Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hmmm... tylko jak rozebrałem sobie ten napinacz na części to w nim nie ma co się popsuć. Może co najwyżej się "zatrzeć" przez osad olejowy który się w nim osadza. To chyba lepszym pomysłem jest go wyjmować co jakiś i oczyszczać z całego tego syfu. Ślizgi padają dlatego że po latach i kiepskim oleju plastik robi się bardzo łamliwy. jak odkręcałem szyne prowadzącą to była cała. Dotknąłem lekko plastiku i w rękach mi popękał. A napinacz jest tak prostą konstrukcją że moim zdaniem tam nie ma co się popsuć. Ale mogę się mylić (w każdym razie mój był jak nowy)
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślisz że ta sprężyna się nie wyrabia? Porównując nowy i stary gołym okiem widać różnicę. Sam łańcuch się wyciąga i taż należy go zmienić. Wg mnie głupotą jest nie wymienić wszystkich napinaczy a nie tylko głównego, tym bardziej że są dostępne z zamiennika.
Opublikowano
ale ta sprężynka jest tylko po to żeby wewnętrzna część napinacza nie wpadła do środka... czyli praktynie ona nie pracuje. wiem, prowokuję.. w każdym razie jakbym to drugi raz robił to najpierw bym ocenił jak wygląda napinacz a dopiero potem myślał o wymianie. Tymbardziej że jest bardzo łatwy dostęp do napinacza.
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano
Co ile powinno wymieniać się ten napinacz? Częściej niż łańcuch?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój kolega który ma warsztat w którym zmieniał już ok 40 rozrządów w M62 twierdzi że należy wymieniać co około 60-80 tys, tym bardziej że to jest max pół godziny i niczego nie trzeba rozbierać.

 

Łańcuch wymienia się razem ze ślizgami, taki nowy zestaw łańcucha i ślizgów powinien wytrzymać minimum 200tys. Ogólnie łańcuch w M62 nigdy nie pęknie , co najwyżej spadnie ze ślizgów i tak się to później kończy:

http://www.klinika-bmw.pl/feat/reanimacja-silnika-m62b46/

Opublikowano
Dorzucę, że przy wymianie rozrządu warto też wymienić napęd pompy oleju - łańcuszek kosztuje grosze a rozciąga się jak wszystko inne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.