Skocz do zawartości

BMW E46 330XD Falujące obroty / niebieski dym po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z falującymi wolnymi obrotami ale od czasu do czasu. Nie zawsze. Falują przez chwile i przestają żeby po jakimś czasie znowu zacząć. Falowanie nie pojawia się codziennie. Kolektor wydechowy i uszczelka koło turbiny wymienione po stwierdzeniu nieszczelności. Zauważyłem także iż po odpaleniu po dłuższej przerwie BMW puszcza białego/niebieskiego dyma. Po ruszeniu rozgrzaniu objaw ustępuje. Zauważyłem też że jak postoi na wolnych obrotach to po dynamiczniejszym ruszeniu także puszcza niebieskiego dyma i po chwili znowu ustępuje ten objaw. Co może być przyczyną. Proszę o pomoc. Mam też pytanie odnośnie klapek kolektora ssącego. Moja wersja to 330xd rok 2004 touring 204KM. Czy ja mam takowe klapki i czy muszę / powinienem je zaślepić. Ewentualnie czy jest to trudna operacja?? Jak jej dokonać?? Dzięki z góry. Pozdrawiam

Opublikowano
Mam podobny problem, swiece ze sterownikiem nowe, kolektor niepopekany kolektor ssacy z klapkami nowy. Separator oleju wymieniony 40tys km temu. Wiec zostaja chyba tyko wtryski.Klapek bym nie wywalal, przechodzilem przez to i dlatego kupilem nowy.
Opublikowano
Mam podobny problem, swiece ze sterownikiem nowe, kolektor niepopekany kolektor ssacy z klapkami nowy. Separator oleju wymieniony 40tys km temu. Wiec zostaja chyba tyko wtryski.Klapek bym nie wywalal, przechodzilem przez to i dlatego kupilem nowy.

 

Co z tymi klapkami miałeś?? Jakie objawy?? Ingerowałeś w ten układ?? Jaka cena kolektora nowego?? Myślisz że wtryski odpowiedzialne za te obroty będą?? A co z czujnikiem ciśnienia CR i zaworem ciśnienia?? Słyszałem że to też lubi się psuć a co za tym idzie być odpowiedzialnym za falowanie. Nie wiem jak się wziąć za ten temat.

Opublikowano
Witam

Mam problem z falującymi wolnymi obrotami ale od czasu do czasu. Nie zawsze. Falują przez chwile i przestają żeby po jakimś czasie znowu zacząć. Falowanie nie pojawia się codziennie. Kolektor wydechowy i uszczelka koło turbiny wymienione po stwierdzeniu nieszczelności. Zauważyłem także iż po odpaleniu po dłuższej przerwie BMW puszcza białego/niebieskiego dyma. Po ruszeniu rozgrzaniu objaw ustępuje. Zauważyłem też że jak postoi na wolnych obrotach to po dynamiczniejszym ruszeniu także puszcza niebieskiego dyma i po chwili znowu ustępuje ten objaw. Co może być przyczyną. Proszę o pomoc. Mam też pytanie odnośnie klapek kolektora ssącego. Moja wersja to 330xd rok 2004 touring 204KM. Czy ja mam takowe klapki i czy muszę / powinienem je zaślepić. Ewentualnie czy jest to trudna operacja?? Jak jej dokonać?? Dzięki z góry. Pozdrawiam

 

Wymień odmę a niebiski bąk przy dynamicznym ruszaniu powinien ustąpić. Jest to spowodowanę słabym odseparowywaniem oleju od powietrza powstałego z przedmuchów w skrzyni korbowej. Kropelki zbierają się w intercoolerze i w momencie nagłego przyspieszania gdy prędkość powietrza i ciśnienie w układzie dolotowym wzrasta olej jest zabierany z intercoolera i trafia z powietrzem do komory spalania.

 

Co chodzi o falowanie obrotów to może być to powodowane przez:

1. Jeżeli występuje na zimnym silniku zaraz po pierwszym odpaleniu i trwa nie dłużej jak 10 sekund to prawdopodobnie są to uszkodzone świece żarowe lub sterownik świec.

2. Jeżeli występuje na zimnym silniku tylko przy mocno włączonym ogrzewaniu (duża prędkość nawiewu) to winny jest uszkodzony przepływowy podgrzewacz płynu chłodniczego (jedna z 3 grzałem).

3. Jeżeli występuje niezależnie od dwóch opisanych przypadków to prawdopodobnie wtryski lub alternator.

Sprawdź korekcje na wtryskach i błedy w kompie to może wyjaśni się coś więcej.

 

Co chodzi o klapki. Wyrzuć je jak najszubciej bądź wymień cały kolektor. Prawdopodonie masz też cały silnik zalany olejem z kolektora, bo ośki klapek są nieszczelne i kapie z nich na silnik. Opis znajdziesz na forum.

 

Co chodzi o bąka przy rozruchu, który zapewne powstaje w temperaturach ok +5 stopni to jest to spowodowane tym, iż komputer nie daje jeszcze grzania na świece przed rozruchem, bo według niego jest zbyt ciepło, a grzeje dopiero w momencie rozruchu. Ale to jest normalne. Jak zrobi się bardzo zimno to tej przypadłości nie będzie. Poza tym może też to być spwodowane przez ściekający olej wewnątzr kolektora dolotowego po nocy, który jest spalany w momencie rozruchu. Jak wymienisz odmę to powinno się poprawić.

 

Niebieski bąk może być również oznaka padających uszczelnień turbo.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Hmm... Falowanie najczęściej pojawia się po odpaleniu silnika wtedy gdy jest zimny. Nie zależnie od tego czy nawiew jest włączony czy nie. Czasem zeświruje też na światłach po zatrzymaniu ale rzadko. Po usunięciu klapek silnik straci jakieś walory bo różne rzeczy czytałem na ten temat.
Opublikowano
Co do wywalenia klapek\, tak jak kolega wyżej napisał. Dół się pogarsza i to odczuwalnie stąd podjąłem decyzje o kupnie kolektora. Nowy kolektor ze sterowaniem elektronicznym ok 2500zł :/ Do tego u mnie po wymianie oleju jakieś 5000km temu gdzie zalałem na 3/4 zostało mi 1/4. Turbo zregenerowane w STS turbo. Odma tak jak pisałem wymieniona 40tys temu.
Opublikowano
Co do wywalenia klapek\, tak jak kolega wyżej napisał. Dół się pogarsza i to odczuwalnie stąd podjąłem decyzje o kupnie kolektora. Nowy kolektor ze sterowaniem elektronicznym ok 2500zł :/ Do tego u mnie po wymianie oleju jakieś 5000km temu gdzie zalałem na 3/4 zostało mi 1/4. Turbo zregenerowane w STS turbo. Odma tak jak pisałem wymieniona 40tys temu.

 

u mnie nie bierze oleju wogóle. Ale jak mówicie że pogarsza się znacznie dół to może nie ma co tych klapek wywalać tylko jakaś regeneracja albo coś?? Nowy za 2500zł jak na razie nie wchodzi w gre. Tak poza tym ile wytrzymują takie klapki od nowości w kolektorze?? Wracając do falowania co sądzicie o tych czujnikach i zaworkach ciśnienia?? Mogą być felerne już i mogą być przyczyną falowania??

Opublikowano

wywalilem klapki u siebie i w kilku innych bmw i nie zauważyłem aby dol osłabł, na hamowni moc ta sama, wykres tez sie pokrywał

a 330d ma na tyle mocny doł ze przesadą jest 2,5k przeznaczac na kolektor.... lepiej za tak spora kase zrobic cos innego w aucie

ale kazdy robi co uwaza za stosowne :D

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

U mnie wrecz dol sie polepszyl po wywaleniu klapek,jedyne co to spaliny bardziej smierdza na wolnych.Klapki to sprawa indywidualna dla kazdego auta.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

3.0d 204PS w e46 polift vs kwestia pozbywania się klapek wygląda następująco :

 

masz Euro 3 (powiedzmy rocznik prod. 2003) nie masz problemu po wyrzuceniu klapek, wszystko hula :D

 

masz Euro 4 (powiedzmy rocznik prod. 2004) masz problem, po wywaleniu ustrojstwa właściciele narzekają na słabszy dół obrotów,

 

 

acha, Euro 4 ma turbinę sterowaną servomotorkiem, Euro 3 podciśnieniem,

po vinie też powinno wyjść

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

rocznik mam 2004 ale z tego co mi wiadomo to jest euro 3... :mad2:

nie wiem właśnie co robić bo niektórzy twierdzą że nie ma żadnego pogorszenia mocy w dole a wręcz poprawa a niektórzy odwrotnie. Zapytam mechanika co on mi doradzi. Oddam BMW w przyszłym tygodniu do niego i zaproponuje Wasz sugestie. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

Opublikowano
Z własnego doświadczenia powiem Ci, że w moim przypadku eu4 turbo i klapki elektroniczne bo demontażu wywalalo blad bez checkengine czyli tylko na kompie. I roznica ponizej 2000 obr byla odczywalna. Bo z klapkami zbiera sie ladnie o 1500 obr. Na forum krazy taka dziwna legenda odnosnie klapek bo pisza ze wywalaja i nie ma roznicy a poza forum jak sie spotkasz to mowia co innego ;) ale wracajac do klapek wydaje mi sie ze w jakims celu je tam wsadzili np zeby doladowac silnik dynamicznie poprzez zmiane geometrii kolektora ssacego co ma zapewne tez wplyw na ekologie...
Opublikowano
Prawda jest taka że nikt na forum nie wie po co te klapki tam są,ale ja osobiście wole nie miec tych klapek i mieć jeden problem z głowy.No chyba że bym miał nowy kolektor z klapkami to bym je zamontował,ale urzywane klapki to loteria fantowa
Opublikowano
Oczywiście jeśli mamy jeździć i czekać aż wpadną to lepiej wybrać mniejsze zło i je wyjąc. Ale jeśli zamierzamy pojeździć dłużej to jednak jestem zdania, że warto kupić nowy kolektor :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie 320d euro3 i gwarantuję, że po wywaleniu klapek brak jakiegokolwiek osłabienia, nie słyszałem, żeby w którymś 320d euro4 ktoś narzekał na osłabienia, ale może w 330d euro4 są bardziej potrzebne :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie czyste, chodziły idealnie, nie miały luzów, wyglądały jak nowe przy przebiegu ok 130kkm, chciałem "spać" spokojnie i wyleciały. Tak jak część użytkowników miałem wrażenie, że właśnie po ich wywaleniu lepiej idzie z dołu :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
rocznik mam 2004 ale z tego co mi wiadomo to jest euro 3... :mad2:

nie wiem właśnie co robić bo niektórzy twierdzą że nie ma żadnego pogorszenia mocy w dole a wręcz poprawa a niektórzy odwrotnie. Zapytam mechanika co on mi doradzi. Oddam BMW w przyszłym tygodniu do niego i zaproponuje Wasz sugestie. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

 

to masz jak ja, produkcja początek 2004 roku i Euro 3, tylko się cieszyć, nie trzeba nowego kolektora kupować

wywalasz dziadostwo bez negatywnych skutków i śmigasz :cool2:

sam to przechodziłem, po usunięciu jestem zadawolony i mogę spać spokojnie

 

 

PS. wiadomo do czego służą klapki, mianowicie do skracania dolotu (niskie obroty długi dolot, wysokie obr. krótki)

zresztą żeby to stwierdzić wystarczy mieć dolot w rękach i trochę oleju w głowie

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
rocznik mam 2004 ale z tego co mi wiadomo to jest euro 3... :mad2:

nie wiem właśnie co robić bo niektórzy twierdzą że nie ma żadnego pogorszenia mocy w dole a wręcz poprawa a niektórzy odwrotnie. Zapytam mechanika co on mi doradzi. Oddam BMW w przyszłym tygodniu do niego i zaproponuje Wasz sugestie. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

 

to masz jak ja, produkcja początek 2004 roku i Euro 3, tylko się cieszyć, nie trzeba nowego kolektora kupować

wywalasz dziadostwo bez negatywnych skutków i śmigasz :cool2:

sam to przechodziłem, po usunięciu jestem zadawolony i mogę spać spokojnie

 

 

PS. wiadomo do czego służą klapki, mianowicie do skracania dolotu (niskie obroty długi dolot, wysokie obr. krótki)

zresztą żeby to stwierdzić wystarczy mieć dolot w rękach i trochę oleju w głowie

 

Trochę mnie na duchu podbudowałeś... :) Jak będę u mechanika powiem żeby założył zaślepki na ten kolektor. Jednak 2500zł za nowy to sporo w porównaniu z ceną zaślepek i uszczelek a i z tego co czytałem praca z tym nie jest taka trudna. Pozostaje jeszcze fakt falowania tych obrotów. Pojawiają się jak znikąd i tak samo znikają. Czasem mam wrażenie że jak podczas jazdy wciskam sprzęgło to obroty spadają poniżej obrotów na biegu jałowym i wracają z powrotem i wtedy zaczyna się falowanie. Chwilkę potrwa i przestaje. Najczęściej pojawiają się po odpaleniu. Hmm... :?:

Opublikowano
Ze spadkiem obrotow borykam sie i ja, zrobilem juz bardzo duzo rzeczy i dalej nic nie pomoglo. Szczerze to zostaly mi wtryskiwacze, chodz jeden juz wymienilem bo lal bardzo duzo w przelew.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Po wymianie kompletu filtrów i oleju falowanie ustało. Zdziwiło mnie to przeogromnie ;) na plus oczywiście. Dymienie także ustało. Są tylko dziwne odczuwalne drgania silnika przy 2000obr. Przenosi się to po samochodzie. Nie wiem czym to może być spowodowane. Pozdrawiam
Opublikowano
Poduszki pod silnikiem i skrzynią wymieniałeś ?

Nie wymieniałem poduszek. Sądzisz że to tego przyczyna?? Ewentualnie które poduszki trzeba zmienić??

Pozdrówka

Opublikowano

Pod silnikiem i skrzynia lacznie 4 sztuki.

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.