002A6F DME: Valvetronic, minimum lift exceeded



Wymieniony także sensor Valvetronic bo cały czas był zalany złącze olejem i w tej chwili testuje czy błąd wróci?


Czy katalizator powodował by problemy z obrotami?


:cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.