Skocz do zawartości

[320i] Czujnik położenia wałka rozrządu.


Tieu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Miałem już podobny temat, jednak to było pytanie o rozrząd teraz mam dość inne.

Otóż auto zaczęło falować mi na obrotach, wariować, nie mieć mocy. Podjechałem do znajomego, pyk pod kompa "Błąd generatora impulsów wałka rozrządu". Kasujemy błąd - nic nie daje, dalej wyskakuje, no to poleciałem do sklepu, zamówiłem czujnik i elegancko przyszedł mi Siemensa. Podłączyłem auto jakby odzyskało moc, ale dla pewności pojechałem pogadać ze znajomym, no i jakoś wyszło, że sprawdziliśmy jeszcze raz na kompie - dalej ten sam błąd. Auto chodzi w trybie awaryjnym.

 

Normalnie ręce rozkładam, mówił, że to może być wina rozciągniętego łańcucha rozrządu, lub vanosa. Jak myślicie co robić? Wymieniać rozrząd? Autko ma silnik M50b20, na blacie niby 270tyś, możliwe, że realny przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taki błąd będziesz miał przy;

zle ustawionym rozrządzie

zaciętym vanosie

mocno,ale to mocno wyciągniętym i zurzytym rozrządzie.

Ściąg pokrywę zaworów i po pierwsze sprawdz ustawienie rozrządu.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie stawiam na ten Vanos coraz bardziej. Na zimnym auto się zbiera, lecz na ciepłym już nie za bardzo.

Rozkręcę i zobaczę, muszę w końcu dojść co to się dzieje z tym autem.

Dodam, że stało mi się to tak nagle w trasie. Jechałem (pierwszy taki mroźniejszy dzień) i tak w połowie trasy (odcinek 50km) auto straciło moc.

 

Wymienię pewnie uszczelniacze w Vanosie, bo to dość tańszy zabieg niż cały rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli stało się to nagle to na pewno nie jest to wina złego ustawienia vanosu.Vanos nie może przeskoczyć.Może przeskoczyć łąńcuszek ale to w skrajnych przypadkach gdy jest mocno wyciągnięty.W pierwszym temacie który założyłeś podając czas wtrysku to wygląda jakby wałek ssący był cofnięty o jeden ząb do tyłu.Sprawdz na początek ten rozrząd.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Łańcuch sztywny, chyba "niedawno" był wymieniany. W ogóle to świece mi zalewa, wymieniłem uszczelki i zobaczę. Jak je mogę osuszyć?

 

Jeszcze pozostaje kwestia Vanosa, bo pewnie on jest przyczyną - słychać metaliczny dźwięk w zakresie 1500-2500 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony Vanos klepie, nie ma tam metalicznego dźwięku. Kolega dobrze mówi o tym rozrządzie. Moim zdaniem problem z łańcuchem, jakiś napinacz może być styrany albo prowadnice.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.