Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

Poniżej sposób wymiany panelu klimatyzacji BASIC na HIGH (obydwie z przed liftu)

Lista potrzebnych materiałów:

- panel klimatyzacji HIGH (niema trzeba kupować obudowy – pasuje do tej z wersji BASIC)

- kostka X13765 – 2 piny (można ją nabyć od sprzedawcy samego panelu, albo zostaje ASO – parę złotych – dostępne praktycznie od ręki)

- kostka X1527 – 26 pinów (można ją nabyć od sprzedawcy samego panelu, albo zostaje ASO – parę złotych – dostępne praktycznie od ręki)

- bezpiecznik 1,5 A – opcjonalnie – ja nie zmieniałem

 

Krok po kroku

- odłączyć AKU

- zdjąć listwę ozdobną

http://imageshack.com/a/img14/3064/3lft.jpg

http://imageshack.com/a/img132/1619/z8ga.jpg

 

- zdemontować obudowę panelu

 

http://imageshack.com/a/img607/4610/7hed.jpg

http://imageshack.com/a/img6/8954/0aok.jpg

 

- odkręcić śruby montażowe i wypiąć z zaczepów (4 u góry, 4 na dole)

 

http://imageshack.com/a/img36/53/ns12.jpg

 

- piny z kostki kostkę X01130 (tej szerszej) przepiąć do pinów w kostce X1527 według schematu

X01130 -> X1527

1 -> 1

2 Nie używana

3 -> 9

4 -> 8

5 Nie używana

6 -> 6

7 -> 7

8 -> 21

9 Nie używana

10 podłączyć do X13765

11 -> 15

12 -> 16

13 -> 18

14 -> 19

15 -> 20

16 -> 14

17 Nie używana

18 podłączyć do X13765

Gdyby Wam nie pasowała taka forma zapisu możecie sobie sami prześledzić ścieżkę połączeń dla paneli BASIC I HIGH dla Waszego modelu według schematów dostępnych na:

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/e60e61/index.htm

Component and signal information -> Components ->A_control units, modules -> A11a Heating/air conditioning system

Piny do kostki X1527 przepinajcie (wystarczy mały śrubokręt włożyć w poszczególny otwór w kostce I nacisnąć i nacisnąć na blokadę) – NIE UCINAJCIE KABLI! Jedyne dwa które musicie pokombinować z lutowaniem to dwa przewody zasilające – w wersji HIGH z racji zapotrzebowania na wyższy prąd są one po prostu grubsze więc rozmiar nie będzie Wam się zgadzał.

 

http://imageshack.com/a/img713/158/6o6e.jpg

 

Na tym etapie po ponownym zamontowaniu dostajemy działający panel (poza tym, że pokrętło dla pasażera nie steruje temperaturą) – nie będzie pojawiał się żaden błąd. Nadal możemy starować nawiewem z poziomu Idriva (ciepłe średnie zimne powietrze) ale tracimy kontorlę nad tym gdzie ma wiać zatem dobrze byłoby sobie zakodować jeszcze klimę HIGH

Jeśli macie na to czas i środki oczywiście możecie sobie dołożyć jeszcze dodatkowe czujniki, zaparowania, słoneczne, jakości powietrza i oczywiście przede wszystkim środek do klimy dwustrefowej ale to już wydatek około 2000 zł.

Ja zmieniałem ten panel głównie dla wyglądu panelu lecz niemniej ważnym powodem był ciągle wyłączający się przycisk auto (mój panel był chyba jakiś felerny) więc za jednym razem upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu.

 

http://imageshack.com/a/img6/380/rf21.jpg

 

To mój pierwszy DIY więc bądzcie wyrozumiali. W razie czego podpowiem co i jak

 

PS

Kodowanie udało się wyłącznie dzięki pomocy kolegi z forum Popkan'a

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam mam pytanie gdzie podłączyć ten czujnik nasłonecznienia, ogólnie ma jeden przy podszybiu, czy musi byc jeszcze jakiś drugi ??

 

znalazłem taką rozpiskę i wspominają coś o tym ze podłączyć 4 przewody z wtyczki 26pinowej do wtyczki czujnika, jak to rozumieć najpierw przepinamy piny z Basic do High te 4 a potem z powrotem do czujnika? czy pociagnać od nich drugie do czujnika ??

 

1/ connector X1527 (26pin blue)

 

from X18793 (original black 18pin) -------to X1527 (new blue 26pin)

1 -------to 1

3 -------to 9

4 -------to 8

6 -------to 6

7 -------to 7

8 -------to 21

11 -------to 15

12 -------to 16

13 -------to 18

14 -------to 19

15 -------to 20

16 -------to 14

 

 

2/ connector X13765 (power and ground):

 

from X18793 to X13765

10 -------to 1 (red)

18 -------to 2 (brown)

(we need to add 6 inch of red and brown cable to each)

 

 

3/ connector X01130 (12pin black) :

nothing change in this connrector, it's stay as original

 

 

4/ solar sensor : (we add/connect 4 cable from the X1527 to the solar sensor)

 

from X1527 (blue 26pin) to Sensor

10 -------to 1

13 -------to 2

11 -------to 3

12 -------to 4

 

 

not used at all from X18793 :

2 not used

5 not used

9 not used

17 not used

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Zmieniłem panel klimatika na panel klimatronika wg. ww. opisu. Wszystko działa :D , dołożyłem jeszcze czujnik nasłonecznienia (cztery przewody wchodzą w puste piny dużej niebieskiej kostki). Jeszcze raz potwierdzam, że jak zrobisz wszystko wg. opisu to będzie działać :D
Opublikowano

witam,

 

Mam pytanie odnośnie zmiany podświetlenia.

U mnie nie świecą się diody od pokręteł temperatury, nie wiadomo na jaką temperaturę jest ustawiona klima. Jakie żarówki/ diody tam są zamontowane? Chciałbym je zamówić zanim rozbiorę panel.

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Orientuje się ktoś czy taki sam schemat przełożenia przewodów jest do panala z klimy Basic do High ale w modelu LCI 2008r ?

Pozdrawiam

JKCHRIS

www.grzejniki-lazienkowe.net
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Odnośnie zmiany paneli ale w LCI znalazłem info że w panelu BASIC LCI są jeszcze dwa przewody na 18 pinowej wtyczce.

Na pinie nr 2 i nr 5 oraz jest różnica na pinach 5 i 8 . Zamiast z 8 to z 5 idzie przewód na pin 21.

pin 2 = yellow red

pin 5 = white green

 

Gość zrobił schemat :

http://www.grzejniki-lazienkowe.net/basic.pdf

 

Mam pytanie .

Ma ktoś może schemat do kostki 18 pinowej ale LCI.

Jak pisałem wcześnije w Basic LCI w odróżnieniu do przedlifta są jeszcze 2 przewody.

O ile nr 5 jest podłączony do 21 w nowej kostce to nie bardzo wiem co zrobić z przewodem na pinie nr 2 yelow-red ?

 

Pozdrawiam

JKCHRIS

Edytowane przez jkchris
www.grzejniki-lazienkowe.net
Opublikowano
Ja poszedlem jeszcze dalej i zamontowalem panel LCI i dopiero jestem zadowolony mozna pokretłami sterować na wyswietlaczu. trzeba tylko dodatkowo zlutować dwa przewody.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Jakie przewody należy lutowac? A jak wygląda kodowaie? Co dodać a co usunąć w fa???? Bo kurcze nie znam kodów poszczególnych paneli
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

9C4B - silniczek zaworu lewego odpowietrznika

9C4F - silniczek nawiewów przedział nóg prawy

9C50 - silnik tylnych drzwi przeciw przyciemnianiu

9C54 - sygnał czujnika ACU (automatyczne sterowanie)

9C55 - czujnik zamglenia

9C5D - czujnik wymiennika ciepła prawy

9C62 - tylny regulator przeciw ściemnianiu

9C64 - sonda termiczna wentylacji

9C6E - zawór wody prawy

Takie mam błędy związane ze zmianą klimatika na klimatronika poliftowego . Nie wiem czy wszystkie błędy są związane ze zmianą, ale wg. mnie klima działa prawidłowo i reaguje na pokrętła i przyciski klimy.

Opublikowano
Już wszystko wiem ;-p błędy będą dopoki nie zakodujesz nowego panelu. Mi to wszystko ogarnal kolega dziqusek (muszę przyznać że baaardzo kumaty gościu) zajelo mu to może z 5 minut. I teraz nie mam żadnych błędów i dodatkowo mam sterowanie kierunkiem nadmuchu z poziomu i driva. :norty:
Opublikowano
Ale ja miałem wcześniej klimatika a nie klimatronika, czyli wg. mnie błędy będą ponieważ nie "widzi" prawej strony i nie będzie widział ponieważ nie ma "prawej strony" (sterowania). Nie przekładałem nagrzewnicy od klimatronika , tylko sam panel poliftowy.
  • 4 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

A czy ktos sie orientuje co trzeba zrobic podczas wymiany panelu pre-lci (LOW basis) na LCI (LOW basis). Wiem, ze tez tam sa tylko dwie kostki. Moj kuzyn wymienil jako plugnplay ale przestala dzialac klima tzn. kompresor. Jak wsadzil spowrotem stary to wszystko dziala... podejrzewam, ze trzeba jakies kabelki pozamieniac...

 

Potrzebuje to bo zmieniamy mask pre-lci na maks lci (8 przyciskow) wiec musimy panele tez wymienic...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

Odnośnie zmiany paneli ale w LCI znalazłem info że w panelu BASIC LCI są jeszcze dwa przewody na 18 pinowej wtyczce.

Na pinie nr 2 i nr 5 oraz jest różnica na pinach 5 i 8 . Zamiast z 8 to z 5 idzie przewód na pin 21.

pin 2 = yellow red

pin 5 = white green

 

Gość zrobił schemat :

http://www.grzejniki-lazienkowe.net/basic.pdf

 

Mam pytanie .

Ma ktoś może schemat do kostki 18 pinowej ale LCI.

Jak pisałem wcześnije w Basic LCI w odróżnieniu do przedlifta są jeszcze 2 przewody.

O ile nr 5 jest podłączony do 21 w nowej kostce to nie bardzo wiem co zrobić z przewodem na pinie nr 2 yelow-red ?

 

Pozdrawiam

JKCHRIS

 

 

hej wiec tak jak kolega napisal w LCI sa dodatkowe 2 kabelki. Z tego co zauwazylem to takze do sprezarki klimy idzie wiecej kabli. Po zalozeniu paneulu LCI (basic) wszystko dziala poza klimatyzacja. Pusty man nic nie dal. W ISTA wywala blad srefrigrator control valve i klima nie dziala. Po zalozeniu starego panelu wszyskto wraca do normy. Czy wie ktos moze co, jakie piny trzeba poprzekladac lub pomostkowac?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.