Skocz do zawartości

BMW E46 COMPACT 316 BIALY NALOT NA BAGNECIE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam pewien problem i chcialbym sie poradzic bardziej doswiadczonych kierowcow. Miesiac temu zakupilem BMW e46 z silnikiem 1.8 w benzynie (compact). Mial to byc idealny stan i faktycznie na poczatku nie zauwazylem nic niepokojacego. Silnik pracuje rowno temperatura jest ok po srodku skali, plynu chlodniczego nie ubywa. Silnik sie szybko nagrzewa (po przejechaniu okolo 3 km) i dlugo trzyma temperature okolo 2-3 godzin. Tym bardziej ze dopiero co byl caly pakiet paska zmieniany. Problem jest w tym ze dzisiaj zauwazylem ze przy dodaniu gazu delikatnie wiecej dymu sie wydobywa z tlumika a na bagnecie sa biale male punkty. Czytalem ze moze to byc uszczelka pod glowica ale byly tez opinie ze to przez to ze sie jezdzi na malych dystansach. Zeby nie sklamac autem jezdze tylko z rana jakies 6 km i popoludniu 3km i wieczorem 3km. Temperatura rano wynosi okolo 4-6 stopni. Boje sie ze auto trzeba bedzie dac do naprawy :(
Opublikowano
moze to byc od tego ze jezdzisz na krotkich dystansach,najlepiej pojechac sobie na dluzsza przejazdzke w wekend.i sprawdzic co sie stanie,jaki dym ci sie wydostaje z rury dywechowej jakdodasz gazu?
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Tak jak kolega wyżej pisze, przejedź się dalej i troszkę ostrzej i biały nalot powinien zniknąć. Co do dymu z wydechu to jeśli jest koloru białego i szybko znika, oleju nie ubywa to zapewne para wodna i nie ma się co przejmować :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Mam pewien problem i chcialbym sie poradzic bardziej doswiadczonych kierowcow. Miesiac temu zakupilem BMW e46 z silnikiem 1.8 w benzynie (compact). Mial to byc idealny stan i faktycznie na poczatku nie zauwazylem nic niepokojacego. Silnik pracuje rowno temperatura jest ok po srodku skali, plynu chlodniczego nie ubywa. Silnik sie szybko nagrzewa (po przejechaniu okolo 3 km) i dlugo trzyma temperature okolo 2-3 godzin. Tym bardziej ze dopiero co byl caly pakiet paska zmieniany. Problem jest w tym ze dzisiaj zauwazylem ze przy dodaniu gazu delikatnie wiecej dymu sie wydobywa z tlumika a na bagnecie sa biale male punkty. Czytalem ze moze to byc uszczelka pod glowica ale byly tez opinie ze to przez to ze sie jezdzi na malych dystansach. Zeby nie sklamac autem jezdze tylko z rana jakies 6 km i popoludniu 3km i wieczorem 3km. Temperatura rano wynosi okolo 4-6 stopni. Boje sie ze auto trzeba bedzie dac do naprawy :(

Dymu? Pary? Jaki rocznik twojego auta? Model silnika?

Opublikowano

Jak dymi na biało ze słodkawym zapachem to by było od płynu ale powiadasz że ci płynu nie ubywa więc sie tego trzymajmy i bądź spokojny, ale obserwuj poziom płynu.

W sezonie jesienno zimowym to na bagnecie możesz mieć trochę białego.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dym jest szarawy ale nie jest gesty. Dzisiaj jade w dluzsza trase wiec sprawdze jak sie auto po niej zachowa. Dzieki za odpowiedzi
Opublikowano
Zrobilem dzisiaj 400 km dym przy dodaniu jak byl tak jest mocy nie ubywa zadna kontrolka sie nie swieci plynu nie ubywa nie wiem juz co moze byc przyczyna...
Opublikowano
Rocznik 2002 przebieg 202.000 a co do modelu silnika to szczerze nie wiem jedyne co wiem to jest to 1.8 ti. Przy 201.000 byl robiony przeglad wymieniany pasek oczywiscie nie przeze mnie
Opublikowano

W Twoim przypadku to bym się najbardziej martwił w doładowanie akumulatora , bo pewnego pięknego ranka Ci nie zapali.

Zeby nie sklamac autem jezdze tylko z rana jakies 6 km i popoludniu 3km i wieczorem 3km.

A jak Ci płunó olejów nie ubywa , nie stuka , nie szarpie , obroty nie falują, nie widać spadku mocy , w porę sie nagrzewa , to nic pilnego w nim niema.

Może Ci trochę brać olej tylko tego jeszcze nie zauważyłeś.

Zimne wilgotne powietrze może się przyczyniać do wywalania pary ze spalinami co trochę zmienia kolor ale nieznacznie, inne auta wokół ciebie powinny mieć podobnie.

Zrobilem dzisiaj 400 km

i co sprawdziłeś na bagnecie czy te

sa biale male punkty

się rozmyły ?

co do modelu silnika to szczerze nie wiem

Sprawdź po nr VIN

Przypuszczam że N42B20A, dobra jednostka ale gazownicy mają problemy z ustawieniem gazu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rocznik 2002 przebieg 202.000 a co do modelu silnika to szczerze nie wiem jedyne co wiem to jest to 1.8 ti. Przy 201.000 byl robiony przeglad wymieniany pasek oczywiscie nie przeze mnie

316ti, pojemność 1.8, 116km?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rocznik 2002 przebieg 202.000 a co do modelu silnika to szczerze nie wiem jedyne co wiem to jest to 1.8 ti. Przy 201.000 byl robiony przeglad wymieniany pasek oczywiscie nie przeze mnie

Uszczelniacze zaworowe. Silnik n42.

Opublikowano
Stawiam na uszczelniacze zaworow bo chyba pomalu bierze mi olej. Teraz pytanie. Czy mozna w tej sytuacji przejechac jeszcze troche dolewajac olej? Bo mam zamiar jechac nia do polski czyli jakies 1600 km i tam oddac ja do naprawy. Co sadzicie?
Opublikowano
bez problemu,ja leje sporo oleju tez przez te uszczelniacze,i juz nie raz jechalem ponad 1000km do polski,wiec niemaz sie czego obawiac wystarczy wziasc z litr oleju na droge :mrgreen: :mrgreen:
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.