Skocz do zawartości

e46 dziwna praca silnika, brak mocy od 3 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Przestudiowalem forum ale nie znalazlem odpowiedzi, ktora by rozwiazala moj problem. Mam BMW e46 316i z 2003 roku z silnikiem N42B18A, na chwile obecna przebieg to sporo bo 280 tys km. mam wrazenie ze silniknie pracuje tak jak powinien a mianowicie do 2 biegu wyglada jakby wszystko bylo ok wchodzi na obrotu, ale juz od trojki powyzej 2500 obrotow idzie duzo slabiej, mam wrazenie jakby silnik bardzo sie meczyl kiedy mocnie przycisne gaz. Nadmienie ze poprzedni wlasciciel raczej nie dbal o auto. Jestem po wymiane filtra paliwa ( Mann ) bo poprzedni to byl chyba od nowosci, wymienilem swiece na NGK ( poprzednie tez byly skrajnie zuzyte podobnoe jak filtr powietrza ). Wymienilem niecaly 1000 km temu olej na Motul 5W40. Zaczalem sie zastanawiac bo jezdze tym samochodem bardzo spokojnie, zmiany biegow pomiedzy 2-2,5 tys obrotow. Ktos mi zasugerowal zeby dac mu ostro ognia pojezdzic na 3,5-4 tys obrotow to sie poprawi. Czy ma to jakis sens? Czy moze jest inna przyczyna? Nadmienie ze gdy odpalam auto po nocnym postoju to przy rozruchu slysze spod maski dziwny dzwiek. Doczytalem gdzie tu na forum ze takie odglisy sa gdy nie trzyma jakas uszczelka przy pompie oleju czy cos takiego. Czy taka naprawa jest czasochlonna i potrzebne sa jakies specjalistyczne narzedzia?

Mam to auto od 6 miesiecy, to moja pierwsza bunia wiec wciaz sie jej ucze...

Na koniec jeszcze jedno pytanie: jakie powinny byc obrotu na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku?Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam

Opublikowano
Obroty na jałowym to 700rpm +/- 50rpm. Na klimatyzacji 850rpm +/- 50 rpm. Podłącz się pod komputer i najlepiej wklej tu fotki, bo to wróżenie z fusów. Falują obroty na jałowym biegu?
Opublikowano
O mnie obroty sa okolo 650 czyli rozumiem ze ok. Obroty faluja ale nieznacznie, silnik odpala od dotkniecia za kazdym razem, nie przygasa itp
Opublikowano
No to tak jak pisałem. Podłącz się Inpą lub Disem i daj tu wyniki to ktoś pomoże. Zobacz czy nie masz dziury w dolocie, szczególnie obadaj rezonator. Blisko niego jest rolka i jeśli ktoś poskładał gumy nieumiejętnie to może tam być dziura.
Opublikowano

Najlepiej podlaczyc jakis nawet prosty skaner i zczytac bledy.Co do odglosu przy odpalaniu,to powiedz cos blizej,jednakowoz bez zczytania bledow mozna tylko gdybac co jest nie tak.Jedyna uszczelka przy pompie oleju znajduje sie na koncu plastkiowej rurki od smoka i nie ma opcji zeby sie jakos zuzyla wiec to raczej nie to.

Jeszcze powiedz czy jak auto traci moc to troche glosnie pracuje(buczy jakby glosniej)czy pracuje jak zwykle tylko mocy brak.

Przegazowanie chyba nic nie da,ale tez niczego nie zepsuje wiec dla spokoju mozna ta procedure wykonac. :wink:

Opublikowano

Mam wrazenie ze troche jakby buczy. Natomiast bez obciazenia i na biegu 1 i 2 bez problemu ciagnie. Zamowilem wlasnie kabel wiec za kilka dni sie podepne i wrzuce screeny.

Na domiar zlego jak wymienilem opony z tylu to jacys partacze skopali to bo podczas jazdy mialem wrazenie ze cos jakby auto wpadalo w rezonans i zaczalem to tez skladac na karb zlej pracy silnika. Ale jak dzisiaj wysiadajac z auta blizej przyjrzalem sie tylnej osi to sie okazalo, ze na jednej alugeldze nie ma po prostu tym olowianych obciaznikow ktore powinny tam byc po wywazeniu kola. Co za partactwo!!! W poniedzialek musze do nich pojechac i powiedziec co o tym mysle...

Opublikowano

Piszesz :

Nadmienie ze poprzedni wlasciciel raczej nie dbal o auto

To i pewnie odma tam jest od nowości.

mianowicie do 2 biegu wyglada jakby wszystko bylo ok wchodzi na obrotu, ale juz od trojki powyzej 2500 obrotow idzie duzo slabiej

Hmm...

A na dwójce sprawdzałeś na większych obrotach czy dobrze ciągnie ? bo bym sadził że to na którym biegu to niema znaczenia tylko w jakim zakresie obrotów .

Jak Ci buczy to może gdzieś lewe powietrze ciągnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Wlasnie na 2 ciagnie bardzo dobrze czuc moc pod pedalem gazu, a na 3 i 4 jakby ktos moc mu odcial... Musze w poniedzialek zalatwic sprawe wywazenia kola, bo byc moze ten odglos zaciemnia mi obraz sytuacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.