Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz czy ci ładuje. Miernik i patrzysz czy masz ponad 14V na odpalonym silniku na klemach akumulatora. Jak nie to coś z alternatorem.
Opublikowano

w pracy mam miernik, mam nadzieje ze rano odpali.

czy moze to byc wina samego akumulatora codziennie robie krutkie odcinki (do pracy 1,5km na LUNCH 1,5km i po pracy 1,5km).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się ze nie. Mi jak się taka konrolka zapaliła to były to szczotki. Jak akumulator jest słaby to kijowo pali i deska swieci jak choinka podobno, chociaż jeszcze tego nie widziałem. Ja bym obstawiał że ci nie ładuje, ale to mierniczkiem sobie sprawdz.
Opublikowano

w ukrytym menu funkcja 9 napiecie akumulatora-pokazuje 120... kluczyk pozycja nr.2 tak ze dmuchawa chodzi.

Po odpaleniu auta spada 116-117 sie wacha, niewiem co to za wartosci...?

Opublikowano

na IRL forum znalazlem takie oznaczenie :

Instructions to access the hidden OBC functions:

 

9 Battery

9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v

 

 

czyli jak umnie pokazuje na nieodpalonym. 120 = UB 12.0V

a na odpalonym 117 -UB 11.07V

 

zamalo czy miesci sie w granicach ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

116-117 to inaczej 11.6 i 11.7V, czyli napięcie.

Nie masz ładowania.

Powinno być między 13.9 a 14.4, a jako że testy na zegarach zaniżają, przy prawidłowym ładowaniu masz mieć ok 13.8 w górę.

Alternator na stół i dać komuś kumatemu do sprawdzenia.

Prawdopodobnie koniec szczotek albo pierścieni ślizgowych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O to nawet nie wiedzialem ze w tym menu jest taka opcja;-) A pewny jestes ze ci tak nisko pokazywalo? Bo dwa lata bez ładowania to akumulator nie da rady. Wartosci graniczne juz ci shadow napisal. Jak masz ponizej 12 to alternator padl i pojezdzisz tylko tyle ile zostalo pradu w akumulatorze.
Opublikowano

Nikolcia witaj !

Radzę nie ruszać się autem z domu aż do rozwiązania problemu , a jak już to miej kable do odpalania.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Nikolcia witaj !

Radzę nie ruszać się autem z domu aż do rozwiązania problemu , a jak już to miej kable do odpalania.

 

o to to.

 

U mnie było to samo, myślałem, że dam radę jeszcze rundkę zrobić na tej kontrolce a tu zonk :) dyskoteka na desce (z powodu braku prądu - aku już był powoli pusty) - po kolei wszystkie kontrolki się pozapalały..

W końcu padły światła a że było już po 21 to ciemno jak w d... było a ja byłem na strasznym wypizdówku :) Ale cudem dojechałem do domu nie rozbijając się ani nikt we mnie nie wjechał..

Nie pierdzieliłem się tylko wymieniłem od razu cały alternator (z 90A zmienione teraz na 120A)

Opublikowano

ladowalem akumulator ze 3 godz. do pelna, sam sie zdziwilem jak ladnie pali potakim zabiegu autko.

po naladowaniu akumulatora w ukrytym menu napiecie mialo stale 129 czyli 12,9V.czerwona kontrolka dalej sie palila akumulatora.

zona obiechala cale miasto i jeszcze ja sie przymiezam jutro do pracy jechac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przedlift tylko:

Alternator 150A 1 od 09/1999 12317788247

polift ma symbol:

Alternator 150A 1 od 09/2002 12317797661

a z benzyny w ogóle nie pasuje.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie, że szczotki, to jakaś bolączka wszystkich beemek. Dostałem chyba ze 100 maili od ludzi, którzy mieli taki problem, a mój temat przytoczony-przypomniany powyżej im pomógł. Radzę nie jeździć bez ładowania, bo nie wiesz kiedy staniesz, a jak to zazwyczaj bywa, będzie to na jakimś wygwizdowiu.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Juz rano nie odpalilem, a niestety jest piatek wiec alternator poczeka na naprawe do poniedzialku.

a mialem uzywke prawie jak nowa tylko ze 90A wiec zamalo.

 

rano slabo bo slabo ale troche silnik pokrecil i padl akumulator-po 5 godz podlaczylem( "power batery"700A) zeby dojechac do mechanika,

zdziwilem sie bo dlugo niechcial odpalic a jak zalapal to poszla czarna chmura- to od nadmiaru ropy jak bemka nie odpalala ?

Opublikowano
Akumulator po takim rozladowaniu bedzie do smieci.

O jakich parametrach poecacie akumulator do 320d 136km 80AH ? a reszta oznaczenia?

 

Z wyszukiwarki Bosch wyszło mi coś takiego:

 

 

Akumulator Bosch S4 0.092.S40.100 S40 10 315x175x175 80Ah, 740A, L-

Akumulator Bosch S5 0.092.S50.100 S50 10 315x175x175 85Ah, 800A, L-

 

http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.php

Opublikowano

alternator wyslany do regeneracji-znawca mowi ze caly sie przepalil(spalil) ze duzo oleju bylo na nim.

pytanie skad olej na alternatorze?

regenerowac czy nowy???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej w M47 i M57 zazwyczaj kapie z pompy wspomagania, albo z węży.

Przerabiałem to w obu przypadkach.

W M57 najpierw lała pompa, potem wąż, a w M47 tylko z węża lało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.