Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Stwierdzenie, że to już nie ten samochód też nie jest chyba trafne. Jak kupię termostat nieoryginalny za 140zł to samochód będzie "ten sam" tylko, że termostat szybciej padnie. Tak samo jak jakiś wahacz czy drążek kierowniczy - nie wydaje mi się żeby zamienniki powodowały, że samochód inaczej się prowadzi. To, czy to oszczędność czy pozorna oszczędność to już osobna sprawa i każdego osobista decyzja.

 

No wlasnie to moze byc ciekawe zagadnienie bo pominimy kwestie oszczednosci i mozna byloby podzielic czesci na te ktore nie maja przelozenia na "przyjemnosc z jazdy" a te ktore maja i twoj przyklad z termostatem i jezeli ten podaje prawidlowe dane to czy on starczy na 70000 km czy na 150000 km to juz tak jak mozwisz osobista decyzja, za to juz tanie hamulce lub amortyzatory na pewno wplywaja na jazde. Jak chodzi o wachacze to nie wiem jak w BMW ale sprobowalem zamieniki w Audi i jak w miescie nie odczuwalem roznicy za to ta stala sie bardzo odczuwalna jak tylko droga robila sie troche kreta i szybkosc zwrastala (sepentyny gorne w parku ojcowskim, droga zamknieta, dopoki nie wsadzili tam straznikow to byl raj) a sadze (ale tu gdybam) ze tani zamiennik drazkow kierowniczych tez nie bedzie sprawowal sie tak samo dobrze jak orginal.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dywaniki NIEORYGINALNE brudzą białe skarpety w czasie kierowania BMW, w sandałach . Sprawdzone i POTWIERDZONE

 

Weźcie to pod uwagę !

A moje białe skarpety się nie brudzą. Mam nówki gumofilce :8)

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Opublikowano

U mnie Petexy po 3,5 roku:

strona kierowcy - przetarcie od obcasa buta, podklejone ok. roku temu grubą gumą i jest ok,

pozostałe dywaniku gumowe - stan jak nowe, bez przetarć.

 

Gdyby tylko dywanik od strony kierowcy był np 2 x grubszy (jak oryginalny Petex z serwisu do E36), byłby to super zestaw.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dywaniki NIEORYGINALNE brudzą białe skarpety w czasie kierowania BMW, w sandałach . Sprawdzone i POTWIERDZONE

 

Weźcie to pod uwagę !

 

Ja jezdze w czarnych skarpetach - i jak wsiadam do bemki to mam specjalna prawa skarpetę podklejaną guma na pięcie żeby się skarpeta tez nie przecierala :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
U mnie Petexy po 3,5 roku:

strona kierowcy - przetarcie od obcasa buta, podklejone ok. roku temu grubą gumą i jest ok,

 

Czyli jednak jakość lipna tych Petexów.

W rodzienie mam oryginalne dywaniki w BMW E60 i po 7 latach i 170 tys dalej jak nowe.

Opublikowano
Stwierdzenie, że to już nie ten samochód też nie jest chyba trafne. Jak kupię termostat nieoryginalny za 140zł to samochód będzie "ten sam" tylko, że termostat szybciej padnie. Tak samo jak jakiś wahacz czy drążek kierowniczy - nie wydaje mi się żeby zamienniki powodowały, że samochód inaczej się prowadzi. To, czy to oszczędność czy pozorna oszczędność to już osobna sprawa i każdego osobista decyzja.

 

No wlasnie to moze byc ciekawe zagadnienie bo pominimy kwestie oszczednosci i mozna byloby podzielic czesci na te ktore nie maja przelozenia na "przyjemnosc z jazdy" a te ktore maja i twoj przyklad z termostatem i jezeli ten podaje prawidlowe dane to czy on starczy na 70000 km czy na 150000 km to juz tak jak mozwisz osobista decyzja, za to juz tanie hamulce lub amortyzatory na pewno wplywaja na jazde. Jak chodzi o wachacze to nie wiem jak w BMW ale sprobowalem zamieniki w Audi i jak w miescie nie odczuwalem roznicy za to ta stala sie bardzo odczuwalna jak tylko droga robila sie troche kreta i szybkosc zwrastala (sepentyny gorne w parku ojcowskim, droga zamknieta, dopoki nie wsadzili tam straznikow to byl raj) a sadze (ale tu gdybam) ze tani zamiennik drazkow kierowniczych tez nie bedzie sprawowal sie tak samo dobrze jak orginal.

 

W sumie to sie tez z wami zgodzę. Dużo tez zależy od indywidualnego podejścia każdego kierowcy. Ja osobiście uważam ze dywaniki welurowe polepszają komfort i wygląd wewnętrzny auta i w tej kwestii faktycznie tez zwracałbym dużą uwagę na wygląd. Oryginały BMW leżą naprawdę idealnie i świetnie się komponują - Ale jak ktoś mi pisze ze kosztują 500zl to nie to ze mnie nie stać, ale mój wąż w kieszeni mi podpowiada ze ktoś tutaj zdziera. Z drugiej strony należy to przeliczyć na ile tys. przejechanych km takie dywaniki starczają i po jakim czasie się przecierają i trzeba je zmienić (jakość do ceny do wydajności/wytrzymałości). Bo nie zawsze tańsze znaczy tańsze.

 

Natomiast temat jest od dywanikach gumowych. Jeśli chodzi o zimę i dywaniki gumowe to tutaj nadrzędną funkcją jest ochrona wnętrza aby nie przesiąkały, nie przelewało się przez nie i łatwo je się czyściło z błota. A różnica w cenie miedzy petexami, które maja b.dobra opinie (i spełniają funkcję na zimę) a oryginalnymi jest zasadnicza, a ja nie jestem rozrzutny człowiekiem.

Jest to sytuacja podobna jak jazda latem na alufelgach a na zimę zakładanie kół z felgami stalowymi, bo łatwiej o poślizg i zniszczenie koła i tez ilość błota w zimie często przykrywa kolo i tak alufelga nie eksponuje swoich wartości estetycznych w tak mocno jak latem. A jeśli chodzi o ten temat to na zimę kupiłem ori koła BMW zimowe - bo akurat i tak musiałem kupić popony + felgi a była atrakcyjna cena.

 

pozdro

Tomek

Opublikowano

Osobiscie tez polecam Patex-y, mialem Ori i nie daly rady ;/ po 5 latach i 120kkm byly sparciale i wygladaly zle.

 

Patexy to towar gdzie jakosc odpowiada cenie. 3 sezony i do kosza :)

Opublikowano
Osobiscie tez polecam Patex-y, mialem Ori i nie daly rady ;/ po 5 latach i 120kkm byly sparciale i wygladaly zle.

 

Patexy to towar gdzie jakosc odpowiada cenie. 3 sezony i do kosza :)

 

Czyli w tym momencie wychodzi na to ze jak kupimy 2 razy petexy to starcza na 6 sezonów a koszt to ok 200-240zl gdzie przy ori by BMW będzie 5 sezonów za ok 350-400zl (uwzględniam cenę wysyłki w obu przypadkach). Czyli mamy oszczędność ok 150-200zl i rok więcej użytkowania. :8)

Z drugiej strony pewnie są użytkownicy i kierowcy, którzy powiedzą ze oszczędność 200zl na przestrzeni 5 lat to nic i wola mieć ładniejsze ich zdaniem dywaniki markowane BMW, które de-facto nie brudzą białych skarpet :shock: (no to jest tez jakies kryterium wyboru).

Z rajcą jest jak z dupą każdy ma swoją :)

Oszczędni i skupiający się na funkcjonalności kupią petexy (lub jakiś inny odpowiednik), a ci dla których liczy się najdrobniejszy detal we wnętrzu (jak choćby odpowiedni odcień) wybiorą dywaniki z salonu.

A i pewnie znajdzie się trzecia grupa, która to tez będzie miała inne podejście do sprawy.

 

pozdro

Tomek

Opublikowano
A i pewnie znajdzie się trzecia grupa, która to tez będzie miała inne podejście do sprawy.

 

Ta trzecia grupa wybierze dywaniki z marketu lub allegro za 40zł.

Jest jeszcze następna grupa, która dotnie dywaniki ze starej wykładziny lub wcale nic nie założy pod nogi w aucie.

:wink:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dywaniki oryginalne gumowe bmw nie są praktyczne prze ten materiał na dywaniku kierowcy nie da rady tego myć na myjce ręcznej , a petexy lecisz wszystkie na myjce i jak nowe wyglądają
Opublikowano
od roku myje dywaniki na myjce ręcznej i nic im się nie dzieje - Brud z materiału pod ciśnieniem idealnie schodzi - nie wiem skąd takie uwagi - ja jestem z nich zadowolony w 110 %.
Opublikowano

Co do dywaników o których mówicie...

 

Jeśli chodzi o zimowe, gumowe, zdecydowanie wybrałbym oryginalne. I to nawet nie ze względu na jakość (ale mówie tu tylko o sobie, oczywiście nie kupiłbym byle czego, ale też nie robie autem 50 tysiecy rocznie), ale ze względu na wygląd. Bo przepraszam bardzo, ale nie po to człowiek decyduje się na dopłatę w aucie do listew z drewna, albo szczotkowanego aluminium, żeby wrzucić dywaniki od syrenki, albo golfa (bo co jak co, ale patexy tak wyglądają , są podobne jak te, wkładane 10 lat temu do golfów).

Każdy kto widział auto z takimi patexami, i potem to samo auto z oryginalnymi dywanikami gumowymi, od razu zauważy różnicę i zrozumie o czym mówię.

Chyba że to, jak wygląda auto w środku jest dla niego zupełnie nie ważne.

 

Co do materiałowych, tutaj uważam że oryginalne nie są zbyt super. Wcale nie leżą jakoś bardzo dobrze (na pewno gorzej niż oryginalne gumowe), a i jakości, jak na cenę za którą są sprzedawane nie mają za dobrej. Chociażby fakt, że łatwo je uszkodzić waląc trzepaczką do dywanów uważam za skandaliczny, bo co jak co, ale powinny być chyba trochę bardziej wytrzymałe. Zaraz ktoś może powiedzieć, że trzepaczka do dywanów służy do trzepania dywanów, a do chodniczków w aucie odkurzacz... W porządku, ale więszkość z tanich zamienników wytrzymuje takie "czyszczenie" :)

Opublikowano
Nie dyskutujemy tu o guscie !

 

No raczej tak. Jak czytasz to w 30% deyzja o zakupie tego lub tego dywanika rozbija sie o kwestie wygladu a wiec wyglad ma znaczenie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dywaniki oryginalne gumowe bmw nie są praktyczne prze ten materiał na dywaniku kierowcy nie da rady tego myć na myjce ręcznej , a petexy lecisz wszystkie na myjce i jak nowe wyglądają

 

Gumowe wystepuja do E90/91 rownierz w wersji bez materialu na dywaniku kierowcy i to jest tak zwana wersja All Weather czyli odpowiednik peteksow... i tylko 300 zl za komplet a wiec roznica z petexami jest mniejsza.

 

http://bmwcentrum.pl/dywaniki-gumowe-komplet-przod-tyl-bmw-e90-e91,id1292.html

 

http://bmwcentrum.pl/img/products/76/1/5_max.jpg

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Wyglad ma znaczenie i jest argumentem, ale to ze nie podobaja sie koledze X i jego kolegom nie przekonuje mnie. Co mnie to ... ;)

 

A swoja droga nie przypominam sobie bym doplacal do drewna/szlifowanego aluminum, czy kierownicy M-pakiet ;) za free mnie to dali :8)

 

 

Cena jest zacna za ORI, fajny wzór.

Opublikowano
Dywaniki oryginalne gumowe bmw nie są praktyczne prze ten materiał na dywaniku kierowcy nie da rady tego myć na myjce ręcznej , a petexy lecisz wszystkie na myjce i jak nowe wyglądają

 

Gumowe wystepuja do E90/91 rownierz w wersji bez materialu na dywaniku kierowcy i to jest tak zwana wersja All Weather czyli odpowiednik peteksow... i tylko 300 zl za komplet a wiec roznica z petexami jest mniejsza.

 

http://bmwcentrum.pl/dywaniki-gumowe-komplet-przod-tyl-bmw-e90-e91,id1292.html

 

http://bmwcentrum.pl/img/products/76/1/5_max.jpg

 

dokladnie takie - sa super

Opublikowano

juz po ptokach - jak to mowia

Wlasnie przyszly petexy i mata do bagaznika. Zobaczymy jak nie bedzie mi sie wizualnie podobac to jak sie zuzyja to wstawie ori.

No fakt wygladaja jak zwykle gumy, ale niczego wiecej sie nie spodziewalem, mam nadzieje ze beda dobrze chronic srodek auta przed blotem, bo poto glownie je kupilem.

 

pozdro

Tomek

Opublikowano
Dywaniki oryginalne gumowe bmw nie są praktyczne prze ten materiał na dywaniku kierowcy nie da rady tego myć na myjce ręcznej , a petexy lecisz wszystkie na myjce i jak nowe wyglądają

 

Gumowe wystepuja do E90/91 rownierz w wersji bez materialu na dywaniku kierowcy i to jest tak zwana wersja All Weather czyli odpowiednik peteksow... i tylko 300 zl za komplet a wiec roznica z petexami jest mniejsza.

 

http://bmwcentrum.pl/dywaniki-gumowe-komplet-przod-tyl-bmw-e90-e91,id1292.html

 

http://bmwcentrum.pl/img/products/76/1/5_max.jpg

 

te są ładne :) ja mam oryginalne z materiałem u kierowcy i tak średnio jestem z nich zadowolony może dlatego że rzepy już nie trzymają , petexy miałem w kilku autach i były dobre ale do bmw e90 kupie nowe te co tu są na aukcji, widzę że nowe rzepy są w podłogę w komplecie

Opublikowano
Co do dywaników o których mówicie...

 

Jeśli chodzi o zimowe, gumowe, zdecydowanie wybrałbym oryginalne. I to nawet nie ze względu na jakość (ale mówie tu tylko o sobie, oczywiście nie kupiłbym byle czego, ale też nie robie autem 50 tysiecy rocznie), ale ze względu na wygląd. Bo przepraszam bardzo, ale nie po to człowiek decyduje się na dopłatę w aucie do listew z drewna, albo szczotkowanego aluminium, żeby wrzucić dywaniki od syrenki, albo golfa (bo co jak co, ale patexy tak wyglądają , są podobne jak te, wkładane 10 lat temu do golfów).

Każdy kto widział auto z takimi patexami, i potem to samo auto z oryginalnymi dywanikami gumowymi, od razu zauważy różnicę i zrozumie o czym mówię.

Chyba że to, jak wygląda auto w środku jest dla niego zupełnie nie ważne.

 

Co do materiałowych, tutaj uważam że oryginalne nie są zbyt super. Wcale nie leżą jakoś bardzo dobrze (na pewno gorzej niż oryginalne gumowe), a i jakości, jak na cenę za którą są sprzedawane nie mają za dobrej. Chociażby fakt, że łatwo je uszkodzić waląc trzepaczką do dywanów uważam za skandaliczny, bo co jak co, ale powinny być chyba trochę bardziej wytrzymałe. Zaraz ktoś może powiedzieć, że trzepaczka do dywanów służy do trzepania dywanów, a do chodniczków w aucie odkurzacz... W porządku, ale więszkość z tanich zamienników wytrzymuje takie "czyszczenie" :)

:cool2:

Osobiscie tez polecam Patex-y, mialem Ori i nie daly rady ;/ po 5 latach i 120kkm byly sparciale i wygladaly zle.

 

Patexy to towar gdzie jakosc odpowiada cenie. 3 sezony i do kosza :)

 

Czyli w tym momencie wychodzi na to ze jak kupimy 2 razy petexy to starcza na 6 sezonów a koszt to ok 200-240zl gdzie przy ori by BMW będzie 5 sezonów za ok 350-400zl (uwzględniam cenę wysyłki w obu przypadkach). Czyli mamy oszczędność ok 150-200zl i rok więcej użytkowania. :8)

Z drugiej strony pewnie są użytkownicy i kierowcy, którzy powiedzą ze oszczędność 200zl na przestrzeni 5 lat to nic i wola mieć ładniejsze ich zdaniem dywaniki markowane BMW, które de-facto nie brudzą białych skarpet :shock: (no to jest tez jakies kryterium wyboru).

Z rajcą jest jak z dupą każdy ma swoją :)

Oszczędni i skupiający się na funkcjonalności kupią petexy (lub jakiś inny odpowiednik), a ci dla których liczy się najdrobniejszy detal we wnętrzu (jak choćby odpowiedni odcień) wybiorą dywaniki z salonu.

A i pewnie znajdzie się trzecia grupa, która to tez będzie miała inne podejście do sprawy.

 

pozdro

Tomek

Ja należę właśnie do tej grupy, którzy dbają o najmniejszy detal we wnętrzu i zakupiłem ori dywaniki gumowe i kosztowało mnie to 310 złotych ale jakość i dopasowanie :cool2:

Zobaczymy jak będzie z trwałością w poprzednim aucie E46 miałem petexy i nie narzekałem na nie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.