Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie i panie.Mam maly problem z odpalaniem.Posiadam Bmw e46 316i z 2003 roku.Silnik N42 oczywiscie.

Problem polega na tym,ze samochod nie chce prawidlowo odpalac,ale po poczatkowych trudnych 10 sekundach odpalania wchodzi na obroty i jezdzi bez zarzutu.

Po podlaczeniu skanera wyrzuca mi blad walka rozrzadu na dolocie(p0341)a potem jeszcze lambda sensor przed katalizatorem(p0030).Jezeli chodzi o walek rozrzadu to zamienialem sensory i blad nie przechodzi na walek na wydechu czyli sensor nie jest wadliwy.Rozrzad ustawialem wczoraj 3 razy zeby miec pewnosc,ze robie wszystko jak sie nalezy.Mam blokady rozrzadu i ustawilem ich juz conajmniej 20 wiec nie ma mowy o pomylce.Poza tym jak auto wejdzie na obroty to jezdzi bezproblemowo.Zadnego prychania i kichania czy braku mocy albo buczenia.Jednakowoz te dwa bledy powracaja uparcie za kazdym razem.

Pytanie jast takie.Czy mozliwe jest,ze przez wadliwa sonde lambda dzieja sie takie cyrki czy jest inne wyjasnienie takiego stanu rzeczy?

Dodam,ze po pierwsze niedawno wymienialem pompe oleju ,bo kupilem auto z padnieta,co nie powinno rzutowac i chyba nie rzutuje na nic jezeli auto jezdzi calkiem porzadnie jak juz zapaliPo drugie akumulator moze byc trochu slaby,bo poprzedni wlasciciel wyzerowal go probujac odpalac auto,ale przez zepsuta pompe jest oczywiste,ze nie moglo to mu sie udac bo caly rozrzad chodzi na cisnienu oleju.No i po trzecie wydech moze byc troszku nieszczelny,co chuba tez nie powinno rzutowac na odpalanie.

Jakiekolwiek trzezwe sugestie mile widziane,ale bez fantastyki please :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po podmianie tego czujnika odpalałes auto czy tylko sprawdziłeś błędy. Miałem podobnie tylko ze 330d odpinałem czujnik wałka rozrządu pokazał sie błąd a gdy rozpinałem czujnik wału nie zawsze sie błąd pokazał spr podmienić czujnik wałka i zobacz co bedzie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Alez ja napisalem,ze zamienilem czujniki miejscami i blad nie przeszedl na drugi walek tylko zostal na dolocie co dowodzi,ze czujnik nie jest padniety,bo w tej sytuacji musialyby byc walniete oba czujniki.Mysle czy powodem nie jest walniety zespol regulacyjny walka dolotu,no ale z drugiej strony jak juz zapali to reguluje jak trzeba bo auto smiga bez problemu.

Bede kombinowal dzisiaj.Moze co wypali. :cry:

Opublikowano
Poza tym to jest raczej oczywiste,ze odpalalem auto i nim pojezdzilem.No sorry,ale musialbym byc troszku nie ten teges zeby tego nie sprawdzic ,ze tak powiem organoleptycznie. :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisałem tak bo w moim przypadku gdy podpinałem INPA a nie jest ona tak dokładna jak DIS po odpieci czujnika wału korbowego nie za kazdym razem pojawiał sie jego bład. W Twoim przypadku tez tak może być , nie wim jakim programem diagnozujesz auto. To ze jak odpali i jezdzi jest to normalne bo czujnik słuzy tylko do rozruch

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza tym to jest raczej oczywiste,ze odpalalem auto i nim pojezdzilem.No sorry,ale musialbym byc troszku nie ten teges zeby tego nie sprawdzic ,ze tak powiem organoleptycznie. :D

Moze i dla Ciebie ale dla mnie nie. Wiem tylko tyle co napisałeś skad mam wiedzieć co robiłeś

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Mam nadzieje że takie podstawowe sprawy jak dobra iskra i świece są sprawne ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Drogi kolego nie ma co sie unosic.Oczywista sprawa jest,ze conajmniej odpalilem samochod.Podmiana czujnikow i sprawdzenie kodow bez uprzedniego kasowania starych oraz conajmniej ponownego odpalenia auta nie mialaby absolutnie zadnego sensu.Mam tylko zwykly skaner i nie uzylem zadnego specjalistycznego programu.W zasadzie nawet nie wiem skad takowy wziac.

Generalnie pisalem o walku rozrzadu,a nie wale korbowym :wink:

Opublikowano

Panowie ! Panowie ! nie jesteście tu sami ale jest tu sporo czytających co by z tego coś chcieli wynieść,

Jak coś nie było do końca napisane czy zwykłe przejęzyczenie to nie ma co sie szarpać.

Inna sprawa to to że powinnyśmy w miarę barwnie opisywać symptomy usterki i co do tej pory robiliśmy w tej sprawie.

Ps.

 

Zwykły uniwersalny skaner do naszych autek to nie jest za bardzo przydatny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Oki,moja wina.Na drugi raz podam detale.Sorry ziomekthx,masz u mnie piwko :wink:

Niestety nie mam inpy ani nic podobnego i na razie bede musial sie bez tego obejsc.

Musze posprawdzac okablowanie,bo jakis oszolom zostawil klucz nasadowy z przedluzka pod kolektorem dolotowym i toto skrzesalo jakies iskry i wlaczylo nawet starter na chwile. :duh: Ludzie kto robi takie rzeczy.Normalnie rece opadaja. :mad2:

Wyczytalem tez,ze ten kod do lambdy dotyczy elementu grzewczego lub bezpiecznikow,a niekoniecznie samego sensora.

Natomiast kod dotyczacy walka rozrzadu moze sie pojawic przy zbyt dlugim kreceniu bez rezultatu.

Tak wiec od poniedzialku zaczynam od nowa.Jutro musze odpoczac od tej gadziny :D Pozdrawiam i jeszcze raz sorry jak kogos urazilem.

A teraz jade po piwo zeby sie odstresowac. :D :D :D

Opublikowano

Dzisiaj odlaczylem na chwile serwomotor od valvetronica i auto odpalilo od strzala,zniknely bledy walka rozrzadu i sondy lambda,ale pojawil sie blad o przerwie w obwodzie samego serwomotora co jest oczywiste po jego odlaczeniu.Jak,wpialem wtyczke spowrotem auto znowu nie chcialo dobrze odpalac nadal nie bylo poprzednich bledow,ale zostal ten od serwa.

Grzebie dalej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W mordke.Teraz auto zapala w miare dobrze,ale po minucie zaczyna nierowno pracowac i z serwomotoru od valvetronica sly chac stuki i puki .Wywala tez blad zwiazany z tym urzadzeniem.Jutro bede podmienial serwomotor z auta mojej zony i sie wyjasni czy to jest to czy tez czujnik walka valvetronica.Z dwojga zlego wole serwomotor bo tanszy. :D
Opublikowano

Kolejna odslona tej nierownej walki.Wczoraj podmienilem serwomotor valvetronica z samochodu mojej zony.Ten sam silnik tylko,ze dziala jak nalezy :D

Odpalilem bydlaka nawet calkiem przyjemnie,ale po krotkiej przejazdzce zapalil sie check engine i zaczelo toto

prychac i kichac z lekka.Znowu pojawil sie blad dotyczacy serwomotoru mimo,ze byl sprawny.No i znowu byl problem z odpalaniem.Poszedlem za ciosem i wymienilem czujnik walka valvetronica i znowu to samo.Ten sam blad i ten sam problem z odpalaniem.Mialem podmienione dwa elementy,o ktorych wiedzialem na pewno,ze dzialaja bez zarzutu w aucie mojej lubej,ale nawet zamontowane razem nie daly rady.Wywnioskowalem z tego,ze moga to byc trzy rzeczy.

1.Walniety komputer/sterownik do valvetronica dajacy sprzecczne sygnaly do serwomotoru.

2.Walniete okablowanie silnika.

3.Zbytnio zuzyte i tym samym nie dajace sie prawidlowo pozycjonowac elementy valvetronica czyli dzwigienki i jezyczki i caly ten bajzel na walku valvetronica.

Jeden grzyb.W kazdym badz razie wsadzilem spowrotem stary serwomotor i czujnik(prawdopodobnie nic im nie dolega).

Przekrecilem recznie slimak serwomotoru ,a co za tym idzie rowniez lekko walek valvetronica i sprawdzilem czy system na nowo ustawi walek w porzadanym polozeniu.Czyli przy otwartej pokrywie zaworow przekrecilem kluczyk i poczekalem 5 sekund.System zadzialal i serwomotor przywrocil walek do prawidlowego polozenia.

W tym momencie postanowilem sie rozstac z systemem valvetronic na blizej nieokreslony okres czasu.

Zlozylem ustrojstwo do kupy.Z problemami,ale odpalilem grata.Poczekalem az sobie pochodzi i wyciagnalem wtyczke czujnika walka valvetronica.

Silnik oczywiscie odzyl i wszedl na prawidlowe obroty.Nie ma zadnych problemow z odpalaniem.Nic nie kaszle nic nie prycha i ciagnie jak dziki.

Jedynymi efektami tej opracji jest swiecacy sie check engine,ale nie mam zalu bo swieta ida i kazde swiatelko sie przyda :wink:

oraz to,ze auto moze teraz lecz nie musi,palic wiecej o pol litra na setke oraz miec nieco gorsze wyniki przy analizatorze spalin

Oczywiscie zdaje sobie sprawe,ze tylko obszedlem problem,ale na razie to musi wystarczyc.Krzywdy to nijakiej silnikowi nie zrobi jak sobie troszku wiecej popije.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.