Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wymieniłem termostat główny w kwietniu no i jak to w lecie było wszystko ok. obecnie sytuacja wygląda tak jadać w trasę samochód nagrzewa się maks do 85 i to w mieście w korku tak normalnie jest na granicy 69 do 75 maks sprawdzając testami bmw i tak jak się rozpędzę i jadę można powiedzieć pędem to temperatura spada i tak w koło.Osobiście obstawiam ze znowu szlag trafił termostat główny szkoda ze nie mam paragonu. Ale chciałbym jeszcze zaczerpnąć opinii Waszej jak uważacie z góry dzięki

Opublikowano

Powiadasz że w Kwietniu wymieniłeś termostat główny, a co sie w owym czasie działo że go wymieniłeś ?

Pozostał Ci do EGR za około 120-130zł

Nie wszystkie termostaty główne się otwierają w tej samej temperaturze, np 70,80,92,105 C. Jak potrafisz go przetestować to byś przynajmniej wiedział czy ten działa prawidłowo.Inna sprawa to na termostacie zazwyczaj pisze, może na opakowaniu ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Jaki masz silnik i rocznik. czy masz Ty termostat EGR ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
tak mam na stówę:) silnik jest to M47N2 2006 2.0d. W kwietniu kupiłem te samochód i od razu było wiadome ze termostat do wymiany. Tylko kwestia bardziej w tym czy za 6 miesięcy by się zepsuł nowy. u mnie w pojemniczku wyrównawczym cały czas takim cienkim strumieniem płynie płyn od momentu odpalenia wiec wnioskuje ze obieg nie jest zamknięty. Tak samo miałem w e46 tylko z silnikiem M47 tam tez jest dwa termostaty. Dlatego trochę się waham. co do otwarcia termostatu głównego przewertowałem rożne firmy i każda podaje ze jest to 88 stopni
Opublikowano
Witam sprawa jest dosc prosta po prostu trzeba łapką sprawdzić temperature na wlocie i wylocie z termostatu po paru minutach pracy silnika wylot powiniem byc zimny
Opublikowano

Kolego czy aby na pewno mechanik wymienił ci termostat !

Stary termostat dostałeś s powrotem ?

Byleś przy wymianie ?

 

Termostat główny powinien utrzymywać temperaturę nie mniejsza niż 82 stopni na dogrzanie do 90 stopni potrzeba sprawnego termostatu EGR. To co opisujesz wskazuje na walnięty termostat główny ale nie spotkałem się żeby padł po pół roku. Albo został źle wymieniony albo nie był wymieniony w ogóle.

Opublikowano
Wiec tak sprawdziłem wężem i ten wąż na wlocie do chłodnicy był również ciepły wiec wskazuje to na główny termostat. Nie byłem przy wymianie stary termostat otrzymałem. czuje ze pasuje wymienić oba termostaty i wtedy będzie pewność
Opublikowano
Witam z termostatem egr nie trzeba sie spieszyc jezeli wąz jest ciepły to trzeba wymienic termostat główny znam to ze swojego doswiadczenia tylko szkoda 130 zł za termostat egr jak psu w d...
Opublikowano

Widzę że dalej walczysz z niedogrzaniem.

termostat EGR łatwo wyjąć i sprawdzić bo one często na zimnym nie domykają.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Witam to czy termostat jest ori czy chinski to już teraz nie ma znaczenia jeżeli jest ciepły z dwóch stron znaczy do wymiany
Opublikowano
Witam i bedzie super a uprzedzając pytanie odpowietrznki są 3 jeden na termostacie egr 2 na wezu w okolicy zbiornika na płyn do wsomagania 3 przy podgrzewacz pod rozpórką kielichów bardzo ważne dobrze odpowietrzyc układ chłodzenia :cool2:
Opublikowano
Ciekawe ile dałeś za tego Febiego czy Gates. Ja używam tylko oryginałów bo cena 166 pln jest jak najbardziej atrakcyjna w stosunku do innych firm.
Opublikowano
ja nie wnikam w ceny bo na dobra sprawę ten sam termostat może trafić do oryginalnego pudełka tylko opatrzonego logiem bmw wiec tutaj mamy ruletke. i w sumie dzisiaj tak jest nie kupuje części w aso tylko i wyłącznie z powodu ich ceny a jakoś niczym się nie rożni. co do termostatu sam dałem ciała ponieważ paragon wywaliłem a miałem gwarancje a to ze się coś zepsuło to się zdarza.
Opublikowano
Sam termostat główny w BMW X3 jako tako bardzo rzadko psuje się.W 90% przypadków przyczyną jego niesprawności jest pękanie jednego lub obu plastikowych jego zamocowań od obudowy.
Opublikowano

Za oryginał dałem niedawno 148 zł a w Inter Cars chcieli za febi 110 zł.Na twoim miejscu oddałbym ten co kupiłeś i zamówił ori ale twoja sprawa-jeśli jedna sytuacja Cię nie nauczyła żeby niektóre części zakładać oryginalne to i następny raz nic to nie zmieni. :)

Co do plastików -jak wymieniłem u siebie termostat EGR i temp podniosła sie ale nadal nie była prawidłowa to tez myślałem ze pewnie jeden z dwóch plastików puścił.Po rozebraniu termostatu okazało się że plastiki były ok. Autko ma 6 lat więc termostat też ma prawo się popsuć.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Kolego, to na bank termostat EGR.

Sam miałem takie objawy, że auto w zimie się nie nagrzewało do 90St.C a przy szybkiej jeździe na mrozie temperatura silnika spadała :)

Wymieniłem termostat EGR na oryginał - ok 110zł w ASO i problem z głowy.

Stracisz na to 30minut roboty w garażu bo jest dobry dostęp.

 

Teraz auto nagrzewa się po kilku km jazdy do 90 St.C.

 

:wink:

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano
ja nie wnikam w ceny bo na dobra sprawę ten sam termostat może trafić do oryginalnego pudełka tylko opatrzonego logiem bmw wiec tutaj mamy ruletke. i w sumie dzisiaj tak jest nie kupuje części w aso tylko i wyłącznie z powodu ich ceny a jakoś niczym się nie rożni. co do termostatu sam dałem ciała ponieważ paragon wywaliłem a miałem gwarancje a to ze się coś zepsuło to się zdarza.

 

Tu muszę cię rozczarować bo też tak myślałem.Sprawdzałem termostat oryginalny i ma on nabite logo bmw na obudowie jak i samym termostacie.Z drugiej strony nie słyszałem-w każdym razie nikt na forum nie pisał że kupił oryginalny i padł mu po tak krótkim czasie. Moja rada: oddaj febiego i kup oryginał.Gdybyś tak zrobił wtedy nie byłoby tego tematu...

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
ja nie wnikam w ceny bo na dobra sprawę ten sam termostat może trafić do oryginalnego pudełka tylko opatrzonego logiem bmw wiec tutaj mamy ruletke. i w sumie dzisiaj tak jest nie kupuje części w aso tylko i wyłącznie z powodu ich ceny a jakoś niczym się nie rożni. co do termostatu sam dałem ciała ponieważ paragon wywaliłem a miałem gwarancje a to ze się coś zepsuło to się zdarza.

 

Tu muszę cię rozczarować bo też tak myślałem.Sprawdzałem termostat oryginalny i ma on nabite logo bmw na obudowie jak i samym termostacie.Z drugiej strony nie słyszałem-w każdym razie nikt na forum nie pisał że kupił oryginalny i padł mu po tak krótkim czasie. Moja rada: oddaj febiego i kup oryginał.Gdybyś tak zrobił wtedy nie byłoby tego tematu...

 

Generalnie to mój problem polegał na pomocy zdiagnozowania jakie są wasze opinie i za to bardzo dziękuje i doceniam. Nie jestem jakimś tam takim strasznym laikiem coś tam wiedzy posiadam na temat bmw i nikogo nie oceniam bo to nie o to chodzi. zawodowo jestem związany z transportem owszem nie jako mechanik czy kierowca chociaż czasem jeździłem i tam samochody są tworzone do przebiegów rzędu miliona licznik się obraca i lecimy dalej średnio w ciągu roku jest robione do 150000 km idąc do rzeczy. Części oryginale typu logo volvo scania są kupowane w ostateczności ponieważ ich cena nie jest adekwatna długości życia w naszym prywatnym samochodzie nikt nie robi z nas optymalizacji kosztów nikt ni spisuje liczników ile zrobił kilometrów na jakiejś tam części. oryginał montowany jest tylko na gwarancji. nie mowie tutaj tez o firmach które sprzedają bubel. a mój problem polegał na braku paragonu. naprawdę uważacie ze aż tak można zjebać termostat inżynieryjnie? Mam febiego w drugim samochodzie i chodzi już 3 lata.

Opublikowano

Nemo05 witaj !

Dobrze że się odzywasz to przynajmniej po zakończeniu naprawy dasz nam znać co było.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
termostat główny wymieniony i jednak wtopa:/ dzieje się to samo wiec teraz mam 2 dobre termostaty hehe. Wiec teraz wymienię EGR i powinno być dobrze
Opublikowano
EGR łatwo sie wymienia, Jak go wyjmiesz to zobacz czy na zimnym ma przedmych

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
termostat EGR wymieniony i wszystko teraz jest poprawnie temperatura w granicach 90 stopni czasem się waha np 2 stopnie w dół lub gorę. Teraz mam do sprzedania główny termostat 100% sprawny jeśli ktoś ma ochotę proszę wiadomość na PW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.