Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

szukam ale nie mogę znaleźć konkretnej instrukcji jak wykonać adaptację skrzyni biegów. Czy może ktoś napisać gdzie to się robi w INPIe? Jak wygląda cała procedura itp.

Czy adaptacje da się wykonać tylko i wyłącznie za pomocą komputera czy może istnieje możliwość jej zrobienia z poziomu samochodu?

Dzięki.

Edytowane przez bbrys
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Witam,

szukam ale nie mogę znaleźć konkretnej instrukcji jak wykonać adaptację skrzyni biegów. Czy może ktoś napisać gdzie to się robi w INPIe? Jak wygląda cała procedura itp.

Czy adaptacje da się wykonać tylko i wyłącznie za pomocą komputera czy może istnieje możliwość jej zrobienia z poziomu samochodu?

Dzięki.

Z tego co mi wiadomo to poza wszystkim wymagana jest dość skomplikowana i czasochłonna procedura jazdy z określonym reżimem. W ASO robiono mi adaptacje dwa lub nawet trzy razy i dopiero ostatnia próba z jak stwierdzili uaktualnioną procedurą adaptacyjną przyniosła trwały efekt. Wcześniej było ok przez 2 tygodnie i pojawiały się twarde zmiany biegów. Teraz od roku jest ok. Mowa o skrzyni 6HP19 ZF

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
OK, jaka by nie była ta procedura to chciałbym się dowiedzieć jak wygląda proces adaptacji skrzyni od początku do końca. Wiele było tematów, w których wyczytałem, że "trzeba wykonać adaptację skrzyni" ale póki co nie znalazłem instrukcji jak to zrobić. Tak jest, mówimy o skrzyni 6HP19 ZF.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano (edytowane)

W inpie wejdz w asb , activ i tam poszukaj adaptationvalues czy jakos tak. Ja jutro będę robił adaptacje u siebie więc dokładniej mogę napisać ale łatwo to znaleźć . Co do samej adaptacji po kasowaniu to gdzieś czytałem , że trzeba rozpędzić auto szybko do 80km/h później zwolnić do zera, a następnie powoli do 80 - 100km/h.

Ja tak zawsze robiłem i działało. Z tym że robię adaptacje przed zimną i przed latem . Nie wiem czemu ale przy zakupie mojej fury miałem czasami twarde zmiany, po adaptacji skrzynia jak nowa.

Po jakimś czasie 7-8 miesięcy znów poczułem raz czy dwa dziwną zmianę i wtedy znów adaptacja.

 

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=29574

Edytowane przez bialaalpina
Opublikowano
No widzisz. Porządnie zrobiona adaptacja nie rozjeżdża sie po kilku miesiącach.

 

 

No właśnie nie wiem czy masz rację.

 

Jak robiłem adaptację to jeździłem po mieście tylko. Następnie miałem przez jakieś dwa miesiące codzienne trasy po 140km dziennie drogami szybkiego ruchu. I po tym znów tylko miasto - i znów czułem twarda zmianę . Adaptacja od razu to uregulowała i znów było OK.

Nie jest to jakoś uciążliwe dla mnie więc raz czy dwa razy do roku sam sobie to mogę zrobić .

 

Ile dałeś za adaptację w ASO ?

Opublikowano
Adaptację w inpie mam robić na włączonym zapłonie czy na włączonym silniku? Robi się w moment czy coś trzeba czekać?
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

W inpie tylko zresetujesz ustawienia adaptacji - czyli usuniesz poprzednia adaptacje.

Ja robiłem to tak , że jechałem tam gdzie będę w stanie zrobić te procedurę. Później wyłączałem auto i na zapłonie ( silnik wyłączony ) resetowałem inpa .

Później kompa odłączałem , auto zapalałem i jazda .

Opublikowano
No widzisz. Porządnie zrobiona adaptacja nie rozjeżdża sie po kilku miesiącach.

 

Nie. Zainicjowanie adaptacji albo jest albo nie. Nie ma opcju ze adaptacja moze byc zrobiona w polowie dobrze a w polowie zle. Zaczynasz adaptacje srzyni i ona uczy sie twojego stylu jazdy i tyle! Twierdzenie ze adaptacja moze sie "rozjechac" po jakims czasie to kompletne bzdury! To uzytkownik moze sie zmienic albo ten sam moze zmienic styl jazdy. ALbo jakies zmiany w samej skrzyni czyli np wymiana oleju,dolewka,wymiana silnika.

Ja jak robilem w poprzednim bmw adaptacje skrzyni to nie wyszulem zadanej roznicy

Opublikowano
Widzę ze wiesz lepiej czego doświadczyłem. Robiono mi adaptacje ze 3 albo i 4 razy. Jest kompletna bzdura ze chodzi tu o to jak jezdzi użytkownik i dostosowanie do jego stylu jazdy. To nie ma nic wspólnego ze stylem jazdy. Obojętnie jak jezdzi użytkownik biegi powinny wchodzić miękko, bez szarpnięcia. U mnie wchodziły miękko bardzo krótko po tym jak wykonano nieprawidłowo adaptacje. Od czasu jak to zrobiono w końcu porządnie minął rok i skrzynia chodzi idealnie. Stylu jazdy nie zmienialem ani wtedy ani teraz.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Adaptacja ASB to jest coś innego jak uczyć auto indywidualnego stylu jazdy. ASB zmienia wartości co do stylu jazdy na bieżąco - ma tam swój jakiś algorytm , który wykorzystuje ilość przejechanych kilometrów i dzieli to przez styl jazdy - czy jakoś tak mi to tłumaczyli w serwisie ASB. Problem jest jak tych kilometrów jest za dużo i przy częstych zmianach ASB komputer ma za dużo liczenia.

Wtedy resetujemy adaptację , na której zrobiliśmy powiedzmy z 80 000km i naprawdę czuć różnicę po skasowaniu adaptacji.

 

Co do procedury adptacji to można to zrobić źle ! Sam robiłem ją pierwszy raz w 530d codziennie przez tydzień bo za każdym razem było lepiej.

ASO sikora mikołów chce za wgranie nowego softu do skrzyni i adaptację jej - 550zł i procedura ma trwać 2 godziny - więc coś jest na rzeczy .

Opublikowano

Zgodnie z dokumentacja skrzynia ma kilka trybów pracy ktore wybiera w zaleznosci od sytacji.

 

Domyslnie wybierany jest XE- Extra Economy (najbardziej plynna zmiana biegow przy niskich obrotach), ale przy gwałtownym operowaniu gazem i hamulcem przelacza sie SAMA w tryb Sport, albo XS Extra sport. Nastawy roznią sie ciśnieniami, charakterystykami zmiany biegow, poslizgami itd itd. Stąd istnieje przekonanie ze dopasowuje sie do kierowcy i stylu jazdy ale dzieje sie to na bieżaco i nie ma nic wspolnego z adaptacjami, ktore kasujecie inpą. Nie jest tez prawdą ze adaptacja po jakims czasie sie rozjeżdza - raz zrobiona jest zapamietana przez caly okres, a zmiany wynikajace z jakosci przelaczania biegow po skasowaniu adaptacji sa uzasadnione, bo skrzynia dopasuje nowe parametry pracy do zuzycia (poslizgów) na sprzeglach. Przynajmnie ja tak to rozumie m :D

Xdrive

Koder

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Po resecie prametrów pracy skrzyni biegów za pomocą DIS (np po wymianie podzepołow skrzyni), adaptacja jest nieodzowna. Oczywiście może my tego nie robić, ale możemy wtedy zapomnieć o jakimkolwiek komforcie.

A jak należy to zrobić ? Przede wszystkim powinniśmy mieć do dyspozycji 2-3km odcinek równej mało uczeszczanej drogi.

Olej w skrzyni powinien mieć między 60-100 stopni C

- Z zatrzymania na równej drodze delikatnie przyśpieszaj aż wszystkie biegi zaskoczą (staraj się nie gazować podczas zmiany biegów) aż do max 80 km/h

- Następnie bez używania hamulca pozwól skrzyni zejść do 4. (około 50km/h)

- Zahamuj bardzo delikatnie i trzymaj pedał hamulca jeszcze przez 15 sec.

Powtórz min. 5 razy (z doświadczeń z moją skrzynią około 10).

Edytowane przez Vince
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Procedura oficjalna brzmi - jeździj tak jak jeździsz.

 

Oprócz resetu tzw przyuczeń rob się jeszcze reset odczytów z mechatroniki, a potem jeździ się jak się jeździ.

Byłem na szkoleniu w ZF i NIKT nie słyszał o czym takim jak wytracanie biegów samoistne, równa droga itp itd. Procedura adaptacji trwa według nich kilka minut w których auto może szarpać i źle dobierać czasem bieg i to trwa az do uśpienia się jednostki EGS, wtedy nastepuje zapis informacji i od tego czasu skrzynia działa jak powinna

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Jaki czas temu zrobiłem procedure reset'u DIS'em. Nie robiłem adaptacji, którą opisałem wcześniej. Przez trzy tygodnie mordowałem się ze skrzynia. Wszystko było nie tak. Szarpanie przy zmianie biegów, szarpanie przy hamowaniu ( przy prędkości bliskiej 0), trzymanie obrotów na bardzo wysokich wartościach. Z czasem te objawy łagodniały, ale ciągle było dużo gorzej niż przed resetem. Jedynym plusem tej sytuacji było to ze nauczyłem się sprawnie operować w trybie manual.

Ostatecznie wróciłem do DISa i zrobiłem kolejny reset. Tym razem jednak wykonałem procedure, którą opisałem wcześniej. Spędziłem około godziny jeżdżąc w kółko. Z każdym przejazdem biegi wchodziły łagodniej, auto poprawnie redukowało bieg (z 2 na 1) podczas hamowania. Po około 10 przejazdach efekt był już na tyle zadowalający iż postanowiłem nie kontynuować.

Minęło kilka miesięcy i jak na razie odpukać wszystko jest ok. Dodam ze wcześniej wymieniałem olej, filtry, płytę separacyjna i tłoczki.

Jeśli jest tak jak twierdzi dziqsek, oznacza to ze procedura prawdopodobnie minimalizuje czas uczenia się skrzyni (bądź dotyczy jedynie starszych modeli) - ale to tylko moja teoria.

Jeśli dobrze pamiętam opisany sposób pochodzi ze strony opisującej zasady działania i obsługi skrzyni ZF. Jeśli znajdę linka - zamieszczę.

Opublikowano

Witam

Po zakupie auta zrobiłem adaptację, przejechałem 6k i było oki.

Teraz jestem po wymianie filtra,oleju,przelotki-bez adaptacji. Aha wymienili poduchę skrzyni (zamimennik-podobno pasuje do xd)

Auto 3dni jeździło rewelka, tzn tak jak wcześniej.

Wczoraj podczas delikatnego poruszania się po mieście zauważyłem, że chyba na 3 biegu podczas przyśpieszania auto wpada w delikatne wibracje

(jakbym jechał po jakiś "kocich łbach")

 

odstawiam auto do mechanika jako reklamacje, zobaczymy czy poducha się posypała (czyt zamiennik nie pasuje) czy trzeba zrobić adaptację.

 

 

Pozdrawiam

Paweł

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
aby zresetowqc pamiec skrzyni jedni pisza zeby przekrecic kluczyk na pozycje druga, pozniej wcisnac pedal do konca na minute, puscic i odpalic po czym jezdzic normalnie przez iles tam km. a na tym filmie z kolei jest zupelnie inaczej, robil ktos tak?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Czy może ktoś potwierdzić na 100% czy do resetu adaptacji w DIS używamy tych kroków:

 

Coding/Program

 

5. programing

 

3. EGS programing

 

2. Clear adaptaion value

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
nie wiem czy to wazne ale opowiedzialem o linku koledze ,który podał trusek99 ,i skutek jest taki ze kolega jest wsciekly na mnie skrzynia chodzila perfekt przebieg ok 250tys a teraz po tym magicznym resecie szarpie dyszy prycha kicha gasnie, jestesmy na etapie ustalania zniszczen (gorik legionowo mowi ze 99 procent remont kapitalny) podono jest swiatelko w tynelu ze to moze byc od przepustnic bo one tez jakos przy okazi sie resetuja dramat :mad2: . A PO DRUGIE gosc z zf polska powiedzial mi ze skrzynia nie uczy sie stylu jazdy kierowcy! tylko dostosowuje sie do warunkow drogowych w jakich pracuje aby optymalnie wykorzystac swoja moc i ergonomie ,jezeli duzo jezdzi sie po miescie to moze to byc problem ale jak sie przegoni 300km po trasie wraca do normy czyli zaczyna kodowac inne przelozenia gdyz predkosc przejazdu jest inna niz w miescie
Opublikowano

Przestrzegam!!!!!!!!! Przed tym resetem

sprawdzilem telefonicznie w trzech zrodlach lacznie z aso i gorik z legionowa to potwierdzil powiedzieli ze po 150tys km moze skrzynia sie nauczyc nowego stylu jazdy ale na 99procent konczy sie to kapitalnym remontem o czym dzis przekonal sie moj kolega(w aso powiezieli ze robiac taki reset jest dosc ryzykowny dlatego ze skrzyni ma swoje nalatane i jest w pewnym stopniu zuzyta a robiac ten reset ustawiamy ja do stanu fabrycznego ale skrzynia nie wie ze ma przelatane 200tys i zaczyna szarpac i sie dlawic ) podobno jeszcze jest taka opcja ze przepustnice sie rozkodowaly?(zresetowaly ) ale mowi ze chyba to bedzie raczej skrzynia bo szarpie gasnie i wybija na n podczas jazdy a przed resetem pieknie pracowala .mam wyzuty sumienia ze mu o tym resecie powiedzialem . Jest jakis ratunek??????? :mad2:

zbyszek olsztyn

Opublikowano
jezeli ktos ma wiedze to niech sie wypowie odnosnie tego resetu zaplonem i gazem bo mi sie po dzisiejszym dniu wydaje ze to reset przepustnicy u kolegi w e90 3l bnzyna 2005rok walczylismy pol dnia i dalej prycha kicha gasnie po okolo 4km bledy kasowane i co tylko i nic nie pomaga ale raczej skrzynia nie padla jak pisalem wczesniej to bedzie raczej przepustnica tylko jak to naprawic :mad2: :mad2: :mad2: :cry2: moze to byc zbieg okolicznosci ale watpie po co ktos wymysla takie dziwne resety jak niszcza sprawne auto wstyd po ludziach dzwonic w glwe sie pukaja i mowia ze taki reset to leczenie syfa za pomoca pudru
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.